Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Hallo Tenere rijders!

Mijn naam is Tilbo (Roel) en ik ben niet nieuw op het forum maar wel nieuw in dit topic.

Ik heb een echte motor-ziekte 😁
Ik heb in elke genre al wat gereden en vele bobbers en caferacers gebouwd.
Inmiddels helemaal verkocht aan Harley Davidson. En toch miste ik iets de afgelopen tijd.... mijn oude trouwe xt660 die ik ooit verkocht..

Dus mijn dure HD verkocht en nu weer een hele blije bezitter van een Tenere XT660Z uit 2011 !! Er komt ook wel weer een HD terug maar met een kleiner budget want bij Tenere gaat niet meer weg!

Ik kan hier op het forum veel leren over de Tenere en zal af en toe ook wel een vraag stellen. Ook het off road rijden is nieuw.. Ik ben ook benieuwd naar leuke routes allroad in Brabant. Ik kom uit de regio Tilburg.
 
Laatst bewerkt:
zo mezelf even voorgesteld, dan maar even mijn "wanted" lijstje..
Ik zoek nog wat mogelijke updates voor mijn motor.
wellicht heeft iemand wat leuks te koop voor me...

* setje dempers, of evt een enkele demper
* hoger ruitje of losse verhoger/spoiler
 
Welkom op het forum 🙋

Let op je spanningsregelaar, met name de stekker, aangezien die van mij voor de vierde keer stuk is in 2 jaar (dat is echt pech hebben, andere hebben er minder last van).

Update voor mijn motor: ik ga een Mosfet spanningsregelaar monteren waarvan de stekker aan de draden vast zit en niet op de regelaar zelf (lastig uit te leggen) zodat er geen/ minder snel vocht in kan komen. Foto's volgen.
 
full

full


Hierbij de afbeeldingen.
 
Welkom Roel, wist je al dat HD ook met een allroad gaat komen? Dat wordt weer inruilen. :+
 
De afgelopen 2 dagen stond er een zwarte Tenere in Rijnsweerd, bij het gebouw van o.a. PWC.
Toevallig van iemand van hier?

Men begon tegen mij te zaniken dat mijn motor daar niet mag staan, maar de mijne stond binnen op het parkeerdek. :+
Waar ik ook niet mocht staan en van die zure dozen daar weer over begonnen te klagen. B|
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn opgeknapte Gpr uitlaten gemonteerd. Had ze gekocht op marktplaats om op te knappen, zijn van 2008. Was nogal wat werk; nieuw demper wol, nieuwe stickers, zwart gespoten, nieuwe popnagels, siliconenkit en dan nog monteren! Maar wel mooi resultaat/geluid😍

full

full

full


Volgende klus wordt de kefmod en homemade fuelmod monteren en betere koeling maken voor de spanningsregelaar plus een aparte/directe mindraad naar de spanningsregelaar.
 
yep die uitlaten zien er een pak nieuwer uit , zover ik kan zien heeft hij zen velgen en spaken ook gedaan , of zijn die origineel al zwart ?
 
Zeker tevreden over de uitlaten!

yep die uitlaten zien er een pak nieuwer uit , zover ik kan zien heeft hij zen velgen en spaken ook gedaan , of zijn die origineel al zwart ?

Is orgineel, ik heb er zwarte spaakbeschermers opgedaan. Ze begonnen beetje te roesten en lelijk te worden, dit was de goedkoopste en snelste optische oplossing voor mij
 
Vandaag de WP48 voorvork poten (250mm veerweg) opgehaald plus remklauw (voor een 310mm remschijf)! Super blij mee.

Nu alleen even uitzoeken hoe ik dat ga doen met de kroonplaten. OTR vind ik te duur.

full

full
 
Vet.
Veel succes met het passen van die 4 pod klauw op een 21" wiel.
Hou je vijl al bij de hand zou ik zeggen.

Ik vermoed dat het een SM vork is?
De hardere veren zijn misschien wel ideaal voor de Ten.
 
Jah klopt, is van een sm.

Ja wordt een beetje passen en meten, ga sowieso niet het wiel van de ten proberen erop te zetten. Zal nieuw/ander wiel worden.
 
Laatst bewerkt:
Iemand een origineel zadel te koop voor een leuke prijs?

En ik zoek nog een leuke set dempers..


Greetz..
 
Jah klopt, is van een sm.

Ja wordt een beetje passen en meten, ga sowieso niet het wiel van de ten proberen erop te zetten. Zal nieuw/ander wiel worden.
Haal 'r ook even de veren uit en kijk de band - radiator clearance na bij volledig inveren.
Zal denk ik wel ok zijn, maar zeker is zeker.
 
Haal 'r ook even de veren uit en kijk de band - radiator clearance na bij volledig inveren.
Zal denk ik wel ok zijn, maar zeker is zeker.

Ga ik doen! Had al iets gelezen dat de band tegen de radiator kan komen. Maar de vering heeft een identieke veerweg dus zal wel goed komen. Het t stuk en wiel plus remschijf zullen nu even de grootste uitdagingen worden. Maar heeft geen haast, ik hou jullie op to date!
 
Ga ik doen! Had al iets gelezen dat de band tegen de radiator kan komen. Maar de vering heeft een identieke veerweg dus zal wel goed komen. Het t stuk en wiel plus remschijf zullen nu even de grootste uitdagingen worden. Maar heeft geen haast, ik hou jullie op to date!

Ben benieuwd bij welke triple clamp je uitkomt. Veel gelezen dat WR / YZ makkelijk pas te maken maar die van KTM 640 schijnt ook goed te kunnen.

Paar fototjes plaatsen als het zo ver is? :9
 
Oma in ons topic, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn!

Iemand nog een leuk reisje gemaakt ofzo?
Momenteel bezig mijn kettingset te vervangen, maar toen ik gisteren het achterwiel eruit haalde besloot ik ook maar even de transmissiedempers te vervangen dus daar is het wachten nu op. Zullen morgen of woensdag wel binnen zijn. Ik voelde ook iets weerstand in een van de lagers in het achterwiel, dus daar moet ook gelijk maar een nieuwe in.
 
Laatst bewerkt:
Bezig met zoeken naar het juiste t stuk. Wacht even af tot een goedkope op MP komen. Verder bezig met het verbouwen van mijn appartement ennnnnn binnenkort krijg ik de sleutels van mijn loods waar ik nog een apart hutje moet bouwen.

Dus ben eerder een klusser dan een sleutelaar.

Niels, stop je er geen rubberen band tussen je transmissie dempers? Scheelt slijtage toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan