Het grote Husaberg topic 2

Het darmpje die van de benzinepomp naar de snelkoppeling gaat van die van de gasklep was gebarsten/gescheurd omdat die te dicht tegen de uitlaat/warme motor kwam...
Was trouwens al geen origineel slangetje meer omdat ik die vroeger al beschadigt had door een niet originele klem te gebruiken aan de benzinepomp toen begon die daar na een tijdje te lekken dan ingekort na paar maanden opnieuw en dan ander darmpje tussen gezet en dan dit.... :P
Ga nu dus gwn terug alles origineel plaatsen en het frame van de luchtfilter aanpassen in de plaats (die krijg ik er niet uit icm origineel klemmetje van benzineslang aan de pomp)
 
Het darmpje die van de benzinepomp naar de snelkoppeling gaat van die van de gasklep was gebarsten/gescheurd omdat die te dicht tegen de uitlaat/warme motor kwam...
Was trouwens al geen origineel slangetje meer omdat ik die vroeger al beschadigt had door een niet originele klem te gebruiken aan de benzinepomp toen begon die daar na een tijdje te lekken dan ingekort na paar maanden opnieuw en dan ander darmpje tussen gezet en dan dit.... :P
Ga nu dus gwn terug alles origineel plaatsen en het frame van de luchtfilter aanpassen in de plaats (die krijg ik er niet uit icm origineel klemmetje van benzineslang aan de pomp)
Er zijn ook hitte bestendige hoesjes voor slangetjes,
De 650 heeft ook zo'n lekkere slang die eigenlijk tegen de uitlaat aan zit |(
 
Wat is die rapidbike vervangt die de originele ecu???
Die jd jetting kit was bij mij geen succes :N -O-
Na veel prutsen op de testbank er gwn af gezwiert en motor afgesteld met user setting tool nu loopt hij mooi :Y maar om nog meer/beter te tunen is user setting icm standaart ecu wel beperkt...
 
Wat is die rapidbike vervangt die de originele ecu???
Die jd jetting kit was bij mij geen succes :N -O-
Na veel prutsen op de testbank er gwn af gezwiert en motor afgesteld met user setting tool nu loopt hij mooi :Y maar om nog meer/beter te tunen is user setting icm standaart ecu wel beperkt...

Nee die komt erbij. Originele ecu blijft gewoon zitten :). Loopt echt supergoed!
 
wie kan mij helpen aan het dealer werkplaats handboek van de husaberg FE550E van 2005. ik moet de sproeier bezettingen / stand gasnaald enz. weten.
ik heb namelijk een keihin fcr 41 gekocht die daar van af komt en die wil ik op mijn ktm 640 lc4 gaan monteren.
bij voorbaat dank!
 
wie kan mij helpen aan het dealer werkplaats handboek van de husaberg FE550E van 2005. ik moet de sproeier bezettingen / stand gasnaald enz. weten.
ik heb namelijk een keihin fcr 41 gekocht die daar van af komt en die wil ik op mijn ktm 640 lc4 gaan monteren.
bij voorbaat dank!

Handboeken zijn makkelijk te downloaden , Husaberg.com ,
bij ' Older models ' .

Maar waarom wil je de afstelling van een husa550 op een KTM 620 zetten ?????
 
Laatst bewerkt:
ik wil weten wat er nu voor sproeiers inzitten en welke ik nodig ben. en of de stand van de gasnaald aangepast moet worden. ik heb gisteren een handboek gedownload van de site maar hier stonden de instellingen van de carb. niet in. behalve van de luchtschroef.
 
ik wil weten wat er nu voor sproeiers inzitten en welke ik nodig ben. en of de stand van de gasnaald aangepast moet worden. ik heb gisteren een handboek gedownload van de site maar hier stonden de instellingen van de carb. niet in. behalve van de luchtschroef.

Als je ff een week geduld hebt dan kan ik wel ff in mijn 550 carb voor je kijken ,
Blok gaat eruit, ik heb van Snorro een blok overgekocht voor m'n
550 circuit fiets *O* *O* *O*

Dan hoef ik niet steeds de slicks en verlichting uit de 650 te halen
 
Laatst bewerkt:
Als je ff een week geduld hebt dan kan ik wel ff in mijn 550 carb voor je kijken ,
Blok gaat eruit, ik heb van Snorro een blok overgekocht voor m'n
550 circuit fiets *O* *O* *O*

Dan hoef ik niet steeds de slicks en verlichting uit de 650 te halen

dat blok van thijs loopt echt super! die had hem goed klaar gemaakt voor het circuit.
Zal beter lopen dan je 650 :P :]
 
dat blok van thijs loopt echt super! die had hem goed klaar gemaakt voor het circuit.
Zal beter lopen dan je 650 :P :]

De 650 is voor op straat helemaal te gek ,
Als je er dicht op gaat zitten , dan rij je met een SMC 690 r mee.
Dat zegt toch wel wat .

Op het circuit komt de 650 niet tot zijn recht, komt vooral door mijn
gebrek aan ervaring/talent :$ .
Pas nu ik goede michelin slicks eronder heb kan ik er flink gas mee geven .

Maar dan nog rijden de 450 gasten me bocht uit voorbij ,
op het moment dat de 650 op stoom komt , dan moet je al weer remmen .

Daarom had ik een 550 erbij gekocht voor op circuit ,
En met Snorro z'n blok moet dat wel lekker gaan lopen .
Ik heb wel op de 2005 550, vering , remmen , kroonplaten en kortere achterbrug
van een 2008 Fs gezet .
Want daar zit wel een flink verschil in
 
Ja die is idd zeeeeeeer :9~ :9~ :} :} :Y :Y :Y *O* *O* *O* .

Veel mooier dan in de KTM verpakking :+

Zijn er al tweedehands te krijgen of ga je liever voor nieuw ????

Ja he! Die 2016 husqy blokken zijn ook anders dan ktm blokken dit jaar. Ook gewoon 63 pk uit het krat he! Daarom ga ik liever voor een nieuwe, die hebben het nieuwe blok :).
 
Mn zwager heeft interesse in een fe450 uit 2010. Hebben deze motoren, buiten de normale slijtage punten, nog specifieke dingen om op te letten?
Hoe zit het bij deze 450 met de draai uren voor de zuiger?

Zijn me nooit echt specifieke punten opgevallen, maar wellicht kunnen jullie opheldering geven :]
 
Ja he! Die 2016 husqy blokken zijn ook anders dan ktm blokken dit jaar. Ook gewoon 63 pk uit het krat he! Daarom ga ik liever voor een nieuwe, die hebben het nieuwe blok :).

Tering 63pk :} :} :} :} is dat uit de 450 , hoeveel toeren draait zo'n ding ??
 
Vind die husqvarna's 450 ook wel mooi maar een 450 zegt me (voor straatgebruik) zoiezo niets heb al met husq 450smr ktm smr 450 en crf gereden
Voor iemand die alleen maar circuit rijd met sm mss wel interessant.
En die 63 pk zullen wel niet op het achterwiel zijn ;) maar 55+pk op het achterwiel voor een 450 is ook niet traag en met een beetje tunen kom je wel over de 60 :P
De 570 is wat minder licht en rijwielgedeelte is nog altijd meer naar enduro gericht ipv specifiek sm een echte sm heeeft kortere achterbrug/meer agressieve hoek van kroonplaten etc....
Maar welke 450 die in de buurt komt van 60 pk kun je +200uren zonder revisie mee rijden O-)
En je kunt ze wss zoiezo niet krijgen met papieren voor de weg of je moet een enduro kopen die zelf niet eens motorisch identiek is aan een sm denk ik.
Ik bijf bij de 570 mss word het ooit zelf een 610 ik wil nog meer koppel :P

Ik bak er zoiezo niet veel van met een sm op circuit dus zou zonde zijn voor die 450 nu kan ik het nog op de motor steken :Y :+
 
Vind die husqvarna's 450 ook wel mooi maar een 450 zegt me (voor straatgebruik) zoiezo niets heb al met husq 450smr ktm smr 450 en crf gereden
Voor iemand die alleen maar circuit rijd met sm mss wel interessant.
En die 63 pk zullen wel niet op het achterwiel zijn ;) maar 55+pk op het achterwiel voor een 450 is ook niet traag en met een beetje tunen kom je wel over de 60 :P
De 570 is wat minder licht en rijwielgedeelte is nog altijd meer naar enduro gericht ipv specifiek sm een echte sm heeeft kortere achterbrug/meer agressieve hoek van kroonplaten etc....
Maar welke 450 die in de buurt komt van 60 pk kun je +200uren zonder revisie mee rijden O-)
En je kunt ze wss zoiezo niet krijgen met papieren voor de weg of je moet een enduro kopen die zelf niet eens motorisch identiek is aan een sm denk ik.
Ik bijf bij de 570 mss word het ooit zelf een 610 ik wil nog meer koppel :P

Ik bak er zoiezo niet veel van met een sm op circuit dus zou zonde zijn voor die 450 nu kan ik het nog op de motor steken :Y :+

Ja het kan mss overdreven zijn hoor. Ik rij nooit op de baan dus mij maken die revisie uren enzo helemaal niets uit. De balhoofdshoek is dezelfde dacht ik (63.5°). Enkel die MTR ktm's maken dat balhoof 1° stijler. Ik heb nu mijn kroonplaten op 14mm gezet (langere naloop) ipv 16mm, dat maakt hem echt subliem in lange bochten maar kort draaien wordt dan wat moeilijker.
Als ik niet van mn husa af geraak ga ik er gewoon nog meer geld in pompen :+ . Trouwens, ik zag gisteren dat mijn achtertandwiel gewoon een radiale barst heeft?? Teveel koppel :D ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan