Motor-Forum

Select Forum

K100 en zijspan hersenspinsels

cb500 vtr1000 kawas3a gpz550

Reg. datum:
12 dec. 2012
Ik.heb ook M10 draad eind gebruikt
gekocht bij Roger.
Ook stang koppen bij Roger besteld

john

Bijzonderneutraal Athest.

Reg. datum:
24 mei. 2012
quote:
leotje60 schreef op 29 mei 2016 @ 22:46:

[...]

Die gedachte had ik ook. Kan je niet een stuk draadeind m10 8.8 gebruiken en daar als afwerking een stuk benzineslang of een krimpkous om heen trekken?

Niet bang dat er vocht onder de krimpkous kruipt en de boel gaat roesten? Of je moet krimpkous met lijmlaag gebruiken, dat sluit wel af.
IBTL Stand per 13-07-2018: 60

Reg. datum:
07 okt. 2011
Ergens in NL (boven rivieren en goede kant IJssel)
RVS draaideindje? ;) Die kan je ook mooi glad draaien, dan hoef je ook geen krimpkous te gebruiken.

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
quote:
JFJ schreef op 30 mei 2016 @ 09:44:
RVS draaideindje? ;) Die kan je ook mooi glad draaien, dan hoef je ook geen krimpkous te gebruiken.

Wel met een mooie radius tussen draad en glad.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Reg. datum:
07 okt. 2011
Scherpe v naad ;)

Ook bekend als www.ezto.nl

Reg. datum:
10 jul. 2005
quote:
leotje60 schreef op 29 mei 2016 @ 22:46:

[...]

Die gedachte had ik ook. Kan je niet een stuk draadeind m10 8.8 gebruiken en daar als afwerking een stuk benzineslang of een krimpkous om heen trekken?

Doe ik al jaren met krimpkous, beetje kit erin om vocht intrekken tegen te gaan.
zijspanrijden is motorrijden voor gevorderden...............
" MC-Alzheimer rules!"

Reg. datum:
09 apr. 2004
quote:

Dat ie in ieder geval op de gewenste plek en recht afknalt!
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Reg. datum:
07 okt. 2011
Ja juist _O-

Reg. datum:
28 jul. 2014
Oud onderwerp, ik weet het. Maar we zijn weer terug in het land en dus verder aan het span.

Van de week al bij Mielko gebruik kunnen maken van zijn draaibank en de smart schijven wat kleiner gedraaid in diameter. Nu kunnen de remklauwen precies in de velg.

De alu bak was behoorlijk gescheurd, barsten in de bodem en een scheur op een hoek. Ik was van plan om alu te laten zetten en dat eroverheen poppen/lijmen. Alu is best duur en hier in de buurt 'even' ergens binnenstappen om wat te laten zetten is lastig. De hoek is iets groter dan 90. Rondsnuffelend in de werkplaats kwam ik een stuk afwateringsprofiel tegen, is iets uit de loodsenbouw. Alu, de juiste dikte n de juiste hoek...
Precies genoeg lengte, hop in 4 stukken. Sealer ertussen en popnagels erin. Bak is weer heel en het mooie, kost nix.

Van de week begin ik aan de ophanging van het spanwiel en kan ie op eigen wielen staan. Nu staat de fiets met spanbanden vast en dat is best lastig. Op de plek van de middenbok zit nu het zijspanframe.

http://myalbum.com/photo/mCmPQG5cDWfD/720.jpg

Reg. datum:
09 apr. 2004
Mooi, dat gaat niet meer stuk. Klinken is voor alu beter als lassen. Met een mooie dunne laag sealing er tussen komt er ook geen vocht tussen.

Reg. datum:
28 jul. 2014
Bezig met de ophanging van het zijspanwiel. Ik heb een schokbreker van een Honda 600, is mij precies de juiste lengte.
Nu zit daar zo'n gasbus aan met een slang. Ik weet dat er druk op staat.
Die aansluiting komt recht uit de schokbreker en zit gruwelijk in de weg. Wat doet de unit als ik de bus eraf haal? Heb ik dan enkel een veer zonder demping? Neem aan dat er ook olie in zit? Mooist zou zijn als ie er haaks aan kan, maar dan gaat de druk eraf..

Was goedkoop, dus wil eigenlijk kijken of ik er wat mee kan.

fgmtech1

Reg. datum:
01 mei. 2013
losschroeven ( als het kan eerst de druk eraf laten) en evt verplaatsen en weer op druk zetten. heb ik ook gedaan met een gsx demper en werkt prima

Reg. datum:
09 apr. 2004
quote:
GSlandrover schreef op 15 juni 2016 @ 16:33:
Bezig met de ophanging van het zijspanwiel. Ik heb een schokbreker van een Honda 600, is mij precies de juiste lengte.
Nu zit daar zo'n gasbus aan met een slang. Ik weet dat er druk op staat.
Die aansluiting komt recht uit de schokbreker en zit gruwelijk in de weg. Wat doet de unit als ik de bus eraf haal? Heb ik dan enkel een veer zonder demping? Neem aan dat er ook olie in zit? Mooist zou zijn als ie er haaks aan kan, maar dan gaat de druk eraf..

Was goedkoop, dus wil eigenlijk kijken of ik er wat mee kan.

Zit de slang bovenop? Dan is het alleen de luchtkamer. Als je het hele ding er af haalt moet je wel het gat weer dichtmaken, anders gooit hij je olie er uit. Verplaatsen is mooier.

Reg. datum:
28 jul. 2014
Ja, zit helemaal bovenop. Ik dacht altijd dat het stikstof voor een voordruk op de olie zorgt om te zorgen dat de aanwezige lucht in de olie geen luchtbellen vormt. Mijn rijgedrag zal niet zo heftig zijn hoor.

Op de schokbreker zit nog een stelschroef 'soft/hard' en natuurlijk is de veerspanning te verstellen.

Zo n is het;
https://www.canyonmotoparts.com/sites/default/files/styles/large/public/DSC02208.JPG?itok=_c3zkDTE

Liefst zou ik die fles kwijt zijn.

Reg. datum:
28 jul. 2014
quote:
halflive schreef op 15 juni 2016 @ 18:45:

[...]

Zit de slang bovenop? Dan is het alleen de luchtkamer. Als je het hele ding er af haalt moet je wel het gat weer dichtmaken, anders gooit hij je olie er uit. Verplaatsen is mooier.

Denk dat je gelijk hebt, ik heb het losgedraaid en stond geen druk op. Lijkt inderdaad een luchtkamer. Je ziet de olie in de demper staan. Draad was beide kanten gelijk, dus nu het reservoir haaks met de banjo eraan en het past wel.

Hopelijk staat ie vanmiddag op 3 wielen!

Reg. datum:
28 jul. 2014
Zo, hij staat op 3 wielen;
http://myalbum.com/photo/iDqf94cuiDY9/720.jpg

Is voor mij een stuk makkelijker werken. De motor had geen middenbok meer, stond met spanbanden vast. Nu verder met de voorrem ophanging en de voorste schoorstang.

Meteen weer een vraag, wat is meest gunstige plek om de stuurdemper aan de vork te zetten? Zo dicht mogelijk bij het wiel (scharnierpunt van schommel) of juist zo hoog mogelijk?

R1100S

Reg. datum:
27 feb. 2006
quote:
GSlandrover schreef op 16 juni 2016 @ 12:06:

Meteen weer een vraag, wat is meest gunstige plek om de stuurdemper aan de vork te zetten? Zo dicht mogelijk bij het wiel (scharnierpunt van schommel) of juist zo hoog mogelijk?

Volgens mij maakt het niks uit...
Live fast. On high. Repentless. Let it ride.

Als je naar de zon kijkt, zie je de schaduw niet.

Reg. datum:
21 feb. 2002
neen , maakt niets uit ....
notting beats cubic inch

als het maar honda is

Reg. datum:
28 jan. 2014
Erik,schiet ff op met die bak,dan kun je zaterdag meer naar midzomerfeest bij de kleppenjagers!
HANDIG GEWORDEN DOOR VEEL STOM TE DOEN

Reg. datum:
28 jul. 2014
quote:
mielko schreef op 16 juni 2016 @ 22:12:
Erik,schiet ff op met die bak,dan kun je zaterdag meer naar midzomerfeest bij de kleppenjagers!

Haha, ik moet me gruwelijk inhouden om niet even een rondje te doen. Maar ik mis nog wat...Remmen...

Reg. datum:
28 jul. 2014
Vandaag maar een beginnetje met de voorremmen gemaakt. 2 gebruikte kawa klauwtjes, heb ze uit elkaar gehad en de zuigers in een ultrasoon badje gehad.
De schijf is standaard Smart schijf. Dunner en 6mm kleiner gedraaid. De plaat tussen de klauwen is de ruwe versie, eerst maar eens zorgen dat het past, dan afwerken.
http://myalbum.com/photo/l4CA160hwpUe/720.jpg

Reg. datum:
28 jul. 2014
Weer een beetje verder
http://myalbum.com/photo/T0FqX39w2H9I/720.jpg

Vond een stukje dikwandige pijp met een 90 bocht, dat aan de schetsplaat gelast en aan de bus die rond de as scharniert. Stalen bus is voorzien van 2 bronzen busjes met kraag. Kleine groef ertussen en smeernippeltje erop.

Dan ziet dat er zo uit
http://myalbum.com/photo/LMXV8mRK9h3U/720.jpg

De remslangen zijn besteld. Moet enkel nog wat maken om de reactie arm aan te zetten. Achteraf had ik beter de schetsplaat aan de bovenkant tussen de klauwen langer gelaten en daar iets op gemaakt. Maar ik heb geen zin om hem opnieuw te maken.

't is maar ijzer

Reg. datum:
02 mrt. 2010
Daar kun je toch gewoon een lipje aanlassen
Het ziet er wel ruig uit zo
slijptol wijzigde dit bericht op zaterdag 18 juni 2016 15:18 (25%)
Working on a motorcycle, working well, caring, is to become part of a process, to achieve an inner peace of mind. ...

Reg. datum:
28 jul. 2014
Klopt, ga ik ook maar doen. Lipje met haaks erop een bus waar ik M10 in tap voor het oog.

Reg. datum:
09 apr. 2004
Je kan toch ook de bovenste bout verlengen? Je moet toch langs de band.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.