Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij heb ik deze zien staan toen ik onlangs bij F&J in Beringen was.
Nette aanbieding inderdaad.

Let wel op dat je CBF1000 nu niet te weinig gebruikt wordt ;)
In het verkeer van tegenwoordig, heb je niet meer nodig dan een (Sh) 300 cc.
Je zult trouwens snel merken dat je met de Sh ook vlot door de bocht kunt.

Inderdaad bij f&j gekocht
 
@Bulldozer

Vraagje voor je. Enige tijd geleden had je het al over het verversen van je voorvorkolie. Ik vroeg me af of je dat al gedaan had en zo ja, of je aparte sleutels nodig hebt om de vork uit elkaar te halen.

Waarom uit elkaar ?
ik had al laten blijken, dacht ik, dat mijn voorvork af en toe doorsloeg. Ik wil de veren dus ook controleren en zo nodig vervangen door hyperpro veren en olie. Als het dan toch nodig is dan kies ik voor deze. Wie weet doe ik de achtervering dan ook wel...

Waarom denk ik aan een gebroken veer ?
Gewoon een gevoel als ik lekker hier door de bochten slalom (Zwarte Woud).

Als iemand anders hier ervaring mee heeft mag hij natuurlijk ook reageren...ik wacht 't even af...
 
Laatst bewerkt:
Veel plezier met je nieuwe SH en veilige kilometers. Heb er 2500 km opzitten en wordt steeds leuker.
Klussen aan de scooter nog niet nodig. Gelukkig.
 
hallo je hebt geen speciaal gereedschap nodig om je voorvork olie te vervangen,ik heb zelf ook in mijn sh300 van 2011 nwe hyperpro veren en nwe olie dat zit erbij,erin gezet voor 136 euro gekocht bij motorcentrum venlo en dat inclverzkosten.en met die hyperpro veren stuurt hij een stuk beter,ik heb ze ook in mijn honda SW-T400 gezet ik vind het een stuk beter rijden
@Bulldozer

Vraagje voor je. Enige tijd geleden had je het al over het verversen van je voorvorkolie. Ik vroeg me af of je dat al gedaan had en zo ja, of je aparte sleutels nodig hebt om de vork uit elkaar te halen.

Waarom uit elkaar ?
ik had al laten blijken, dacht ik, dat mijn voorvork af en toe doorsloeg. Ik wil de veren dus ook controleren en zo nodig vervangen door hyperpro veren en olie. Als het dan toch nodig is dan kies ik voor deze. Wie weet doe ik de achtervering dan ook wel...

Waarom denk ik aan een gebroken veer ?
Gewoon een gevoel als ik lekker hier door de bochten slalom (Zwarte Woud).

Als iemand anders hier ervaring mee heeft mag hij natuurlijk ook reageren...ik wacht 't even af...
 
@Jonnes64

Bedankt voor dat antwoord. Vraagje: heb jij de achtervering ook aangepakt. Vind ik namelijk ook voor verbetering vatbaar en ik wil niet alleen de veer aanpassen maar ook de demper. Ik zie niets daarover staan bij Hyperpro, YSS heeft wel gasgevulde dempers en ohlins ook maar die zijn heel duur en waarschijnlijk heb ik die verstelmogelijkheden ook niet nodig. Mijn vraag is dus eigenlijk: hoe heb je de achtervering aangepakt ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook al eens naar andere achtervering gekeken en kwam toen uit bij YSS.
Op Ebay kan je een mooie set kopen voor 200 euro (verzending inbegrepen):
http://www.benl.ebay.be/itm/YSS-Gas...359792?hash=item51ec2774f0:g:NGMAAOSw8w1X6XSw

Dat vind ik een nette prijs en ik vermoed dat je diezelfde set voor hetzelfde geld kunt kopen bij de lokale dealer of rechtstreeks bij YSS Nederland.

@papa Lima

Precies, die heb ik ook op het oog. Plus de voorveren van hyperpro. Ik had liever de hele set van hyperpro gehad omdat ze dan op elkaar kunnen worden ingesteld. Als ik dempers van hyperpro kam krijgen laat ik deze vallen.
Vandaag of morgen maar eens contact op nemen met Alphen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb de orginele achtervering nog die heb ik wel op stand 4 gezet ondanks dat de sh300 wel 58000km heeft gereden zijn ze nog prima.hij stuurt nu veel strakker en is stabieler als daarvoor,de orginele vering voor vind ik van z,n eigen al slap ook bij een nieuwe sh300 als ik jou was zou ik eerst voor vervangen met hyperpro
@Jonnes64

Bedankt voor dat antwoord. Vraagje: heb jij de achtervering ook aangepakt. Vind ik namelijk ook voor verbetering vatbaar en ik wil niet alleen de veer aanpassen maar ook de demper. Ik zie niets daarover staan bij Hyperpro, YSS heeft wel gasgevulde dempers en ohlins ook maar die zijn heel duur en waarschijnlijk heb ik die verstelmogelijkheden ook niet nodig. Mijn vraag is dus eigenlijk: hoe heb je de achtervering aangepakt ?
 
Motor-Forum

Lees de link even....

Jij hebt achter dus de veervoorspanning verhoogd maar dat veranderd niet aan de veerkarakteristiek en dat wil ik wel...

Ik zit nu in het Zwarte Woud lekker te spelen met de sh300 en ken hem nu veel beter in de bergen. Op vlakke wegen hier geen probleem maar haarspeldbochten met een slechter wegdek, da'n wordt hij onvoorspelbaar en hoe vaak ik die voorvering al op z'n eind gehad heb...
 
Laatst bewerkt:
Motor-Forum

Lees de link even....

Jij hebt achter dus de veervoorspanning verhoogd maar dat veranderd niet aan de veerkarakteristiek en dat wil ik wel...

Ik zit nu in het Zwarte Woud lekker te spelen met de sh300 en ken hem nu veel beter in de bergen. Op vlakke wegen hier geen probleem maar haarspeldbochten met een slechter wegdek, da'n wordt hij onvoorspelbaar en hoe vaak ik die voorvering al op z'n eind gehad heb...

Beste Ruud de link in jouw bericht werkt niet.
Wat bedoel je met "veerkarakteristiek" ?
 
@Omnibus
@jonnes64

Inderdaad werkt de link met verwijzing naar het bericht niet...Vreemd.


Zoek even op dit forum naar:

How to: vering en demping instellen.

Schrijver = GoReTeX

Of in Google naar:

Veervoorspanning motor

Dan zie je hem ook...

En dan weet je alles....
 
Laatst bewerkt:
@Bulldozer

Vraagje voor je. Enige tijd geleden had je het al over het verversen van je voorvorkolie. Ik vroeg me af of je dat al gedaan had en zo ja, of je aparte sleutels nodig hebt om de vork uit elkaar te halen.

Waarom uit elkaar ?
ik had al laten blijken, dacht ik, dat mijn voorvork af en toe doorsloeg. Ik wil de veren dus ook controleren en zo nodig vervangen door hyperpro veren en olie. Als het dan toch nodig is dan kies ik voor deze. Wie weet doe ik de achtervering dan ook wel...

Waarom denk ik aan een gebroken veer ?
Gewoon een gevoel als ik lekker hier door de bochten slalom (Zwarte Woud).

Als iemand anders hier ervaring mee heeft mag hij natuurlijk ook reageren...ik wacht 't even af...

Ik heb de voorvork olie idd al vaker vervangen, je hebt alleen een grote scherpe lange platte schroevendraaier nodig om de holle pen die vast wordt gehouden door de imbusbout onderaan de demper niet mee te laten draaien tijdens vast en los halen.
Lijkt me sterk dat de veer is gebroken, ben benieuwd!

Edit: Als je toch bezig bent, meteen de geleide guide busjes en rubber afdichtingen vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt René.....en ik neem uiteraard altijd de afdichtingen standaard mee...wat de busjes betreft weet ik (nog) niet wat je daarmee bedoeld. Heb hier traag internet dus opzoeken kan ook niet...maar ik zie dat vast wel als ik weer thuis ben...leuk klusje voor van de winter...neem meteen de vario, klepstellen, luchtfilter en remblokjes mee...

Wat de voorvorkveren betreft...de vorige eigenaar is heel Europa door getrokken op de scooter met tent en volle bepakking dus ik verwacht in ieder geval "ingezakt...". Weet jij de standaard lengte van de veer nieuw ?
 
Laatst bewerkt:
ik kan je wel een service manual toesturen in pdf formaat daar staat alles in van de sh300 ook de lengte van de voorveer
Bedankt René.....en ik neem uiteraard altijd de afdichtingen standaard mee...wat de busjes betreft weet ik (nog) niet wat je daarmee bedoeld. Heb hier traag internet dus opzoeken kan ook niet...maar ik zie dat vast wel als ik weer thuis ben...leuk klusje voor van de winter...neem meteen de vario, klepstellen, luchtfilter en remblokjes mee...

Wat de voorvorkveren betreft...de vorige eigenaar is heel Europa door getrokken op de scooter met tent en volle bepakking dus ik verwacht in ieder geval "ingezakt...". Weet jij de standaard lengte van de veer nieuw ?
 
Bedankt René.....en ik neem uiteraard altijd de afdichtingen standaard mee...wat de busjes betreft weet ik (nog) niet wat je daarmee bedoeld. Heb hier traag internet dus opzoeken kan ook niet...maar ik zie dat vast wel als ik weer thuis ben...leuk klusje voor van de winter...neem meteen de vario, klepstellen, luchtfilter en remblokjes mee...

Wat de voorvorkveren betreft...de vorige eigenaar is heel Europa door getrokken op de scooter met tent en volle bepakking dus ik verwacht in ieder geval "ingezakt...". Weet jij de standaard lengte van de veer nieuw ?

Minimum lengte voorvorkveer (service limit) is: 257,5mm van nieuwe weet ik het niet.
De geleide busjes (guide en slider) slijten ook, en kosten geen drol (nr 5&6 in de tekening):

full
 
Laatst bewerkt:

Leuk ding! Denk alleen dat hij te weinig pk's heeft, zeker om een SH300 voorbij te gaan, gok ik zo.

Edit: even studie gemaakt van de G310R. Erg leuk ding, net een SH300 maar dan in schakel motor uitvoering.
Gaat in 6,9 sec naar de 100km/u weegt 158,5kg 11L tank, gaat 145km/u top, smoelt goed, abs, en is goedkoper (€5400,-) dan een SH300.

Waarom zou je hem niet nemen?
Geen wind bescherming/ruitje
Geen opbergruimte (kan wel topkoffer op)
Je blijft schakelen..
 
Laatst bewerkt:
Als je een leuke eenpitter wil kopen, heb je keuze genoeg bij andere merken.
Die BMW 310 heeft volgens de specificaties 34 pk, dat is ongeveer evenveel als de Sh van Bulldozer ;-)
Het blijft echter een motor en is qua concept dus heel anders dan een scooter.

Ik heb gedurende 25 jaar met verschillende types BMW (4-cylinders en boxers) gereden en vind dat ze er kwalitatief niet beter op geworden zijn. Honda daarentegen slaagt er (heel vaak) wel in om zijn kwaliteitsniveau op peil te houden.

De BMW's worden trouwens in India geproduceerd door een Indisch bedrijf:
http://www.vroom.be/nl/motortest/test-bmw-g310r
Vermoedelijk zullen ze er daar ook meer verkopen dan in West-Europa.
 
@jonnes64 bedankt voor het aanbod maar ik ben al voorzien. Heb het alleen niet binnen handbereik, vandaar mijn vraag over de lengte.

@Bulldozer zoals vanouds weerom bedankt. Het is me nu volkomen duidelijk en ik neem ze zeker mee.
 
Goedemiddag,

Vandaag, of beter gezegd vannacht, terug gekomen van een fantastische vakantie in Frankrijk en het Zwarte Woud. Hier een paar plaatjes om de sfeer weer te geven:

20160929_122524.jpg


Dat moet je dus nooit neer zetten....niet alleen een Japanner maar ook nog eens een scooter.. _O- _O- _O- _O-

20160925_130422.jpg


20161008_131643.jpg


IMG_20160906_133042.jpg


Mijn ervaringen met de Honda SH300 in de bergen zijn fantastisch....het enige wat ik van de winter aan ga pakken zijn de vario, en de vering....voor de rest........laat ik het zo zeggen, je kunt motorrijders in de bergen goed frustreren.....zo'n SH300 rij je niet (zo maar)(makkelijk) zoek...
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Jaren terug was ik wel wat actiever in het motorscooter subforum maar de motoren die ik gehad heb pasten hier niet echt.

De laatste jaren heeft KTM hier de dienst uitgemaakt met een Duke 390 en nu sinds mei 2016 een Duke 690. Echter ik rij veelal in en rond groot Antwerpen en de SH300 is al jaren een motorscooter die ik viseer. Talloze motorscooter gehad en ooit is er een sh125 de revue gepasseerd en qua wegligging was dit de beste scooter die ik al gehad had.
Veel beter dan de Vespa gt200, de gts250, een aprilia scarabeo 500 enz.

Als de Duke 690 snel verkocht kan worden voor de juiste prijs ga ik gebruik maken van de mooie aanbieding in België die nu loopt op de sh300

Fantastische motorscooter. Denk je niet dat met deze mooie promo's het einde van de SH300 in ingeluid?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan