Geheel nieuwe olie of bijgooien?

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Goedemiddag Allemaal,

Van het weekend van plan om lang te rijden. Heb er nu 600+ km opzetten. Word volgens mij toch eens tijd om het olie peil te checken.

Ik weet momenteel niet welke olie erin zit. Ik heb thuis nog een fles staan(wel goed kwalitiet kostte dacht ik 50/60 euro), kan ik deze erbij mikken of moet ik de andere olie er eerst helemaal uit laten lopen, zoja waar zit bij een FZR het dopje?
 
Controleer eerst maar is of er wat bij moet uberhaupt.

Als je niet zeker weet wat er in zit zou ik het bijvullen rekken tot dat je de wissel wil doen (natuurlijk niet onder het minimum gaan rijden !!) en dan gewoon vullen met een goede kwaliteitsolie van de juiste viscositeit zoals voorgeschreven.

edit: verversen
 
Laatst bewerkt:
Prijs maakt geen zak uit, het gaat erom dat je de juiste olie gebruikt. Altijd bijvullen als je te weinig hebt! Verversen bij de juiste intervallen
 
Hier kun je meer info vinden.

:^

1) 600km op dezelfde olie is niks
2) Oliepeil checken mag je best vaker doen
3) Als je olie toe is aan verversen (elk jaar of om de 10-15 duizend km): verversen. Anders gewoon bijgooien. In principe kun je verschillende oliemerken/viscositeiten gewoon mengen. Het moet wel voldoen aan de specs die in de handleiding van je motor staan.
4) Kijk eens in de handleiding :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan