Navigatie: Chinese meuk (Peaklife, Rage, Mappy, etc)

Mag ik dezelfde PM? :Y
Ik wil proberen of ie ook op m'n Rage 2.0 draait...

Ik heb de Blaupunkt software even (snel) op m'n Road navigator (Ja, een echte originele van de Action) gezet en het lijkt zowaar te draaien!
Wel even de eerste 3 items van sys.txt uitgeschakeld voor de zekerheid.

Ik moest erg wennen aan de interface(o.a. een raar, in lettergroepen ingedeeld toetsenbord) en ik had de indruk dat ik heel hard op het touchscreen moest drukken voor de software reageerde.
De Primo software heeft die problemen niet op dezelfde hardware.
Voorlopig dus nog maar even de Primo Motor versie gebruiken!
 
full


Ik draai inmiddels ook een aantal dagen met de Blaupunkt MotoPilot 43. In eerste aanleg is het even wennen maar de software gedraagt zich erg stabiel. Software is gebaseerd op iGo Nextgen (de opvolger van iGo Primo). En heeft vele functies die geoptimaliseerd zijn voor het gebruik door een motorrijder. Zo heeft het, net als Becker Mamba, de mogelijkheid om te kiezen voor kronkelroutes (in drie uitvoeringen).

Verder hebben ze er voor gekozen om alle toetsen groter te maken. Dat resulteert in een (enigszins) vreemd toetsenbord. Maar wel met een intelligente functies erachter. Bovendien kun je met één klik omschakelen naar een normaal toetsenbord.

Blaupunkt MotoPilot 43 draait bij mij razendsnel op een Rage (256 Mb). De fabrikant verkoopt deze versie op een Mekago met 128 Mb. Dat betekent dat de Rage-gebruikers met 128 Mb prima uit de voeten kunnen met deze software. Voor mij is het een absolute blijver.
 
Laatst bewerkt:
SCHOP!
De voeding van mijn chinanavi is - alweer- stuk.. en wil over 2-3 weken weg!
Weet iemand misschien waar ik een (of 2..) nieuwe kan scoren?
 
Hoelang gaat een batterijlading mee? Bij mij is dit 10 minuten voor de Rage, dus ik moet hem continue aan de voeding hebben. Anders kan je overwegen om via een usb-aansluiting op de 12 volt stekker te laden. Een andere mogelijkheid is een powerbank aansluiten.

Ik heb helaas geen reserve voeding voor je.
 
Hoelang gaat een batterijlading mee? Bij mij is dit 10 minuten voor de Rage, dus ik moet hem continue aan de voeding hebben. Anders kan je overwegen om via een usb-aansluiting op de 12 volt stekker te laden. Een andere mogelijkheid is een powerbank aansluiten.

Ik heb helaas geen reserve voeding voor je.
:^

Powerbankje of in cradle.

Er schijnt een nokia battarij in te passen, geen idee welke.
 
Hoelang gaat een batterijlading mee? Bij mij is dit 10 minuten voor de Rage, dus ik moet hem continue aan de voeding hebben. Anders kan je overwegen om via een usb-aansluiting op de 12 volt stekker te laden. Een andere mogelijkheid is een powerbank aansluiten.

Ik heb helaas geen reserve voeding voor je.
Bij de mijne is het ongeveer net zo..Het USB verhaal snap ik niet helemaal...
 
Ehm, ik weet dat alieexpress ze heeft, maar levering kan 3 weken of meer duren, en wil intussen dan al op pad zijn..Tips welkom...
 
Mijn tip: 12V->5V omvormer kopen. Connector van de cradle afknippen en een andere connector tussen de cradle en omvormer plaatsen.
 
Bij de mijne is het ongeveer net zo..Het USB verhaal snap ik niet helemaal...
Oh, je actieve cradle is stuk, denk ik nu.

Dan standaard 12v peukenplug op motor.
Zo'n usb verloop plug er in.
Daar kabeltje naar naar rage die in cradle zit.
Voeding cradle kun je dan lis koppelen van accu.

Ik dacht eerst dat je alleen bedoelde bij het wegnemen van rage uit cradle, bijv naar terras, om dan nog route te doen. Bij mij idd ook ong tien minuten zonder extra prik.
 
Mijn tip: 12V->5V omvormer kopen. Connector van de cradle afknippen en een andere connector tussen de cradle en omvormer plaatsen.
Precies, ik ahd zo'n omvormen van DX gekocht en de draad naar de houder daar op aangesloten, maar deze omvormer is ook weer stuk(china-zooi ;) )
ik zoek dus een vervanger die wat langer blijft werken..
 
Jouw peaklife of rage heeft een usb-aansluiting. Via de USB-poort kan je ook het apparaat opladen. Dat kan via een 12Volt aansluiting (aanstekerplug) of via een powerbank. Volgens mij wordt er ook een 12volt autolader geleverd bij de navigatie, die kan je ook direct aansluiten.

Voorbeeld.
duragadget-mini-usb-car-charger-with-1-metre-lead-for-peaklife-3.5-inch-weatherproof-motorcycle-bike-car-gps-navigator-a_17546309.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Oh, je actieve cradle is stuk, denk ik nu.

Dan standaard 12v peukenplug op motor.
Zo'n usb verloop plug er in.
Daar kabeltje naar naar rage die in cradle zit.
Voeding cradle kun je dan lis koppelen van accu.

.
Ik weet dat het aan mij ligt (vannacht ook maar ca 4 uur gslapen, maar ligt denk ik niet daaraan) maar ik snap hier werkelijk niets van...
De omvormer maaktr van de accuspanning 5,nogwat volt.
deze is stuk.
en zoek ik wat anders voor...
Wat een usb er bij komt doen ontgaat me helemaal.. :$
 
Ik weet dat het aan mij ligt (vannacht ook maar ca 4 uur gslapen, maar ligt denk ik niet daaraan) maar ik snap hier werkelijk niets van...
De omvormer maaktr van de accuspanning 5,nogwat volt.
deze is stuk.
en zoek ik wat anders voor...
Wat een usb er bij komt doen ontgaat me helemaal.. :$

Je manier vragen laat ruimte... :)

Ik heb ooit de kabel vd actieve cradle door geknipt, en daar draadjed van een usb kabeltje op gefrut. Ook ivm omvormer stuk.

Uit een usb kabel komt t zelfde als de omvormer.

Je kuntbook de usb ingang aan de zijkant vd rage gebruiken, als dat handiger is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lief dagboek,
Ik ben met deze vraag naar een lokale electronicazaak gegaan en daar heb ik wat geleerd..
USB is/werkt op 5 volt.. :Y
Dawussiknieh.. :$

Vandaar mijn reacties hierboven.. jullie zullen je wel achter de oren hebben gekrabt (ik ben niet zo'n digitaal wonder)
Ik heb een USB 12-V stekker en een ikea-usb stekkertje gekocht en aan de buitenste contacten de plus en min van de kabel richting 'cradle' vastgebakken.. Voor de zekerheid wel eerst gemeten wat plus en min was.. :Y
Het geheel 'trillingsvrij' gekit in de accuzijkastjedinges en.. het werkt.. *O*
Ik hoop dat deze het langer volhoud dan de originele..

Ik vraag me a of het vaker voorkomt dat die dingen stuk gaan..?

I.i. geval allemaal bedankt voor jullie-nu voor de hand liggende- en geduldige reacties! :}
 
Mooi, dat is het opgelost!

Wat de voeding betreft die het opgeeft, ik weet in ieder geval van een lid van dit onvolprezen forum dat de voeding kapot is gegaan. Ik weet zo gauw niet wie. Ik zelf heb geen problemen gehad. :)
 
Ik heb over mail contact gehad met een verkoper van deze navis's, met de vraag of zze ook voedingen apart verkopen en of ze vaker stuk gaan..
De repliek was dat dat kan bij een geschakelde plus, dan zou er een piekspanning van 30Volt komen?
Dat laatste snap ik niet...?
Ik heb bij deze motor de voeding middels een tuimelschakelaartje naar de accu geschakeld (deze motor heeft geen contactslot)
 
Ik heb over mail contact gehad met een verkoper van deze navis's, met de vraag of zze ook voedingen apart verkopen en of ze vaker stuk gaan..
De repliek was dat dat kan bij een geschakelde plus, dan zou er een piekspanning van 30Volt komen?
Dat laatste snap ik niet...?
Ik heb bij deze motor de voeding middels een tuimelschakelaartje naar de accu geschakeld (deze motor heeft geen contactslot)
Onzin.

Maar t gaat wel vaker stuk.
 
Onzin.

Maar t gaat wel vaker stuk.
Okay, ik zat er al aan te denken om de schakelaar op 'aan'te laten en de stekker er voor in d eplaats uit te trekken als ik op plaats van bestemming ben..
Ik vind dat piekspanning verhaal al zo vreemd..
 
Die piekspanning waar de verkoper het over had kan komen tijdens het starten van je motor (engine crank in eBay-termen).
Je hebt motoren/auto's die de electronica uitschakelen tijdens het starten, waardoor je dus geen last van de piekspanning hebt, en je ze hebt die alles aan laten staan (dimmende koplamp tijdens starten etc).
De voeding, en je verlichting, kunnen, als ze slecht ontworpen zijn, eerder overlijden door het aan-uit-aan-gebeuren (reden om alles lekker aan te laten tijdens het starten) of door de piekspanning, welke van de twee the lesser of two evils is hangt van het ontwerp van de verschillende onderdelen af maar vrijwel altijd geldt dat aan-uit-aan het minste kwaad kan. De chinese voedinkjes zijn waarschijnlijk op beide gebieden slecht ontworpen...
 
Die piekspanning waar de verkoper het over had kan komen tijdens het starten van je motor (engine crank in eBay-termen).
Je hebt motoren/auto's die de electronica uitschakelen tijdens het starten, waardoor je dus geen last van de piekspanning hebt, en je ze hebt die alles aan laten staan (dimmende koplamp tijdens starten etc).
De voeding, en je verlichting, kunnen, als ze slecht ontworpen zijn, eerder overlijden door het aan-uit-aan-gebeuren (reden om alles lekker aan te laten tijdens het starten) of door de piekspanning, welke van de twee the lesser of two evils is hangt van het ontwerp van de verschillende onderdelen af maar vrijwel altijd geldt dat aan-uit-aan het minste kwaad kan. De chinese voedinkjes zijn waarschijnlijk op beide gebieden slecht ontworpen...
Waar komt die piekspanning tijdens starten van zijn jawa vandaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan