Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 81

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds een aantal maanden heb ik de cbr1000RR wat mij opvalt is de teller afwijking gemiddeld 7km bij de 140km op navi kom ik gouw uit op een 160op de teller.

Waar kan dit aan liggen

Banden maat standaard
Ketting set standaard.

Het viel ons goed op naar Assen heen weg van 177km stond mijn tellen op 189km de ander motor netjes op 177km.


Wat is hier aan tedoen.

Heeft je maat veel wheelies gemaakt :+

eeh foutje; aandrijving van teller zit al jaren niet meer op voorwiel
 
Is waar, het is niks geks!

Wat ik wel gek vind is dat wanneer je voor een SC57 van 2004 een DID setje besteld, je een achtertandwiel met 41 tandjes krijgt. Volgens mijn info is de SC57 04-05 42 tandjes en de 06-07 43 tandjes af fabriek.

Met hetzelfde tandwiel voor, is het aantal omwentelingen in alle gevallen anders, daarmee dus ook de weergegeven snelheid.

:N 2004 en 05 is 41 2006 en 07 is 42 tandjes
 
Hallo allemaal,

Ik rijd momenteel een gsxr 2011 en wil weer iets anders gaan rijden. Straat/circuit gecombineerd.

Ik kwam deze blade uit 2013 tegen:
HONDA CBR1000 RR ABS Fireblade (bj 2013)
€ 9.950,00
≥ HONDA CBR1000 RR ABS Fireblade (bj 2013) - Motoren | Honda - Marktplaats.nl

Iemand bekend met motorshop de mammoet en specifiek deze motor? Het is een Nederlandse motor maar zonder boekjes.
We lijken er wel uit te komen en het contact met de verkoper is prima. Nog belangrijke zaken om op te letten bij een 2013 model?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik rijd momenteel een gsxr 2011 en wil weer iets anders gaan rijden. Straat/circuit gecombineerd.

Ik kwam deze blade uit 2013 tegen:
HONDA CBR1000 RR ABS Fireblade (bj 2013)
€ 9.950,00
≥ HONDA CBR1000 RR ABS Fireblade (bj 2013) - Motoren | Honda - Marktplaats.nl

Iemand bekend met motorshop de mammoet en specifiek deze motor? Het is een Nederlandse motor maar zonder boekjes.
We lijken er wel uit te komen en het contact met de verkoper is prima. Nog belangrijke zaken om op te letten bij een 2013 model?

Weet niets van 2013 model maar kentekencheck bij RDW geeft 5 eigenaren aan; dat zou mij toch aan het denken zetten.
 
zo de blade staat buiten
straks ook nog maar eens even een rondje doen *O* *O*
is het me te warm dan is deze jongen zo weer terug
en anders rammelen we er even een tankje door heen :9~ :9~
 
Vandaag naar de IDM races geweest in Zolder; wat een geweldige dag.
En na bijna 25 jaar mijn held Kevin Schwantz weer ontmoet :)
Nam alle tijd om 2 foto's uit de goeie ouwe tijd te signeren, nog steeds een relaxte gast :t


Verslag IDM Zolder 08 Juli 2018 met als gast Kevin Schwantz
full
 
Weet niets van 2013 model maar kentekencheck bij RDW geeft 5 eigenaren aan; dat zou mij toch aan het denken zetten.

:^

Het is geen fiets die men koopt als impulsaankoop. 5 voprige eigenaren hoeft niets te betekenen, maar ik zou ook verder kijken:)
 
:t Ik begrijp de ophef over de drukte ook niet. Zeker niet als je kijkt dat alle bezoekers de A28 op moeten.

wij hadden de pech dat we voor Apeldoorn ook nog file hadden door een ongeval, kostte ook nog een half uurtje extra.
Ik wel. ;)
Wij hadden een huisje in Hooghalen, de A28 oversteken en dan een km. of 5 naar het zuiden.
Best køt als je eerst 20 km. de A28 op moet naar het zuiden tussen de file door om bij de eerst mogelijke afslag er af te gaan en weer 18 km. noordwaarts te moeten rijden om je spulletjes op te halen en vervolgens weer tussen/langs de koekblikkers te rijden.

Daarbij is er een paar jaar geleden een nieuwe op/afrit gemaakt om de doorstroming te bevorderen.
Deze was zowel op zaterdag als zondag volledig afgesloten, schiet maar maar lek maar dat begrijp ik niet...

Voor iedereen die in Assen of omgeving moest zijn was het køt met peren!
 
Ik wel. ;)
Wij hadden een huisje in Hooghalen, de A28 oversteken en dan een km. of 5 naar het zuiden.
Best køt als je eerst 20 km. de A28 op moet naar het zuiden tussen de file door om bij de eerst mogelijke afslag er af te gaan en weer 18 km. noordwaarts te moeten rijden om je spulletjes op te halen en vervolgens weer tussen/langs de koekblikkers te rijden.

Daarbij is er een paar jaar geleden een nieuwe op/afrit gemaakt om de doorstroming te bevorderen.
Deze was zowel op zaterdag als zondag volledig afgesloten, schiet maar maar lek maar dat begrijp ik niet...

Voor iedereen die in Assen of omgeving moest zijn was het køt met peren!

Das inderdaad flink balen; lijkt erop dat de genomen maatregelen hebben gewerkt voor de TT gangers ten nadele van het lokale verkeer.
 
:^

Het is geen fiets die men koopt als impulsaankoop. 5 voprige eigenaren hoeft niets te betekenen, maar ik zou ook verder kijken:)

Ik heb de blade laten staan. De motorzaak was echter keurig en het was een eerlijk verhaal. De 5 eigenaren leek redelijk te verklaren. Proefrit gemaakt maar had wat twijfels. Bij twijfel heb ik het in dit geval niet gedaan omdat ik een prima motor heb die niet veel onder doet voor de blade (gebaseerd op de testrit van 40 min).
 
Laatst bewerkt:
Tijdens de Dutch TT was ik mezelf goed aan het vermaken in Sauerland. Heerlijk weekendje gehad en heerlijk gereden alleen bij thuiskomst balen als een stekker want bij het inspuiten van de ketting viel me een dikke scheur op in de onderkuip. 😡😡

Vandaag eindelijk even tijd om de bende los te schroeven. Zag ik dat er een beetje zuinig is omgegaan met de hittefolie, en ik vermoed nu dat het geen originele repsol is maar China kuipdelen..

bfs660.jpg


Maar gewoon vervangen met nieuwe China.com kuipdelen of originele zoeken, laten spuiten en die erop zetten? Beide kanten onderkuip en ook een scheur in de topkuip, die laatste is eigen schuld door een kuipbout te strak aan te draaien en over wat typische Duitse gatenkaas asfalt te rijden..
 
Maar gewoon vervangen met nieuwe China.com kuipdelen of originele zoeken, laten spuiten en die erop zetten? Beide kanten onderkuip en ook een scheur in de topkuip, die laatste is eigen schuld door een kuipbout te strak aan te draaien en over wat typische Duitse gatenkaas asfalt te rijden..

Ik denk dat je het goedkoopste uit bent door een deel te vervangen, maar dan moet je misschien wel precies dezelfde Chinees (producent) weten te vinden.

Ik heb eens van een andere brommer een topkuip scheurtje laten lassen en spuiten, zonder stickers ging dat al richting 150 euro (na lang zoeken)

Voor mijn SC57 Fireblade heb ik een set Chinees Tupperware besteld en die goed geïsoleerd. Zat overigens voldoende bij het pakket, maar had voor de zekerheid tegelijk ook nog extra besteld.

20jp9mu.jpg


Ik heb de set goed kunnen monteren, zonder noodzakelijke aanpassingen en hij houdt zich nog goed, ook na een dagje circuit en weekend Duitsland.

Mijn set kocht ik bij Auctmarts.com
 
Laatst bewerkt:
Tijdens de Dutch TT was ik mezelf goed aan het vermaken in Sauerland. Heerlijk weekendje gehad en heerlijk gereden alleen bij thuiskomst balen als een stekker want bij het inspuiten van de ketting viel me een dikke scheur op in de onderkuip. 😡😡

Vandaag eindelijk even tijd om de bende los te schroeven. Zag ik dat er een beetje zuinig is omgegaan met de hittefolie, en ik vermoed nu dat het geen originele repsol is maar China kuipdelen..

[afbeelding]

Maar gewoon vervangen met nieuwe China.com kuipdelen of originele zoeken, laten spuiten en die erop zetten? Beide kanten onderkuip en ook een scheur in de topkuip, die laatste is eigen schuld door een kuipbout te strak aan te draaien en over wat typische Duitse gatenkaas asfalt te rijden..

Origineel kun je herkennen aan de stempels in het plastic aan de binnenzijde met productiedatum en type.

Repsols worden overigens alleen in de oneven bouwjaren uitgebracht.
 
Vanmorgen een vroeg zondagochtend ritje gemaakt.
Om 06:20 uur vertrokken en om 09:45 uur weer thuis voor de start van de Moto3, geen kip op weg.....heerlijk. :]
nq20wm.jpg


25qemgn.jpg


Zeker voor herhaling vatbaar!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan