EHE en zij(n)spannen; deel 2

Erwin, ga je de zijspanbak er gewoon aanhangen zoals ie eerst zat
of wordt er door ook nog wat Baggerstyle op losgelaten
 
Bedankt!


Ik vinnum zelf ook wel tof worden zo.

De bak gaat uiteraard een aardig stukkie meer richting kwasterthoogte. Het dak en de ruit komen er uiteraard niet meer op. Komt wel een lager ruitje voor terug.
En ik twijvel nog een beetje of ik dat kleine 13" wieltje niet nog door iets groters/breders moet gaan vervangen. Maar dat ligt er ook een beetje aan hoeveel werk dat extra met zich mee gaat brengen
 
Ik heb nog wel eml bak met 15 inch wiel.

Komt van gw

moet wel wat vervangends hebben
 
dat was niet de richting waar ik zelf aan zat te denken.


wil iig iets hebben wat zo op deze naaf/trommel past, dus gewoon weer een autovelg maar dan ietsje meer aanwezig dan er nu op ligt.
maar misschien dat ik het ook wel gewoon zo laat...

iemand een idee wat er zo op die 4 gaats trommel van EZS past?
 
Laatst bewerkt:
Is het 4x100? Dave ff bellen.
 
Laatst bewerkt:
Is het 4x100?

heb de schuifmaat er nog niet naast gehad, maar dat zou heel goed kunnen.

dit is even het beste plaatje wat ik er van kan vinden


full
 
dikke kans dat je wielkast niet diep genoeg is, maar dan kan je je spatbord dan nog wel wat verbreden. Wiel zit deels in de bak toch? Dan heb je wel met de grootte van de wielkast te maken, maar als ik dat hoge bandje zo zie kan je wel een mooie velg met lage band kwijt. Grote kans dat het 4x100 is.

Je zegt rem trommel? Moet er niet een schijfje op dan? Dave heeft die zijspan naafjes zo liggen met lagers en schijf. Twee klauwen met voor en achterrem is toch wel heel fijn.
 

Zit niet deels in de bak dus. Dit spatbord gaat maximaal een 135 bandje in denk ik.
Met een ander spatbord ben je dus helemaal vrij in wiel keuze. Een 15" is al gauw 5j breed en heb je een 175 band. (of 185 of 195x45 natuurlijk O-)

Dat een of andere vreemde bumper ding kan er vast wel af?
 
Laatst bewerkt:
@ JFJ:

ik heb niet zoveel zin om er echt heel veel geld en moeite in te gaan stoppen.
deze combi is toch maar tijdelijk, tot ik het ducspan klaar heb (al kan dat rustig een paar jaar gaan duren...)
Deze remtrommel lijkt ook prima te remmen en is nu gekoppeld aan de achterrem

wiel zit idd volledig naast de bak. Dat maakt het verlagen van de combi een stuk eenvoudiger, en voor het verbreden van het wiel is dat ook geen probleem, maar dan moet ik wel op zoek naar een breder polyester spatter die ik er zo naast kan schroeven.

als je met dat bumperding die witte onder op de neus bedoeld: die vind ik de voorkant juist wat minder stomp maken, dus die blijft er mooi op zitten (al kan die er idd vrij makkelijk af
 
Dan zijn er geen opties. Een dikker wiel word onheroepelijk breder.
Aanhanger spatbord of RX5 spatbord zijn mooie opties maar ja dat kost geld.
 
Dan zijn er geen opties. Een dikker wiel word onheroepelijk breder.
Aanhanger spatbord of RX5 spatbord zijn mooie opties maar ja dat kost geld.
Ik weet nog hoe Hevu dat opgelost had.

Maar een brede band trekt ook meer, ik zou lekker dat smalletje houden. Misschien een mooie velg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan