TomTom Rider 40, 400, 410 (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat helemaal afsluiten geldt voor veel, zo niet alle apparaten.

Met de huidige software icm de hardware is het zeer verstandig om af en toe alle processen (dus ook de niet goed afgesloten en half functionerende) helemaal weg te gooien en een verse start te maken.
 
wat ik merk aan mijn trio Sena 20s - Lg G5 - TT-R40 is, dat als ik ga rijden, ik eerst verbinding moet maken met de TT-R40, en pas daarna met de Lg G5 telefoon. zou ik het andersom doen, dan geeft de TT-R40 in het scherm aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de headset.

antwoord op een eerdere vraag: de TT-R40 is de eerste navi waarmee ik op een motor rijd. 2D/3D-verhaal ga ik vandeweek even bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Dat helemaal afsluiten geldt voor veel, zo niet alle apparaten.

Met de huidige software icm de hardware is het zeer verstandig om af en toe alle processen (dus ook de niet goed afgesloten en half functionerende) helemaal weg te gooien en een verse start te maken.

Ik ga hem zeker af en toe nu helemaal uitzetten!
Verder trouwens heel tevreden met de tomtom, spannende route functie is geweldig. En een eigen route maken met myrouteapp op de tomtom kaart werkt ook prima, laatst een ritje voorgereden, op 1 foute afslag van mezelf klopte de route helemaal. Wat ik ook erg prettig vind van de tomtom (maar dat kan elke navi) is dat ik altijd de weg kan vinden naar onbekende bestemmingen, het idee om niet te kunnen verdwalen geeft een hoop rust met rijden.
 
Ik ga hem zeker af en toe nu helemaal uitzetten!
Mijn ervaring met de 400 is dat als ik hem drie weken op de "slaapstand" heb, de accu gewoon leeg is.
Daarom dat ik hem sowiso al uitzet als ik niet zeker weet of ik hem op korte termijn weer ga gebruiken.

Wat ik ook erg prettig vind van de tomtom (maar dat kan elke navi) is dat ik altijd de weg kan vinden naar onbekende bestemmingen, het idee om niet te kunnen verdwalen geeft een hoop rust met rijden.
Daar zeg je iets wat zeker waar is en wat je je pas gaat realiseren als je eenmaal een navigatie gekocht en gebruikt hebt.
Het is iets waar potentiële kopers wellicht niet aan denken bij hun overweging een navigatie te kopen of niet.
In die zin werkt een navigatie wel verkeersveiligheid bevorderend; Als je eens een afslag mist, gewoon de volgende pakken. Je navigatie brengt je heus wel waar je heen moet..

(Al is in het buitenland een papieren kaart zeker nog wel aanbevolen als backup. Je kunt voor verre bestemmingen niet alleen op je navigatie vertrouwen. Die kan ook problemen geven)
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met de 400 is dat als ik hem drie weken op de "slaapstand" heb, de accu gewoon leeg is.
Daarom dat ik hem sowiso al uitzet als ik niet zeker weet of ik hem op korte termijn weer ga gebruiken.Daar zeg je iets wat zeker waar is en wat je je pas gaat realiseren als je eenmaal een navigatie gekocht en gebruikt hebt.
Het is iets waar potentiële kopers wellicht niet aan denken bij hun overweging een navigatie te kopen of niet.
In die zin werkt een navigatie wel verkeersveiligheid bevorderend; Als je eens een afslag mist, gewoon de volgende pakken. Je navigatie brengt je heus wel waar je heen moet..

(Al is in het buitenland een papieren kaart zeker nog wel aanbevolen als backup. Je kunt voor verre bestemmingen niet alleen op je navigatie vertrouwen. Die kan ook problemen geven)

Ja klopt helemaal, rij je een keer verkeerd, uiteindelijk kom je er toch wel. Je ziet vaak mensen raar rijden omdat ze aan het zoeken zijn.
Maar wat jij zegt, in het buitenland neem ik zeker ook weer een kaart mee, had de laatste keer de pech dat de tomtom niet meer ging opladen tijdens het rijden, ergens was er iets fout gegaan, geen idee hoe en wat precies, maar kwam meer omdat de mount snel was overgezet, omdat mijn eigen motor vlak voor de vakantie total loss was gereden, eerste 2 dagen laad de tomtom gewoon tijdens rijden en daarna ineens niet meer. Nu hij over gezet is op mijn nieuwe motor werkt gelukkig alles weer. Maar we stonden daar ergens in Duitsland, 180 km van het hotel, kwam er gelukkig wel bijtijds achter dus over de snelwegen grotendeels terug gereden en de laatste kilometers op de tomtom gereden, hadden het net aan tot hotel weer gered.
(Gelukkig was alleen mijn motor total loss en ik geen letsel.)
 
Ook al rij je met GPS: sowieso goed om een kaart mee te nemen. Ook al werkt alles prima... met een espresso op het terras en een opengeslagen stuk papier heb je toch echt een stuk meer gevoel bij de omgeving dan op het schermpje van je Rider...
 
En een powerbank en navigatie/kaart op de telefoon. Met wind en regen is een papieren kaart niet altijd even handig. En je hebt vaak alleen maar een globale richting en wat plaatsnamen nodig om te komen waar je wilt.
 
Ook al rij je met GPS: sowieso goed om een kaart mee te nemen. Ook al werkt alles prima... met een espresso op het terras en een opengeslagen stuk papier heb je toch echt een stuk meer gevoel bij de omgeving dan op het schermpje van je Rider...

Dat is ook zeker waar, al kijk ik vaak op een terrasje op google maps, net wat meer overzicht op het scherm van je mobiel dan van de tomtom.
 
Een vraag voor de (eventuele) ervaringsdeskundigen:

Ik zit te twijfelen tussen TT400 en TT410. Als de TT400 22% goedkoper (~ 76euro - vandaag op www.amazon.de > prime) is, weegt dit dan op tegen geen wereldwijde routes & een nieuwer design van de TT410?

Vind het een bak geld voor navigatie, maar aan de andere kant als je dan toch bezig bent.. Zal wereldwijd niet (vaak) gaan gebruiken waarschijnlijk. Maar meer interne opslag (8 vs 16gb), iets ander ingesteld scherm & nieuwer ontwerp...

Dilemma.
Iemand met een soort gelijke situatie & wat waren de argumenten? :)
 
Laatst bewerkt:
Hoezo meer intern en ander design?

Dacht dat ze helemaal hetzelfde waren op de kaartdekking na en de extra routes die er al in staan. Die overigens ervoor zorgen dat je eigen routes niet meer makkelijk te vinden zijn als je niet goed op de naamgeving van je eigen routes let.
 
Geheugen zie ik net op de TT website dat die gelijk is.
Van het scherm hoorde ik dat met regen/druppels de 400 wel eens ging spoken (de druppels werden als een aanraking geregistreerd) wat de 410 dan weer niet had.

Van die routes is inderdaad wel een keerzijde waar ik nog niet bij stilstond..
 
|(
Geheugen zie ik net op de TT website dat die gelijk is.
Van het scherm hoorde ik dat met regen/druppels de 400 wel eens ging spoken (de druppels werden als een aanraking geregistreerd) wat de 410 dan weer niet had.

Van die routes is inderdaad wel een keerzijde waar ik nog niet bij stilstond..


Scherm is ook hetzelfde. Schijnt alleen in een eerste batch van de 40/400 tov de 410 wat verschil te zitten. Maar die batches zijn allang uit de voorraad bij leveranciers
 
Geheugen hetzelfde, scherm hetzelfde. Enige verschil de wereldkaart en de 100 voorgeprogrammeerde routes. Voor mij de meerprijs niet waard.
 
Idd, ik heb ook gewoon de 400 gekocht.
Hele wereldkaart is voor mij niet nodig en kan me voorstellen dat het apparaat er niet sneller op wordt.
En die 100 routes staan inmiddels wel op het net.
 
Hele wereldkaart is voor mij niet nodig en kan me voorstellen dat het apparaat er niet sneller op wordt.

Nee hoor die hele wereldkaart staat er immers niet op geïnstalleerd.

Je mag als 410 eigenaar gewoon alle actuele kaarten (en flitslocatie bestanden) die Tomtom aanbied installeren.

Toch wel handig als je (al dan niet met de motor) wel eens buiten Europa komt gedurende de levensduur van de 410.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan