Kawasaki ER-6 Topic deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Veel mensen verwarren de Dunlop Roadsmarts met de Dunlop Sportmax. De laatste zit op de Versys (en ook op de ER-6N modellen van voor 2009, geloof ik). Mijn eega had ze er ook onder zitten en heeft ze er gauw afgehaald en vervangen voor een nieuw setje Roadsmarts.

Klopt.. Zelf heb ik nog de Sportmax.. Pas 4700 km mee gereden, dus vind het zonde om ze nu te gaan vervangen :$..
 
Volgens mij zit er standaard (model 09+ iig) roadsmarts op. Naar mijn mening bieden ze vrij weinig grip bij koude banden en het duurt lang voordat ze warm zijn. Sportsmarts schijnt al beter te zijn.
Over Michelin Pilot Roads hoor ik veel positieve verhalen.
 
Laatst bewerkt:
Ik leg het er niet voor neer iig! Heb vorige week de HJC CL-ST Krave gekocht.. Vond em mooi en zat gelijk fijn :).. Extra donker vizier erbij, helm ziet er dan echt dol uit! Gelijk ook ff nieuwe handschoenen erbij gekocht!

Zat geen pin-lock in maar wel zo'n mondkapje.. Rijden jullie ook met dat ding erin?

http://www.motorkledingstore.nl/images/hjc-cl-st-krave-1.jpg

Met zwart vizier: http://pics.ricardostatic.ch/2_6968.../helm-hjc-cl-st-ii-krave-mc-5-racing-flag.jpg
Erg mooie helm *O*
Ik heb zo'n neuskapje/mondkapje wat ik erg prettig vindt.
Als het seizoen begint en je hebt last van hooikoorts kan dit een klein verschil maken.
Nu zit niet heel mijn vizier onder _O- vindt het trouwens ook een net wat sportiever look hebben *O* Wat doen jullie trouwens tegen de zon? Ik heb nu een ingebouwd zonnenvizier maar dit kent ook nadelen ... nemen jullie een zonnenbril mee of een donkerlock op je vizier? Zie je dan nog iets als het gaat schemeren buiten?
 
Das een mooi helmpje Andy :Y

ik had mezelf vorige maand a verwend met een HJC R-PHA-10

casco-integral-hjc-r-pha-10-jerez-mc1_bf_4443589.jpg
 
Erg mooie helm *O*
Ik heb zo'n neuskapje/mondkapje wat ik erg prettig vindt.
Als het seizoen begint en je hebt last van hooikoorts kan dit een klein verschil maken.
Nu zit niet heel mijn vizier onder _O- vindt het trouwens ook een net wat sportiever look hebben *O* Wat doen jullie trouwens tegen de zon? Ik heb nu een ingebouwd zonnenvizier maar dit kent ook nadelen ... nemen jullie een zonnenbril mee of een donkerlock op je vizier? Zie je dan nog iets als het gaat schemeren buiten?

Thnx! Dat mondkapje vind ik idd sportief ogen.. Weet alleen niet of het fijn is, nog nooit mee gereden.

Ik heb nog met weinig zon gereden dus nog geen ervaring mee. Mijn vorige helm was zo'n systeemhelm van lidl, daar zat een zonnebril in. Ben benieuwd hoe mijn nieuwe zwart vizier kijkt overdag :).. Zoek het niet om het helder vizier steeds mee te nemen.. Geen idee waar ik die moet laten! Heb wel gelezen dat je in de avond of met minder helder weer weinig tot niets ziet....
 
zonnenvizier maar dit kent ook nadelen ... nemen jullie een zonnenbril mee of een donkerlock op je vizier? Zie je dan nog iets als het gaat schemeren buiten?

Zonnebrilletje mee inderdaad.
Misschien komt er ooit nog eens een donkerder vizier, maar ben bang dat je dan als het grauw/donker is een stuk minder ziet. (Moet dat overigens nog ervaren dus is puur een idee dat ik erbij heb).

Die Arai is mooi helmpje. Jammer dat ik hem nu pas zie, had een mooie kandidaat geweest, qua design ook precies ik mooi vind.
 
Wat doen jullie trouwens tegen de zon? Ik heb nu een ingebouwd zonnenvizier maar dit kent ook nadelen ... nemen jullie een zonnenbril mee of een donkerlock op je vizier? Zie je dan nog iets als het gaat schemeren buiten?

Hele Mooie helmpies Andydb en Sender. :}
Rij het liefst met zonnebril ipv gewone bril (ja, verouderde ogen) en zonnevizier.
Heb dus eigenlijk alles altijd bij.
1 Omdat mijn zonnebril fijner zit in mijn helm.
2 Zonnevizier bij felle of laagstaande zon matig is.
3 één op mijn neus heb één in mijn zakken, dus altijd een reserve
4 Zonnevizier handig is wanneer er onverwacht ineens zon is. Klik omlaag en blijven rijden tot de volgende stop.
5 laagstaande avond zon komt het wel voor dat ik door twee donkere ruiten en een transparante kijk. Zonnebril, Zonnevizier en gewoon vizier. De laatste tegen de insekten.

Standaard een donker vizier is twee keer niks om in het donker te rijden.
 
Hele Mooie helmpies Andydb en Sender. :}
Rij het liefst met zonnebril ipv gewone bril (ja, verouderde ogen) en zonnevizier.
Heb dus eigenlijk alles altijd bij.
1 Omdat mijn zonnebril fijner zit in mijn helm.
2 Zonnevizier bij felle of laagstaande zon matig is.
3 één op mijn neus heb één in mijn zakken, dus altijd een reserve
4 Zonnevizier handig is wanneer er onverwacht ineens zon is. Klik omlaag en blijven rijden tot de volgende stop.
5 laagstaande avond zon komt het wel voor dat ik door twee donkere ruiten en een transparante kijk. Zonnebril, Zonnevizier en gewoon vizier. De laatste tegen de insekten.

Standaard een donker vizier is twee keer niks om in het donker te rijden.

Goedemorgen allen :W ..

Gelukkig kun je die vizieren van HJC heel snel verwisselen.. Dus als ik het niet vertrouw dan gaat mijn heldere vizier erop :).. Of pak ik mijn oude helm, met zonnebril erin :P..
 
Mooie helmpjes ja! Ik rijd zelf met intergraal met zonne-vizier. Meer dan genoeg. Maar heel soms bij laagstaande (zomer-)zon rijd ik met een zonnebril op (mijn fietsbril met donkere glazen) deze zijn zeer flexibel en bedekken echt van oor tot oor. Ik heb een bril met wisselbare glazen waardoor je ook nog 'intensie' zelf kan bepalen door er donkere of lichtere glazen in te doen (aanrader!!) zijn al te koop voor 15 euro en werken prima.

full



Zijn wel dezelfde topic-members die sinds deeltje IV meedoen in t topic. Heb Sanne bijv. niet meer gezien....?!

Mensen die de meeting-poll nog niet hebben ingevuld: invullen en erbij zijn!

full
 
Mooie helmpjes ja! Ik rijd zelf met intergraal met zonne-vizier. Meer dan genoeg. Maar heel soms bij laagstaande (zomer-)zon rijd ik met een zonnebril op (mijn fietsbril met donkere glazen) deze zijn zeer flexibel en bedekken echt van oor tot oor. Ik heb een bril met wisselbare glazen waardoor je ook nog 'intensie' zelf kan bepalen door er donkere of lichtere glazen in te doen (aanrader!!) zijn al te koop voor 15 euro en werken prima.

[afbeelding]


Zijn wel dezelfde topic-members die sinds deeltje IV meedoen in t topic. Heb Sanne bijv. niet meer gezien....?!

Het voordeel van een helm zonder ingebouwd zonnenvizier is het grote aanbod n twee de veiligheid is iets beter

Mensen die de meeting-poll nog niet hebben ingevuld: invullen en erbij zijn!

[afbeelding]
 
@ Sender: Jij hebt valdoppen van Puig toch? Hoe zitten deze bevestigd? Op 1 of 2 punten?

Las ergens dat je valdoppen moet halen die op meerdere punten bevestigd zijn, maar dat is bijna nergens te zien in die webshops. Bij die van Bike-Design lijkt het alsof ze op meerdere punten bevestigd moeten worden.

@ WalterB: ik zie dat jij valbeugels erop hebt zitten. Heb je die zelf gemonteerd, of erop laten zitten bij de koop.

Twijfel namelijk om van die beugels te halen of valdoppen (en om dan te kiezen welk merk valdoppen is een drama :( !!).. Persoonlijk lijkt mij dat die beugels beter zijn, maar valdoppen mooier. Ook al moet ik gewoon niet vallen :] !!!
 
Laatst bewerkt:
De val-beugels zijn er op blijven zitten bij aanschaf.
Dit omdat ze bij de rijschool 1 beugeltje/klem kwijt waren waardoor een kap anders niet meer gemonteerd kon worden.
 
@ Sender: Jij hebt valdoppen van Puig toch? Hoe zitten deze bevestigd? Op 1 of 2 punten?

Las ergens dat je valdoppen moet halen die op meerdere punten bevestigd zijn, maar dat is bijna nergens te zien in die webshops. Bij die van Bike-Design lijkt het alsof ze op meerdere punten bevestigd moeten worden.

Ze zitten met 1 bout vast, maar hebben wel een soort plaatje.
Een foto zegt in dit geval meer:
4069n.jpg
'

zelf zou ik voor de Valtermoto's gaan, stuk mooier en ietsje goedkoper (marcomoto.nl):

TMB_PTblauw__43515__01738__02854_zoom.jpg
 
Laatst bewerkt:
De valblokken van SW motech zijn ook mooi. Nou ja mooi...mooi voor valblokken. Die dingen zijn gewoonweg altijd lelijk. Ik wil ook wel eens bewezen zien dat het echt schade verminderd...
 
Nadeel van valdoppen is dat ze eigenlijk alleen nut hebben als je stilstaat en de motor rustig laat vallen.
Bij een grote schuiver breekt die bout zo af en je hebt nog steeds motor schade.
De valbeugels (vergelijk baar met wat ik heb) kunnen grotere krachten aan wegens de sterkere montage.
Sommige beweren wel dat je hier meer kans mee heb op krommer frame.
Ik weet dat deze info ook ooit ergens op internet staat, weet alleen de bron even niet meer
 
Nadeel van valdoppen is dat ze eigenlijk alleen nut hebben als je stilstaat en de motor rustig laat vallen.
Bij een grote schuiver breekt die bout zo af en je hebt nog steeds motor schade.
De valbeugels (vergelijk baar met wat ik heb) kunnen grotere krachten aan wegens de sterkere montage.
Sommige beweren wel dat je hier meer kans mee heb op krommer frame.
Ik weet dat deze info ook ooit ergens op internet staat, weet alleen de bron even niet meer
_O- zorgen dat het niet nodig is zal misschien een optie zijn _O-
 
Nadeel van valdoppen is dat ze eigenlijk alleen nut hebben als je stilstaat en de motor rustig laat vallen.
Bij een grote schuiver breekt die bout zo af en je hebt nog steeds motor schade.
De valbeugels (vergelijk baar met wat ik heb) kunnen grotere krachten aan wegens de sterkere montage.
Sommige beweren wel dat je hier meer kans mee heb op krommer frame.
Ik weet dat deze info ook ooit ergens op internet staat, weet alleen de bron even niet meer

Geen idee, valbeugels lijken mij de beste optie, maar vind het nou niet bepaald mooi. Valblokken zijn kleiner en valen niet zo op.

Ik denk dat ze zeker zin hebben als je een schuiver maakt, je moet wel een hele dikke klapper maken willen ze de schade verergeren. Ken meerdere mensen die een hoop schade hebben voorkomen door valkblokken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan