De Nieuwe Ducati Scrambler

@ Skip:
Mooi man. Dat wil ik ook nog wel een keer gaan doen. Ben nog nooit met mijn motor in het buitenland geweest, maar dit ziet er toch wel erg leuk uit. Mooie uitlaat ook... Merk je nog veel van de 'race-mapping' voor de Thermi in combinatie met de standaard pijp? Ook een leuke Panigale inderdaad.

Ja die uitlaat is echt prachtig... :+
Toch klinkt de Scrambler nog best leuk en loopt hij geweldig goed met de race mapping. Kan makkelijk tot 25km/h in zijn 2 afknijpen zonder horten of stoten en pakt dan prima weer op. Ook zijn er geen ploffen of knallen dus prima zo.

Ja naar Duitsland en de bergen gaan is een absolute aanrader. Dat Motor Hotel is ook echt een aanbeveling. Heel gezellig, voordelig en perfect gelegen. Ook is er een prachtige route van 215 km er naar toe door bossen en over bergwegen (kwam onderweg zelfs 2 maal een overstekend hertje tegen). Op een bepaald moment kom je uit het beboste gebied en kijk je neer op een prachtig dal met slingerweggetjes naar beneden richting de Mosel, dat moment is echt fantastisch en werd ook dpor iedereen die dezelfde route had gereden die dag beaamd.
Het lijkt me ook best leuk om daar met meerdere Scramblers heen te gaan.
 
@Skippy73, heb je hier een gps file van?
Wil 14/15 september een rit gaan rijden, wellicht kan ik er wat van gebruiken :)
 
Als er meer Scramblers zijn die naar Duitsland willen .... Ik heb al diverse toertochten in Duitsland/Luxemburg/België uitgezet (3 of 4 dagen). Als er liefhebbers zijn kunnen we er nog wel eentje overdoen. Laat maar weten; liefst buiten het toeristenseizoen. En het is leuker om t met z'n 2-en te regelen, dus wie wil mee en helpt dan? ik hoor het graag.
@ Skip:
Mooi man. Dat wil ik ook nog wel een keer gaan doen. Ben nog nooit met mijn motor in het buitenland geweest, maar dit ziet er toch wel erg leuk uit. Mooie uitlaat ook... Merk je nog veel van de 'race-mapping' voor de Thermi in combinatie met de standaard pijp? Ook een leuke Panigale inderdaad.

@Koost: Lekker man. Ben blij dat hij aan je verwachtingen voldoet. Als je er net zo veel lol mee krijgt als ik, dan zit het wel goed. Foto's??? Zadel blijft een dingetje. Heb ik ook aangepast.
 
@Skippy73, heb je hier een gps file van?
Wil 14/15 september een rit gaan rijden, wellicht kan ik er wat van gebruiken :)

De routes zijn hier te vinden. Ik heb op de heenweg dus de route: Naar motorhotel Gus via Monschau, Prum en Piespoort gereden en de dag erna de korte bochten route ( erg leuk met soms erbarmelijk slecht asfalt ;) )
motorroutes garmin tom tom
 
Laatst bewerkt:
Daar ik zowaar wat bruikbaar internet heb hier in Ettenheim alvast wat plaatjes:
Aankomst bij motor hotel GuS(waar ook net een prachtige 1199S Panigale was aangekomen ):

Nu genieten op de camping met prachtig uitzicht...op mijn motor ;) En tijd voor een heerlijk glaasje Champagne:

Mooie foto's! Dat ziet er erg jaloersmakend uit :Y

Geniet ervan :]
 
Als er meer Scramblers zijn die naar Duitsland willen .... Ik heb al diverse toertochten in Duitsland/Luxemburg/België uitgezet (3 of 4 dagen). Als er liefhebbers zijn kunnen we er nog wel eentje overdoen. Laat maar weten; liefst buiten het toeristenseizoen. En het is leuker om t met z'n 2-en te regelen, dus wie wil mee en helpt dan? ik hoor het graag.

Dat klikt wel als een plan. Misschien een tocht van 3 dagen? Vrijdag ochtend weg, zondag avond weer terug. Daar ben ik wel voor te porren.

En dan met een paar man. Leuk!

(Dan zou het wel fijn zijn als mijn nieuwe zadel dan al binnen is ;) )
 
Bij deze nog een afbeelding zoals beloofd, mijn vrouw moest hem toch even proberen op een afgesloten terrein :)
full
 
Gefeliciteerd met je nieuwe motor! Ik heb zelf vandaag de Caferacer op mogen halen na een weekje sturen op de sixty2.

De spiegels zijn geloof ik hetzelfde als op de 1100/sixty2. Zo slecht waren die toch niet? Wel mooi inderdaad dat bij de 1100 nieuwere techniek toegepast is. Kom zelf van een multistrada 1200 af en die had wel traction control. De Caferacer niet, maar heeft ook de helft aan vermogen dus hoop het niet echt "nodig" te hebben.


Het is niet zozeer dat de spiegels niet goed functioneren maar wel slecht detail met een rubber dat niet goed meer aansluit als de spiegels in een grotere hoek staan. :(

full


Overigens mooie foto's van die andere Scramblers die 'op reis' zijn. :)
 
Als er meer Scramblers zijn die naar Duitsland willen .... Ik heb al diverse toertochten in Duitsland/Luxemburg/België uitgezet (3 of 4 dagen). Als er liefhebbers zijn kunnen we er nog wel eentje overdoen. Laat maar weten; liefst buiten het toeristenseizoen. En het is leuker om t met z'n 2-en te regelen, dus wie wil mee en helpt dan? ik hoor het graag.

Lijkt me zonder meer een goed idee. :t
 
Mooie foto's van de reis! Ben ook wel een voorstander om allicht eens zoiets met mensen uit het topic te regelen.

Ben inmiddels hard op weg naar de 1.000km voor de Cafe racer. Heb inmiddels de afspraak staan. Ik ga ook de knippers vervangen voor led exemplaren bij die beurt. Heb ook de Tomtom inmiddels via de rammount gemonteerd zitten, Ik zal dit alleen gaan vervangen voor een bikepen steun dat ziet er mooier uit.

Zadel is ook op de Cafe racer niet zo super. Ziet er erg mooi uit maar het gedeelte waar je zit is erg dun. @skippy, waar heb jij dat zadel vandaan? Is dat "gewoon" het comfort zadel van Ducati?

Meest wat ik tot nu toe gereden heb op de scrambler in een dag is +/- 300 kilometer. Merkte toen al dat het qua comfort zeker geen Multistrada is (niet zo gek ook hé)

Verder nog wel steeds meer dan tevreden.
 
...
Zadel is ook op de Cafe racer niet zo super. Ziet er erg mooi uit maar het gedeelte waar je zit is erg dun. @skippy, waar heb jij dat zadel vandaan? Is dat "gewoon" het comfort zadel van Ducati?
...

Zadel is inderdaad het standaard Ducati comfort zadel. Voor de cafe racer is het zadel model anders en ik weet niet of er nog een comfort optie voor bestaat. Misschien zou je er een gel insert in kunnen laten zetten.
Ik heb zelf gisteren een wielrenbroek gehaald en hoop dat dit nog wat verlichting brengt op de terugweg morgen van 650km...

Leuk om te horen dat de caferacer goed bevalt.Die 1000km heb je er al vlot opzitten! Ik ben benieuwd naar je GPS oplossing.
 
Het Zwarte Woud(gebied rond Triberg)was ook weer prachtig al heb ik door de enorme hitte minder gereden dan ik wilde. Ach 1800km in 9 dagen is ook best aardig.
Wel was het jammer dat veel routes(die ik op mijn TomTom had gemaakt ) werden verstoord door wegafsluitingen door werkzaamheden op de landes strasse en in dorpjes. Deze kwamen niet door via de live verkeersinformatie en waren soms moeilijk te omzeilen zonder een totaal andere route te maken. Gelukkig is in dit gebied veel moois.
Ook heb ik nog even een bezoekje gebracht aan de Ducati Dealer in Herbolzheim. Een klein zaakje maar wel alle Scramblers in huis.
De terugreis (650km autobahn in 6,5 uur inclusief 2 tankstops van 30 minuten) was zwaar voor het zitvlak al kwam dit denk ik hoofdzakelijk door geïrriteerde huid door de hitte. Pijn aan gewrichten was verder redelijk binnen de perken.
Al met al een heerlijke reis al heb ik de Termignoni wel gemist dus die heb ik er vanochtend weer gelijk onder geschroefd :9

20180802_110346.jpg

20180802_110105.jpg

20180802_110302.jpg

20180803_150630.jpg

20180806_194929.jpg
 
Het Zwarte Woud(gebied rond Triberg)was ook weer prachtig al heb ik door de enorme hitte minder gereden dan ik wilde. Ach 1800km in 9 dagen is ook best aardig.
Wel was het jammer dat veel routes(die ik op mijn TomTom had gemaakt ) werden verstoord door wegafsluitingen door werkzaamheden op de landes strasse en in dorpjes. Deze kwamen niet door via de live verkeersinformatie en waren soms moeilijk te omzeilen zonder een totaal andere route te maken. Gelukkig is in dit gebied veel moois.
Ook heb ik nog even een bezoekje gebracht aan de Ducati Dealer in Herbolzheim. Een klein zaakje maar wel alle Scramblers in huis.
De terugreis (650km autobahn in 6,5 uur inclusief 2 tankstops van 30 minuten) was zwaar voor het zitvlak al kwam dit denk ik hoofdzakelijk door geïrriteerde huid door de hitte. Pijn aan gewrichten was verder redelijk binnen de perken.
Al met al een heerlijke reis al heb ik de Termignoni wel gemist dus die heb ik er vanochtend weer gelijk onder geschroefd :9

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ziet er goed uit! Hoe doe jij dat qua bagage voor zo een reis? Rol op de buddy binden of? (zie volgens mij de tassenhouders aan de zijkanten)

Trouwens, 2 x tanken voor 650 kilometer? Dat red ik nooit met mijn Cafe Racer (bij 200km schiet de reserve al aan) allicht kleinere tank?
 
Als je met een volle tank start en dan 2 stops maakt dan rijdt je in principe 3 tanks leeg op 650 km. Dus jou beredenatie Raisk van zo’n 200 a 220 km per tank is wel juist.
Nu heeft hij ook 2x een half uur staan tanken, dus zal hij wel tot de laatste druppel vol hebben gezeten... :W

Maarre, alle gekheid op een stokkie, wat een mooie foto’s.
Aan de buitenzijde ook erg mooi hotel.
Leuke Ducati zaak. Volgens mij verkopen de Scramblers in het buitenland beter dan hier.
Afgezien van onze toertochtjes zijn de Scramblers die ik in Nederland in het wild tegen ben gekomen op 2 handen te tellen.

Mooi dat de Duc en Thermi weer herenigd zijn... :Y
 
Laatst bewerkt:
Als je met een volle tank start en dan 2 stops maakt dan rijdt je in principe 3 tanks leeg op 650 km. Dus jou beredenatie Raisk van zo’n 200 a 220 km per tank is wel juist.
Nu heeft hij ook 2x een half uur staan tanken, dus zal hij wel tot de laatste druppel vol hebben gezeten... :W

Maarre, alle gekheid op een stokkie, wat een mooie foto’s.
Aan de buitenzijde ook erg mooi hotel.
Leuke Ducati zaak. Volgens mij verkopen de Scramblers in het buitenland beter dan hier.
Afgezien van onze toertochtjes zijn de Scramblers die ik in Nederland in het wild tegen ben gekomen op 2 handen te tellen.

Mooi dat de Duc en Thermi weer herenigd zijn... :Y


@MacJunk, je hebt helemaal gelijk. Zat al een beetje in te kakken blijkbaar :z
 
Ziet er goed uit! Hoe doe jij dat qua bagage voor zo een reis? Rol op de buddy binden of? (zie volgens mij de tassenhouders aan de zijkanten)

Trouwens, 2 x tanken voor 650 kilometer? Dat red ik nooit met mijn Cafe Racer (bij 200km schiet de reserve al aan) allicht kleinere tank?

Hahaha, inderdaad dus vol gestart, dan eerste stop op 200km, dan 2e stop op 444km (met de TomTom durf ik vrij laat te tanken omdat je precies kunt zien wanneer er een tankstation komt) en dan naar huis met bij aankomst nog een liter of 2 over in de tank. Verbruik rond de 1 op 20 maar iets slechter met constant 135/140 km/h op de teller ;)

Bagage voor 9 dagen(16 t-shirts, 3 korte broeken, een spijkerbroek, sneakers, telefoon oplader en een zonnebril) in de SW-Motech Legend Serie tassen met Quick Lock houders.Dan nog een Touratech 7 liter rol tasje met een regenjas en banden reperatie set en schijfremslot,en wat los spul zoals een microvezel doek en tape zodat je dit onderweg snel kunt pakken, vastgezet met 2 rockstraps en dan daaroverheen een bagage net met een plastic tas met flesjes water en wat te knagen. Ook handig om ff een blikje, broodje of flesje tussen te klemmen bij een tankstop. Echt hele prettige set up met veel gebruiks gemak en plaats.
20170729_180213.jpg
 
Deze week zit ik voor mijn werk in Kathmandu (Nepal) en daar rijden best wel veel motoren rond. Alleen zijn van 125cc tot 200cc groot. De meeste auto's (en taxi's) hebben hier een motorinhoud van 800cc. Hetzelfde als de scrambler dus. Net even anders dus dan in NL.

Voor een sfeerimpressie vanuit de taxi:
 
Tja, dat is niet echt veel inhoud.
Waarschijnlijk om te voorkomen dat mensen na het werk met gierende bandjes naar huis gaan.

Over gierende bandjes gesproken, zie net dat Triumph ook met een zwaardere Scrambler op de proppen komt. Ze hangen hun '1200' blok in de nieuwe motor. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er uit gaan zien...
 
Deze week zit ik voor mijn werk in Kathmandu (Nepal) en daar rijden best wel veel motoren rond. Alleen zijn van 125cc tot 200cc groot. De meeste auto's (en taxi's) hebben hier een motorinhoud van 800cc. Hetzelfde als de scrambler dus. Net even anders dus dan in NL.

Voor een sfeerimpressie vanuit de taxi:

Ook apart om te zien dat de passagiers geen helm op hebben ?
 
Deze week zit ik voor mijn werk in Kathmandu (Nepal) en daar rijden best wel veel motoren rond. Alleen zijn van 125cc tot 200cc groot. De meeste auto's (en taxi's) hebben hier een motorinhoud van 800cc. Hetzelfde als de scrambler dus. Net even anders dus dan in NL.

Voor een sfeerimpressie vanuit de taxi:

Wel gaaf om te zien wat er in andere landen en werelddelen allemaal rond rijd.
Daar is de motor toch wel echt een vervoermiddel ipv voor velen hier een hobby artikel. Een vriend van mij was recentelijk in Thailand en Indonesië en die had ook veel leuke kleine motors gezien zoals deze Kawasaki W175 Scrambler.
24725220_bd1aa270-b55c-44bf-a83a-0e3020b59934_1024_1024.png
 
Laatst bewerkt:
...
Over gierende bandjes gesproken, zie net dat Triumph ook met een zwaardere Scrambler op de proppen komt. Ze hangen hun '1200' blok in de nieuwe motor. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er uit gaan zien...

Dar zou best wel eens een fijne motor kunnen worden want de nieuwe Scrambler miste in de 900cc uitvoering duidelijk top vermogen. Een beetje apart blijft dit beleid wel want die 900 zou makkelijk een veel bruikbaardere 75 pk moeten kunnen produceren. Bij Ducati waren ze blijkbaar niet bang om hun grote en kleine Scrambler maar een klein verschil in vermogen mee te geven.
 
Afgelopen woensdag mijn Scrambler weg gebracht voor de 12000km beurt en kreeg toen een Ducati Multistrada 950 mee.
Om kort te zijn, hij zit lekker, rijdt goed en boven de 5000 t/pm wil het ook aardig vooruit onder begeleiding van een bijna maniakaal inlaat geluid. Verder veel herrie van het ruitje (in alle standen) en een wat lichte nerveuze voorkant met grote maar waardeloze spiegels.Niet echt mijn ding zeg maar.
Er was echter een probleem met de planning en bleken ze de Multistrada vandaag nodig te hebben dus of ik deze zou willen omwisselen voor een andere leenfiets. Omdat ik toch vakantie heb vond ik dit geen probleem.
Toen ik de Multistrada inleverde kreeg ik de Scrambler 1100 Icon mee.
Dus de TomTom op spannende route en binnendoor weer naar huis. Wat een feest is dit zeg(zeker vergeleken met de Multistrada )! *O*
Zit lekker, rijdt lekker, klinkt fantastisch(met de standaard uitlaten en bij alle toerentallen en snelheden) en is gewoon een hele strakke volwassenen motorfiets.
De standaard verings componenten voelen zeer goed aan(wel stevig geveerd maar daar hou ik wel van) en ook de manier waarop het motorblok schakelt, oppakt en manier waarop het aan het gas hangt is ook fantastisch(beste injectie fiets waar ik persoonlijk op heb gereden).
De zitpostie is voor mij ook perfect en de tank kan ik nu makkelijk tussen mijn knieën klemmen.
Wel is het apart dat ik op de 800 makkelijker hoge snelheden kan aanhouden op de snelweg, op 1 of andere manier vang ik daar maar heel weinig wind.
Van het extra gewicht merk je niks.
Kortom een wereld ding waar ik op de spiegels na nauwelijks iets aan zou willen veranderen. Ook is er al een SW motech Legend serie drager set voor de tassen(al is deze niet echt fraai buiten de uitlaten om met een extra versteveging naar de voetsteun schetsplaat).
Kortom dit zou best een leuke motor kunnen zijn voor de toekonst maar voorlopig ben ik nog zeer tevreden met mijn huidige Scrambler.
20180808_160112.jpg

20180810_144356.jpg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen woensdag mijn Scrambler weg gebracht voor de 12000km beurt en kreeg toen een Ducati Multistrada 950 mee.
Om kort te zijn, hij zit lekker, rijdt goed en boven de 5000 t/pm wil het ook aardig vooruit onder begeleiding van een bijna maniakaal inlaat geluid. Verder veel herrie van het ruitje (in alle standen) en een wat lichte nerveuze voorkant met grote maar waardeloze spiegels.Niet echt mijn ding zeg maar.
Er was echter een probleem met de planning en bleken ze de Multistrada vandaag nodig te hebben dus of ik deze zou willen omwisselen voor een andere leenfiets. Omdat ik toch vakantie heb vond ik dit geen probleem.
Toen ik de Multistrada inleverde kreeg ik de Scrambler 1100 Icon mee.
Dus de TomTom op spannende route en binnendoor weer naar huis. Wat een feest is dit zeg(zeker vergeleken met de Multistrada )! *O*
Zit lekker, rijdt lekker, klinkt fantastisch(met de standaard uitlaten en bij alle toerentallen en snelheden) en is gewoon een hele strakke volwassenen motorfiets.
De standaard verings componenten voelen zeer goed aan(wel stevig geveerd maar daar hou ik wel van) en ook de manier waarop het motorblok schakelt, oppakt en manier waarop het aan het gas hangt is ook fantastisch(beste injectie fiets waar ik persoonlijk op heb gereden).
De zitpostie is voor mij ook perfect en de tank kan ik nu makkelijk tussen mijn knieën klemmen.
Wel is het apart dat ik op de 800 makkelijker hoge snelheden kan aanhouden op de snelweg, op 1 of andere manier vang ik daar maar heel weinig wind.
Van het extra gewicht merk je niks.
Kortom een wereld ding waar ik op de spiegels na nauwelijks iets aan zou willen veranderen. Ook is er al een SW motech Legend serie drager set voor de tassen(al is deze niet echt fraai buiten de uitlaten om met een extra versteveging naar de voetsteun schetsplaat).
Kortom dit zou best een leuke motor kunnen zijn voor de toekonst maar voorlopig ben ik nog zeer tevreden met mijn huidige Scrambler.
[afbeelding]
[afbeelding]

Leuk om terug te lezen van de Multistrada. Grappig eigenlijk dat ik er niks in herken (had zelf een 1200) en dat het dus toch compleet andere motoren zijn.

De Scrambler 1100 zal ook wel erg leuk geweest zijn. Weer was alleen niet al te denderend vandaag voor een motor ritje?

Hier helaas niet veel kilometers meer gereden i.v.m. drukte qua werk. Afspraak voor de 1.000 beurt staat dan ook pas op 17/8.
 
Terug
Bovenaan Onderaan