Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.237
10.839
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
Mij is altijd verteld dat motorfiets olie en automotor olie verschillend is. Bij de action hier in de buurt zie ik alleen deze staan-> Valvoline motorolie 10W-40 | Action.com er staat ook duidelijk bij dat het echt voor een auto bedoeld is. Ben ik verleerd geïnformeerd of is mijn action gewoon niet compleet?

Edt: blijkbaar heb ik onder een steen gelegen en gooit half motorman gewoon auto olie in zn blok _O-
 
Laatst bewerkt:
Goed idee laat het ons dan ook weten als jij je gaat bezatten als je Honda full action olie aan de zuip raakt _O- :+
Vanzelfsprekend. :')

Omdat de echte motorfietsolie bij Louis zo enorm goedkoop was heb ik die er nu in gegooid. Wel een volsyntheet terwijl mijn motor eigenlijk alleen maar half lust, maar die was nou eenmaal goedkoper.

Om toch nog een beetje het Action gevoel te houden (en 20 cent te besparen) heb ik de koperen ring niet vervangen maar omgedraaid. :+
 
Haha, dat is lachen!!
Exact dezelfde Valvoline 5W40 motorolie (Nog steeds met JASO MA2) die bij Action 4,99 euro kost, kost bij Bol.com 18,95 euro.
Dus als ik deze koop is die wel van goede kwaliteit, want die is nu heel erg duur.

bol.com | Valvoline Motorolie 5W40 Full Synthetic
full


Er zijn nog meer motorolie bij Bol die peperduur zijn
Wie koopt nu zoiets??
Iemand die de allerhooste kwaliteit wil natuurlijk!!! HAHA

Oh ja, plus verzendkosten.

Oh, ja, en dit is geen Action/Techno olie, maar een A-merk. namelijk Valvoline.
 
Laatst bewerkt:
Logisch toch? Die Bolle moet toch voor jou naar de Action rijden om je bestelling op te halen. Dat moet toch betaald worden.
Halflive denkt dat hij ook maar een webshop met Action spullen gaat bouwen.
 
Vanmiddag eens gebeld met Valvoline Nederland en een goed gesprek gehad met een zekere Robert (afdeling technische ontwikkeling)
Deze Robert verzekerde mij dat de Action Valvoline 5w40 voor 100% geschikt is voor een motor met natte koppeling, vandaar de jaso MA2 classificatie.
Deze 5w40 Valvoline olie is een olie die voorzien is met toevoegingen die van mindere kwaliteit zijn en daarom de Jaso MA2 heeft.
Deze jonge man verzekerde mij dat we niet onze koppeling of versnellingsbak in gort rijden met deze olie.... hopelijk vertelde hij de waarheid.
apart
 
Vanmiddag eens gebeld met Valvoline Nederland en een goed gesprek gehad met een zekere Robert (afdeling technische ontwikkeling)
Deze Robert verzekerde mij dat de Action Valvoline 5w40 voor 100% geschikt is voor een motor met natte koppeling, vandaar de jaso MA2 classificatie.
Deze 5w40 Valvoline olie is een olie die voorzien is met toevoegingen die van mindere kwaliteit zijn en daarom de Jaso MA2 heeft.
Deze jonge man verzekerde mij dat we niet onze koppeling of versnellingsbak in gort rijden met deze olie.... hopelijk vertelde hij de waarheid.
En je hebt je speciaal aangemeld om dit te vertellen omdat?

En hoe zie jij of deze Robert de relatie tussen Jaso MA2 en kwaliteit van olie dan als ik vragen mag? :)
 
Ja speciaal aangemeld... omdat ik dit topic tegenkwam i.v.m. een olie wissel die er aan zit te komen bij mijn motor (Suzuki Boulevard C50T)....
Die beste man van Valvoline heeft mij het een en ander uitgelegd... voor mij iets te technisch om te begrijpen.. Hij zei in ieder geval met klem dat deze 5w40 van de action o.a. een Jaso ma2 heeft.
Altijd goed om info te delen!

Dat de olie aan de MA2 norm voldoet was ook al wel eerder gemeld. Echter zegt dat niet direct iets over de kwaliteit van de olie, wel over het gebruiken met een natte platen koppeling.
 
Ik ben vandaag bij de Action geweest en inderdaad op de 5w40 staat echt Jaso MA2, maar dan ook alleen maar op de 5w40.
Ik ben toch wel wat huiverig om deze olie in mijn motorfiets te doen... die beste man van Valvoline verzekerde mij dat het echt om Jaso MA2 specificatie ging.
Ikzelf ben er niet echt van overtuigd.. hier word een hoop gezegd en geschreven dat men automobiel olie in zijn dure motorfiets doet... Sorry, ik ben nog niet overtuigd.
4 liter Action olie kost 20 euro en dan komt er nog een oliefilter van ruim 8 euro bij, en dan is het ook nog de vraag of echt het wel in de motorfiets kan.
4 liter Eurol motorcycle 10w40 incl Hiflo filter en incl verzenden kost op dit moment €26,55, met de zekerheid dat het om echt motorfiets olie gaat.
Ik vraag mij af wat wijsheid is...............
Het staat er op, wat wil je dan nog meer weten :?
 
Ik ben vandaag bij de Action geweest en inderdaad op de 5w40 staat echt Jaso MA2, maar dan ook alleen maar op de 5w40.
Ik ben toch wel wat huiverig om deze olie in mijn motorfiets te doen... die beste man van Valvoline verzekerde mij dat het echt om Jaso MA2 specificatie ging.
Ikzelf ben er niet echt van overtuigd.. hier word een hoop gezegd en geschreven dat men automobiel olie in zijn dure motorfiets doet... Sorry, ik ben nog niet overtuigd.
4 liter Action olie kost 20 euro en dan komt er nog een oliefilter van ruim 8 euro bij, en dan is het ook nog de vraag of echt het wel in de motorfiets kan.
4 liter Eurol motorcycle 10w40 incl Hiflo filter en incl verzenden kost op dit moment €26,55, met de zekerheid dat het om echt motorfiets olie gaat.
Ik vraag mij af wat wijsheid is...............

Ga je daar toch voor :t
 
Laatst bewerkt:
Plottwist.
Ik rij 34 jaar motor en heb meer motoren gehad dan iemand vriendinnetjes gehad heeft...
In al die jaren deed en doe ik nog steeds mijn onderhoud zelf aan de plof, al die jaren heb ik (wat ze noemen) echte motorfiets olie gebruikt en nooit geen problemen met koppeling of wat dan ook gehad.
Ook binnen de Intruder Owners Club Holland heb ik nog nooit gehoord dat iemand automobielolie in zijn fiets gooit, vandaar mijn twijfels hierover. Verder vind ik het wel een heel interessant en inspirerend onderwerp.
Dat het op de fles staat weet ik, alleen vreemd dat het op de ene fles Valvoline 5w40 wel staat en op de andere Valvoline 5w40 niet...

Ik was net toevallig in de Action om even te kijken. Nu gaat het dus om twee flessen. :/

Waarom zouden zij dat dure keurmerk erop plakken als dat niet zo is? Just curious.
 
Terug
Bovenaan Onderaan