Het Grote Ra ra "Waar ben ik?" topic, deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk... B|
Ben ik aan het zoeken... en gevonden *O* ...wil ik hier de link plaatsen... heeft ie het al verraden :? en bedankt B|

Google Maps
Sorry, dat wist ik niet. Die foto was zaterdag al gepost en ik heb de hele week niet één reactie gezien. Dacht dat ie niet geraden zou worden. En om de weg vrij te maken voor andere foto's heb ik een wat al te duidelijke hint gegeven.

:o :o
 
Sorry, dat wist ik niet. Die foto was zaterdag al gepost en ik heb de hele week niet één reactie gezien. Dacht dat ie niet geraden zou worden. En om de weg vrij te maken voor andere foto's heb ik een wat al te duidelijke hint gegeven.

:o :o
:)
Het was me gelukt om 'm (zonder hints) te vinden en dat was weer een leuke speurtocht en daar gaat het om :)
 
:)
Het was me gelukt om 'm (zonder hints) te vinden en dat was weer een leuke speurtocht en daar gaat het om :)
Knap, hoe heb je dat gedaan? Want het was dat ik wist waar ik had gereden, en dus kon ik de D940 boven Honfleur afzoeken om het terug te vinden. Maar anders had ik het nooit gevonden. Ook 'chateaux en Normandie' op de Franse google gaf me geen afbeelding.

:]
 
Knap, hoe heb je dat gedaan? Want het was dat ik wist waar ik had gereden, en dus kon ik de D940 boven Honfleur afzoeken om het terug te vinden. Maar anders had ik het nooit gevonden. Ook 'chateaux en Normandie' op de Franse google gaf me geen afbeelding.

:]
Gezien de datum en tijd van de foto was het halverwege de tweede dag van je rit naar Normandie. Het kaartje met de route was te vinden op mf dus toen was het de meest logische wegen bekijken in maps met de foto's aan. Toen was de plek redelijk snel gevonden. ;)
 
Nop.... net verkeerd.... (wat er net verkeerd is zeg ik nog niet). Er staat ook iets in de berm..... verderop..(heel onduidelijk zo low res maar toch)
 
Laatst bewerkt:
Ik zie .... een soortement afwateringsgoot linksvoor ... een soort bouwwerkje in de rots voorbij de bocht, een ingang van iets, of een informatiebord van iets? daar net voor, iets dat lijkt op een sneeuwstok (alhoewel de beplanting mij niet doert denken aan grote hoogte)? en vooraan aan de rechterkant een frans reflectorpaaltje. Op de berg een vierkantig gebouw met antenne.
Geen tour-de-france verf op de weg.
 
Oh, dan kan dit alleen maar het kleine stukje weg in Frankrijk zijn waar de Tour de France niet heeft gereden! Dus alleen nog even met Streetview opzoeken...

:+ :+
 
Ik vind het knap dat jij informatie vindt op een foto waar geen informatie uit te halen is. Ik zie alleen maar een motorrijder op een weg met strepen, een berm, een vangrail, een reflectorpaaltje, een heuvel en een antenne. En jij ziet een Osborne stier en een zonnekrachtcentrale? Wijs me die eens aan, aub. Misschien leer ik dan nog wat van dit spelletje.
 
Ik zie helemaal niets, maar ik probeer me even in Davidzzr zijn gedachtegang te plaatsen.
De foto is een frame uit een van zijn videos.
Waarom zou hij uberhaupt DIE foto lichten uit een zijner filmpjes. Wat was er daar dan zo speciaal dat je er een rara van wil maken, er moet ergens een trigger geweest zijn die hem die keuze deed maken.
Dat de weg frans leek, en bij nader inzien ook spaans, .. tjah dat zie je gewoon aan de strepen de vangrails de reflectorpaal.
De vegetatie kun je ook goed zien. Het stromende afwateringsding, de sneeuwpaal (?) is ook zichtbaar.
Op de berg een grote antenne met een vierkantig gebouw erbij als je goed genoeg op de foto inzoomt.
De stier was een bedekte vorm van vragen of het in Spanje is omdat David zei dat er iets kenmerkends groot -een groot stierenplakkaat- net niet op de foto staat.
Zonnekrachtcentrale: wel ik dacht dat het in catalonie is nabij de grens. Dat is groot, kenmerkend voor de streek, intressant en een aandachttrekker om met dat in gedachten van die plek een foto uit zijn videos te lichten, en dat dan eraf te croppen voor de rarafoto.

Kort gezegd: we zijn nog geen fluit verder, behalve dat ik ervan uitga dat het in Catalonie is.
Ergens op de afzink van een pas (achterwaarts gefilmd), waar in de winter sneeuw kan liggen, maar niet TE hoog want er is begroeing. Ergens is een groot iets, een bouwwerk, of een geologisch fenomeen, het moet alleszins groot zijn en kenmerkend voor die streek. De zee zou nog kunnen, al strookt da nie met de sneeuwstok in de verte (als het dat al is). dan is er nog dat "ding" ind e rotsberm langs de wegkant net voorbij de bocht. Een oud bronzen bord dat de grens van een nationaalpark aangeeft, of een oude ingang van een tunneltje ... of gezichtsbedrog kan ook.
En het is meer dan 100km verwijderd van pas de la casa in andorra, maar ook weer geen 200, anders had David geen 100km gezegd ...

maw, we blijven zoeken, al is het is nog steeds te vaag.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan