Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gek dat de OH intervallen gewijzigd zijn. Er is toch niets belangrijks gewijzigd aan de motor?
De luchtfilter zou nu 24.000 km mogen blijven zitten in plaats van 18.000 km voorheen?
Bougies zouden ineens dubbel zolang meegaan (24.000 ipv 12.000 km)?
Verder maak ik me er niet zo druk over. Ik doe mijn onderhoud zelf en controleer jaarlijks de belangrijke zaken.

Een SH 300 is natuurlijk uitermate geschikt om mee te nemen op vakantie.
In het verleden ging ik altijd met de motor (BMW 1200 GSA) op reis. Ben niet meer zo jong (bouwjaar 1965) en sinds een paar jaar zie ik steeds meer op tegen de lange verplaatsingen heen en terug van de vakantiebestemming.
Daarom werd vorig jaar een camper gekocht en vanaf nu gaat de SH mee op een aanhangwagen. Bevalt het toeren met de SH op vakantie (waar ik bijna zeker van ben), dan gaat de BMW de deur uit.

Heb rond het huis niet veel plaats om een aanhanger te stallen en daarom werd een tweedehandse SMV alustar gezocht. Is heel compact, weegt niet veel en is gemakkelijk rechtop tegen een muur te stallen.
Voor meer info:
http://alustarrolli.com/Varianten/varianten.html

Moto.png


wl.jpg


NL-Zubehoer3.jpg


Ben de SH 300 gaan ophalen met deze aanhanger achter de auto en rijdt veel fijner dan met een gewone aanhanger (heb ik ook ervaring mee).
Aangezien er 600 kg mag geladen worden, heb ik ook een poging gedaan om de BMW op de aanhanger te zetten. Deze is echter te hoog en te zwaar om hem er op een veilige manier op te duwen. Erop rijden zou gaan, maar de aanhanger is te smal om met je voeten te steunen, dus daar ga ik me niet aan wagen ...
Na een paar keer duw je er de SH 300 vlot (zonder hulp) op en af. Het helpt wel indien je groter dan 1m80 bent, zo kan je nog gemakkelijk het stuur hanteren.

Groetjes,
Patrick
 
Inderdaad, ga het filter jaarlijks controleren en vervangen indien het me nodig lijkt.

Tijdens het surfen zag ik volgende schermpje:

img_0713_800x600.jpg


Mooi, niet te groot, maar toch voldoende om het rijden bij hogere snelheden aangenamer te maken.
Wordt bevestigd op beschikbare montagepunten, dus geen gaten boren en zonder (minder fraaie) beugels aan de spiegels.
Zou van het merk Faco zijn, maar wordt in Italië onder verschillende merken (Cupolino, Malossi) verkocht.

Voor meer foto's:
http://www.sh300ifan.net/t325p60-par-brise-faco-pour-sh-2011

Heeft er misschien iemand ervaring met dit scherm?

Groetjes,
Patrick
 
Bulldozer heeft volgens mij de malossi versie, ik heb de faco versie van easyparts.

Hij ziet er netjes uit, is ook een groot verschil tegenover rijen zonder scherm. Maar hij heeft WEL beugels aan de spiegels! Je ziet ze zelf op de afbeelding. De montage is ook vrij veel gedoe.

Een airflow-scherm die veel groter is heeft twee beugels die al vast de scherm zitten. De twee beugels gewoon met vier bouten op de montagepunten schroeven en klaar. Dit schermpje heeft vier beugels, twee ervan moeten aan de spiegels en de beugels zelf moet je nog aan het schermpje schroeven...
 
Zou best kunnen, maar op volgende (een beetje wazige) foto's zie ik blijkbaar geen beugels aan de spiegels. Of zou ik toe zijn aan een ander leesbrilletje? ;)

img_0512.jpg


img_0513.jpg
 
Heb rond het huis niet veel plaats om een aanhanger te stallen en daarom werd een tweedehandse SMV alustar gezocht. Is heel compact, weegt niet veel en is gemakkelijk rechtop tegen een muur te stallen.
Voor meer info:
http://alustarrolli.com/Varianten/varianten.html

Wat een ontzetten leuk praktisch karretje. Heb zelf nog een onderstel liggen waar ik een simpel karretje van wilde maken, maar dit moet ik ff onthouden, is ook een optie om uit te werken (ipv lengte richting)
 
Het Malossi schermpje wat ik heb is er in twee uitvoeringen, voor het <2011 model en voor het model >2011. De bevestiging van oude en voorlaatste model zijn totaal verschillend. Neem aan (hoop) dat het schermpje voor model >2011 ook op model 2016 past.
Laatste model mist de beugels die bij het oudere model aan de spiegels bevestigd moeten worden, en ziet er daardoor mooier afgewerkt uit.

Vind het nog steeds jammer dat er 3pk is afgesnoept op het 2016 model, en ja natuurlijk merkt je dat, ook van 0-120km/u. -O-
 
Laatst bewerkt:
ja mafkezen he.
en bovendien zijn straks dus alle 2017 en hogere moddellen voorzien van euro4 dus nog meer geknepen en nog moeilijker vermogen uit te halen.

in dat optiek kan ik mij best voorstellen dat heel veel mensen als ze over een pr jaar een nieuwe motor willen hebben.
op zoek gaan naar bijv een bmw1000 van 2015 nieuw ipv van 2017 en hoger.
ook in de scooterwereld kan ik mij dit heel goed indenken.
lekker goedkoop omdat het oude modellen zijn en toch 0 km op de teller met meer vermogen.
met al hun euo 1 2 3 4 afspraken kunnen ze net zo goed naar franse maaten max 100 pk afspreken spaar je het mileu ook en ben je ook geknepen haha.
 
net zoals mensen al kiezen tussen carbrateur en injectie.
maar uh waarom is die honda eigenlijk zo duur?
 
mijn SH model 2016 (nu drie weken oud) is al E4
mijn vorige scooter was een suzuki sixteen 150 en daarmee vergeleken is de SH 300 veel sneller
als je dus niet beter weet is dat prima
IMG_2660.jpg
 
Dat is het, als je niet weet wat je mist, merk je niets. Gelukkig is het nog geen esp blok, want daar valt helemaal niets mee te bereiken, esp regelt dan gewoon terug. Zoals de pcx serie. Maar goed als we met een E4 SH300 de wereld kunnen redden, waarom niet... ;)
 
net zoals mensen al kiezen tussen carbrateur en injectie.
maar uh waarom is die honda eigenlijk zo duur?

Hij is zo duur omdat er toch wel veel techniek in is gebruikt, en de afwerking is ook een stuk beter als bv de goedkope pcx serie. Ook de gebruikte materialen zijn goed. Eigenlijk moest hij nog duurder zijn, want ze hebben het combined remsysteem al achterwege gelaten. En meer zaken electronisch geregeld, ipv mechanisch, wat duurder is (bv contactslot situatie) je weet natuurlijk nooit wat het in productiekosten scheelt tussen het oudere en nieuwe model.
 
Er wordt zoon schermpje aangeboden op MP
Ff zoeken " sportscherm honda "
Ik rij zelf altijd met n hoog windscherm,
lekker uit de wind en geen insekten,succes
 
Is een prima schermpje, heb psies dezelfde (Malossi) en dit bevalt prima. Neemt heel veel rijwind van het lijf weg....wervelingen en herrie rond helm nemen toe.
 
Het is mij voornamelijk om het wegnemen van de rijwind te doen.
In welke mate de wervelingen en herrie toenemen, is trouwens afhankelijk van lichaamsgrootte en helmsoort. Omdat ik met systeemhelm en oordoppen rij, heb ik daar trouwens weinig last van.
 
Laatst bewerkt:
Rijwind herrie neemt af met de jaren, je word vanzelf doof zonder oordoppen... ;)
 
Laatst bewerkt:
Nieuw record *D : 14.000 km en beide schijven, voor en achter, tot op de draad versleten -O-
Bulldozer heeft uitgerekent dat ze bij 12.000 af waren, ze zijn er nu al een paar tiende mm over heen :$ , word nu maar tijd voor nieuw denk ik :$
 
Nieuw record *D : 14.000 km en beide schijven, voor en achter, tot op de draad versleten -O-
Bulldozer heeft uitgerekent dat ze bij 12.000 af waren, ze zijn er nu al een paar tiende mm over heen :$ , word nu maar tijd voor nieuw denk ik :$

Knap staaltje vakwerk, ik ben benieuwt hoe je dit voorelkaar gekregen hebt. O-) O-)
 
:^ ik wist niet eens dat remschijven draden hadden.
kan die dan ook tot de laatste draad toe doorweekt zijn ? ;)
 
Knap staaltje vakwerk, ik ben benieuwt hoe je dit voorelkaar gekregen hebt. O-) O-)

Tja, en als je dan weet dat ik eigenlijk altijd de hele tijd tegen mezelf zeg "rustig aan want je brand dat ding uit" :')
Net als gas geven; rustig aan want anders is je tank zo leeg maar 150 km later sta ik weer bij de pomp :/

Word tijd dat ik weer een sh150 koop....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan