Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Weg oma, heeft dan nou niemand iets gedaan aan z'n motor in de voorbije weken?

Ik had de mijne zaterdag binnengedaan voor groot onderhoud, en aangezien ik nu motorloos ben heb ik m'n doorwaaijas in de wasmachine gegooid.
Nu is ie weer stralend wit (en heb ik voor de eerste keer in mijn leven een wasmachine aangezet :')).
 
Oké oké oké.

Buddyzit er af en deze er op.


mmrga0.jpg
 
En een oliewissel is ook niet echt boeiend.. :+

full

full


Hoewel de magnetische carterplug er best wel mysterieus uitzag. :? :$
 
Verse pipo s 3 eronder en meteen een lapje erover gehaald
full


Hij mag t er weer voor doen :t
 
Afgelopen weekend de tank eraf gehad en een mankement aan een bougiekabel opgelost, dit nadat ik een paar keer inhouden voelde tijdens het rijden. Had voor de zekerheid ook al de tankontluchting nagelopen.

Daarna nog een sopje eroverheen gehaald!
 
Van t weekend de ketting met tandwielen vervangen, was gezien de drap achter de cover al een tijdje niet gedaan)
Tooltje die k speciaal had gekocht om de pennen te klinken hield het helaas nog geen 1 pennetje vol, dus alsnog zelf maar aangepast en de boel gemonteerd.

9iedcj.jpg
 
nieuwe achterband Bridgestone a41 achter laten monteren ivm met lekkage van de oude band, tevens toen ook gezien dat de remblokken achter ook echt wel aan vervanging toe zijn
 
Wiellagers achterwiel vervangen van m'n speed triple, ik hoorde en voelde een soort schuren rond de 60km/u. Dat is nu weg.

Tandwielen en ketting vervangen van de SV1000 van een maatje van me.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de motor erg nat gemaakt vandaag.... teering, wat een regen onderweg van Assen naar Zwolle....
Maar wel het verschil weer gemerkt tussen gewoon asfalt en ZOAB....
 
Mt09 sp van zijn pukkel afhelpen, ofwel tail-tidy tijd!
Ook meteen de knipperlichten vervangen door originele yandrama,s met optie voor rem,achterlicht, en knipperlicht. De voorkant krijgt dan extra dagrij verlichting.

Mooi spul, maar alle @#$%& duur..
 
Laatst bewerkt:
Zohee... hier spreekt iemand die werkelijk nog nooit zelf onderhoud heeft uitgevoerd. De ZRX is voor nieuwe balhoofdlagers en afhankelijke van diagnose een nieuwe kettingset bij de garage. Dus een weekje op de V-Strom te werk.

Oei... die had ik even moeten testen voordat ik de ZRX wegbracht. Ding ontkoppelt niet meer goed. Na een eindje rijden kwam de koppeling zelfs helemaal niet meer los zodat ik bij een rood stoplicht een probleem had. Gelukkig geen auto achter me.

Goed, ik heb 't ding nodig. Vandaag toch gewoon mee te werk geweest (ging redelijk) en op de terugweg langs Roukama gereden voor nieuwe motorolie en een filter. Hmmm, weet je wat? Ik neem meteen een fles Dot4 shizzle mee! :t

Eens gekeken hoe je dat spul ververst. Aha, da's simpel! Laten we dat dan eerst maar eens proberen! Samen met vrouwlief (zij kneep in de handel en vulde het reservoirtje steeds bij en ik draaide de ontluchtschroef steeds open en weer dicht) de vloeistof vervangen. Veel zat er overigens niet meer in het reservoir en wat eruit kwam was behoorlijk goor.

Wow! Voor het eerst sinds... misschien wel meer dan een jaar, loopt 'ie in de versnelling met ingeknepen koppelingshandel net zo vrij als in de neutraal!

Omdat we toch lekker bezig waren meteen ook de vloeistof van de voorrem gedaan. Bij elkaar hooguit een halfuurtje zoet geweest. Leuk, gaan we vaker doen! :Y

Gezien het probleem is opgelost stel ik het verversen van de motorolie even uit totdat de ZRX weer thuis is. Mocht daarbij iets niet goed gaan dan heb ik in ieder geval nog vervoer. Wordt vervolgd. *D
 
Dat snap ik heel goed HighKing! Paar maandjes geleden voor het eerst een kettingset vervangen. Dat smaakt naar meer! Dus hier liggen de nieuwe remblokjes ook klaar om de oude te vervangen :)

Scheelt ook lekker veel geld :9
 
Dat ook natuurlijk, maar het is vooral wel fijn om zelf te weten hoe het ervoor staat. In plaats van eens in de zoveel tijd te zeggen: euh, ja, doe maar een beurt. :P
 
Laat het haar niet horen. Ze wilde graag helpen omdat zij wel ervaring had met het klusje (enkel bij remvloeistof, maar dat is in principe hetzelfde klusje) ;)
 
Laatst bewerkt:
Haha ik bedoelde het niet minderwaardig hoor. Meer dat je van die klusjes hebt waarbij de helpende hand van vrouwlief altijd welkom is.

"Wil jij kijken of de remvloeistof niet over het randje stroomt?" (bij het terugduwen van de remcups).
"Als jij nou in de hendel knijpt en als het niveau te laag wordt moet je er wat bijgooien".
"Wil je even op de buddy gaan zitten dan kan ik het voorwiel er uithalen"

"Mijn handen zitten echt helemaal onder de olie...zet jij een bakkie koffie voor me?" :+
 
Haha ik bedoelde het niet minderwaardig hoor. Meer dat je van die klusjes hebt waarbij de helpende hand van vrouwlief altijd welkom is.

"Wil jij kijken of de remvloeistof niet over het randje stroomt?" (bij het terugduwen van de remcups).
"Als jij nou in de hendel knijpt en als het niveau te laag wordt moet je er wat bijgooien".
"Wil je even op de buddy gaan zitten dan kan ik het voorwiel er uithalen"

"Mijn handen zitten echt helemaal onder de olie...zet jij een bakkie koffie voor me?" :+
Hij mag blij zijn dat ik op dit moment niet zo handig kan bukken anders mocht hij in de hendel knijpen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan