Het MT-07 topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oké heb hem besteld, ben benieuwd. Wacht inmiddels ook al 9 weken op m'n radiator cover van evotech, wat een drama die gasten in Italië
 
Oké heb hem besteld, ben benieuwd. Wacht inmiddels ook al 9 weken op m'n radiator cover van evotech, wat een drama die gasten in Italië
Jeutje. Daar gaat wat goed mis. Kan je niet cancelen, geld retour en andere bestellen? Als ik shit uit china bestel is het nog sneller.
 
Heeft iemand overigens wel eens zijn accu verwijderd uit de MT-07? Ik wilde de accu er laatst uithalen in verband met de winter. Bij de accu komen is geen probleem, om deze er uit te halen wel. Het zit allemaal erg dicht op elkaar gebouwd (kabels, accu waar de accu in zit), waardoor ik de accu er niet goed uit kan krijgen. Wellicht iemand tips :)?
 
CWrbCexU4AEfbKX.jpg

Zadel verwijderen. Bovenliggende beugel los schroeven van het frame. Rubbertje disconnecten, daarna de batterij. Eerst de + en dan de - pool. Done!
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
Zadel verwijderen. Bovenliggende beugel los schroeven van het frame. Rubbertje disconnecten, daarna de batterij. Eerst de + en dan de - pool. Done!

Dat is mij allemaal gelukt. Ik kan alleen de accu er niet goed uit tillen/krijgen :X . Er is bijna geen ruimte om dit te doen. Maar ik doe vast iets verkeerd met het er uitnemen van de accu. Lijkt mij niet de bedoeling om de hele motor uit elkaar te halen om een accu te verwijderen.
 
Dat is mij allemaal gelukt. Ik kan alleen de accu er niet goed uit tillen/krijgen :X . Er is bijna geen ruimte om dit te doen. Maar ik doe vast iets verkeerd met het er uitnemen van de accu. Lijkt mij niet de bedoeling om de hele motor uit elkaar te halen om een accu te verwijderen.

Ik heb zelf laatst mijn accu vervangen voor een lithium accu en het eruit halen van de accu is toch echt vrij simpel.

Zoals de foto weergeeft zit hij direct onder het zadel. Ik zal proberen een stappenplan te beschrijven.

1. Zadel verwijderen
2. Zwarte metalen plaat verwijderen.
3. Kabels losmaken van accupunten.
4. Rubberen band loshalen, deze kun je zachtjes aan de zijkanten naar beneden duwen zodat het ringetje uit een palletje gedrukt wordt. (dit kan even pielen zijn maar dit lukt uiteindelijk wel)
5. Nu kun je de accu eruit tillen, omdat de kabels weg zijn moet je hem aan de zijkant moeten kunnen pakken. (er ligt een rubber matje onder die mogelijk wat vastgeplakt zit, dus een beetje wiebelen en dan zou hij los moeten komen).

Hoop dat dit helpt en dat ik geen stappen vergeten ben :)

Gr,

Arthim
 
Jeutje. Daar gaat wat goed mis. Kan je niet cancelen, geld retour en andere bestellen? Als ik shit uit china bestel is het nog sneller.

Ja gedoe met fabrikant. Moest nu nog eens 4 weken wachten omdat het niet op voorraad lag, ze boden al geld terug aan maar heb geen haast dus dacht wacht nog wel 4 weken. :Z
 
Sorry bud. Thats how it should be done. Heb nog ff gezocht naar een tutorial voor je, maar kan niks vinden.

No problemm! Ik kom er vast ook wel uit :) .

Ik heb zelf laatst mijn accu vervangen voor een lithium accu en het eruit halen van de accu is toch echt vrij simpel.

Zoals de foto weergeeft zit hij direct onder het zadel. Ik zal proberen een stappenplan te beschrijven.

1. Zadel verwijderen
2. Zwarte metalen plaat verwijderen.
3. Kabels losmaken van accupunten.
4. Rubberen band loshalen, deze kun je zachtjes aan de zijkanten naar beneden duwen zodat het ringetje uit een palletje gedrukt wordt. (dit kan even pielen zijn maar dit lukt uiteindelijk wel)
5. Nu kun je de accu eruit tillen, omdat de kabels weg zijn moet je hem aan de zijkant moeten kunnen pakken. (er ligt een rubber matje onder die mogelijk wat vastgeplakt zit, dus een beetje wiebelen en dan zou hij los moeten komen).

Hoop dat dit helpt en dat ik geen stappen vergeten ben :)

Gr,

Arthim

Thanx! De stappen 1 tot en met 4 lukken mij wel. Alleen stap 5 niet. Met het heen en weer wiebelen heb ik niet genoeg ruimte om de accu er uit te tillen (ik doe vast wat verkeerd ;)). Ik ga het één dezer dagen ieder geval even weer proberen.
 
Lijp! Mijne komt vnv binnen^^ Ik ga denk ik een video maken waarin ik ze vergelijk, zijn nog weinig filmpjes op youtube over te vinden kwam ik achter.
 
Stond vandaag te wachten op een vriend bij station Delft
Hiebij vergat mijn contact sleutel uit te draaien.
10 min. max was mijn accu leeg.
Kon ik naar huis lopen.
Onderweg toch wel aan de gang gekregen in zijn 2 aanrennen.
Leuk vond hij het niet, ABS lampje ging niet meer uit.

Thuis maar een een lader gehangen en inmiddels is hij weer gezond.
Sterke lamp;)

Zou zo'n gel of andere "duurdere" accu ook echt beter zijn dat de orginele?
http://www.mlmparts.com/nl/yamaha/alle-bouwjaren/mt-07-onderdelen/motoraccu.html
 
Laatst bewerkt:
Hoe oud is je accu Marsk? En hoe frequent rij je nog? Heb je er een alarm op zitten? Het klinkt voor mij niet aannemelijk dat je nieuwe lamp je accu in 10 minuten leeg trekt.

Naar mijn kennis loopt een Gel batterij minder snel leeg.

EDIT: na wat research vond ik hier een duidelijke uitleg die niet meteen 45 minuten van je leven kost. Wat ik concludeer is dat een gel batterij niet alleen een heel duur alternatief is, maar ook kwetsbaar.
 
Als het weer er naar is rij ik elke dag.
Soms (vaak)korte stukjes want, mijn werk is maar +/- 5km.
Heb sinds een jaar een OptimAte 4 omdat ik al eens van
de motor afgestapt ben en hem 10 min. op contact/licht aan heb laten staan.
Dan heeft hij niet genoeg power meer om de motor te starten en hoor je een ratel.
Starten is dan een no-go. Hij heeft dus inmiddels 2x aan de OptiMate gehangen.
Ik denk dat ik een paar rotte cellen heb waardoor hij wat sneller leeg is.

Ga er eind december eerst een Akra titanium op leggen.
Hopelijk zijn deze nog te krijgen met een db killer de los kan....
Daarna zie ik wel of er een andere accu in gaat komen.
Ik denk dat 3x wel scheepsrecht is:)
Maar echt stil staan doe je niet want, aanlopen in zijn 2de versnelling is haalbaar.
Alhoewel ik denk dat dit niet goed is voor de motor.
Slecht voor Katalysator en ABS systeem doet het dan niet.
God weet wat nog meer?
 
Laatst bewerkt:
Nouja, op zich prima om heen te werken. Gewoon je contact niet onnodig open laten staan :+
Ik weet niet of dat echt heel slecht is. Kon ik zo 123 niet wat over vinden dus zal wel los lopen.

Waarom zou je die Akrapovic niet meer met verwijderbare DB killer kunnen verkrijgen?
 
Nouja, op zich prima om heen te werken. Gewoon je contact niet onnodig open laten staan :+
Ik weet niet of dat echt heel slecht is. Kon ik zo 123 niet wat over vinden dus zal wel los lopen.

Waarom zou je die Akrapovic niet meer met verwijderbare DB killer kunnen verkrijgen?

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/415206
Had al bij Bolski geïnformeerd en die bevestigde dit inderdaad.
Niet dat ik de DB-killer eruit wil hebben maar ik zou
hem wel willen aanpassen als ik dat nodig vind.
Maar dat kan niet meer met deze aangescherpte regels.
 
Oh ja precies. Ben ik ook tegen gekomen op mijn MIVV uitlaat. die werd geleverd met een popnagel in de bevestiging ipv een bout. Ik verwacht dat dat voor Akrapovic niet veel anders zal zijn, maar ben reuze benieuwd.
Mochten ze die uitlaten toch dicht gooien met cement zal er vast wel een leverancier daarbuiten zijn die nog 'oude' voorraad heeft liggen en die je aan een uitlaat kan helpen zonder cement. Vanaf Januari ben ik werkzaam voor een motor dealer dus mocht je het echt niet kunnen vinden dan help ik je graag om er een te vinden die het wel heeft liggen.
 
De DB killer van de Akrapovic Titanium is ook zonder dat cement al heel lastig om los te krijgen. Helemaal als je de uitlaat onder de motor wilt laten zitten, wat een ramp...
 
Klopt. Stoer hea. Max staat ook op de lijst, maar denk niet dat ik dat mag filmen straks....Ik ben bang dat Red Bull daar een probleem mee heeft.
 
Laatst bewerkt:
De DB killer van de Akrapovic Titanium is ook zonder dat cement al heel lastig om los te krijgen. Helemaal als je de uitlaat onder de motor wilt laten zitten, wat een ramp...

Ik heb 1 speciale inbus gemaakt door het korte pootje af te slijpen.
Met een beetje gepriegel lukt het nu om de db-killer los te halen zonder mijn hele uitlaat van de motor te halen.

Overigens een nieuwe db-killer besteld omdat de huidige is gaan trillen, ik zag dat het materiaal rondom het boutje afgebroken was.
Dus die ga ik er (zodra ik niet meer vastvries aan de grond..) er in proberen te pielen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan