Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar buiten dat, lekker verse fiets gekocht, amper kilometers gereden door de vorige eigenaar!

Thanx! 1e eigenaar kocht voor de 1e keer een racer nieuw bij de dealer na een aantal kilometers kreeg hij erg veel last van de rug en polsen en heeft hij hem verkocht, daarna heeft de bekende hem gekocht en heeft er 1 seizoen mee gereden maar wegens tijdgebrek verkocht.

Vond het allemaal een beetje vreemd dus een aankoopkeuring laten doen bij een goed aangeschreven garage met als uitkomst: nieuwstaat en kilometerstand is op basis van de staat 100% kloppend.

Ik helemaal blij natuurlijk *O*
 
Is het mogelijk om met een gewone voorste paddockstand je voorwiel eruit te halen, als je de klauwen los haalt? Laatst viel mn motor om op het karretje, met het voorwiel in die beugel die voor op het karretje zit :$ . Er leek me niet veel aan de hand, maar vanochtend in de 1ste Tarzanbocht trilde het stuur al volop. Dus ik moet mn voorwiel laten richten of een ander wiel regelen -O- .
Balen, het weer was perfect niet heel warm en een windje erbij. Was echt van plan onder de 2.10 te duiken vandaag :P
Ik heb er 2.
1 voor onder de poten en 1 voor onder de remklauwbevestiging.
Met beide kan het.

Die onder in de vorkpoten gaat ben ik niet zn fan van. Die lift wel erg hoog maar is niet zo stabiel als de variant die onder de remklauwbevestiging gaat.

Bij mijn CBR moeten enkel de remklauwen wel los. Geen idee bij de GSXR. Daar kom ik binnenkort achter als mn nieuwe bandjes er zijn *O*

Zo op het oog zijn de motoren op dit punt identiek.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel een lijstje hoor! :P

- nieuwe frame sliders
- nieuwe spiegels
- witte koplamp ipv blauw
- nieuw zadel (cover)
- andere vloeistof-reservoirs
- andere benzinetank klep
- zwarte voetsteuntjes/heelplate etc
- kortere zwarte uitlaat
- nieuwe banden
... *O*

Haha! Mooi man!
Goede bezigheidstherapie! |(
 
Even snel voorstellen! Ewoud 24 jaar oud en woon in de buurt van boxmeer.
sinds 2 maanden trotse eigenaar van een GSX-R 600 L3 met inmiddels na 1200 eigen kilometers een KM stand van 4300km's.

Heerlijk ding om op te rijden maar moet hem nog echt leren kennen qua bochten etc, verschil van dag en nacht vergeleken met mijn lesmotor (MT07).

[afbeelding]
Mooi ding!!
Have fun!

Leren kennen gaat vanzelf wel. Gewoon lekker rijden. :]
 
Thanx! 1e eigenaar kocht voor de 1e keer een racer nieuw bij de dealer na een aantal kilometers kreeg hij erg veel last van de rug en polsen en heeft hij hem verkocht, daarna heeft de bekende hem gekocht en heeft er 1 seizoen mee gereden maar wegens tijdgebrek verkocht.

Vond het allemaal een beetje vreemd dus een aankoopkeuring laten doen bij een goed aangeschreven garage met als uitkomst: nieuwstaat en kilometerstand is op basis van de staat 100% kloppend.

Ik helemaal blij natuurlijk *O*
Zo is het bij mijn eerste motor destijds ongeveer ook gegaan!

De eerste eigenaar vondt het niets. Had deze met ongeveer 1000km weer weggedaan aan degene van wie ik deze kocht. Die brak zijn rug met skieeën en na een jaar revalideren heeft hij het geprobeerd maar hij had te veel last van de zithouding.

Toen kwam ik!
2700 km had het ding en was 1.5 jaar oud.

Beste koop wat betreft motoren in mijn geval. Die ga ik nooit meer overtreffen. _O-
Een 750 was dat voor de prijs van een 600 want hij wilde er vanaf.

Soms mag je best geluk hebben en ervan genieten! :]


Ter verlijking:
Mijn huidige had 16k toen ik deze kocht en was 10 jaar oud. Ik heb er maar 1000 minder voor betaald als die K6 destijds terwijl dat ding 1.5 jaar oud was _O-
 
Laatst bewerkt:
Even snel voorstellen! Ewoud 24 jaar oud en woon in de buurt van boxmeer.
sinds 2 maanden trotse eigenaar van een GSX-R 600 L3 met inmiddels na 1200 eigen kilometers een KM stand van 4300km's.

Heerlijk ding om op te rijden maar moet hem nog echt leren kennen qua bochten etc, verschil van dag en nacht vergeleken met mijn lesmotor (MT07).

[afbeelding]

Ziet er goed uit :] veel plezier ervan :t
 
Even snel voorstellen! Ewoud 24 jaar oud en woon in de buurt van boxmeer.
sinds 2 maanden trotse eigenaar van een GSX-R 600 L3 met inmiddels na 1200 eigen kilometers een KM stand van 4300km's.

Heerlijk ding om op te rijden maar moet hem nog echt leren kennen qua bochten etc, verschil van dag en nacht vergeleken met mijn lesmotor (MT07).

[afbeelding]
Veel plezier er mee. Ik heb em ook als straatfiets gehad, ze rijden super.
Ik. Reng Mn wiel morgen naar Waddinxveen, daar zit ook een richt bedrijf. Wiel eruit halen ging wel prima eigenlijk :Y
 
Goeiemorgen! :9

Even een verslagje van mijn weekend aangezien ik afgelopen vrijdag -eindelijk- mijn nieuwe kuipdelen ( ;) ) van Extreme Fairings heb kunnen ophalen bij het postkantoor! En ik kreeg daar al gelijk de eerste schrik te pakken.. Het pakket zag er zwáár gehavend uit.. Volgens mij is het nat geweest, heeft het onderop de stapel gelegen en is het flink wat heen en weer geschoven :X Werd best zenuwachtig voor wat ik aan zou gaan treffen.. Even de inklaringskosten aftikken en snel naar huis!

[~[url="https://preview.ibb.co/fDsJeJ/Foto_13_07_18_17_07_45.jpg"]afbeelding~][/url]

Thuis de doos open gemaakt en alles was keurig individueel verpakt in dikke verpakkingsfolie, dus snel alles uitpakken en beoordelen!

Ik moet zeggen dat gezien de staat van de doos ik het erg mee vind vallen:
- geen gebroken delen
- geen barsten
- geen schuif-krassen

[~[url="https://preview.ibb.co/bNAh6y/Foto_13_07_18_17_28_50.jpg"]afbeelding~][/url]

Het ergste wat ik kon vinden was een krasje op de tank (waar ik even een mail voor ga sturen, vermoedelijk sturen ze een nieuwe op) en een krasje op de rand van de zij-kuip. Qua spuit-kwaliteit vond ik alleen de kap van het voorwiel slecht gedaan, als je onder een bepaalde hoek kijkt zie je daar wat kleurverschil en een paar vingerafdrukken langs de rand, maar omdat mijn huidige kap daar ook al zwart is, laat ik die lekker zitten. Verder zag alles er echt goed uit, wel wat stof hier en daar en inmiddels mijn eigen vette vingers, maar qua lak had ik eigenlijk geen opmerkingen.

[~[url="https://preview.ibb.co/d6PLtd/Foto_13_07_18_17_53_24.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/bw0FRy/Foto_13_07_18_17_56_07.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/eaxJeJ/Foto_13_07_18_17_38_34.jpg"]afbeelding~][/url]

Verder was ik wel onder de indruk van de stevigheid van de kuipdelen, ze voelen iets lichter aan dan m'n huidige, maar als ik naar de bevestigingspunten kijk, de hittefolie, de sparingen / openingen e.d. heb ik er niets op aan te merken! Ik vind het echt bizar hoe goed ze dit hebben na kunnen maken.

[~[url="https://preview.ibb.co/i9sUmy/Foto_13_07_18_17_56_16.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/hGd26y/Foto_13_07_18_17_56_19.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/eLhUmy/Foto_13_07_18_17_56_33.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/eyBpmy/Foto_13_07_18_17_56_43.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/bvKaRy/Foto_13_07_18_17_56_55.jpg"]afbeelding~][/url]

Er zat ook nog een bouten-setje bij maar achteraf gezien heb ik daar 3 of 4 boutjes uit kunnen gebruiken, de rest was niet geschikt en heb ik gewoon alle OEM-hardware moeten hergebruiken. Op zich ook geen punt, maar ik had gehoopt alle ontbrekende / halfbrakke push-pins gelijk te kunnen vervangen, nu moet ik alsnog op zoek naar een nieuw setje (en zwarte boutjes zoeken).

Voordat ik ze erop kon knutselen moest ik eerst nog wat logo's plakken omdat ze, blijkbaar, in Amerika een nieuwe wet hebben (dank aan Trump) waardoor ze geen decals / logo's e.d. mogen versturen (waarschijnlijk een of andere copyright-schending), dus moest ik eerst zelf op zoek naar stickers op Ebay. Die had ik al een tijdje in huis, dus konden ze gelijk op de nieuwe kuipen!

[~[url="https://preview.ibb.co/fTgBzJ/Foto_14_07_18_18_09_36.jpg"]afbeelding~][/url]

En dan kon het zware werk beginnen! In een klein schuurtje, in de volle zon, met 30+ graden lekker sleutelen :') Man wat ben ik veel vocht kwijt geraakt, maar goed. Je moet wat over hebben voor je hobby :+

Ik ben begonnen met de tank-cover, omdat dat lekker makkelijk was en je er goed bij kon. Even twee boutjes los en het zadel eraf en dan kon hij erover.

[~[url="https://preview.ibb.co/gek4KJ/Foto_13_07_18_22_40_18.jpg"]afbeelding~][/url]

Dit was ook het onderdeel waar ik mij het meeste zorgen over maakte omdat ze zelf al zeiden dat de 'fitment 90%' zou zijn, en inderdaad; uiteindelijk is dit het onderdeel waar ik het minst tevreden over ben en overweeg om hem alsnog te laten spuiten. Er zit namelijk een kleine naad bij de tank-dop en de clips aan de voorkant (waar je hem vast moet bouten bij het stuur) staan onder een iets te grote hoek t.o.v. de originele clips, waardoor er iets te veel spanning op komt als je hem vast zet. De verf begon iets te scheuren op de naad van die clips, dus dat zit niet helemaal lekker.. Verder zit het wel prima, je ziet geen blauw meer en je kan hem niet indrukken of verplaatsen, dus lekker stevig!

Vervolgens verder gegaan met de kont en daar ben ik de meeste tijd aan kwijt geweest.. het slotje van de buddyseat overzetten, weer verkeerd vast zetten waardoor je bij het testen van het slot iets los voelt schieten en je je buddyseat er niet meer af krijgt enzo :') man wat heb ik staan kutten.. Ook het achterlicht weer netjes terug zetten was een @&#-klusje omdat ik het schuif-rubbertje vergat aan de bovenkant, maar goed, alles zit uiteindelijk netjes strak en vast (ik denk dat ik wel 6x de kont er opnieuw af heb moeten halen).. Ook de nieuwe seat-cover had een nieuwe beugel en montage-kap, heb ik met de originele bouten vast moeten zetten, maar ook die zit superstrak en netjes..

Verder was de rechter-zijkant niet zo heel spannend en ben ik daarna verder gegaan met de neus. Daar was ik wel even zenuwachtig voor (sowieso is het mijn eerste motor, eerste keer sleutelen, eerste keer kuipen vervangen, dus alles is nieuw en onbekend :X ), maar ik had verwacht dat mijn dashboard en koplamp los moest, maar alles kon lekker blijven zitten.. even spiegeltjes eraf en op zoek naar de juiste schroeven en ook dat ging allemaal prima. De linker-zijkant heb ik uiteindelijk ook nog even mee zitten kutten omdat ik daar wat kabels en het kastje van de HID-lamp weg moest werken, maar uiteindelijk zat alles erop en was de klus geklaard!

Achteraf gezien was het wel een simpel klusje en heb ik geen problemen ondervonden. Ik heb ook geen enkel gat moeten aanpassen, bij-boren en ik kan geen enkel openstaand naadje vinden. Alles zit goed vast, geen losse of klapperende stukjes en niks is gebroken tijdens het monteren. Ik ben zéér tevreden over het eindresultaat.. Snel naar buiten gereden en gepoetst, daarna wat foto's geschoten O-) Het is echt een beest geworden, super blij mee!

[~[url="https://preview.ibb.co/mvvRYd/Foto_15_07_18_20_44_24.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/eC9mYd/Foto_15_07_18_20_44_41.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/fEorzJ/Foto_15_07_18_20_43_49.jpg"]afbeelding~][/url]

Uiteindelijk is het je dan toch gelukt :P

Het resultaat mag er zijn :t nu hopen dat alles een beetje blijft zitten :+
 
Even snel voorstellen! Ewoud 24 jaar oud en woon in de buurt van boxmeer.
sinds 2 maanden trotse eigenaar van een GSX-R 600 L3 met inmiddels na 1200 eigen kilometers een KM stand van 4300km's.

Heerlijk ding om op te rijden maar moet hem nog echt leren kennen qua bochten etc, verschil van dag en nacht vergeleken met mijn lesmotor (MT07).

[afbeelding]

Welkom en proficiat met de nieuwe aanschaf :t

Misschien een keer een circuitdagje gaan doen om de bochten wat beter te leren nemen?

Zo begon ik ook in 2013 en ben nu ontplooit tot een langzame circuitrijder })
 
Niet zo minderwaardig he!?
Een enthousiaste circuitrijder!


Oh ja , dat was het *D

Kiek em goan die ouwe gek :+

full
 
Ik en de nieuwe eigenaar van mijn SRAD wel.Had toch mijn voorpoten laten checken ?

Zelf opgemeten bleek 3mm krom te zijn.Hij kon ze richten a 300 euro.Het lullige was dat de nieuwe eigenaar bij een bezoek aan HK geconfronteerd werd dat de voorpoten krom waren ?

We hebben toen dezelfde poten set opgestuurd en hij zou ze nogmaals richten. Niet dus ze kwamen weer krom retour , van der wouden zal mij nooit meer als klant kunnen gaan welkomen. :X En ik zal er nooit iemand meer heen sturen.

Lekker dan Willem, ben er van de winter op aanraden van jou nog geweest :P })
 
Na de race academie toch zeker een middelmatige circuit rijder Willem :]

Daar behoren wij denk ik toch al toe Rob ;)

Zelf zie ik de race academie meer als een normale circuitdag maar dan eentje met betere en soms zelfs eventjes een 1 op 1 instructie *D

Wat ik begreep is dat je tijdens elke sessie een opdracht moet uitvoeren.
 
Lekker dan Willem, ben er van de winter op aanraden van jou nog geweest :P })

Sommige mensen blijf ik gewoon erheen sturen Harold :P :+ _O-

Nee, toen op dat moment leek alles nog goed te zijn totdat hij zelfs de tweede keer kromme poten afleverde.Sterker nog er niets aan gedaan had nadat ik hem op had gebeld.Hij vond ze goed recht er was niets aan de hand ? Totdat je de buitenpoten in de binnenpoten probeerde te schuiven op 3/4 lengte liep de boel vast :(
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het ff proberen vanavond, de poten zijn wel ok. Laatst nieuwe keeringen olie ingegaan, toen voor de zekerheid gevraagd of hij het even kon controleren of ze nog recht waren. Hier in de buurt kunnen ze wielen richten, laat ik de schijven ook ff checken.
Wel een chaos op de baan zeg, ik heb 4 rondjes gereden. En 4 mensen in de grindbak zien staan.
Heb vakantie deze week, dus tijd om bij die richtboer langs te gaan. Of evt een nieuw wiel te zoeken. 30 Juli moet de Soes weer startklaar zijn, dan ga ik met td4all rijden.

Had je het alleen in de bochten of ook op de rechte stukken? Als je wiel echt krom is moet je dat ook op de rechte stukken voelen.

Het zou nog kunnen dat je poten wel recht zijn, maar er wat scheef inzitten. Dat bedoelde ik meer. Maatje van mij had vorig jaar een schuiver gemaakt en hij merkte pas later dat zijn stuur net niet helemaal recht meer stond. De poten zelf waren nog wel recht.

Die richtboer, die Willem mij overigens heeft aangeraden ;) , had van de winter een vrij lange wachttijd. Heb er iets van 5 weken op moeten wachten. Richten kostte iets van €150 (incl. checken andere velg en 6 remschijven). Zijn argument was dat als je een gebruikte velg koopt, je ook nooit weet of die recht is en dat wel zeker weet als ie gericht wordt. (als ie tenminste doet wat ie belooft :') ) Dat vond ik persoonlijk wel een goed argument. Een kromme velg kost je hoe dan ook geld.
 
Had je het alleen in de bochten of ook op de rechte stukken? Als je wiel echt krom is moet je dat ook op de rechte stukken voelen.

Het zou nog kunnen dat je poten wel recht zijn, maar er wat scheef inzitten. Dat bedoelde ik meer. Maatje van mij had vorig jaar een schuiver gemaakt en hij merkte pas later dat zijn stuur net niet helemaal recht meer stond. De poten zelf waren nog wel recht.

Die richtboer, die Willem mij overigens heeft aangeraden ;) , had van de winter een vrij lange wachttijd. Heb er iets van 5 weken op moeten wachten. Richten kostte iets van €150 (incl. checken andere velg en 6 remschijven). Zijn argument was dat als je een gebruikte velg koopt, je ook nooit weet of die recht is en dat wel zeker weet als ie gericht wordt. (als ie tenminste doet wat ie belooft :') ) Dat vond ik persoonlijk wel een goed argument. Een kromme velg kost je hoe dan ook geld.
Ja op het rechte stuk voelde ik het ook. Later op het paddock een slinger aan het wiel gegeven op de paddock stand, en ik zie het zelfs met het blote oog. Denk als je een meetklokje er tegenaan zet, er bijna 2 mm in zit |(
 
Nee, ik doelde daarmee op Ewie.
Bij mij komt donderdag de keuken achterwand, geld vliegt eruit :P
Hoeft niet wand kan ook van chipwood.tegel goedkoopie erop,blokje d.r intrappen en klaar.
Keuken kun je zelf ook maken van underlayment plaat,is maar net wat je mooi vind.
Dit soort dingen komen we wel tegen bij m,n werk,vandaag niet ,vloerplaten voor 15 woningen gelegd met de kraan hier in ,t dorp,morgen weer stelkozijnen maken hiervoor,was warm vandaag maar nog 6 dagen werken dan vakantie...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan