Yamaha x-max 400

Ik heb de titanium arrow uitlaat besteld vanwege het lichtere gewicht , kortere pijp dan origineel en uitneembare db killer en de vorm van de pijp vind ik nogal estetisch verantwoord met de scooter en ook e gekeurd natuurlijk 😉
Deze is ook mooi,
full
 
@ Bluethunder88

Je gewicht classificatie van alles bij elkaar is de juiste *D
Ik ben ook op de hoogte van uit lubber toestanden, wat mij betreft mag het conventionele scharnier
systeem dan ook wel op de schop.
Ik heb geen zin om armoe te lijden dus mocht het ooit zo ver komen, dan is het vervangen
voor dat je het weet.... ben daarnaast soms best wel paranoia van de jiffy... ik heb al eens een motor om zien gaan.
Denk/hoop echter dat ik lang voor e.a. uit gelubberd is al weer op wat anders rij, maar dat die handel op den duur uit lubbert is een feit wat ook ik niet kan ontkennen.
Ze hebben mijn onderbeen 10 maanden terug voor ruim 90% door gezaagd "tibia osteotomie" (ga maar niet kijken op youtube) :N
Bot groei gaat van wegen mijn leeftijd wat langzaam, kan nog wel even duren voordat alles dicht is gegroeid.
Een paar weken op een zwaardere motor gaat wel maar het hele jaar door gaat nog niet lukken,
Het rijden op zich is geen probleem maar juist het van de middenbok afhalen weer wel, derop ook wel
Schakelbak en dan bij stoplicht je rechterbeen op de grond is ook wat lastig.
Automaat Brommert van 400cc is momenteel net aan te doen voor mijn been, en kan dan bij het stoplicht 2 benen op de grond of b.v. alleen linker been

truste
 
Laatst bewerkt:
Nou, dat is niet misselijk allemaal, ik snap wat je bedoelt en goed dat je dan toch nog motor(scooter) rijd.
Petje af, bloed kruipt waar het niet gaan kan.
En i.d, zijstandaartjes moet je gewoon goed op blijven letten. Altijd listig, scooter moet ook
Op de juiste graden staan, en niet te recht!!!!!!
Ik rijd ook nog scooter, maar ivm versleten rug, gaat het ook niet echt lekker, ondanks dat
ik er toch soms naar mijn werk gaat. Ook achtervering iets zachter gezet.
En dan is de juiste scooter of motor uitkiezen erg gering!!!!!! Kan geen zware motor rijden,
want ook ik zit id met het op de middenbok trekken of duwen, en daar heb ik
geen kracht meer voor uit me rug. 24 uur /dag pijn in rug ga je ook niet aan wennen zeg ik jouw.
maar niet getreurt, ik zeg altijd maar zo; er zijn mensen die ergere
dingen hebben en wij kunnen nog scooteren.!!!!!!!!!!
Een dag niet gelachen, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, mits die tegenliggers maar wel op hun eigen weghelft blijven.
 
Nou, dat is niet misselijk allemaal, ik snap wat je bedoelt en goed dat je dan toch nog motor(scooter) rijd.
Petje af, bloed kruipt waar het niet gaan kan.
En i.d, zijstandaartjes moet je gewoon goed op blijven letten. Altijd listig, scooter moet ook
Op de juiste graden staan, en niet te recht!!!!!!
Ik rijd ook nog scooter, maar ivm versleten rug, gaat het ook niet echt lekker, ondanks dat
ik er toch soms naar mijn werk gaat. Ook achtervering iets zachter gezet.
En dan is de juiste scooter of motor uitkiezen erg gering!!!!!! Kan geen zware motor rijden,
want ook ik zit id met het op de middenbok trekken of duwen, en daar heb ik
geen kracht meer voor uit me rug. 24 uur /dag pijn in rug ga je ook niet aan wennen zeg ik jouw.
maar niet getreurt, ik zeg altijd maar zo; er zijn mensen die ergere
dingen hebben en wij kunnen nog scooteren.!!!!!!!!!!
Een dag niet gelachen, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, mits die tegenliggers maar wel op hun eigen weghelft blijven.
 
Had even een vraagje

Nu was Ik aan het denken van een kort sportruitje misschien te zetten op de x max , omdat ik met het origineel scherm op iets hogere snelheid toch wel wat turbulentie ondervind ter hoogte van mijn helm
Zijn er voor en nadelen aan zo een scherm want heb horen vertellen dat de topsnelheid bij zo een korte ruit verminderd ? En hoe zit het met de turbulentie ter hoogte van de helm ?
 
Hoi Raffa, ik heb op mijn xcity 250 zo'n klein opzet schermpje gemonteerd,
en die is ongeveer 10 cm hoog.En +- 30cm breed. Die kan je zowel in hoogte als schuinte verstellen.
Is van het merk; MRA meen ik.
Ik heb er een fotootje van bij de; xcity 250 forum. Ik ben er zeer tevreden over.
Ik heb het getest door wat omhoog te gaan zitten, op de bijrijders zitting!!!
Dan weet je niet wat een gebulder van de wind je dan op je hoofd(helm) krijgt.
Zeer aan te raden, en ik kijk precies net over het mra schermpje heen! Beter kan niet.
 
Ja klopt Raffa, scheelt enorm.
en wat betreft topsnelheid; dat rij ik nooit, 3 maanden geleden toevallig wel want toen
ging ik van Goedhart Motoren terug naar Maassluis.
Met schuin wind tegen van voren, haalde ik de 140 op de tellert.
Voor mij is topsnelheid niet belangrijk.

Gr. Ad
 
Oké bedankt voor de inlichtingen, ga dat even bekijken

Eindelijk eindelijk , na bijna 2 volle maanden is mijn arrow uitlaat eindelijk aangekomen, morgen eens mij amuseren voor eronder te zetten 😆
 
Leuk klusje Raffa, ben benieuwd naar het esthetisch eindresultaat, en hopelijk maakt hij niet al te veel kabaal.
Doe a.u.b. wel voorzichtig met het uitdraaien van de O2 sensor die in de uitlaatbocht zit, "don't twist the wires"!
2 maanden wachten ? pffff, dan mag het wel een hele mooie uitlaat zijn ;)
Ik steek er ook eentje onder deze maand, hij is pas besteld.

Mvg. WebEngine
 
Laatst bewerkt:
Webengine : het gaat over de einddemper hè dus valt nog mee van te vervangen , Kan zelfs een leek denk Ik 😉

Deze namiddag dus de wissel uitgevoerd en hij staat eronder , geluid is heel ferm met db killer , zonder db killer maak je denk Ik een Harley beschaamd , Zo luid 😆 , is enkel eens goed voor op een warme zomerdag te rijden maar niet elke dag 😉

Het was wel lang wachten maar het was het wel waard denk Ik 😉

Nu plaatsjes bij de praatjes , laat maar weten wat jullie er van vinden

Ps verleden week ook de wheelstriping gezet 😉
 
Webengine : het gaat over de einddemper hè dus valt nog mee van te vervangen.....

Oh zo... weet ik veel, ik dacht dat er ook een header bij zou zitten.

Maar zo als het er uit ziet gaat het er mee door, had stiekem wel gehoopt dat hij nog iets
kleiner zou zijn, ofschoon dit in mijn optiek al gewoon wel goed er uitziet,
en lekker ook de vrije ruimte tussen luchtfilter en knalpot.

Rode wielrims steken leuk af bij de scooter, maakt e.a. helemaal af.

Je hebt je vast en zeker prima vermaakt vandaag, want dit zijn toch wel de leuke klusjes.

Prettig weekend gewenst
 
Mooie dempert hoor. Staat er goed bij. Is het geluid wat je verwacht had???
Wheelstriping staat ook mooi. En ook wat meer veiligheid, met die reflectie.
 
Yep Bluethunder88 , het geluid is dik in orde hoor maar zoals ik al zei zonder DB killer is echt niet te doen amai amai

estetisch vind ik hem in feite ook correct erop staan , wat mij ook opviel was dat de originele demper loodzwaar was tov deze titanium exemplaar dus al bij al tot nu toe tevreden ;o)
 
ok thnx, en qua onderhoud/ vervanging? klopt het dat je na 10000 km de boel moet vervangen en geldt dat ook voor het orginele vario?
 
Sorry jongens voor dit of topic intermezzo maar

Ben gisteren trotse papa geworden van een wolk van een mooie dochter , geluk kan even niet op 😆
 
Gefeliciteerd Raffa!
Er zijn dingen die (nog) mooier zijn dan een scooter en dit is er een!
 
Terug
Bovenaan Onderaan