Ducati Multistrada 620 /1000 /1100

Die witte Red Bull heeft het uitlaatsysteem wat ik ook ga monteren. Valt me op dat na ff rijden het gehel mooi bij elkaar kleurt. Dus misschien is de bijbehorende dubbele linkpijp nog niet zo een slecht idee.

Ga ik even over nadenken.

Groeten,

Imre
 
Hoi Imre,

Als er dan toch iets van een finish vlag op de zijkappen moet.
Dan vind ik deze creatie wel heel erg mee.
Dit zou voor mij een optie kunnen zijn, gewoon het totaal plaatje vind ik mooi.

Heb je de zijkap, die gekocht is bij Boonstra zelf betaald of heeft de dealer dat gedaan.
En het laten spuiten, wie betaalt dat.
Hoop dat zij door dit geintje, geen kosten moet maken.

Succes en een groet,
Siep[afbeelding]

Hoi Siep,

Ik vind de eerste versie met vlag dan toch mooier.

Ik heb de kap zelf bij Boonstra besteld. De Dealer zal de kap op kleur laten spuiten en crediteert mij de kosten voor de kap bij de grote beurt waar ik een afspraak voor heb staan.

Groeten,

Imre
 
Hoi Siep,

Ik vind de eerste versie met vlag dan toch mooier.

Ik heb de kap zelf bij Boonstra besteld. De Dealer zal de kap op kleur laten spuiten en crediteert mij de kosten voor de kap bij de grote beurt waar ik een afspraak voor heb staan.

Groeten,

Imre

Hoi Imre,

Ben blij dat niet iedereen dezelfde smaak heeft.
De eerste met die vlag is niet verkeerd hoor, begrijp mij goed.
Maar als ik mocht kiezen nam ik toch de laatste, vind mat zwart toch ook wel heel mooi.

Nou, dat is dan toch erg top van je dealer.
Daar kun je nix van zeggen, toch ?

Groet Siep
 
Hoi,

Nou vooruit.
Doe ik ook nog een duit in het zakje.
Deze vind ik op zijn duits gezegd, SUPER GEIL !!!!!! :Y

Groet Siep :W
full
 
Hoi John,

De buitenlandse heuvels en bochten weer overleefd ?
Ga je nog mee circuit rijden op Lelystad 9 juni ? :]

Groet Siep :W


Ja man, het was weer geweldig.
We waren met vijf man sterk, en het ging heerlijk vlot.
We hadden ook goed weer behalve op de terug weg.
Maar dat kon de pret niet drukken, we hadden in Manderscheid een perfect motor hotel besproken met goed eten een heerlijke gouden rakkers savonds aan de bar.
Nederlandse eigenaars, echt luxe allemaal.
Ja even over 9 juni, ik kom wel naar het circuit voor een gezellig dagje , als het mooi weer is, maar rijden op het circuit sla ik een keer over. Je hebt een leer pak nodig om op het circuit te rijden en na de winter kwam is er niet meer in. :? :o
Dus ik moet op zoek naar een nieuw pak. Jammer hè.
Groetjes john
 
Ja man, het was weer geweldig.
We waren met vijf man sterk, en het ging heerlijk vlot.
We hadden ook goed weer behalve op de terug weg.
Maar dat kon de pret niet drukken, we hadden in Manderscheid een perfect motor hotel besproken met goed eten een heerlijke gouden rakkers savonds aan de bar.
Nederlandse eigenaars, echt luxe allemaal.
Ja even over 9 juni, ik kom wel naar het circuit voor een gezellig dagje , als het mooi weer is, maar rijden op het circuit sla ik een keer over. Je hebt een leer pak nodig om op het circuit te rijden en na de winter kwam is er niet meer in. :? :o
Dus ik moet op zoek naar een nieuw pak. Jammer hè.
Groetjes john
Hoi John, Lelystad is geen openbaar circuit, dus hoe gezellig ook, kijken KAN NIET. Maar je hebt geen leren pak nodig voor Lelystad.
 
Hallo ik ga dit topic verlaten want ik heb net de Ducati verkocht en ga opzoek naar een andere motor.
allemaal veel plezier met de multistrada. see you
 
ik ben altijd een fan geweest van streetfighters en dan niet van Ducati( ook mooi hoor) maar meer eigenbouw.
 
Hoi John, Lelystad is geen openbaar circuit, dus hoe gezellig ook, kijken KAN NIET. Maar je hebt geen leren pak nodig voor Lelystad.

Oké Antoine, in dat geval wil ik me ook opgeven voor een gezellige dagje circuit rijden.
Graag in groep 1 bij Siep.

Thx John
 
Hoi 620/1000/1100 MTS sers,

Heb de afgelopen dagen eens alle eerdere ( 4 stuks, vanaf okt 2009 ) MTS Topics doorgebladert / doorgelezen. Wat mij opvalt is dat er in het verleden een behoorlijke grote groep MTS rijders gebruik maakte van dit Topic van het Motor-Forum. Ten tijden van Topic 3, werd het steeds onrustiger t.a.v. de MUltistrada 1200. Er kwamen ook steeds meer gebruikers bij, er ging een soort van verandering plaats vinden op dit Topic. In Topic 4 was het helemaal klaar, Eerste Generatie MTS ( 620 / 1000 / 1100 ) moesten nagenoeg het veld ruimen en werden "overwoekerd" door het intreden van de MTS 1200. En waar je eigenlijk op kon wachten was de afsplitsing van de MTS 1200 klanten, vind ik persoonlijk erg jammer. Dat bewees de afgelopen Meeting in Arnhem maar weer eens, ze hebben wel en geen raakvlakken, de "oude"en "nieuwe "generatie Multistrada's. En wat mij verder opviel, is dat het Multistrada 1200 Topic ontzetten veel bezocht wordt, het is er lekker druk. Er gebeurt daar iets, men verteld elkaar nieuwtjes, help elkaar met probleempjes, gewoon weg helemaal TOPPIE. Maar door dat de 1200 rijders zich hebben verenigd in een eigen Multistrada 1200 Topic, lijkt het net of het classieke MTS Topic op leven na dood is. Vanaf het moment dat Imre het Vijfde Topic opende, zijn er slechts 10 / 12 gebruikers in dit Topic aanwezig, dit kan en moeten er toch veel meer zijn / worden als ik eerdere Topics bekijk. Terwijl er toch HEEEEEL VEEEEL MTSsers van het eerste uur rond rijden. Bij ons gebeurt er toch ook genoeg, hebben we toch ook adviezen voor elkaar, en zijn er probleempjes, en kunnen toch ook iets organiseren. Hoop met dit verhaal in ieder geval wat reacties los te peuteren, ook van de zogenaamde "meelezers " ( dit is niet lullig bedoeld ). Ben tenslotte in dit Topic gedoken om ook wat wijzer t.a.v de MTS te worden en meerdere MTS rijders en rijdsters te ontmoeten.

Met een groet,
Siep
 
Hoi Siep,

Mooi en duidelijk verhaal. Ik hoop ook dat het weer eens iets drukker wordt.

Leuk initiatief trouwens, het rijden op Lelystad. Helaas kan ik niet mee omdat mijn dochter dan jarig is.

Groeten, Imre
 
He Siep, inderdaad een goeie analyse. Maar niet iedereen zit dagelijks op dit forum.
Dat wil niet zeggen dat er niet gelezen word.
Maar als ik voor mijzelf spreek, doe ik er te weinig mee.
Als ik echt een probleem zou hebben met de multi zou ik wel direct het forum opzoeken om vragen te stellen en zoeken voor antwoorden.
Maar ik zal in de toekomst wat meer delen op dit forum.
Want ik ben heel blij met de initiatieven als de meeting in Arnhem en het circuit rijden in juni.
En dat zijn toch dingen die voort komen door de forums.

Groeten John
 
Hoi,

Imre en John, ben blij dat jullie het een beetje / helemaal begrijpen.
Vind het gewoon jammer, dat er meer meelezers op dit Topic zitten dan gebruikers.
En dat was enkele jaren geleden wel anders. Op het MTS 1200 Topic is het lekker gezellig druk, er gebeurt elke dag wel daar, zo zou het hier ook moeten zijn. Dat zouden we met zijn alle moeten proberen.

John, wil na de zomervakantie, weer iets van een soort van Meeting organiseren.
Gewoon lekker bakkie doen, beetje dom lullen en brommers kieken.
En daarna nog een "klein" Toerritje in en rond Apeldoorn.
Tegen die tijd maar even kijken of er genoeg animo voor is.

Groet Siep
 
Hoi,

Imre en John, ben blij dat jullie het een beetje / helemaal begrijpen.
Vind het gewoon jammer, dat er meer meelezers op dit Topic zitten dan gebruikers.
En dat was enkele jaren geleden wel anders. Op het MTS 1200 Topic is het lekker gezellig druk, er gebeurt elke dag wel daar, zo zou het hier ook moeten zijn. Dat zouden we met zijn alle moeten proberen.

John, wil na de zomervakantie, weer iets van een soort van Meeting organiseren.
Gewoon lekker bakkie doen, beetje dom lullen en brommers kieken.
En daarna nog een "klein" Toerritje in en rond Apeldoorn.
Tegen die tijd maar even kijken of er genoeg animo voor is.



Groet Siep

Oké klasse, lijkt me leuk.
 
John, wil na de zomervakantie, weer iets van een soort van Meeting organiseren.
Gewoon lekker bakkie doen, beetje dom lullen en brommers kieken.
En daarna nog een "klein" Toerritje in en rond Apeldoorn.
Tegen die tijd maar even kijken of er genoeg animo voor is.

Groet Siep


Hoi Siep,

Klinkt goed, een nieuwe meeting na de zomer. Dan zal ik er alles aan doen om er wel bij te zijn.

Groeten,

Imre
 
Welke bandenspanning gebruiken jullie trouwens?
Kreeg van de dealer het advies vóór 2,7 en achter 2,5 bar. Voor zo hoog omdat de band dan minder zou cuppen. Ik vind deze waarden wat raar en heel anders dan ik gewent ben. Vandaar dat ik graag die van jullie hoor.

Groeten,

Imre
 
Welke bandenspanning gebruiken jullie trouwens?
Kreeg van de dealer het advies vóór 2,7 en achter 2,5 bar. Voor zo hoog omdat de band dan minder zou cuppen. Ik vind deze waarden wat raar en heel anders dan ik gewent ben. Vandaar dat ik graag die van jullie hoor.

Groeten,

Imre


Hoi Imre, ik zit inderdaad wat lager, ik gebruik voor 2,5 en achter 2,3 bar.
Deze waardes heb ik opgekregen bij mijn dealer die deze banden heeft geplaatst.
John
 
Het volgende googelde ik van het net af;

Een groot voordeel van een hoge bandenspanning is dat het verbruik van benzine, en van de banden zelf, lager wordt. Het is dus goedkoper dan rijden met een lagere spanning.

Voordeel: strak
Verder levert een hoge bandenspanning een strak bochtengedrag op, en een hoge terugkoppeling over het weggedrag van je motor.

Nadeel: grip
Een van de nadelen is dat je minder grip hebt. Dat geldt zeker op slechter asfalt, omdat de band die eigenlijk ook een gedeelte vormt van de gedempte vering: net zoals bij een te strakke veer om de originele demper zal de moor de neiging hebben om te gaan stuiteren.

Nadeel: opwarmen
Verder doen de banden er langer over voor ze zijn opgewarmd, en de motor is harder: het comfort voor de rijder is minder.
 
Hoi Imre,

Zou niet weten wat Cuppen is ???
Ik zit trouwens nog hoger met de bandenspanning, voor 2,9 en achter 2,7.
Voel ik mij prettig bij en voor mijn gevoel rijdt het lekkerder, maar dat is persoonlijk.
Maar heeft er ook alles mee te maken dat ze bij mij altijd op de banden staat.
De MTS wordt alleen opgebokt als ik haar ga wassen en poetsen.
Kan haar niet opgebokt in de schuur weg zetten i.v.m ruimte.

Groet Siep
 
Laatst bewerkt:
Hoi Imre, ik zit inderdaad wat lager, ik gebruik voor 2,5 en achter 2,3 bar.
Deze waardes heb ik opgekregen bij mijn dealer die deze banden heeft geplaatst.
John


Hoi John,

Dit klinkt al een heel stuk beter. Al moet ik er nog wel aan wennen. Was altijd gewent om 2,5 voor en 2,8 achter te gebruiken. Dit was dan wel voor japanse motoren.

Groeten,

Imre
 
Terug
Bovenaan Onderaan