KTM RC8 topic deel 4

In welke bocht ben je gevallen ? Toevallig die naar links na het krappe 90 graden bochtje bij de start ?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren ben ik in lelystad geweest voor een circuit training.
Lekker leerzaam dagje tot...
Ik bijna op het eind in een bocht weg gleed, helaas '(

Echter lijkt het mee te vallen, het was geen harde klap hij heeft vooral optische glij schade (alleen links).
Opzich niks ergs dus maar ik wil het wel weer helemaal perfect maken.
De vorige 2x heb ik de dure powerparts er af gehaald, dit x niet en nu ga ik onderuit. Zul je altijd zien natuurlijk |(

Over 2 weken ga ik naar de dolomieten dus ik heb snel wat onderdelen nodig, hopelijk heeft iemand hier nog wat liggen.

Wat zoek ik, alles voor de linker kant:
- Kuipdelen die onder het stuur zitten, de rest is oke.
- Valdoppen, ja ze hebben hun werk gedaan :)
- Shift rod
- Akrapovic powerparts voetsteun
- Spiegel
- Carbon tankslider
- Clip on, aftermarkt lijkt me ook wel wat (mits van net zo goede of betere kwaliteit). Deze lijken mij goedkoper te vervangen als ik of de volgende eigenaar nog eens zou vallen? Ik heb al gezocht naar een oranje clip on maar deze heb ik helaas nog niet gevonden.

Crap, das echt zonde man.
Heb precies dezelfde schade gehad en ik heb toen wel een originele clipon gekocht. Uit mijn hoofd was die 140 euro ofzo....
Op Ebay kleinanzeigen staat ook onderdelen te koop trouwens.
Ik heb toendertijd ook een hoop nieuwe kant en klare onderdelen kunnen vinden.
 
In welke bocht ben je gevallen ? Toevallig die naar links na het krappe 90 graden bochtje bij de start ?

Nee daar niet. Het was op het eind bij de knee down training. Het ging heel de dag al lekker maar daar een foutje gemaakt door zelf te snel omhoog te komen bij het uitkomen van de bocht.
Ik ben heel de dag overigens niet voorbij zijn 1e versnelling gekomen :P

Crap, das echt zonde man.
Heb precies dezelfde schade gehad en ik heb toen wel een originele clipon gekocht. Uit mijn hoofd was die 140 euro ofzo....
Op Ebay kleinanzeigen staat ook onderdelen te koop trouwens.
Ik heb toendertijd ook een hoop nieuwe kant en klare onderdelen kunnen vinden.

Die dingen breken echt snel volgens mij, je stuur steekt ook nogal uit natuurlijk. Daarom zullen er ook wel zo weinig gebruikte zijn. Ik zag al prijzen voorbij van tegen de €200. Voor precies dat geld kan ik ook een setje rentals halen ipv 1 originele.
Kleinanzeigen heb ik ook al veel spul gehaald in het verleden, toen vooral powerparts maar er staan ook genoeg originele onderdelen idd.
Hopelijk kom ik de akrapovic rearset nog een x tegen, die was al zo lastig te vinden '(
 
Nee daar niet. Het was op het eind bij de knee down training. Het ging heel de dag al lekker maar daar een foutje gemaakt door zelf te snel omhoog te komen bij het uitkomen van de bocht.
Ik ben heel de dag overigens niet voorbij zijn 1e versnelling gekomen :P


Je hebt het over Midland dus. Zat zelf te denken aan het Politie Circuit, vandaar ook die bocht naar links waar vaker mensen een lowsider maken.
 
Ola luitjes,
Ik heb voorheen Ducati 1098 gereden en sinds deze nu een jaartje weg is wil ik toch wel weer een leuk fietsje hebben. Nu is mijn oog gevallen op een RC8. Deze had al langere tijd mijn interesse, maar nooit echt de stap genomen om is serieus rond te gaan kijken... TOT NU :)

Ik heb mijn oog laten vallen op een '08 fiets. Nu een aantal vraagjes,

- waar op letten bij aanschaf?
- iemand achterop mogelijk? Dit was bij de 1098 verbazing wekkend goed te doen.
- Qua Onderhoud?
- Mogelijk met lengte van 198cm?

Dussss... ben benieuwd:)

Tnnx alvast!

(en laat ik nou een hele mooie hebben zien staan in Amsterdam (zwart wit))
Klinkt alsof je het over mijn fiets hebt, geloof dat ik de enige in Amsterdam ben die een zwart witte 08 te koop heeft staan *D

Je lengte is zeker geen probleem, een vriend van mij van ruim 2 meter past ook prima erop.

Wat betreft onderhoud vallen de LC8 blokken reuze mee, vergeleken met meeste Japanners is het een stuk prettiger sleutelen.
 
Laatst bewerkt:
Die dingen breken echt snel volgens mij, je stuur steekt ook nogal uit natuurlijk. Daarom zullen er ook wel zo weinig gebruikte zijn. Ik zag al prijzen voorbij van tegen de €200. Voor precies dat geld kan ik ook een setje rentals halen ipv 1 originele.
Kleinanzeigen heb ik ook al veel spul gehaald in het verleden, toen vooral powerparts maar er staan ook genoeg originele onderdelen idd.
Hopelijk kom ik de akrapovic rearset nog een x tegen, die was al zo lastig te vinden '(

Daar lijkt het op ja maar zoals je zegt, het is eerste wat de grond raakt.
Ik zou dan ook een setje Renthals halen voor dat geld.


Bij deze man heb ik toen een hoop gekocht voor mijn vorige RC8R.
Alles keurig geregeld toen.
Motorradteile & Zubehör | eBay Kleinanzeigen
 
Gisteren een proefrit gemaakt op een RC8. Eentje uit '12. Wat een verschil met m'n SP1...
Wordt vervolgd.
 
Klinkt alsof je het over mijn fiets hebt, geloof dat ik de enige in Amsterdam ben die een zwart witte 08 te koop heeft staan *D

Je lengte is zeker geen probleem, een vriend van mij van ruim 2 meter past ook prima erop.

Wat betreft onderhoud vallen de LC8 blokken reuze mee, vergeleken met meeste Japanners is het een stuk prettiger sleutelen.

hahaha ja dat kan wel is kloppen! Zit nu een beetje te twijfelen tussen een gixxer 1000 en een knappe 2 cilinder. Ik stuur je anders ff een pbtje met wat vragen over jouw fiets. En wie weet *O* *O*

EDIT: berichtje via MP gestuurd ivm melding bij een berichtje :)
 
Laatst bewerkt:
Zit nu een beetje te twijfelen tussen een gixxer 1000 en een knappe 2 cilinder.

Kan je sowieso vertellen dat een RC8 met subframe omhoog en rearsets laag veel beter gaat zitten dan welke andere SS dan ook. Als je 1.70m bent en je gaat op een RC8 zitten met subframe in de hoge stand moet je met de tenen de grond raken.

Ik heb de RC8 juist gekocht omdat ik 1.98m ben. De enige SS waar ik lekker op zit.
 
Laatst bewerkt:
Kan je sowieso vertellen dat een RC8 met subframe omhoog en rearsets laag veel beter gaat zitten dan welke andere SS dan ook. Als je 1.70m bent en je gaat op een RC8 zitten met subframe in de hoge stand moet je met de tenen de grond raken.

Ik heb de RC8 juist gekocht omdat ik 1.98m ben. De enige SS waar ik lekker op zit.

Oke klinkt erg goed! Heb een test rit gereden op een gixxer 1000 K8. Deze heeft instelbare voetsteunen. Moet zeggen dat het me totaal niet verkeerd zat. Alleen.... tja... hij is wat "braaf" ofzo.
 
Voor lange mensen is de RC8 de ruimste en meest ergonomische SS die er is. Zat zelf ook te kijken naar verschillende fietsen. Ben toen naar een dealer gereden die een RC8 had staan. Ging er op zitten en wist gelijk dat het een RC8 ging worden :P
 
Laatst bewerkt:
Heb een vraagje mensen.

Heeft de R uitvoering standaard een pit limiter op de linker clipon zitten?

In de vorm van een schakelaartje ?

Bedankt alvast
 
Laatst bewerkt:
Jammer jammer, maar gefeliciteerd met de verkoop ;)

Komt er een andere motor voor terug?
 
Ah! Een toekomstige "prodigal son"... :-)

Maar ja, als het jeukt, dan moet je krabben he? :-)
Haha, klopt. 't Is 3 maanden kurkdroog, ik ga een proefrit maken startend vanuit centrum A'dam en het regent...150pk en 120Nm :/ over gladde kinderhoofdjes
 
Gefeliciteerd met de aankoop! De originele remschijven van mijn fiets zitten daar nog onder #nobodycares :+ .

Jermo succes met het zoeken van een nieuwe fiets. Ben wel benieuwd wat een rc8 kan vervangen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan