Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
idd. Ook moet je in de wat afgelegen gebieden wel letten op voldoende brandstof. Er is geen tankstation op elke hoek.
Het rijden daar op de Honda lijkt me fantastisch! Dan beleef je het nog meer als vanuit de auto.
 
Omnibus vroeg:
Papa Lima heb je voor mij nog tips voor de aankoop van zo'n Givi koffer.
Welk rekje bv moet ik dan erbij hebben?
GIVI heeft een adapter in het gamma voor de Honda SH reeks (125-150-300 cc) :
https://www.rad.eu/nl/c/p/20240-givi-topkofferhouder-monolock-e-e223.htm
Ze vermelden dat het specifiek voor de Monolock reeks is, maar ik heb er mijn Monokey Trekker 52 liter ook probleemloos mee kunnen bevestigen.

Naast de adapter heb je nog een universele grondplaat nodig:
https://www.rad.eu/nl/c/p/40904-givi-universele-bevestigingsplaat-monokey-e251.htm

Op deze plaat kan je een Monokey koffer naar keuze monteren:
https://www.rad.eu/nl/x6/topkoffers/f/10008
Ik had de Trekker op mijn vorige motor staan en heb deze overgezet.
Vanaf 52 liter kan je in zo'n koffer 2 volwaardige systeemhelmen (of de bagage voor een lang weekend met duo) opbergen.

fthiyc.jpg


2464zlu.jpg


5k4pig.jpg
 
Leuk om te lezen al die reis verslagen! Lijkt mij ook wel leuk wat verder te reizen als 400km, nadeel: ik krijg na twee uur sturen een houten r..t en rug. Hebben jullie daar geen last van?
 
Bij mij begint het al na 1,5 uur ...
Dan stap ik gewoon even af, heb meestal wel iets mee om te eten/drinken en na 10 minuten weer verder.
Tijdens de stop best niet gaan zitten, maar gewoon rechtstaan en een beetje rondwandelen.
Bij langere dagtrips draag ik een niergordel om mijn rug te ondersteunen/recht te houden.
Ik probeer ook op mijn houding te letten, na een tijd ga je vaak met een gebogen rug zitten.
Voor de r..t helpt ondergoed zonder naden of een wielrennersbroek.
 
veelvuldig verzitten en er lak aan hebben dat het lijkt of je aan het gymnastieken ben.
terug weg vanaf Italië was 1 dag 400 en de andere dag 450 km , dat voelde ik wel, maar bewoog wel zo veel mogelijk, eigenlijk zodra je iets voelt.
 
Bij een iets sportievere rijstijl valt mij wel op dat de sh lichtjes begint te zwabberen in de bochten. In mijn topkoffertje zat op vakantie wel rond de 7 kg aan gewicht. Dat heeft natuurlijk invloed op de besturing. Een soort hefboom werking. Toen ik gewicht beter verdeeld had werd het iets minder met dat zwabberen. Wel echt iets om op te letten. Volgens mij heeft buldozer daar ook al iets over gezegd.
 
@Omnibus: Dat is ook een reden dat ik liefst zonder topkoffer rijd. Anders je gewicht wat naar voren verplaatsen, dan verminderd het zwabberen.
 
veelvuldig verzitten en er lak aan hebben dat het lijkt of je aan het gymnastieken ben.
terug weg vanaf Italië was 1 dag 400 en de andere dag 450 km , dat voelde ik wel, maar bewoog wel zo veel mogelijk, eigenlijk zodra je iets voelt.

Dat verzitten werkt wel heb ik ook gemerkt, als je een km lang even je billen verheft, losjes van zitvlak, kan je alweer een uurtje extra sturen. :]
 
@Omnibus: Dat is ook een reden dat ik liefst zonder topkoffer rijd. Anders je gewicht wat naar voren verplaatsen, dan verminderd het zwabberen.

Idem en dan heb ik het nog niet over sterke zijwind....maar ik moet wel zeggen dat ik de ruimte van de topkoffer ook niet nodig heb...
 
Laatst bewerkt:
Ik twijfel over dat topkoffer. Bij vakantie toertochten heb je dan wel wel extra afsluitbare ruimte. Maar er zijn zeker ook nadelen met dat topkoffer. Gewicht kan niet nadeliger geplaatst worden dan in dat topkoffer en bovendien ook nog een flinke windvanger. Het is voor mij ook nog een optie om zonder topkoffer te toeren en dan met zo n bagagerol te rijden.
 
Nooit gewogen wat er in de topkoffer zat, met boodschappen e.d voel ik het wel, maar met wat kleding, schoenen en 1 liter water merk ik er weinig van, of ben ik er aan gewend.
 
Leuk om te lezen al die reis verslagen! Lijkt mij ook wel leuk wat verder te reizen als 400km, nadeel: ik krijg na twee uur sturen een houten r..t en rug. Hebben jullie daar geen last van?

Mijn ervaringen bij verschillende toermotoren die ik heb gereden is dat het in principe niet uitmaakt welke motor ik reed als het gaat om zadelpijn/zitvlak. In tijden dat ik weinig of niet had gereden en dan een meerdaagse toer maakte had ik na 1 uur zitvlak pijn. Bewegen op de motor hielp dan. Maar wat ook een invloed heeft is voor mij hoe je kont is. Als ik een soort pudding kont heb dan heb ik sneller pijn. In begin van mijn motorrijden gaf ik dan meteen de schuld aan het zadel. Maar een beetje afgetrainde stevige kont(spieren) voorkomt ook pijn.
Als ik regelmatig rij, pakweg 5 uur per week of meer dan heb ik geen last van pijn.
Mijn kont is dan gewend zal ik maar zeggen. Voor mij is een optioneel duur zadel niet nodig.
Zo n sportmotor waarbij je bovenlichaam naar voren hangt en je steunt op je polsen en handen zou niets voor mij zijn. Dan zou ik kreupel en half doof afstappen.🏍🏍🏍🏍
 
Weet iemand nog de maten van de lagers in de eindaandrijving en waar je ze kunt bestellen?

Na uit-elkaar-smeren-in-elkaar, is het gejoel van met name het lager van de primaire aandrijving niet bepaald minder geworden. Eerder erger. Tijd voor groot onderhoud dus. Mag wel een keer na een halve ton trouwe dienst.
Er is inmiddels een setje lagertrekkers uit China onderweg. Ik hoop dat ze een beetje door roeien op de galei want de brommer staat nu stil.
 
Ik ben op zoek naar een geschikte set voelermaatjes voor de sh.
Nou heeft midlock.nl verschillende soorten en maten. Welke kan ik nou het beste pakken/kopen?
Midlock
 
Setje M14 is dan het meest nauwkeurig door twee voelers te combineren. Eigenlijk zou je een setje moeten hebben met 0,03mm oplopend (zit in oa: 0,15-0,18-0,21-0,25mm), werkt het prettigst vind ik, maar die heeft Midlock niet.
 
Setje M14 is dan het meest nauwkeurig door twee voelers te combineren. Eigenlijk zou je een setje moeten hebben met 0,03mm oplopend (zit in oa: 0,15-0,18-0,21-0,25mm), werkt het prettigst vind ik, maar die heeft Midlock niet.

Bedankt voor het opfrissen van mijn geheugen.
Je bedoelt denk ik met die M14 dat daar een Losse bij zit van 0,01.
Dan is 0,15 + 0,01 = 0,16. En
0,07 + 0,15 = 0,22

Dan ben ik inderdaad met 1 setje klaar.
 
@Omnibus: Je kan beter twee dikkere voelers combineren zoals 0,1+0,06 om 0,16 te krijgen. 0,01 is nl net aluminium folie, dat is niet praktisch. Daarom wordt deze ook los bijgeleverd, hij zou in het setje zelf stuk gaan. Succes!
 
Zoals jullie ook wel gemerkt hebben wordt je (bijna) niet gegroet door tegemoet komende motorrijders. Na 45 jaar motorrijden valt dat me natuurlijk op. Ook ben ik nu veel op reis met de SH300, momenteel in het Zwarte Woud en al heel wat gezien. Omdat ik hier al even ben en de gemeenschap klein is raakte ik aan de praat met de plaatselijke motorclub. Ik ben uitgenodigd om eens met de club mee te rijden omdat ze me dingen willen laten zien die je als buitenstaander niet te weten komt. Op mijn antwoord dat ik u op een "roller" rij dus er niet echt bij hoor gaven ze aan dat helemaal niet erg te vinden. Dit vind ik zo bijzonder dat ik het jullie even wilde laten weten.....foto's volgen natuurlijk nog....
 
Hallo allemaal

Ik heb net een SH 300i 2016 gekocht.

Fantastisch ding.

Ik ben op zoek naar de volgende zaken.
Volledige workshop manual of service manual.

Verder zou ik willen weten of de Honda ECU benaderbaar is en zo ja met wele software.

Groet
Johan 8-)
 
Hoi Scootmaster, welkom op het MF! :Y
Gefeliciteerd met je nieuwe SH300, lol heb je er al mee zo te lezen. :]

Antwoord op je vragen:
Service manual is er alleen digitaal, via abonnement die Honda dealers hebben zo ver ik weet.
En nee, je kan niet in de ecu komen, er is geen software voor (Alleen foutcode's zijn uit te lezen en te wissen).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan