Kawasaki Versys 650 buddy seat

oldjaggy

Rookie
12 jan 2017
10
3
Afgelopen weekend bijna 1100 km gereden in het Saurland,toch wel last van mijn kont. Comfort seat van Kawasaki kost 550 euro dat vind ik niet weinig. Iemand tips voor een alternatief ?

Hoor het graag
 
Tja, tips hiervoor... Wordt toch moeilijk, iedereen is anders. Ik heb ook een tijd uitgekeken naar een Bagster of Sellerie. Ik hou het voorlopig bij mijn originele zadel. Waarom?... Ik heb onlangs een andere motorbroek aangeschaft en ook mogen ondervinden dat ik nu veel langer kan blijven zitten. Mijn zadel is best wel hard. Maar op een bepaalt moment gaat ieder zadel wel irriteren als je er echt lang opzit. Ligt ook aan de kleding en weersomstandigheden. Er wordt vaak gezegd dat je beter een hard dan een zacht zadel kan hebben, maar dat zou ik voor mij echt niet weten. Ik ga trouwens altijd na een uur of 1.5 / 2 koffiepauze doen, zowel met motor als de auto. Vind ik fijner, ook omdat ik dan toch scherper blijf.
 
Wij stopten elke 2 uur maar je voelt toch wel je reet, ik zal toch eens kijken naar Bagster en Selllerie.
Bedankt !
 
Ik heb mijn Versys zadel laten aanpassen bij Tijger Leathers in Den Haag. Harder schuim, vorm enigszins aangepast (van voren wat hoger), klaar terwijl je wacht. Kosten toentertijd 80 euro, schijnt nu 100 te zijn. Ik ben later nog een keer terug gegaan om het achter nog wat lager te maken en dat was kosteloos.

Het is niet zo goed als het Corbin zadel op mijn GS maar dan heb je het over 800 euro. Op mijn Versys rij ik niet dagen achter elkaar 8 uur per dag, hooguit één dag en dan voldoet deze aanpassing prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan