KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik geloof dat ie alleen maar in het menu staat als het performance pack geinstalleerd is, tenminste dat is wat de dealer mij vertelde en heeft laten zien.
 
Hahah ja wilde ik doen totdat ik net opgeschrikt werd met de melding: failure front brake switch vlak voordat de voorrekenen vast sloeg tijdens het rijden -O- ik begin bijna mijn Speed triple al te missen ;( .

Verder zie ik in mijn menu onder setting de optie quick shift staan en die staat op ‘on’. Staat dit standaard in het menu of alleen als je daadwerkelijk een quick shifter geïnstalleerd heb??
Je voorrem sloeg vast tijdens het rijden ?
Quickshifter is dan al geactiveerd...
 
Je voorrem sloeg vast tijdens het rijden ?
Quickshifter is dan al geactiveerd...

Klopt maar niet dat ik denk dat die twee maar ook iets met elkaar te maken hebben. Het waren twee los van elkaar vragen.
Dat met de rem denk ik dat het te maken heeft met het stelschroefje vd remhandel. Die werkt niet helemaal lekker. Ik heb die ingedraaid en toen leek het probleem verholpen. Wel loopt de rem nog wat aan als ik geremd heb. Dus overdag ff goed naar kijken.
 
Ik geloof dat ie alleen maar in het menu staat als het performance pack geinstalleerd is, tenminste dat is wat de dealer mij vertelde en heeft laten zien.

Oké zou logisch zijn want ik zie er ook niks over omschreven in de handleiding behalve dat de handvatverwarmers er optioneel in de settings staat. Maar dat zou betekenen dat de software wel voor de quickshifter geactiveerd os maar mogelijk de hardware ontbreekt? Verder dacht ok dat alleen de 2017 modellen die opties software matig geactiveerd konden worden.
 
welk model heb je?

model 14-16 kan het namelijk niet software matig worden geactiveerd want het zit er gewoon niet op, daar kan alleen maar een after-market QS op.

en de remmen is wel bijzonder, heeft ie wel de remmenpomp recal gehad?
dat kan je hier Service & Safety Check checken.
 
welk model heb je?

model 14-16 kan het namelijk niet software matig worden geactiveerd want het zit er gewoon niet op, daar kan alleen maar een after-market QS op.

en de remmen is wel bijzonder, heeft ie wel de remmenpomp recal gehad?
dat kan je hier Service & Safety Check checken.

Thanks!! Ga ik straks kijken als ik thuis ben.

Model 2014. Maar dat lijkt mij ook dus niet kunnen. Ik zal straks een screenshot van maken.
 
welk model heb je?

model 14-16 kan het namelijk niet software matig worden geactiveerd want het zit er gewoon niet op, daar kan alleen maar een after-market QS op.

en de remmen is wel bijzonder, heeft ie wel de remmenpomp recal gehad?
dat kan je hier Service & Safety Check checken.

De motor heeft geen recals gehad: “No recalls / safety warnings for your VBK number.”

Zie verder screenshot van mijn settings:

Ik heb gecheckt welke firmware versie er op staat is 2.22 dus niet de nieuwste.
full
 

De motor heeft geen recals gehad: “No recalls / safety warnings for your VBK number.”


Zie verder screenshot van mijn settings:

Ik heb gecheckt welke firmware versie er op staat is 2.22 dus niet de nieuwste. [afbeelding]

De Brembo recall geldt ook niet voor de 2014.

en met handvatverwarming rijden nu is wellicht overbodig :')
 
Laatst bewerkt:
Hier ook 2014 Qs staat er bij mij niet eens bij versie 3.15
De laatste is dacht ik 3.22
daarna komt het nieuw display dacht ik ...........

Helaas wij moeten de qs zelf kopen :+
 
je hebt gewoon de adventure software


Dat dacht ik ook eerst maar dan zou ik ook andere rij modi’s hebben zoals off-road maar die staat er niet bij.
Ik zou ook die van de GT kunnen hebben. Maar heeft dit gevolgen voor performance? En waar kan ik de juiste software in laten zetten? De motor komt bij jager vandaan maar is geen KTM dealer. Ik heb er wel Bovag garantie op maar weet niet of dit onder de garantie valt..
 
Dat dacht ik ook eerst maar dan zou ik ook andere rij modi’s hebben zoals off-road maar die staat er niet bij.
Ik zou ook die van de GT kunnen hebben. Maar heeft dit gevolgen voor performance? En waar kan ik de juiste software in laten zetten? De motor komt bij jager vandaan maar is geen KTM dealer. Ik heb er wel Bovag garantie op maar weet niet of dit onder de garantie valt..

Zoals ik een paar posts eerder al schreef ga gewoon naar een KTM dealer en laat hem aan de computer hangen, in het ergste geval vragen ze er 25 euro voor.
 
VOlgens mij maakt het niks uit ...,kwa perform..

heb nu zo,n klein klokje erbij staan in display van te voren had ik dit ook niet ,
heb vorig jaar namelijk een nieuwe tacho gekregen onder garantie ivm lekage (wel ktm dealer )
 
Dat dacht ik ook eerst maar dan zou ik ook andere rij modi’s hebben zoals off-road maar die staat er niet bij.
Ik zou ook die van de GT kunnen hebben. Maar heeft dit gevolgen voor performance? En waar kan ik de juiste software in laten zetten? De motor komt bij jager vandaan maar is geen KTM dealer. Ik heb er wel Bovag garantie op maar weet niet of dit onder de garantie valt..

fabrieks garantie is (standaard) 2 jaar maar je zou Jager Motoren kunnen vragen of zij de juiste software er op kunnen zetten anders ff naar een KTM dealer in de buurt, zal wel niet alles kosten om die in te laden kan ie ook ff kijken naar de remmen.
Zelf vind ik het altijd wel prettig als die dingen feilloos werken :+
 
Dat dacht ik ook eerst maar dan zou ik ook andere rij modi’s hebben zoals off-road maar die staat er niet bij.
Ik zou ook die van de GT kunnen hebben. Maar heeft dit gevolgen voor performance? En waar kan ik de juiste software in laten zetten? De motor komt bij Jager motoren vandaan maar is geen KTM dealer. Ik heb er wel Bovag garantie op maar weet niet of dit onder de garantie valt..

Oei!!!!! Heb je het topic dan niet gezien over hun?
:+ hoop dat je zelf genoeg verstand hebt van het aankopen of iemand die veetje motorkennis heeft. Schijnen aardig wat vouwfietsen op te lappen
 
fabrieks garantie is (standaard) 2 jaar maar je zou Jager Motoren kunnen vragen of zij de juiste software er op kunnen zetten anders ff naar een KTM dealer in de buurt, zal wel niet alles kosten om die in te laden kan ie ook ff kijken naar de remmen.
Zelf vind ik het altijd wel prettig als die dingen feilloos werken :+

vermoed dat de hendel verstelling (orginele ? )tussen 2 positie,s in zat, en dan dus je brakeswitch pinnetje ook induwt . dan rijdt je dus met slepende remmen die alleen maar heter worden ;(
 
Oei!!!!! Heb je het topic dan niet gezien over hun?
:+ hoop dat je zelf genoeg verstand hebt van het aankopen of iemand die veetje motorkennis heeft. Schijnen aardig wat vouwfietsen op te lappen


Staat genoeg op dit forum, bijna net zoveel als over die gasten uit Eemnes :P
 
vermoed dat de hendel verstelling (orginele ? )tussen 2 positie,s in zat, en dan dus je brakeswitch pinnetje ook induwt . dan rijdt je dus met slepende remmen die alleen maar heter worden ;(


ja originele hendel idd. Ja daar lijkt het wel op. Heb de hendel eraf geschroefd (omdat het voorwiel in blokeerstand stond) en toen dat pinnetje er weer voorzichtig ingestoken. Toen was het goed. Alleen merk ik nu nog wel dat die na het remmen ff aanloopt totdat je weer begint te rijden dan is het weg.
 
Oei!!!!! Heb je het topic dan niet gezien over hun?
:+ hoop dat je zelf genoeg verstand hebt van het aankopen of iemand die veetje motorkennis heeft. Schijnen aardig wat vouwfietsen op te lappen

we gaan het meemaken, zal morgen met ze bellen en kijken hoe ze reageren. Zag ook dat de remblokken tegen het vervangen aan zitten (geen nieuwe remblokken dus) vraag gelijk of ze die dan ook willen vervangen aangezien ik de motor heb gekocht incl beurt.
 
Ik geloof dat ik dat al ergens voorbij heb zien komen :+

Maar op deze pagina kan je ook de onderhoudshistorie van de motor zien, mits deze is uitgevoerd door een KTM dealer natuurlijk.
Zie je niets staan kwa onderhoud, kan het betekenen dat er geen onderhoud aan de motor is geweest of niet bij een KTM dealer, wat wel weer gek is want een 1000km beurt gaat, in principe, altijd via de dealer dus die zou je moeten zien staan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan