Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb die van boonstra genomen. Zal hem doormeten om te kijken hoeveel ohm weerstand hij geeft om zeker te zijn dattie goed is
 
Michelin Road is teveel tour, lange levensduur maar te weinig grip voor een Gixxer, zelfde met Dunlop Roadsmart. Krijg je spijt van onder een Gixxer. Ook qua stuurgevoel en alles.

Lekker de Bridgestone T31's nemen. :) Bridgestone was vroeger niet super, zeker in de regen. Qua sport tour had je BT021 en de BT023, de eerste was echt levensgevaarlijk en heb ik mijn eerste motor mee afgeschreven. Maar ook de BT016 sportband was niet super, die zat onder mijn Gixxer toen ik hem kocht. Dit is een wereld van verschil! Eigenlijk vanaf de T30 en S20 is men silicium gaan gebruiken, vandaar.

En idd, is niet alleen mooier maar ook een stuk beter voor de Duitse vrienden. ;)
Dat durf ik toch sterk in twijfel te trekken wat betreft de grip.

Ik heb enkel op mijn eerste motor, een K6 750, geen Road (2) gehad. Wel PP 2CT en ik rijd nog altijd met die band voor, ook als ik een Road 2 achter heb.

Mijn eerste circuitdag 3 jaar terug ook met de Road 2 achter gereden en zelfs daarvoor was er grip zat. Die band rij je echt niet zn max op straat tenzij het wellicht 30 graden is en je de grenzen opzoekt. Dat doe ik niet, ik rij woon/werk op de Soes.

Grip is wat dat betreft een non issue voor mij. In de regen ook uitstekend wat betreft de grip.


Ik heb inderdaad ervaringen met de BT serie van Bridgestone. Prima zolang het droog was, maar gauw vierkant.

Toch eens even inlezen hoe de T serie het doet en eens vergelijken aangezien de Road alweer aan nummer 4 of 5 is en de 2 dus aardig is verouderd.

:t
 
Laatst bewerkt:
:W

Al lang geen GSX-R meer, wel een RGV. En vroeg me af of er hier nog mensen vorige week op de GSX-R clubdag bij het IDM te Zolder zijn geweest?

Nope. Behalve dat ik het niet wist ook geen interesse.

Ooit gekeken maar het zinnetje "Als de GSXR de enige motor voor je is dan is dit de club voor je" of iets in die strekking besloot me al snel af te haken.

Zo, ik ga weer ff. 1:55 nu, dat moet beter maar veel verkeer.
 
De laatste twee circuitdagen heb ik er last van dat mijn motor niet lekker van 3 naar 4 en van 4 naar 5 gaat als ik schakel zonder koppeling. Soms pakt hij met geen mogelijkheid de versnelling. De afgelopen dag op Spa ben ik uiteindelijk maar gaan schakelen met koppeling en toen gaf ie geen problemen. Dus het lijkt mij stug dat het iets in de hardware van de bak is? Ook doet ie het niet de hele tijd, maar met name als ik al een tijdje gereden heb. Voordat ik de bak uit elkaar ga halen of de vrij nieuwe olie ga vervangen dacht ik dat het wel eens een goede optie zou kunnen zijn om eerst een QS te proberen, aangezien die de benzinetoevoer elektronisch stopt i.p.v. dmv de gaskabels/gas los. Dus zodoende ben ik mij in de opties voor een QS gaan verdiepen en kwam ik bij toeval een beschrijving tegen hoe je eenvoudig een quickshifter kan maken als je al een powercommander op je motor hebt. En aangezien ik de benodigde onderdelen toevallig ook al in huis had liggen ben ik maar eens aan het knutselen gegaan.

De benodigdheden:

- een remlichtschakelaar
- een veertje van een remlichtschakelaar (of vergelijkbaar)
- stukkie kabel
42684155154_0eb4b2660f.jpg


Deze vervolgens aan elkaar gemaakt en voilà, een QS:
43352885342_7e389e7546.jpg


Dan een geschikte plaats op de motor zoeken (rekening houdend met omgekeerd schakelen):
43352882502_b116a43b43.jpg


en de stekkers op de powercommander aansluiten, in dit geval een PCIII USB.(Overigens zitten de draadjes op deze foto verkeerd, ze moeten allebei op de pin erboven :) )
42684155084_7e7f250b4b.jpg


En dan een beetje testen en afstellen, met name door de remlichtschakelaar dichter of verder van de schakelstang te positioneren. Ik heb een multimeter met zoemer gebruikt om te bepalen op welk punt de schakelaar daadwerkelijk schakelt. Toen ie zowel 'vrij' kon terugschakelen en opschakelen was het tijd voor de 'proof of concept':
https://www.youtube.com/watch?v=KBfr_XExTWU


Van 1 naar 6 zonder problemen. De echte test komt natuurlijk op het circuit, maar tot nu toe ziet het er veelbelovend uit en ben ik nog geen gekke dingen tegengekomen. Als iemand trouwens nog tips heeft waar je op moet letten bij het afstellen van een QS qua aangrijpmoment en killtime, dan hoor ik het graag! De killtime staat nu op 65ms, dat is vrij standaard dacht ik?




O... en de kosten van dit alles? €0 _O- :}
 
Laatst bewerkt:
Mooi gedaan Harold Mac Gyver 🤔😂
De foto is wat scheef genomen het lijkt erop dat je heveltjes te schuin naar voren staat.

Dan krijg je problemen met schakelen.
 
Laatst bewerkt:
Dat durf ik toch sterk in twijfel te trekken wat betreft de grip.

Ik heb enkel op mijn eerste motor, een K6 750, geen Road (2) gehad. Wel PP 2CT en ik rijd nog altijd met die band voor, ook als ik een Road 2 achter heb.

Mijn eerste circuitdag 3 jaar terug ook met de Road 2 achter gereden en zelfs daarvoor was er grip zat. Die band rij je echt niet zn max op straat tenzij het wellicht 30 graden is en je de grenzen opzoekt. Dat doe ik niet, ik rij woon/werk op de Soes.

Grip is wat dat betreft een non issue voor mij. In de regen ook uitstekend wat betreft de grip.


Ik heb inderdaad ervaringen met de BT serie van Bridgestone. Prima zolang het droog was, maar gauw vierkant.

Toch eens even inlezen hoe de T serie het doet en eens vergelijken aangezien de Road alweer aan nummer 4 of 5 is en de 2 dus aardig is verouderd.

:t
Grip wel, maar je krijgt ze nogal gemakkelijk aan het smeren, zie je oa aan het heet wordende profiel, kan prima maar je zoekt al snel de grenzen op van de band. Qua grip in de regen en levensduur zijn ze echt voor bedoeld en daar zijn ze perfect voor.

Maar idd herkenbaar met de oudere Bridgestone series, dat was echt niet geweldig.
 
De laatste twee circuitdagen heb ik er last van dat mijn motor niet lekker van 3 naar 4 en van 4 naar 5 gaat als ik schakel zonder koppeling. Soms pakt hij met geen mogelijkheid de versnelling. De afgelopen dag op Spa ben ik uiteindelijk maar gaan schakelen met koppeling en toen gaf ie geen problemen. Dus het lijkt mij stug dat het iets in de hardware van de bak is? Ook doet ie het niet de hele tijd, maar met name als ik al een tijdje gereden heb. Voordat ik de bak uit elkaar ga halen of de vrij nieuwe olie ga vervangen dacht ik dat het wel eens een goede optie zou kunnen zijn om eerst een QS te proberen, aangezien die de benzinetoevoer elektronisch stopt i.p.v. dmv de gaskabels/gas los. Dus zodoende ben ik mij in de opties voor een QS gaan verdiepen en kwam ik bij toeval een beschrijving tegen hoe je eenvoudig een quickshifter kan maken als je al een powercommander op je motor hebt. En aangezien ik de benodigde onderdelen toevallig ook al in huis had liggen ben ik maar eens aan het knutselen gegaan.

De benodigdheden:

- een remlichtschakelaar
- een veertje van een remlichtschakelaar (of vergelijkbaar)
- stukkie kabel
[afbeelding]

Deze vervolgens aan elkaar gemaakt en voilà, een QS:
[afbeelding]

Dan een geschikte plaats op de motor zoeken (rekening houdend met omgekeerd schakelen):
[afbeelding]

en de stekkers op de powercommander aansluiten, in dit geval een PCIII USB.(Overigens zitten de draadjes op deze foto verkeerd, ze moeten allebei op de pin erboven :) )
[afbeelding]

En dan een beetje testen en afstellen, met name door de remlichtschakelaar dichter of verder van de schakelstang te positioneren. Ik heb een multimeter met zoemer gebruikt om te bepalen op welk punt de schakelaar daadwerkelijk schakelt. Toen ie zowel 'vrij' kon terugschakelen en opschakelen was het tijd voor de 'proof of concept':
https://www.youtube.com/watch?v=KBfr_XExTWU


Van 1 naar 6 zonder problemen. De echte test komt natuurlijk op het circuit, maar tot nu toe ziet het er veelbelovend uit en ben ik nog geen gekke dingen tegengekomen. Als iemand trouwens nog tips heeft waar je op moet letten bij het afstellen van een QS qua aangrijpmoment en killtime, dan hoor ik het graag! De killtime staat nu op 65ms, dat is vrij standaard dacht ik?




O... en de kosten van dit alles? €0 _O- :}

En je denkt dat het makkelijker gaat met een QS?
Ik denk dat je bak open moet en het zo er niet beter op gaat worden.

Wel leuk stukje huisvlijt :P
 
Goeiemorgen! :9

Even een verslagje van mijn weekend aangezien ik afgelopen vrijdag -eindelijk- mijn nieuwe kuipdelen ( ;) ) van Extreme Fairings heb kunnen ophalen bij het postkantoor! En ik kreeg daar al gelijk de eerste schrik te pakken.. Het pakket zag er zwáár gehavend uit.. Volgens mij is het nat geweest, heeft het onderop de stapel gelegen en is het flink wat heen en weer geschoven :X Werd best zenuwachtig voor wat ik aan zou gaan treffen.. Even de inklaringskosten aftikken en snel naar huis!



Thuis de doos open gemaakt en alles was keurig individueel verpakt in dikke verpakkingsfolie, dus snel alles uitpakken en beoordelen!

Ik moet zeggen dat gezien de staat van de doos ik het erg mee vind vallen:
- geen gebroken delen
- geen barsten
- geen schuif-krassen



Het ergste wat ik kon vinden was een krasje op de tank (waar ik even een mail voor ga sturen, vermoedelijk sturen ze een nieuwe op) en een krasje op de rand van de zij-kuip. Qua spuit-kwaliteit vond ik alleen de kap van het voorwiel slecht gedaan, als je onder een bepaalde hoek kijkt zie je daar wat kleurverschil en een paar vingerafdrukken langs de rand, maar omdat mijn huidige kap daar ook al zwart is, laat ik die lekker zitten. Verder zag alles er echt goed uit, wel wat stof hier en daar en inmiddels mijn eigen vette vingers, maar qua lak had ik eigenlijk geen opmerkingen.





Verder was ik wel onder de indruk van de stevigheid van de kuipdelen, ze voelen iets lichter aan dan m'n huidige, maar als ik naar de bevestigingspunten kijk, de hittefolie, de sparingen / openingen e.d. heb ik er niets op aan te merken! Ik vind het echt bizar hoe goed ze dit hebben na kunnen maken.







Er zat ook nog een bouten-setje bij maar achteraf gezien heb ik daar 3 of 4 boutjes uit kunnen gebruiken, de rest was niet geschikt en heb ik gewoon alle OEM-hardware moeten hergebruiken. Op zich ook geen punt, maar ik had gehoopt alle ontbrekende / halfbrakke push-pins gelijk te kunnen vervangen, nu moet ik alsnog op zoek naar een nieuw setje (en zwarte boutjes zoeken).

Voordat ik ze erop kon knutselen moest ik eerst nog wat logo's plakken omdat ze, blijkbaar, in Amerika een nieuwe wet hebben (dank aan Trump) waardoor ze geen decals / logo's e.d. mogen versturen (waarschijnlijk een of andere copyright-schending), dus moest ik eerst zelf op zoek naar stickers op Ebay. Die had ik al een tijdje in huis, dus konden ze gelijk op de nieuwe kuipen!



En dan kon het zware werk beginnen! In een klein schuurtje, in de volle zon, met 30+ graden lekker sleutelen :') Man wat ben ik veel vocht kwijt geraakt, maar goed. Je moet wat over hebben voor je hobby :+

Ik ben begonnen met de tank-cover, omdat dat lekker makkelijk was en je er goed bij kon. Even twee boutjes los en het zadel eraf en dan kon hij erover.



Dit was ook het onderdeel waar ik mij het meeste zorgen over maakte omdat ze zelf al zeiden dat de 'fitment 90%' zou zijn, en inderdaad; uiteindelijk is dit het onderdeel waar ik het minst tevreden over ben en overweeg om hem alsnog te laten spuiten. Er zit namelijk een kleine naad bij de tank-dop en de clips aan de voorkant (waar je hem vast moet bouten bij het stuur) staan onder een iets te grote hoek t.o.v. de originele clips, waardoor er iets te veel spanning op komt als je hem vast zet. De verf begon iets te scheuren op de naad van die clips, dus dat zit niet helemaal lekker.. Verder zit het wel prima, je ziet geen blauw meer en je kan hem niet indrukken of verplaatsen, dus lekker stevig!

Vervolgens verder gegaan met de kont en daar ben ik de meeste tijd aan kwijt geweest.. het slotje van de buddyseat overzetten, weer verkeerd vast zetten waardoor je bij het testen van het slot iets los voelt schieten en je je buddyseat er niet meer af krijgt enzo :') man wat heb ik staan kutten.. Ook het achterlicht weer netjes terug zetten was een @&#-klusje omdat ik het schuif-rubbertje vergat aan de bovenkant, maar goed, alles zit uiteindelijk netjes strak en vast (ik denk dat ik wel 6x de kont er opnieuw af heb moeten halen).. Ook de nieuwe seat-cover had een nieuwe beugel en montage-kap, heb ik met de originele bouten vast moeten zetten, maar ook die zit superstrak en netjes..

Verder was de rechter-zijkant niet zo heel spannend en ben ik daarna verder gegaan met de neus. Daar was ik wel even zenuwachtig voor (sowieso is het mijn eerste motor, eerste keer sleutelen, eerste keer kuipen vervangen, dus alles is nieuw en onbekend :X ), maar ik had verwacht dat mijn dashboard en koplamp los moest, maar alles kon lekker blijven zitten.. even spiegeltjes eraf en op zoek naar de juiste schroeven en ook dat ging allemaal prima. De linker-zijkant heb ik uiteindelijk ook nog even mee zitten kutten omdat ik daar wat kabels en het kastje van de HID-lamp weg moest werken, maar uiteindelijk zat alles erop en was de klus geklaard!

Achteraf gezien was het wel een simpel klusje en heb ik geen problemen ondervonden. Ik heb ook geen enkel gat moeten aanpassen, bij-boren en ik kan geen enkel openstaand naadje vinden. Alles zit goed vast, geen losse of klapperende stukjes en niks is gebroken tijdens het monteren. Ik ben zéér tevreden over het eindresultaat.. Snel naar buiten gereden en gepoetst, daarna wat foto's geschoten O-) Het is echt een beest geworden, super blij mee!



 
Goeiemorgen! :9

Even een verslagje van mijn weekend aangezien ik afgelopen vrijdag -eindelijk- mijn nieuwe kuipdelen ( ;) ) van Extreme Fairings heb kunnen ophalen bij het postkantoor! En ik kreeg daar al gelijk de eerste schrik te pakken.. Het pakket zag er zwáár gehavend uit.. Volgens mij is het nat geweest, heeft het onderop de stapel gelegen en is het flink wat heen en weer geschoven :X Werd best zenuwachtig voor wat ik aan zou gaan treffen.. Even de inklaringskosten aftikken en snel naar huis!

[~[url="https://preview.ibb.co/fDsJeJ/Foto_13_07_18_17_07_45.jpg"]afbeelding~][/url]

Thuis de doos open gemaakt en alles was keurig individueel verpakt in dikke verpakkingsfolie, dus snel alles uitpakken en beoordelen!

Ik moet zeggen dat gezien de staat van de doos ik het erg mee vind vallen:
- geen gebroken delen
- geen barsten
- geen schuif-krassen

[~[url="https://preview.ibb.co/bNAh6y/Foto_13_07_18_17_28_50.jpg"]afbeelding~][/url]

Het ergste wat ik kon vinden was een krasje op de tank (waar ik even een mail voor ga sturen, vermoedelijk sturen ze een nieuwe op) en een krasje op de rand van de zij-kuip. Qua spuit-kwaliteit vond ik alleen de kap van het voorwiel slecht gedaan, als je onder een bepaalde hoek kijkt zie je daar wat kleurverschil en een paar vingerafdrukken langs de rand, maar omdat mijn huidige kap daar ook al zwart is, laat ik die lekker zitten. Verder zag alles er echt goed uit, wel wat stof hier en daar en inmiddels mijn eigen vette vingers, maar qua lak had ik eigenlijk geen opmerkingen.

[~[url="https://preview.ibb.co/d6PLtd/Foto_13_07_18_17_53_24.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/bw0FRy/Foto_13_07_18_17_56_07.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/eaxJeJ/Foto_13_07_18_17_38_34.jpg"]afbeelding~][/url]

Verder was ik wel onder de indruk van de stevigheid van de kuipdelen, ze voelen iets lichter aan dan m'n huidige, maar als ik naar de bevestigingspunten kijk, de hittefolie, de sparingen / openingen e.d. heb ik er niets op aan te merken! Ik vind het echt bizar hoe goed ze dit hebben na kunnen maken.

[~[url="https://preview.ibb.co/i9sUmy/Foto_13_07_18_17_56_16.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/hGd26y/Foto_13_07_18_17_56_19.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/eLhUmy/Foto_13_07_18_17_56_33.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/eyBpmy/Foto_13_07_18_17_56_43.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/bvKaRy/Foto_13_07_18_17_56_55.jpg"]afbeelding~][/url]

Er zat ook nog een bouten-setje bij maar achteraf gezien heb ik daar 3 of 4 boutjes uit kunnen gebruiken, de rest was niet geschikt en heb ik gewoon alle OEM-hardware moeten hergebruiken. Op zich ook geen punt, maar ik had gehoopt alle ontbrekende / halfbrakke push-pins gelijk te kunnen vervangen, nu moet ik alsnog op zoek naar een nieuw setje (en zwarte boutjes zoeken).

Voordat ik ze erop kon knutselen moest ik eerst nog wat logo's plakken omdat ze, blijkbaar, in Amerika een nieuwe wet hebben (dank aan Trump) waardoor ze geen decals / logo's e.d. mogen versturen (waarschijnlijk een of andere copyright-schending), dus moest ik eerst zelf op zoek naar stickers op Ebay. Die had ik al een tijdje in huis, dus konden ze gelijk op de nieuwe kuipen!

[~[url="https://preview.ibb.co/fTgBzJ/Foto_14_07_18_18_09_36.jpg"]afbeelding~][/url]

En dan kon het zware werk beginnen! In een klein schuurtje, in de volle zon, met 30+ graden lekker sleutelen :') Man wat ben ik veel vocht kwijt geraakt, maar goed. Je moet wat over hebben voor je hobby :+

Ik ben begonnen met de tank-cover, omdat dat lekker makkelijk was en je er goed bij kon. Even twee boutjes los en het zadel eraf en dan kon hij erover.

[~[url="https://preview.ibb.co/gek4KJ/Foto_13_07_18_22_40_18.jpg"]afbeelding~][/url]

Dit was ook het onderdeel waar ik mij het meeste zorgen over maakte omdat ze zelf al zeiden dat de 'fitment 90%' zou zijn, en inderdaad; uiteindelijk is dit het onderdeel waar ik het minst tevreden over ben en overweeg om hem alsnog te laten spuiten. Er zit namelijk een kleine naad bij de tank-dop en de clips aan de voorkant (waar je hem vast moet bouten bij het stuur) staan onder een iets te grote hoek t.o.v. de originele clips, waardoor er iets te veel spanning op komt als je hem vast zet. De verf begon iets te scheuren op de naad van die clips, dus dat zit niet helemaal lekker.. Verder zit het wel prima, je ziet geen blauw meer en je kan hem niet indrukken of verplaatsen, dus lekker stevig!

Vervolgens verder gegaan met de kont en daar ben ik de meeste tijd aan kwijt geweest.. het slotje van de buddyseat overzetten, weer verkeerd vast zetten waardoor je bij het testen van het slot iets los voelt schieten en je je buddyseat er niet meer af krijgt enzo :') man wat heb ik staan kutten.. Ook het achterlicht weer netjes terug zetten was een @&#-klusje omdat ik het schuif-rubbertje vergat aan de bovenkant, maar goed, alles zit uiteindelijk netjes strak en vast (ik denk dat ik wel 6x de kont er opnieuw af heb moeten halen).. Ook de nieuwe seat-cover had een nieuwe beugel en montage-kap, heb ik met de originele bouten vast moeten zetten, maar ook die zit superstrak en netjes..

Verder was de rechter-zijkant niet zo heel spannend en ben ik daarna verder gegaan met de neus. Daar was ik wel even zenuwachtig voor (sowieso is het mijn eerste motor, eerste keer sleutelen, eerste keer kuipen vervangen, dus alles is nieuw en onbekend :X ), maar ik had verwacht dat mijn dashboard en koplamp los moest, maar alles kon lekker blijven zitten.. even spiegeltjes eraf en op zoek naar de juiste schroeven en ook dat ging allemaal prima. De linker-zijkant heb ik uiteindelijk ook nog even mee zitten kutten omdat ik daar wat kabels en het kastje van de HID-lamp weg moest werken, maar uiteindelijk zat alles erop en was de klus geklaard!

Achteraf gezien was het wel een simpel klusje en heb ik geen problemen ondervonden. Ik heb ook geen enkel gat moeten aanpassen, bij-boren en ik kan geen enkel openstaand naadje vinden. Alles zit goed vast, geen losse of klapperende stukjes en niks is gebroken tijdens het monteren. Ik ben zéér tevreden over het eindresultaat.. Snel naar buiten gereden en gepoetst, daarna wat foto's geschoten O-) Het is echt een beest geworden, super blij mee!

[~[url="https://preview.ibb.co/mvvRYd/Foto_15_07_18_20_44_24.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/eC9mYd/Foto_15_07_18_20_44_41.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/fEorzJ/Foto_15_07_18_20_43_49.jpg"]afbeelding~][/url]

Dat ziet er goed uit! :}
Mooi resultaat zo op de foto's!

Mooi verslagje ook. :} :} :t :t :t

Ziet er uit als een leuk projectje als ik het zo lees. :t :t :t
Mooi dat je de originele spullen zo hebt kunnen bewaren. Dat doe je goed! :Y


Whats next? _O- :+ *O*
 
Laatst bewerkt:
En je denkt dat het makkelijker gaat met een QS?
Ik denk dat je bak open moet en het zo er niet beter op gaat worden.

Wel leuk stukje huisvlijt :P

Thanks :)

Tsja, die QS was er vroeg of laat toch wel gekomen, maar ik ga het zien. Als het niet werkt ga ik de resterende dagen dit jaar maar gewoon met de koppeling schakelen.De bak open halen vind ik eigenlijk wel een typisch winterklusje ;)
 
Dat ziet er goed uit! :}
Mooi resultaat zo op de foto's!

Mooi verslagje ook. :} :} :t :t :t

Ziet er uit als een leuk projectje als ik het zo lees. :t :t :t
Mooi dat je de originele spullen zo hebt kunnen bewaren. Dat doe je goed! :Y


Whats next? _O- :+ *O*

Ik heb nog wel een lijstje hoor! :P

- nieuwe frame sliders
- nieuwe spiegels
- witte koplamp ipv blauw
- nieuw zadel (cover)
- andere vloeistof-reservoirs
- andere benzinetank klep
- zwarte voetsteuntjes/heelplate etc
- kortere zwarte uitlaat
- nieuwe banden
... *O*
 
Laatst bewerkt:
Is het mogelijk om met een gewone voorste paddockstand je voorwiel eruit te halen, als je de klauwen los haalt? Laatst viel mn motor om op het karretje, met het voorwiel in die beugel die voor op het karretje zit :$ . Er leek me niet veel aan de hand, maar vanochtend in de 1ste Tarzanbocht trilde het stuur al volop. Dus ik moet mn voorwiel laten richten of een ander wiel regelen -O- .
Balen, het weer was perfect niet heel warm en een windje erbij. Was echt van plan onder de 2.10 te duiken vandaag :P
 
Ligt aan de paddockstand soms niet genoeg hoogte dan moet je het spatbord ook loshalen.

Edit:
Oh mijn oude, kan je het spatbord gewoon ff loshalen. Onder de voorpoten is niet zo stabiel maar kan wel.

Van der Wouden Bodegraven.
 
Laatst bewerkt:
Balen man! Heb je ook gecheckt of je poten er nog recht onder staan?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het ff proberen vanavond, de poten zijn wel ok. Laatst nieuwe keeringen olie ingegaan, toen voor de zekerheid gevraagd of hij het even kon controleren of ze nog recht waren. Hier in de buurt kunnen ze wielen richten, laat ik de schijven ook ff checken.
Wel een chaos op de baan zeg, ik heb 4 rondjes gereden. En 4 mensen in de grindbak zien staan.
Heb vakantie deze week, dus tijd om bij die richtboer langs te gaan. Of evt een nieuw wiel te zoeken. 30 Juli moet de Soes weer startklaar zijn, dan ga ik met td4all rijden.
 
Even snel voorstellen! Ewoud 24 jaar oud en woon in de buurt van boxmeer.
sinds 2 maanden trotse eigenaar van een GSX-R 600 L3 met inmiddels na 1200 eigen kilometers een KM stand van 4300km's.

Heerlijk ding om op te rijden maar moet hem nog echt leren kennen qua bochten etc, verschil van dag en nacht vergeleken met mijn lesmotor (MT07).

full
 
Nooit problemen gehad.


Ik en de nieuwe eigenaar van mijn SRAD wel.Had toch mijn voorpoten laten checken ?

Zelf opgemeten bleek 3mm krom te zijn.Hij kon ze richten a 300 euro.Het lullige was dat de nieuwe eigenaar bij een bezoek aan HK geconfronteerd werd dat de voorpoten krom waren ?

We hebben toen dezelfde poten set opgestuurd en hij zou ze nogmaals richten. Niet dus ze kwamen weer krom retour , van der wouden zal mij nooit meer als klant kunnen gaan welkomen. :X En ik zal er nooit iemand meer heen sturen.
 
Laatst bewerkt:
Apart, maar mogelijk. Bij elk bedrijf is wel een keer wat.


Maar buiten dat, lekker verse fiets gekocht, amper kilometers gereden door de vorige eigenaar!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan