TomTom Rider 40 & 400 deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
En ja hoor, de Nockalmstrasse...
full
 
Definitief bewijs voor mij: MyRoute Web App houd rekening met actuele wegafsluitingen!

Je kunt je routes over dit soort wegen dus alleen tijdens openingstijden van deze wegen plannen.
 
Tja ligt eraan. Vlak voor je motortochtje nog even je routes checken tegen de actuele situatie? Zie je wat je te wachten staat.
 
Rekening houden met tijdelijke wegafsluitingen zou dus een keuzeoptie moeten zijn in MyRoute web app.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt er dus op dat de planner in de MyRoute web app dus rekening houdt met de actuele verkeerssituatie. Opmerkelijk!
Niet zo heel opmerkelijk. TomTom houdt de verkeerssituatie bij op hun servers, en de route die je maakt in de Myroute app wordt ook op de TT-servers berekend. Ligt dus voor de hand om de actuele situatie te betrekken in de berekening.
Als je Google Maps als "rekenhart" gebruikt gebeurt hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Goede observatie! Was we nog niet opgevallen.

Heb even gekeken en het betreft niet alleen wegafsluitingen, maar ook verkeersopstoppingen.

Dat laatste is dan weer iets minder logisch (het is immers de vraag op die opstopping er nog is als je daar rijdt). Maar ook wel weer goed: wegen met verkeersopstoppingen zijn immers vaak drukke wegen; en die zul je willen vermijden.
 
Je zou, net zoals bij de OV9292 planner, een datum en/of tijd moeten kunnen ingeven zodat het systeem daar dan rekening mee kan houden.
Dus als een weg afgesloten is t/m 31 maart en je plant voor 1 maart dan wordt de weg vermeden en als je plant voor 1 mei dan wordt de weg meegenomen.
 
Ik zou al tevreden zijn als er onderscheid gemaakt kan worden tussen permanente en tijdelijke eigenschappen van een wegvak. En IMHO (zoals Hans dat altijd zo mooi zegt) is het niet erg zinvol dat er bij het voorbereiden van routes rekening gehouden gaat worden met zoiets veranderlijks als verkeersdrukte. Want dan is de kans op onvoorspelbare resultaten veel te groot. Dat kun je niet gebruiken bij het maken van routes.
 
Basecamp heeft toch ook de mogelijkheid om dat soort restricties in- of uit te schakelen. Neem aan dat TomTom dan ook wel iets heeft
 
Wat zijn de ervaringen van andere mensen met de laatste update?

Ik heb het idee dat (her)berekening van routes, weliswaar kortere woon/werk, wat sneller zijn.
Ook het berekenen van alternatieven, het klikken van items op de routebar en het route overzicht scherm lijken allemaal soepeler/sneller.
De voor mij grootste minpunten:
- beter vermijden van dorpen/steden in kronkel route
- geen onnodige kronkels in kronkel route
- plannen van kronkel route op kaart pas berekenen na indrukken knop ipv meteen
- automatisch dag/nacht in tunnels
- gedetailleerdere batterij status of in percentages of meer en beter zichtbare blokjes zichtbaar overal

zijn volgens mij niet verandert. Verder is voor mij als dagelijkse gebruiker de 'herkenning' van regelmatige routes waardeloos.
Elke ochtend probeert het ding me naar huis te sturen ipv naar mijn werk. Of kan de Rider ondertussen gedachten lezen...
 
Verder is voor mij als dagelijkse gebruiker de 'herkenning' van regelmatige routes waardeloos.
Elke ochtend probeert het ding me naar huis te sturen ipv naar mijn werk. Of kan de Rider ondertussen gedachten lezen...
Werkt bij mijn GO5000 voor in de auto ook niet altijd even vlekkeloos. Omdat ik aan het einde van de dag een keer per ongeluk "Rijd naar werk" ipv "Rijd naar huis" heb gedrukt vroeg ie twee dagen lang 's middags toen ik de parkeerplaats van mijn werk afreed: "Wil je naar werk?" Ik riep dan "Wat denk je zelf?" Maar dat begreep het ding dan weer niet. Maar na twee keer werd er weer gevraagd of ik naar huis wilde.

Je kunt het ook uitzetten trouwens:
.... Menu / Instellingen / Routeplanning / Bestemmingen voorstellen
 
Je kunt het ook uitzetten trouwens:
.... Menu / Instellingen / Routeplanning / Bestemmingen voorstellen

En da's dan weer gunstig ;)

Vind deze optie echt een mooi voorbeeld van 'oplossing, op zoek naar een probleem'. Je kunt immers je werk en thuislocatie ook onder een knop zetten en zo met één tik aangeven dat je daar naar toe wilt.
Als het goed werkt is het wel grappig en lijkt het of je een heel slim apparaat hebt. Als het één keer mis gaat blijkt dat het toch ook een beetje opschepperij is ;)
 
Ben ik het niet helemaal mee eens, mits goed uitgevoerd is dit handiger/sneller lijkt me.
Denk dat er niet genoeg parameters bekeken worden denk ik, met weekdag/tijd/positie zou je heel ver moeten komen indien je wat ruimte voor foutieve input etc wat uitfiltert.
Nu komt het ding echter vaker met suggesties die totaal onmogelijk zijn, reisdoelen zelfs waar ik nog nooit heen ben geweest tijdens dat dagdeel en dat is jammer.

Belangrijker is misschien wel dat ik het idee heb dat (her)berekenen van mijn dagelijkse routes sneller lijken/zijn en zoals gezegd de algemene overzichten lijken ook een stuk sneller op te bouwen op het scherm.
 
Maar gewoon de TIJD in het basisscherm terwijl er geen route actief is en een NOORDPIJL die in één oogopslag afleesbaar is. Dat geeft pas info die niemand in de weg zit!
 
Maar gewoon de TIJD in het basisscherm terwijl er geen route actief is en een NOORDPIJL die in één oogopslag afleesbaar is. Dat geeft pas info die niemand in de weg zit!
300% mee eens maar TomTom vind andere snufjes belangrijker. (terwijl deze twee dingetjes echt geen mallemoer voorstellen qua programmeer werk)
 
Persoonlijk, maar ik heb echt niets daaraan. M'n auto en motor hebben een klok, verder heb ik eigenlijk altijd wel een route in beeld als de TomTom aanstaat.
Mocht ik anders willen rijden dan de voorgeschotelde route geef ik mijn eindpunt in en wijk lekker af.
Tevens ook handiger omdat je anders geen flitser op het scherm ziet ;).

Dat 'automatische' is natuurlijk een snufje en ook zeker misbaar, mij gaat het er meer om dat als je het erin zet moet het wel werken!
 
Ik doe dat op gevoel, ben kwart trekvogel.
Kompas & co gebruik ik persoonlijk niet net als de tijd van het moment dat was de strekking van wat ik schreef. Denk dat er toch wel meer deze insteek hebben.
Mijn 'kompas' qua richting is de eindbestemming, sowieso is de Rider een beetje minder zonder route in beeld. Sowieso al vanwege ontbreken van flitser & co.
 
Hallo allemaal, Omdat je tegenwoordig haast niet meer zonder kunt wil ik voor komende motorvakantie denk ik toch een nieuwe motornavigatiesysteem aan gaan schaffen. Ik heb nu de garmin zumo 210 die zwaar verouderd is en ik erger me er soms groen en geel aan.
Nu heb ik vorig jaar eens kennis gemaakt met de tomtom rider 40 en was hier erg te spreken over. Vooral de functie om zelf binnen no-time mooie kronkelroutes te maken.
Zijn er meer goede navigatie systemen voor +- 300 euro die dit kunnen? Dan kan ik eens gaan vergelijken. Via de webshops kon ik niks over die functie vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan