Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van de week in Duitsland weer problemen met mijn voorremmen. Als ze heet worden (zelfs al de zon er op geschenen heeft) wordt de voorrem zacht en gevoelloos. Hendel kan ik dan ook verder inknijpen zowat tot op het stuur, ondanks dat de hendelafstelling op stand 1 staat. |(

Binnenkort maar weer naar de dealer. :Y
 
Ik ben het ruimen van insecten lijken meer dan zat tussen mijn radiator lamellen.

2058697x300x225_FFFFFF_H.jpg


Deze maar bestelt bij de dealer, de zilver / zwart uitvoering.
Hopelijk spuit ik dan de lijken er makkelijker vanaf + bescherming voor steentjes.

Grappig detail is dat het onderdeel bij de dealer goedkoper is dan op eBay. *D
 
Deze maar bestelt bij de dealer, de zilver / zwart uitvoering.
Hopelijk spuit ik dan de lijken er makkelijker vanaf + bescherming voor steentjes.

Grappig detail is dat het onderdeel bij de dealer goedkoper is dan op eBay. *D

Ik heb de zwart/zwarte erop zitten. Vooral voor bescherming tegen steenslag, ik heb die open radiators echt nooit begrepen. Ze zijn zó kwetsbaar. En inderdaad, het scheelt ook een heleboel ongedierte. Het merendeel lijkt gewoon weg te ketsen.
 
Van de week in Duitsland weer problemen met mijn voorremmen. Als ze heet worden (zelfs al de zon er op geschenen heeft) wordt de voorrem zacht en gevoelloos. Hendel kan ik dan ook verder inknijpen zowat tot op het stuur, ondanks dat de hendelafstelling op stand 1 staat. |(

Binnenkort maar weer naar de dealer. :Y

Oplossing : remvloeistof vernieuwen (alom bekend verhaal remvloeistof is hygroscopisch, neemt water op en bij heftig veel remmen gaat het water en de vloeistof koken => WEG remvermogen B| B| B| ) en , als je wat strakker wil remmen, RVS omvlochten remleidingen erop. :] :]
 
Ziet er goed uit , ik zit er ook over te denken maar hoe ziet het er bij jou aan de achterkant uit van jou unit zeg maar , zoveel plek heb je niet echt denk ik , wat voor type led/model heb je , achterkant gezien .
Kan je er zo bij of moet je alles demonteren .
Misschien een fototje .

Bij mijn 9 had ik genoeg ruimte en was het zo gebeurd.
[afbeelding]

De achterkant is gelijk aan die op jouw foto, lamp en lamphoes. :t
Ik heb in de hoes de kabeldoorvoer groter gemaakt, zodat de stekker er doorheen past, en daarna dicht getaped. :Y
Het enige wat je van het originele spul moet wijzigen is de vorm van de borgveer van de lamp, die deze op z'n plaats houdt. Ik heb 1 originele veer "verbouwd"en 1 nieuwe gemaakt van rvs TIG lasdraad van ca. 1,5mm dik :Y
Maar dit is eenvoudig met 2 tangen te doen en dan past het gewoon.
Wat werk betreft denk ik iets van 2 uurtjes, omdat ik de lampunit heb uitgebouwd om er fatsoenlijk bij en aan te kunnen komen.
Zonder uitbouw was dit niet mogelijk met deze lampen, mss met andere veel duurdere wel.
Het meeste werk is het uitvogelen hoe alle kappen vastzitten aan de rest van het spul, en het met beleid demonteren.
Het is een kwestie van goed nadenken hoe iets in elkaar gezet kan zijn en hoe niet, en dan gaat het bijna vanzelf.
Je moet er vanuit gaan dat de meest onnozele Japanner het geheel in elkaar moet kunnen zetten.
Ander ff wphb downloaden en plaatjes kijken.
Er zit wel het een en ander vast met van die plastic pinnetje-in-duw-dopjes, welke je 3mm induwd om ze te laten lossen, en dan kun je ze er gewoon uitnemen. Daarna pinnetje naar voren trekken, erin duwen en het pennetje weer tot voorkant-gelijk in duwen. :Y
En je hebt een aantal plastic-pen-in-rubberring passingen gedrukt verbindingen. :Y

Foto van oem veer naast lampunit:
full
 
En een foto met de aangepaste veer en lamphouder in positie.
Zoals je kunt zien is het niet zo spectaculair als wat het zich aan hoort.
full

Hier word de lamp, met bajonet aansluiting, in gezet.

Wel ff voordat je de hele zwik weer in elkaar zet, ff proberen of de lampen werken.
Led lampen zijn nl. wel pool gevoelig, dus op een bepaalde stekker MOET de + zitten, en op de andere MOET de - zitten.
 
Laatst bewerkt:
Oplossing : remvloeistof vernieuwen (alom bekend verhaal remvloeistof is hygroscopisch, neemt water op en bij heftig veel remmen gaat het water en de vloeistof koken => WEG remvermogen B| B| B| ) en , als je wat strakker wil remmen, RVS omvlochten remleidingen erop. :] :]


Ik ben voor dit probleem twee weken geleden al bij de dealer geweest maar blijkbaar is het toen niet gevonden, alhoewel het toen wel goed voelde. Ik ga er van de week weer ff langs... :Y
 
Heb je nog iets nodig voor je Versys ?

Dit jaar is Goedhart 27 jaar Kawasaki dealer en dit is een mooie reden om het merk in het zonnetje te zetten. van 5 t/m 9 juni staat Goedhart dan ook in het teken van Kawasaki met mooie aanbiedingen, demodagen en een hele reeks klassieke Kawasaki's tentoongesteld.

Tijdens de Kawasaki week staat Goedhart in het teken van Kawasaki met onder andere:

Tentoonstelling van klassieke Kawasaki's
Demodagen op vrijdag 8 en zaterdag 9 juni
Een waardecheque t.w.v. 350 of 500 euro bij aanschaf van een nieuwe Kawasaki
10% korting op Kawasaki accessoires, onderdelen en merchandise

https://www.goedhartmotoren.nl/kawasaki-week-goedhart-4-tm-9-juni/
 
Heb je nog iets nodig voor je Versys ?

Dit jaar is Goedhart 27 jaar Kawasaki dealer en dit is een mooie reden om het merk in het zonnetje te zetten. van 5 t/m 9 juni staat Goedhart dan ook in het teken van Kawasaki met mooie aanbiedingen, demodagen en een hele reeks klassieke Kawasaki's tentoongesteld.

Tijdens de Kawasaki week staat Goedhart in het teken van Kawasaki met onder andere:

Tentoonstelling van klassieke Kawasaki's
Demodagen op vrijdag 8 en zaterdag 9 juni
Een waardecheque t.w.v. 350 of 500 euro bij aanschaf van een nieuwe Kawasaki
10% korting op Kawasaki accessoires, onderdelen en merchandise

https://www.goedhartmotoren.nl/kawasaki-week-goedhart-4-tm-9-juni/


Kijk ik voor een binnentas voor de topkoffer krijg je €5,14 korting. Maar doordat je dan onder het bedrag kom waar vanaf ze gratis versturen (€50) moet je €6,95 verzendkosten betalen |(

:+
 
Het is een kwestie van goed nadenken hoe iets in elkaar gezet kan zijn en hoe niet, en dan gaat het bijna vanzelf.
Je moet er vanuit gaan dat de meest onnozele Japanner het geheel in elkaar moet kunnen zetten.

Moet ik nu schrik beginnen krijgen ? Heb net de mijne besteld. Ik hoop alleszins dat de japanner die mijn brommer in elkaar geknutseld heeft er toch iets vanaf kent
:+
 
Mmm ik had kleinere gaten verwacht in het gaas van de radiator beschermer.

x3zsqq.jpg


rli42o.jpg


2chrft.jpg


Maar hij zit erop, maandag besteld en vandaag binnen, simpel te monteren.
 
De achterkant is gelijk aan die op jouw foto, lamp en lamphoes. :t
Ik heb in de hoes de kabeldoorvoer groter gemaakt, zodat de stekker er doorheen past, en daarna dicht getaped. :Y
Het enige wat je van het originele spul moet wijzigen is de vorm van de borgveer van de lamp, die deze op z'n plaats houdt. Ik heb 1 originele veer "verbouwd"en 1 nieuwe gemaakt van rvs TIG lasdraad van ca. 1,5mm dik :Y
Maar dit is eenvoudig met 2 tangen te doen en dan past het gewoon.
Wat werk betreft denk ik iets van 2 uurtjes, omdat ik de lampunit heb uitgebouwd om er fatsoenlijk bij en aan te kunnen komen.
Zonder uitbouw was dit niet mogelijk met deze lampen, mss met andere veel duurdere wel.
Het meeste werk is het uitvogelen hoe alle kappen vastzitten aan de rest van het spul, en het met beleid demonteren.
Het is een kwestie van goed nadenken hoe iets in elkaar gezet kan zijn en hoe niet, en dan gaat het bijna vanzelf.
Je moet er vanuit gaan dat de meest onnozele Japanner het geheel in elkaar moet kunnen zetten.
Ander ff wphb downloaden en plaatjes kijken.
Er zit wel het een en ander vast met van die plastic pinnetje-in-duw-dopjes, welke je 3mm induwd om ze te laten lossen, en dan kun je ze er gewoon uitnemen. Daarna pinnetje naar voren trekken, erin duwen en het pennetje weer tot voorkant-gelijk in duwen. :Y
En je hebt een aantal plastic-pen-in-rubberring passingen gedrukt verbindingen. :Y

Foto van oem veer naast lampunit:[afbeelding]


Effe snel een vraagje , waarom moet je de beugel verbuigen (norgveer)of een nieuwe maken , H7 is toch H7 , bij mijn zx-9r hoefde dit niet kon ik gewoon het beugeltje (borgveer) om het lampje doen zodat deze geborgd werd .
 
Effe snel een vraagje , waarom moet je de beugel verbuigen (norgveer)of een nieuwe maken , H7 is toch H7 , bij mijn zx-9r hoefde dit niet kon ik gewoon het beugeltje (borgveer) om het lampje doen zodat deze geborgd werd .

IDD H7 is H7, echter door de vorm van de veer krijg je de veer er niet op omdat er een "rare" kronkel in zit waardoor je hem niet kunt vergrendelen achter het haakje in de unit a.g.v. plaatsgebrek t.o.v. het koelblok aan de lamp B|

Verbuigen is echter niet zo spectaculair, en wellicht zijn de "plattere" veren ergens bij een of andere automaterialenboer zo uit het rek te pakken. :Y
 
Toch maar even zwart spuiten......

Nee niet voor mijn brommert, die is al zwart/grijs metallic van zichzelf. Dit geeft hem iets meer smoel als je het mij vraagt, het was een zwart gat, nu niet meer. _O-
 
Binnen n uurtje vertrek naar de motorboer. Ga ik mijn fonkelnieuwe prutteldoos ophalen. Blij dat het zo snel geregeld kon worden, ik had gevreesd dat ik een maand of twee zou moeten wachten. Vorige week besteld vandaag al klaar. Het enige spijtige is dat ik niet zo snel een goeie verzekering tegen diefstal kunnen rdgelen heb. Dan maar een extra zware ketting.

Denk dat we veel plezier gaan beleven aan dat brommerke :]
 
Laatst bewerkt:
Binnen n uurtje vertrek naar de motorboer. Ga ik mijn fonkelnieuwe prutteldoos ophalen. Blij dat het zo snel geregeld kon worden, ik had gevreesd dat ik een maand of twee zou moeten wachten. Vorige week besteld vandaag al klaar. Het enige spijtige is dat ik niet zo snel een goeie verzekering tegen diefstal kunnen rdgelen heb. Dan maar een extra zware ketting.

Denk dat we veel plezier gaan beleven aan dat brommerke :]

Veel plezier vandaag met de nieuwe :] aanwinst , uhhh :? , 1 ding snap ik niet , niet zo snel een goede verzekering tegen diefstal .
 
Veel plezier vandaag met de nieuwe :] aanwinst , uhhh :? , 1 ding snap ik niet , niet zo snel een goede verzekering tegen diefstal .

Mijn verzekeringsagent biedt geen diefstal aan in de polis. Heb mn dus zo verzekerd zonder diefstal erbij. Ik wou de verzekering snel in orde zodat ik de brommer kon gaan afhalen en beginnen rijden. Ze gaan kijken of ze toch diefstal in de polis kunnen bijnemen. Anders ga ik op zoek naar een andere.

Daarnet naar huis gereden, helm was bijna te klein avn de grote smile die ik heel de rit op men gezicht had :+
Wat een machine zeg !
 
Mijn verzekeringsagent biedt geen diefstal aan in de polis. Heb mn dus zo verzekerd zonder diefstal erbij. Ik wou de verzekering snel in orde zodat ik de brommer kon gaan afhalen en beginnen rijden. Ze gaan kijken of ze toch diefstal in de polis kunnen bijnemen. Anders ga ik op zoek naar een andere.

Daarnet naar huis gereden, helm was bijna te klein van de grote smile die ik heel de rit op men gezicht had :+
Wat een machine zeg !
 
is toch maar raar die verzekeringsmaatschapijen in nederland met die vereisten dat je moet treffen met die art sloten enz...
 
Mijn verzekeringsagent biedt geen diefstal aan in de polis. Heb mn dus zo verzekerd zonder diefstal erbij. Ik wou de verzekering snel in orde zodat ik de brommer kon gaan afhalen en beginnen rijden. Ze gaan kijken of ze toch diefstal in de polis kunnen bijnemen. Anders ga ik op zoek naar een andere.

Daarnet naar huis gereden, helm was bijna te klein avn de grote smile die ik heel de rit op men gezicht had :+
Wat een machine zeg !

Yep een heerlijke machine, veel plezier ennuh waar blijven de foto's :?
 
Yep een heerlijke machine, veel plezier ennuh waar blijven de foto's :?

foto's komen nog, momenteel geen tijd, ben nu daglicht aan 't verspillen met hier te typen. ga dadelijk nog effe rondsnorren. Zal straks proberen enkele fotos erop te zetten.
Heb wel al daarnet geprobeerd een foto te posten maar lukten niet bestand te groot. hoe groot mogen die maximaal zijn ?

't is trouwens het matzwarte model, grandtourer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan