Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.237
10.835
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al mijn kasten strak georganiseerd. Zo ook mijn kast met de radio er in - en alle oplaad-stations waaronder de Dremel. De Dremel heeft 100en opzetstukjes maar die liggen ergens in een paar assorti-dozen in een kast. Even een extra balk geplaatst met de sleutel en de meest gebruikte borstels. Nu dus snel bij de hand. [afbeelding]

ps: dit ding is echt geweldig:
[afbeelding]
Weet je zeker dat die balk niet naar beneden komt?
 
Fijn spul he dat 12v milwaukee , heb zo'n nieuwe slagschroevendraaier met 4 standen , ideaal

Ja is echt super spul, heb inmiddels een schroefmachine slagmoersleutel, lampje en nu die ratel. voor thuis sterk zat! Alles op dezelfde accu's is echt heel fijn en losse machientjes zonder accu's zijn helemaal niet zo duur.

Later,

Loek
 
Sinds de 12V accu's in een klein formaat kunnen, kunnen de machines ook kleiner en dat zit enorm in de lift tegenwoordig. Weegt niks, werkt bloedsnel, geen luchtslangen..

0f17321e6dbd299e497d3c4e167555eaf4850270.jpg


 
Moet een paar helicoils plaatsen. Maatje M7.
Vraag; moet die helicoil er “droog” in of moet je die met rode locktide borgen?
Dacht me te herinneren dat die dingen vast moeten maar heb even gejoetoept en daar zie ik ze er allemaal droog in gaan..

Moet er daarna een tapje door de helicoil heen om de locktide die naar binnen sijpelt op te ruimen? Indien dat gebruikt moet worden..
 
Nu we het toch over accu gereedschap hebben, ik heb mezelf vanmiddag op zoiets getracteerd:



Je merkt aan de prestatie niet,dat er geen snoer aan zit.m[afbeelding]
Heb een soortgelijke van Metabo. 18v. Gaat ook als de brandweer. Zit flink power in en bij een beetje beunen is het niet zo dat het toerental enorm inkakt. Dus die dingen doen idd niet onder aan eentje met snoer op 230v
 
Moet een paar helicoils plaatsen. Maatje M7.
Vraag; moet die helicoil er “droog” in of moet je die met rode locktide borgen?
Dacht me te herinneren dat die dingen vast moeten maar heb even gejoetoept en daar zie ik ze er allemaal droog in gaan..

Moet er daarna een tapje door de helicoil heen om de locktide die naar binnen sijpelt op te ruimen? Indien dat gebruikt moet worden..
Droog. Hij zet zichzelf vast door de veerkracht, dat is nu net het voordeel van een Heli coil ten opzichte van een draadbus.
 
Nu het hier over helicoils gaat, heb ik een gerelateerde vraag hier aan.

Voor hobbymatig gebruik ben ik opzoek naar een tapset. Ik zoek een setje voor de gangbare maten die je veel rondom de motor/scooter/auto gebruikt. Heeft iemand hier advies wat een geschikte set is?
 
Nu het hier over helicoils gaat, heb ik een gerelateerde vraag hier aan.

Voor hobbymatig gebruik ben ik opzoek naar een tapset. Ik zoek een setje voor de gangbare maten die je veel rondom de motor/scooter/auto gebruikt. Heeft iemand hier advies wat een geschikte set is?
Heb zelf deze set voor inwendige draad:
HBM 7 Delige Tin Gecoate Machinetapset M3-12 Inclusief Bijpassende Boren

En deze voor uitwendig:
HBM 9 Delige Snijplatenset

Er zijn ook "professionelere" sets, met bijbehorende prijskaart, maar dit werkt ook naar voldoening :Y Niet vergeten om ook een tapkruk mee te bestellen ;)

Zoiets kan ook leuk zijn als je ook voor fijne draad voorzien wil zijn:
Mannesmann Greenline tappenset, 110 delig
 
Laatst bewerkt:
Ligt er maar net aan wat je er mee wilt doen. Wil je zelf schroefdraad snijden in een boorgat of ga je ze hoofdzakelijk gebruiken om schroefdraad op te zuiveren cq na tappen. In het laatste geval volstaat een setje van de Aldi/Lidl/Action en is relatief goedkoop.

grtz,

Cees
 
Een paar weken geleden in een stalen blokje 3cm lang gat m14 getapt met een tapje van ebay van 5 euro :P. Voor eenmalig gebruik prima (daar was het me ook om te doen), maar ik verwacht er geen tientallen gaten mee te kunnen tappen.
 
En gebruik een goede snij-olie
Tenzij je aluminium tapt/snijdt, dan smeer je met alcohol, spiritus.

Ik heb al jaren een tap en snij setje van de Aldi. Prima spul als je af en toe iets maakt of moet opzuiveren. Van het setje van de Lidl heb ik mindere verhalen gehoord. Anders koop je een setje van HBM dat is ook altijd goed genoeg voor de hobby.
 
Tenzij je aluminium tapt/snijdt, dan smeer je met alcohol, spiritus.

Ik heb al jaren een tap en snij setje van de Aldi. Prima spul als je af en toe iets maakt of moet opzuiveren. Van het setje van de Lidl heb ik mindere verhalen gehoord. Anders koop je een setje van HBM dat is ook altijd goed genoeg voor de hobby.

Waarom is dit?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan