Suzuki T500 restauratie project afgerond

Cebae

MF'er
23 jul 2010
61
0
Zonhoven - België
Hallo allemaal

Hier even een foto van de Suzuki T500 waar mijn vader vroeger op reed toen hij 24 was en die ik, 24 jaar, heb gerestaureerd. Ik heb er bijna één jaar aan gerestaureerd en nu is hij af. Gisteren 80 km gaan rijden en ging lekker.. Rijdt als een zonnetje 8-)

Nu heb ik toch een vraagje aan de kenners op dit forum: Ik heb mij heel de restauratie verdiept in brochures, foto's, etc. ik heb nog nooit de kleurencombinatie gevonden van mijn Suzuki. Is deze niet origineel? of is dit wel een originele kleur. De lijn in de tank heb ik al bij andere teruggevonden maar nergens de kleurencombinatie grijs/goud. Toch heeft mijn vader hem zo bij de dealer gekocht. Is hij daar herspoten geweest of niet?!

Zo ook heb ik een dubbele trommelrem vanvoor.. ik heb me laten vertellen dat dit een optie was? klopt dit?

IMG_3403.jpg



Alvast bedankt!




Cédric
 
Dit is niet de originele trommel, de normale two leading shoe zat in alle T500 fietsen, de GT daarna had een enkele schijf.
Deze is er vast naderhand in gezet, was niet te koop als optie voor zover ik weet.
Hallo allemaal

Hier even een foto van de Suzuki T500 waar mijn vader vroeger op reed toen hij 24 was en die ik, 24 jaar, heb gerestaureerd. Ik heb er bijna één jaar aan gerestaureerd en nu is hij af. Gisteren 80 km gaan rijden en ging lekker.. Rijdt als een zonnetje 8-)

Nu heb ik toch een vraagje aan de kenners op dit forum: Ik heb mij heel de restauratie verdiept in brochures, foto's, etc. ik heb nog nooit de kleurencombinatie gevonden van mijn Suzuki. Is deze niet origineel? of is dit wel een originele kleur. De lijn in de tank heb ik al bij andere teruggevonden maar nergens de kleurencombinatie grijs/goud. Toch heeft mijn vader hem zo bij de dealer gekocht. Is hij daar herspoten geweest of niet?!

Zo ook heb ik een dubbele trommelrem vanvoor.. ik heb me laten vertellen dat dit een optie was? klopt dit?

[afbeelding]


Alvast bedankt!




Cédric
 
Laatst bewerkt:
Klopt, de trommel, een fourleading shoe, is afkomstig uit de Gt750J. De kleurstelling is wel gebruikt, op de T500J uit 1972. Daar horen dan weer andere zijkapjes bij.

Wel een rotstreek dat je je pas meldt ná het voltooien, we zijn hier zo gek op mooie plaatjes. :+
 
Klopt, de trommel, een fourleading shoe, is afkomstig uit de Gt750J. De kleurstelling is wel gebruikt, op de T500J uit 1972. Daar horen dan weer andere zijkapjes bij.

Wel een rotstreek dat je je pas meldt ná het voltooien, we zijn hier zo gek op mooie plaatjes. :+


Eens Maar zijn honda cb500 project kunnen we nu wel volgen. :Y
 
trommel is idd van een 750 j of een 550 j

grijs is niet van 72 (groen en oranje)


Weet je dat zeker? Mijn interesse in motoren is gewekt door een vriendje van mijn zus, Peter heette hij. En hij reed op een T500J in deze kleuren. Ik weet zeker dat het een "J" was, ik herinner mij de kapjes met dat mooie chroom nog zo goed.
 
Weet je dat zeker? Mijn interesse in motoren is gewekt door een vriendje van mijn zus, Peter heette hij. En hij reed op een T500J in deze kleuren. Ik weet zeker dat het een "J" was, ik herinner mij de kapjes met dat mooie chroom nog zo goed.

Dag Deputy Duc. dus als ik het goed begrijp kan de kleur toch? Ik twijfel ook over de kleur, omdat ik deze zelf nergens kan terugvinden. ook dat de kapjes niet kloppen..

Nu ivm de trommelrem heeft mijn vader een tijdschrift waarin staat dat men zeker de optie, dubbele trommelrem, moet overwegen bij het aanschaffen van een Suzuki T500. Ik ga het dit weekend zoeken, foto van maken en hier posten
 
Ik heb echt de ballen verstand van oude motoren maar ik vind het er erg netjes uitzien en ben benieuwd of de lak/rem orgineel zijn
 
Ik heb er nog eens over nagedacht. Ik was 12, dat was in 1974. De motor van Peter was redelijk nieuw (de verkering met mijn zus ook) en dus zou het een K-model geweest kunnen zijn en laat mijn herinnering mij in de steek wat de kapjes betreft. Van de kleur ben ik 100 % zeker. Dus even spitten op het internet.

Tadáááá

full
 
Lak is dus origineel, in ieder geval het kleurenschema. Heb je hem laten spuiten, of is dit echt de originele lak? Trommel werd gebruikt in de GT750J en de GT550J, dus die kan best als accesoire zijn aangeboden. Maakt je T500 nog een stukje unieker. Echt een ding om trots op te zijn.
 
Lak is dus origineel, in ieder geval het kleurenschema. Heb je hem laten spuiten, of is dit echt de originele lak? Trommel werd gebruikt in de GT750J en de GT550J, dus die kan best als accesoire zijn aangeboden. Maakt je T500 nog een stukje unieker. Echt een ding om trots op te zijn.

Damn thanks man! Een echte kenner ;) Ik zoek werkelijk allang achter foto's in dit kleurenschema. De lak is origineel, "dans son jus" zoals de Fransen zeggen :D, ik vond dit nog niet nodig. De tank heeft op 2 plaatsen een kras, ééntje zichtbaar op foto, waar de linkerremkabel de tank raakte.

Het artikel van de trommelrem zoek en post ik dit weekend

Groeten
 
Ik zit nu met een heftig gewetensprobleem. Ik ben van plan om mijn eigen T500 ook aan te gaan pakken, en mogelijk opnieuw te laten spuiten. Maar waar kies ik dan voor? Weer in de originele kleur, waar "Snoepie" zijn naam aan te danken heeft (candy-lavender ofwel zuurstokroze) of toch deze stoere kleur, de kleur van Peters T500. Of toch gewoon de originele lak houden, met krassen en al? Nou ja, eerst gaat het blok naar iemand die er heel veel verstand van heeft, zodat het ding eindelijk eens goed gaat lopen. Het frame naar de poedercoater, en verder zien we wel.
 
Ik heb er nog eens over nagedacht. Ik was 12, dat was in 1974. De motor van Peter was redelijk nieuw (de verkering met mijn zus ook) en dus zou het een K-model geweest kunnen zijn en laat mijn herinnering mij in de steek wat de kapjes betreft. Van de kleur ben ik 100 % zeker. Dus even spitten op het internet.

Tadáááá

[afbeelding]

Het is in ieder geval geen J :N Die heeft een ander achterlicht en een stuur met een stang (etje) :Y Een '74-er is jaarcode L .

:W
 
Het is in ieder geval geen J :N Die heeft een ander achterlicht en een stuur met een stang (etje) :Y Een '74-er is jaarcode L .

:W


Klopt helemaal, alleen.....Snoepie is wel degelijk een "K" model, alleen in '74 op kenteken gezet. Dat kan dus ook met de motor waar ik het over had gebeurd zijn. Ik weet even niet of er (uiterlijke) verschillen zijn tussen een "K" en een "L".

Zo een stuur met een stangetje, dat heb ik nog liggen. Zat op de mijne toen ik hem kocht, het lage stuur wat er nu opzit kreeg ik er bij.

En ik denk toch dat Snoepie gewoon Snoepie blijft, hoe mooi ik die grijze kleurstelling ook eigenlijk vind.
 
Ik zit nu met een heftig gewetensprobleem. Ik ben van plan om mijn eigen T500 ook aan te gaan pakken, en mogelijk opnieuw te laten spuiten. Maar waar kies ik dan voor? Weer in de originele kleur, waar "Snoepie" zijn naam aan te danken heeft (candy-lavender ofwel zuurstokroze) of toch deze stoere kleur, de kleur van Peters T500. Of toch gewoon de originele lak houden, met krassen en al? Nou ja, eerst gaat het blok naar iemand die er heel veel verstand van heeft, zodat het ding eindelijk eens goed gaat lopen. Het frame naar de poedercoater, en verder zien we wel.


als jij het ook maar probeert te overwegen Snoepie van kleur te laten veranderen zorg ik dat geen mens nog maar ooit met je wil praten :( :( :(

de mooiste kleur ooit voor een soez..en jij .....nee ik praat er niet eens meer over
 
Klopt helemaal, alleen.....Snoepie is wel degelijk een "K" model, alleen in '74 op kenteken gezet. Dat kan dus ook met de motor waar ik het over had gebeurd zijn. Ik weet even niet of er (uiterlijke) verschillen zijn tussen een "K" en een "L".

Zo een stuur met een stangetje, dat heb ik nog liggen. Zat op de mijne toen ik hem kocht, het lage stuur wat er nu opzit kreeg ik er bij.

En ik denk toch dat Snoepie gewoon Snoepie blijft, hoe mooi ik die grijze kleurstelling ook eigenlijk vind.


Nou Dep, mocht je inspiratie op willen doen hoe een "snoepie" er met een fris frame en frisse orginele kleuren uit kan zien :9~ dan heb ik een adresje, heb ik je gezegd.
Staan ook nog een paar geheel naar origineel gerestaureerde Z-negenhonderd's :9
Zou dan wel een lap meenemen om het kwijl op te vangen :9~

:W
 
Mr Q, zie de post boven de jouwe. ;)

Dunsz, daar zou ik graag eens een kijkje nemen. Moet er gewoon een keer van komen.
 
De kleur grijs is een kleur uit 74, het is dus een L,en de tank is origineel in deze kleur,
de kleur heet stardust silver metallic.
 
Ook maar even meelullen hier.

Suzuki heeft nooit een grijze T500 geleverd in 1972. Die waren alleen leverbaar in de kleuren Candy Verdoro Green (263) en Pearl Orange (264).

Dit model is dan ook een L, uit 1974 dus, wat ook te zien is aan de " vleugel" op de tank, die iets afwijkt van de vleugel van het 1973 model. Het kleurnummer is dan 737 en de kleur Stardust Silver Metallic. De T500 van de Dep daarentegen is een echte T500 uit 1973, een K model dus, in de kleur Candy Lavender (216). De 1973 modellen werden ook geleverd in de kleur Bright Blue Metallic (279). De L uit 1974 is er ook nog geweest in een prachtige rode kleur namelijk Candy Gipsy Red (712) met goudkleurige vleugels op de tank.

Verder nog vragen? |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan