Kawa ER6 Topic *Deel VI*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is er een speciaal seizoen voor mtb?

De meeste MTBers biken van augustus of september tot einde voorjaar. In de zomermaanden zitten ze op de wegfiets. Namelijk in sommige bossen, waaronder de Drunense duinen is niet te fietsen in de zomermaanden. Daar is het dan zo droog zand, dat je meteen weg zakt. Beetje t zelfde als dat je tegen de zee duinen op wil fietsen. Niet te doen. Alleen met rupsbanden haha. Maar t kan op sommige banen wel hoor (bijv op de Veluwe) daar is de ondergrond iets harder..of downhillen

@Sender. Daar zal t inderdaad aan liggen haha
 
Laatst bewerkt:
overigens.. iemand enig idee wat de zekering onder O2 doet?!?!

oh.. nvm... google is truly a friend... voor de O2 sensor ;)
 
Laatst bewerkt:
Terugschakelen is niet eens nodig :). Genoeg koppel om nog in te halen.

full
 
De meeste MTBers biken van augustus of september tot einde voorjaar. In de zomermaanden zitten ze op de wegfiets. Namelijk in sommige bossen, waaronder de Drunense duinen is niet te fietsen in de zomermaanden. Daar is het dan zo droog zand, dat je meteen weg zakt. Beetje t zelfde als dat je tegen de zee duinen op wil fietsen. Niet te doen. Alleen met rupsbanden haha. Maar t kan op sommige banen wel hoor (bijv op de Veluwe) daar is de ondergrond iets harder..of downhillen

@Sender. Daar zal t inderdaad aan liggen haha
Wist dat er hier een mtb-ert zat, wist ff niet meer wie alleen haha.
Sinds 2 weken is deze van mij.

orw8.jpg

29er Trek Wahoo 23". Tot nu toe alleen nog niet echt veel off road gereden, vooral asfalt. Moet er eigenlijk wel van komen om wat parcours te gaan pakken. Ik heb er alleen een helm en handschoenen bij gekocht, wil binnenkort even kijken voor SPD en schoenen en verdere kleding.
 
Laatst bewerkt:
Wist dat er hier een mtb-ert zat, wist ff niet meer wie alleen haha.
Sinds 2 weken is deze van mij.

[afbeelding]
29er Trek Wahoo 23". Tot nu toe alleen nog niet echt veel off road gereden, vooral asfalt. Moet er eigenlijk wel van komen om wat parcours te gaan pakken. Ik heb er alleen een helm en handschoenen bij gekocht, wil binnenkort even kijken voor SPD en schoenen en verdere kleding.

Mooi spul! Trek altijd goed. Hoe is ie afgemonteerd? 29er leuk speelgoed. Niet voor mij weggelegd ( lichaamlengte) en trap wel wat harder haha. Veel fun ermee. Welk parcours is bij jou in de buurt...even ter vergelijking...ik hen een 17.5" bike.
 
Hoe hij afgewerkt is weet ik niet precies. Maar in elk geval wel schijfremmen zoals je kan zien en shifters en tandwielen allemaal van Shimano. Volgens mij niet het duurste Shimano spul, maar over het algemeen is dat toch wel een van de betere merken dacht ik zo. Parcours hier in de buurt zijn Zoetermeer, Rijswijk (Elsenburgerbos) en in de Broekpolder bij Vlaardingen kan je ook prima rijden. In de Broekpolder wordt in oktober ook een 12 km parcours geopend, hoewel je er nu wel al op kan zeggen ze.

@Jack, ziet er strak uit zo :)
 
Laatst bewerkt:
Hoe hij afgewerkt is weet ik niet precies. Maar in elk geval wel schijfremmen zoals je kan zien en shifters en tandwielen allemaal van Shimano. Volgens mij niet het duurste Shimano spul, maar over het algemeen is dat toch wel een van de betere merken dacht ik zo. Parcours hier in de buurt zijn Zoetermeer, Rijswijk (Elsenburgerbos) en in de Broekpolder bij Vlaardingen kan je ook prima rijden. In de Broekpolder wordt in oktober ook een 12 km parcours geopend, hoewel je er nu wel al op kan zeggen ze.

@Jack, ziet er strak uit zo :)

In principe heb je voor de masss maar 2 merken voor schakel materiaal. Sram of shimano. Shimano is altijd goed in prijs kwaliteit. Let echter wel op dat je niet met een instap derailleur op pad gaat, de duinen in. Dan sta je binnen een maand met stukken. In principe gaat de kwaliteit van shimano van slecht naar beste als volgt: altus , alivio, deore, slx, xt, xtr. Als je meer wilt weten over de techniek moet je ff Googlen op ' beginners-faq MTB forum' daar wordt alles simpel en duidelijk uitgelegd wat betreft kwaliteit e.d.

Veel plezier met biken...
 
Laatst bewerkt:
Zoo, terug van vakantie. 2600 km gereden in 7 dagen, resultaat is zere billen.

Helaas met motor omgevallen... Spiegel en koppelings hendel afgebroken, meteen nieuwe gehaald a 75,- bij een kawa dealer in Trier.. Linker kuipdeel paar krasjes en wat kleine beschadigingen op carterpan deksel, standaard, schakelpook kofferrek en top koffer...

De garmin liep achter, daardoor miste ik een afslag en wou ik even snel keren omdat de groep al wel de afslag nam. De helling was iets groter dan verwacht, en toen ik dwars op de weg stond verloor ik een beetje mijn evenwicht.. Redelijk neer kunnen leggen alleen laatste stukje ging iets harder... 2 dagen met een zere arm gezeten en blauwe plek op mn been..... Achja, je leert met vallen en opstaan :(.
 
Zoo, terug van vakantie. 2600 km gereden in 7 dagen, resultaat is zere billen.

Helaas met motor omgevallen... Spiegel en koppelings hendel afgebroken, meteen nieuwe gehaald a 75,- bij een kawa dealer in Trier.. Linker kuipdeel paar krasjes en wat kleine beschadigingen op carterpan deksel, standaard, schakelpook kofferrek en top koffer...

De garmin liep achter, daardoor miste ik een afslag en wou ik even snel keren omdat de groep al wel de afslag nam. De helling was iets groter dan verwacht, en toen ik dwars op de weg stond verloor ik een beetje mijn evenwicht.. Redelijk neer kunnen leggen alleen laatste stukje ging iets harder... 2 dagen met een zere arm gezeten en blauwe plek op mn been..... Achja, je leert met vallen en opstaan :(.
Gelukkig is (zoals ik het lees) de schade aan je zelf als wel de motor gelukkig meegevallen.
Altijd klote als zo iets gebeurt |( Gelukkig kun je nog rijden :}
 
Mijn vriendin heeft nieuwe banden nodig op haar kawa ER6n.
Welke banden hebben jullie er op? nog advies?
Ik dacht zelf aan een bt45. Ze heeft nu een setje BT014 er onder liggen maar die rijd je in nederland snel vierkant.

Hier onder een link naar mijn vriendins ER6 met nieuwe termignoni uitlaat:

http://youtu.be/6rUtAHqsxMc
 
Ik ben erg tevreden met m'n Michelin Pilot Road 2 banden. Inmiddels is de 3 ook al een (klein) tijdje uit geloof ik. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan