Ducati Multistrada 620 /1000 /1100

Ik las het inderdaad op FB. Zag er gezellig uit en leuke foto's ook.
Was weer leuk en als ik zin heb mik ik hier nog wel wat fotoos neer.
4 motoren kun je lekker doorrijden en Ducelf vondt het ook prima zo,n klein groepje.
Ducelf en ik zijn later nog zo,n 1.5 uur samen door wezen rijden toen de andere twee weer richting huis moesten.

Wat me wel opvalt : Mijn MTS1000 heeft onlangs de grote beurt gehad bij Motofit in Veenendaal incl. weer kleppen stellen en loopt nu veel beter dan voorheen.
2 jaar geleden bij Leerkes o.a kleppen gesteld maar toen liep het blok minder mooi dan nu vindt ik.

M.Fit werkt een monteur Evert die ik al een mooi poosje ken , Nog van Safe Veenendaal en die man doet zijn werk gewoon goed vindt ik dat mag ook wel us gezegt worden .

gr driver
 
Deksels zijn binnen maar toen ze mij zagen schrokken ze zich dood, ze trokken lijkbleek weg. Nu zijn ze grijs bijgetrokken, moet ik ze alsnog zwart spuiten. Heeft die man niet netjes gedaan, zwarte foto grijze deksels, achja voor die paar cent.

Mat zwart denk ik, glans is niet mooi hè???
 
Deksels zijn binnen maar toen ze mij zagen schrokken ze zich dood, ze trokken lijkbleek weg. Nu zijn ze grijs bijgetrokken, moet ik ze alsnog zwart spuiten. Heeft die man niet netjes gedaan, zwarte foto grijze deksels, achja voor die paar cent.

Mat zwart denk ik, glans is niet mooi hè???
:+.. Je schrijft het mooi maar idd niet netjes van de verkoper. Matzwart of Glans..Hmmm... Als je glans doet heb je natuurlijk de kans dat ze weer schrikken en dan matzwart uitslaan O-).
Denk dat allebei wel oké is om te zien maar ik zou glans proberen wslijk.
 
Laatst bewerkt:
De eerste 200km staan erop, vandaag met 10 graden een ritje gemaakt. Veel beter te doen dan met de MV. Kuipje en handkappen halen veel kou weg, alleen ontiegelijk koude poten.

Fiets rijdt fantastisch, stuurt goed snel uit de bochten, geen pk monster. Verbruik viel me wel wat tegen, maar 1:15.5. Op het gebied van de vering moet ik nog wel ff bezig, alles behalve snaarstrak maar nooit gevaarlijk ofzo.
Ben er zeer content mee, Ducati heeft 10 jaar geleden echt wat goeds neergezet. Je zou niet denken dat ze 10 jaar oud is, het rijdt beter dan 70÷ van het huidige spul.
 
Vering kan een stuk straffer gesteld worden. Af fabriek erg ... comfortabel, herinner ik me. Daardoor erg 'zoekerig' in bochten. Moest echt geconcentreerd sturen en continue corrigeren om 'm op lijn te houden. Zeker in snelle lange bochten. Toen er meer demping op de vork en veer zaten ging het wel strak.

Bij die andere 30% (het beter rijdende spul) hoorde ook m'n BMW R1100S. De Multi had ik gekocht ter vervanging van die motor. De inruilwaarde was zo bedroevend laag (vanwege km-stand 90.000) dat ik m gehouden heb, naast de Duc.

De Duc kreeg op zeker moment een mankementje (iets lulligs bij 15.000km) en moest destijds enkele weken wachten op een onderdeel voordat ik weer kon rijden. De BMW stond er nog, ik kon lezen en schrijven met dat ding... en de relatie met de Multi is nooit wat geworden.
full


Maar nu een herkansing: sinds een paar weken de gelukkige eigenaar van een Multistrada 1200S! Wat een lol!
 
Laatst bewerkt:
Hi..1200s is natuurlijk een heel andere motor maar ook een mooie nu ik er wat vaker naar kijk.
Die Enduro :} maar de prijs :(
De oude modellen zijn minder mooi volgens velen maar ik vindt ze mooi van lelijkheid wat de voorkant betreft. :Y

Sturen..vering..banden..Allemaal persoonlijk vinnik en ga ik verder niet over discusseren . Ik rij al jaren op mijn manier zonder me daar echt druk om te maken en ik kom overal .
Banden moeten zolang mogelijk meegaan voor mij en merk boeit me niet .

mts1000 rijdt wat mij betreft prima daar hoef ik zeker geen nieuwere voor terug te kopen maar zal misschien wel een keer gebeuren :+
Of weer een wat oudere motor dat weet je bij mij toch nooit.
Ik vindt zoveel mooi ongeacht merk of bouwjaar..

Ben er nu al bijna 40 jaar mee bezig dat motorspul ..Iets wat hobby heet :) ?

Inruilwaarde van mijn mts1000 met nu zo,n 67500 km is ook niet excht prettig hoor alleen daarom al een reden deze nog te houden mede gezien het feit dat ik er onlangs een aardig bedrag aan uitgegeven heb vanwege grote beurt en setje nw.banden.
 
Laatst bewerkt:
En zie.. Via het 1200 Topic is nu de 620 hier ook bijgekomen in de.. Tsja hoe heet dat eigenlijk die tekst boven in.
 
Ben het helemaal met je eens Arie,als je kijkt wat je er voor krijgt en wat je bij moet leggen
koop je voor dat geld nooit het zelfde terug.
Dus kan je er net zo goed mee blijven rijden, en het rijdt en stuurt goed heb pas geleden een grote
beurt gehad dus je weet waar je aan toe bent en met een andere moet je dat altijd maar weer afwachten.
En ik vind het nog steeds een mooie motor om te zien[geen 13 in een dozijn motor]plus dat die motor
ook weer mensen bij elkaar hebben gebracht die je anders niet zou kennen,maakt het alleen maar mooier.
Daarom is de multi al zo'n mooie fiets.
Maar dat is mijn bescheiden mening, voor wat hij waart is.

Groetjes en allemaal en fijn weekend
 
Goed bezig Arie!
Er was een grapjas die ons bij het nieuwe 1200 Topic had gezet en dat is ehhh...
Dat het Le P.Z was zal ik niet zeggen :+ maar ik heb gelijk gevraagd om de 620 er bij te zetten zodat we nu up to date zijn. Nu nog wat meer actief worden hier en dan is het wat ikkes betreft weer okeejjjjj.
 
Hans..Duc59.. Al eerder over gehad maar klopt wat je zegt. Grote beurt gehad en weten wat je nu hebt. Veranderen van motoren doe ik graag dat is bekend maar zo,n mts 1000 rijdt gewoon goed ook al schudt en trilt het wat. Ik loop altijd naar motoren te loeren en dan zie ik er bijvoorbeeld 1 die 9000 kost en dan denk ik.. Tsja.. We worden ouder en straks kan het misschien niet meer maar ik denk ook.. Misschien minder inkomsten en dan ben ik blij om iets achter de hand te hebben ondanks inflatie en lage rente. Of extra inlossen op de hypotheek oid. Maar ja... Niks veranderlijker dan driver duszzz... :z
 
Ochjee, Arie je wordt oud. Motor koop je met je hart en niet met je verstand. Anders reed iedereen auto. Als ik maar genoeg geld op de rekening houd om een nieuwe te kunnen kopen. ;)
 
Ochjee, Arie je wordt oud. Motor koop je met je hart en niet met je verstand. Anders reed iedereen auto. Als ik maar genoeg geld op de rekening houd om een nieuwe te kunnen kopen. ;)
Oud worden.. Hoop ik wel ja mits redelijk gezond. Jij bent alleen en aardige Job vlgs mij inclusief dito pensioen denk ik. Dat heb ik dus niet en moet zelf voor me oudedagsvoorziening zorgen tzt. Ennehhh.. Inmiddels 58 dus dat ouder worden gaat best snel merk ik en mijn lichaam ook qua werk merk ik af en toe.Geld voor een nieuwe motor heb ik wel maar ik merk nu dat ik probeer minder impulsief te kopen. Die Nuda bijvoorbeeld heb ik 1 jaar gehad en 6000 km? mee gereden en weer verkocht zonder verlies. Dan blijft het wel wat betaalbaar natuurlijk maar mijn mts 1000 moet ietswat geld bij als ik verkoop dus blijft nog wel ffe staan verwacht ik.
 
Heb mijn mts nu bijna 2 maanden te koop staan. In al die tijd is er nog niemand wezen kijken... Vraag me toch af wat ik verkeerd doe. Aan de prijs kan het volgens mijn niet liggen. 3000 euro voor een mts uit 2006 met 30k is geen geld dacht ik..
 
Heb mijn mts nu bijna 2 maanden te koop staan. In al die tijd is er nog niemand wezen kijken... Vraag me toch af wat ik verkeerd doe. Aan de prijs kan het volgens mijn niet liggen. 3000 euro voor een mts uit 2006 met 30k is geen geld dacht ik..
Prijzen mede afhankelijk van de grote onderhoud beurt denk ik en veel mensen willen aantoonbaar onderhoud ect.Op MP en Speurders staan er wel.wat rond die prijs met dezelfde kms ongeveer dacht ik. Zet um us te koop op bijv.. Speurders met bieden vanaf 2500,00. Misschien komt er dan wat reactie.
 
Hij heeft 5k geleden grote beurt gehad van 1300 euro. Kleppen, riemen alles gedaan. Heb de bon daarvaan. Dus ook dat is prima. Ben volgens mij de goedkoopste van mp. Staan er wel 2 of 3 voor minder volgens mij maar die hebben het dubbele kilometers geen Termignoni dempers en zijn een stuk ouder.

Ga hem in ieder geval van mp halen want die 24euro permaand advertentie kosten geloof ik wel :P
 
Hij heeft 5k geleden grote beurt gehad van 1300 euro. Kleppen, riemen alles gedaan. Heb de bon daarvaan. Dus ook dat is prima. Ben volgens mij de goedkoopste van mp. Staan er wel 2 of 3 voor minder volgens mij maar die hebben het dubbele kilometers geen Termignoni dempers en zijn een stuk ouder.

Ga hem in ieder geval van mp halen want die 24euro permaand advertentie kosten geloof ik wel :P
Is die van jou uit Twisk?
 
Hij heeft 5k geleden grote beurt gehad van 1300 euro. Kleppen, riemen alles gedaan. Heb de bon daarvaan. Dus ook dat is prima. Ben volgens mij de goedkoopste van mp. Staan er wel 2 of 3 voor minder volgens mij maar die hebben het dubbele kilometers geen Termignoni dempers en zijn een stuk ouder.

Ga hem in ieder geval van mp halen want die 24euro permaand advertentie kosten geloof ik wel :P
Is die van jou uit Twisk zag ik. Speurders kost niks toch? Gewoon us bieden vanaf 2500,00 euro proberen. Inruil beur je ook weinig mede afhankelijk wat je terug koopt uiteraard. Termies los aanbieden?
 
Als men ziet dat je hem nog geen 4 maanden hebt dan werkt dat ook niet mee aan een vlotte verkoop.

Zelf na 2 maanden al in de verkoop zie ik nu! Bevalt hij niet?
 
Laatst bewerkt:
Als men ziet dat je hem nog geen 4 maanden hebt dan werkt dat ook niet mee aan een vlotte verkoop.
Wrom?.. Een motor kan toch om diverse redenen te koop staan daar ongeacht hoelang iemand deze heeft. Als ik iets zoek en de prijs is okee en de motor ook mij prima verder.
 
Laatst bewerkt:
Als men ziet dat je hem nog geen 4 maanden hebt dan werkt dat ook niet mee aan een vlotte verkoop.

Zelf na 2 maanden al in de verkoop zie ik nu! Bevalt hij niet?

Ik wil een GS gaan kopen. Reed hiervoor een VStrom en Varadero en mis wat comfort op de Duc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan