Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Ik heb vandaag een SM570R ( en een halve Te570 in onderdelen) opgehaald, maar het is echt een kreng om aan te kicken. Hebben jullie nog tips?

Als die eenmaal loopt is het wel echt een beest :D
 
En nog een vraagje, ik heb er op het moment geen tellers op zitten, ik hoor verschillende verhalen over koso en trailtech (die van een xr650 zou goed moeten passen), waar hebben jullie goede ervaringen mee?
 
Ik heb vandaag een SM570R ( en een halve Te570 in onderdelen) opgehaald, maar het is echt een kreng om aan te kicken. Hebben jullie nog tips?

Als die eenmaal loopt is het wel echt een beest :D

Crosslaarzen :P
Tegen de muur zetten zodat je echt goed kan staan en dan even zoeken naar compressie bovenaan van je "slag' van je kickstarter
 
Crosslaarzen :P
Tegen de muur zetten zodat je echt goed kan staan en dan even zoeken naar compressie bovenaan van je "slag' van je kickstarter

Crosslaarzen is inderdaad beter dan sneakers ;)

Ik heb wel echt het idee dat de compressieslag pas heel "laag" zit, op 2/3 á 1/2 van de volledige slag die de kickstarter kan maken, klopt dat? Of hoort hij hoger ook nog een aangrijppunt te hebben?

Daarnaast ben ik op zoek naar de standaardinstellingen van de carb, maar die kan ik niet vinden in het wphb (Die lijkt van A24 naar D1 te gaan) dat hier in de eerste post staat.
Ik heb een Mikuni carb en ben op zoek naar: Stand van de mengselschroef (stond op 3/4), afmetingen van de sproeiers (hoofd, lage-snelheid en stationair) en de vlotterhoogte.
 
WR staat wellicht niet vermeld in de topic titel maar toch vraag ik me af, zijn er mensen die ervaring hebben met een WR 250? Ik zit te overwegen er een aan te schaffen maar vraag me af of dit nog wel verstandig is i.v.m. het aanbod aan onderdelen. Vanaf welk bouwjaar zal ik moeten zoeken?
 
Ik heb zelf een 510smr met keihin carb, kan je hier helaas niet mee helpen.
Even op internet een WPHB opzoeken?
En voor het kicken, proberen niet helemaal door te kicken, en hierna weer bovenaan voelen of die er compressie zit.
Ik meen, dat sommige motoren ook een automatische decompressiehendel hebben. Misschien dat het hier nog aan zou kunnen liggen, maar ook dat staat in het WPHB denk ik.

Koen
Crosslaarzen is inderdaad beter dan sneakers ;)

Ik heb wel echt het idee dat de compressieslag pas heel "laag" zit, op 2/3 á 1/2 van de volledige slag die de kickstarter kan maken, klopt dat? Of hoort hij hoger ook nog een aangrijppunt te hebben?

Daarnaast ben ik op zoek naar de standaardinstellingen van de carb, maar die kan ik niet vinden in het wphb (Die lijkt van A24 naar D1 te gaan) dat hier in de eerste post staat.
Ik heb een Mikuni carb en ben op zoek naar: Stand van de mengselschroef (stond op 3/4), afmetingen van de sproeiers (hoofd, lage-snelheid en stationair) en de vlotterhoogte.
 
Iemand nog toevallig een 160 60 17 slick over?
Heb nu een 150 band erop maar wil eens kijken hoe het met een 160 gaat 8-)
 
Vandaag nog ff stukje wezen rijden en wat me opvalt is dat die onderin wel rommelig loopt , iets op toeren gaat die als een malle.
Zou dat kunnen doordat de balansas eruit is?
Kijk voorop het circuit maakt het me niet uit , daar is toch gas open of dicht. Voor op de straat is het wat minder om mee te rijden

Dat doet de mijne ook. Ik verdacht de carb, maar ik zag ook dat ik een afgedraaid vliegwiel heb. Heb jij ook nog iets aan je vliegwiel gedaan? Of enkel de balansas verwijderd?
 
Hoi

Ik heb een vraag.
Hoe kan ik mij stationair toerental afstellen bij een te510 uit 2008 betreft injectie dus.
En als ik bijv 80 rij met een constante snelheid is het net of stottert hij soms.
Met het optrekken met half gas of plankgas geen last alleen met een constante snelheid.
Verder loopt ie goed
 
Hoi

Ik heb een vraag.
Hoe kan ik mij stationair toerental afstellen bij een te510 uit 2008 betreft injectie dus.
En als ik bijv 80 rij met een constante snelheid is het net of stottert hij soms.
Met het optrekken met half gas of plankgas geen last alleen met een constante snelheid.
Verder loopt ie goed

Inlaatrubber checken, hoofdzekeringen checken (of ze nog goed contact maken, ze trillen wel eens stuk) en je batterij spanning checken. Als dat allemaal OK is, pas aan je stationair toerental gaan draaien.
 
Vandaag de stator vervangen door eentje waar de stroomdraad nog wel aan zat. Daarna de koplamp en kentekenplaat maar even gemonteerd en een iets uitgebreider rondje gedaan. Hij was wel behoorlijk met kvs aan het spugen, voor het volgende ritje even kijken of het aan ontluchten ligt of dat het toch een andere oorzaak heeft. Op zich geen witte rook uit de uitlaat, dus ik verwacht dat ontluchten en bijvullen voldoende is.

En meteen ook maar ff een ploatie geschoten:
332npPw.jpg
 
Volgens mij spetteren Husqy's wel vaker wat KVS. Is een van de vele kleine ontwerpfoutjes... Gewoon het reservoir niet te ver vullen...
 
Over probleempjes gesproken...

Ik kwam er deze week achter dat m'n linker vorkpoot zweet
20180708_205245_1.jpg


...En terwijl ik dat aan het bestuderen was zag ik dat m'n spatbord ook nog gescheurd is;
20180708_205255_1.jpg


Al met al geen hele grote kosten posten, maar in combinatie met het schokkend remmen heeft de voorkant nog wel wat aandacht nodig.

Om de remschijf te controleren heb ik een micrometer besteld op Ebay. €7,- uit China... Ik zal hem niet moeten laten kalibreren, maar hij kan me vast vertellen of de schijf krom is:
s-l1600.jpg
https://www.ebay.nl/itm/Precision-M...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Kan ik de voorvorkkeerringen en remschijf in een keer vervangen

Ondertussen ben ik er wel achter dat de Husqy continue aandacht nodig heeft, en niet alleen motorisch. :+
 
Volgens mij spetteren Husqy's wel vaker wat KVS. Is een van de vele kleine ontwerpfoutjes... Gewoon het reservoir niet te ver vullen...

Er zit geen reservoir op deze Huskies, dat is een expansie tankje. Dat tankje moet leeg zijn als de motor koud is. Het kan vol lopen wanneer de motor erg heet wordt, wanneer deze weer afkoelt slobbert hij het weer terug het koelsysteem in. De radiator moet vol zitten totaan de dop, meer niet...
 
Er zit geen reservoir op deze Huskies, dat is een expansie tankje. Dat tankje moet leeg zijn als de motor koud is. Het kan vol lopen wanneer de motor erg heet wordt, wanneer deze weer afkoelt slobbert hij het weer terug het koelsysteem in. De radiator moet vol zitten totaan de dop, meer niet...


Een reservoir ben ik inderdaad nog niet tegengekomen. Lijkt me ook weinig ruimte voor te zijn ;)
Ik ga in ieder geval even de plastic beschermers voor de radiator weer verwijderen en even kijken hoeveel kvs er nou precies in zit. (En eventueel aanvullen en ontluchten)
 
Je hebt gelijk... ;)

Coolant level check
Check level (1) in right-hand radiator when engine is cold (place the motorcycle so that it is perpendicular to the ground). The coolant should be approximately 10 mm above cells and besides, on TE and SMR models, it doesn’t exceed the middle of the expansion tank (2) located in front of the rear shock absorber.The radiator cap (3) is provided of two unlocking positions, the first being for the previous pressure discharge in the cooling system.


Vandaag heb ik met de Chinese micrometer m'n remschijf nagemeten. De slingering was 0.08-0.11mm bij een koude schijf. Volgens de manual is 0.15mm de grens. Dus dat sluit aan bij mijn gevoel dat er wel iets in zit, maar dat het "nog" meevalt...
 
Laatst bewerkt:
Wie o wie heeft er nog onderdelen uit de jaren 2003-2006 ? 450/570 tijdperk. Ik kan alles gebruiken voor mijn project. Originele delen voor een 630 ES replica zijn helemaal welkom dus als iemand die nog op inet is tegengekomen...
 
Ik heb nog wel aardig wat spul liggen maar ook weer niet alles dus maar net wat je zoekt. Overigens bedoel je denk ik 450/510?
 
Terug
Bovenaan Onderaan