Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Als je op de fiets gaat snap ik de behoefte om lichtgewicht, maar als je op de motor gaat.. :N
 
Wie nemen er een stoeltje of krukje mee op de motor?
Is dat nou luxe of behoort dat tot de basis benodigdheden.

Zo ja, welke?

Ps:
Natuurlijk het liefste een comfortabele lederen met ingebouwde voetensteun en dergelijke van amper een kilo .....
Een stoeltje hoort bij mij bij de basis-benodigdheden!
Mijn regisseurstoel zit ingeklapt (ca 80 x rnd 12cm) net boven de uitlaat vastgebonden en is in een paar tellen paraat! Voor zover ik die gammele (vaak ook zeer prijzig!) mini-stoeltjes in winkels heb geprobeerd zit dit een heel stuk beter, mede door een flinke rugleuning. Ook is het VEEL beter voor je portemonnaie, voor ca €10 ga je riant zitten. Zelfs een houder voor je bierblikje is in de leuning toegevoegd.
Wat wil je als motorrijder nog meer.......? eeeeeh, ja een vol blikje natuurlijk!

Ondanks mijn gewicht, ca 110kg, al enkele vakanties mee gedaan. Met beleid blijft stoel gewoon heel.
En gaat ie toch eens stuk, dan voor 10 euries............... weer een NIEUWE!
 
Laatst bewerkt:
De ultieme toer stoel: www.kermitchair.com Kost wat maar gaat levenslang mee en weegt slechts 2,5 kg. Ik heb ze uit de USA gehaald. Daar was ik op een motorrally met 5000 andere kampeerders en vrijwel iedereen had deze! Ik hen ze nu 10 jaar en gebruik ze elk jaar enkele weken. Ze zien er nog uit als nieuw. Gaan tot 100 kg, maar ze kunnen meer hebben!

Ook prijzig, maar ziet er super uit! *D
 
Een stoeltje hoort bij mij bij de basis-benodigdheden!
Mijn regisseurstoel zit ingeklapt (ca 80 x rnd 12cm) net boven de uitlaat vastgebonden en is in een paar tellen paraat! Voor zover ik die gammele (vaak ook zeer prijzig!) mini-stoeltjes in winkels heb geprobeerd zit dit een heel stuk beter, mede door een flinke rugleuning. Ook is het VEEL beter voor je portemonnaie, voor ca €10 ga je riant zitten. Zelfs een houder voor je bierblikje is in de leuning toegevoegd.
Wat wil je als motorrijder nog meer.......? eeeeeh, ja een vol blikje natuurlijk!

Ondanks mijn gewicht, ca 110kg, al enkele vakanties mee gedaan. Met beleid blijft stoel gewoon heel.
En gaat ie toch eens stuk, dan voor 10 euries............... weer een NIEUWE!

Yup, op de camping is het klapstoeltje het eerste wat ik neerzet, mik daar m'n jas e.a. motorkleding in en zet dan m'n nest op..
 
Ik heb een tent er bij gekocht.
De hele grote is fijn, maar niet voor een persoon alleen. Dat is overkill.
En het andere oude tentje dat ik had, was een 15 euro LIDL ding:
tent.jpg


Bovenstaande meegenomen naar het testweekend, want gezien droog en temperatuur, is een enkeldaks geen probleem.
Direct irriteerde ik me er al aan, dat zelfs even zitten in dat tentje al niet gaat. Even omkleden oid is niet echt mogelijk. Is gewoon te klein.
Ik heb er wel netjes in geslapen de eerste nacht, maar omdat Obelink in de buurt was, ben ik daar op dag twee maar eens langs gereden. Daarnaast waren andere op het test weekend er op de donderdag al geweest, en hadden ze een gids meegenomen, waar ik lekker doorheen zat te bladeren. Mijn oog viel op een eigen model van Obelink.

Ok, grote winkel, druk :/

Maar goed, ik wist vooraf al in welke hal de formaat tentjes staan, waar ik naar wilde kijken:
2 pers
minimaal 3000mm kolom
ev iets van een voortentje of ruimte voor motorlaarzen oid
moet er in kunnen zitten
graag niet te duur

Dit is de Obelink Biker. Die zag ik dus eerder in de gids, voor net geen 50 euro. En er staat Biker op, dus goed.
Obelink Biker

Ik vond m echter te laag. Alleen vooraan is er een beetje hoogte, beetje zonder van gemis aan volume.

Daarnaast stond nog een eigen model. Zelfde prijs, zelfde kleur, nagenoeg zelfde pakmaat en gewicht:
Obelink_Riverside.jpg


En die is het geworden :t

Meteen opgezet, nog niet in geslapen (das een ander verhaal).
Mooie rechte wanden in binnentent, dus veel volume.

Mijn grote tent gaat maar de verkoop in, denk ik. Heb er wel veel plezier van gehad, maar meerdere tenten is voor mij echt niet nodig....

LIDL tentje heb ik ter plekke geklikoneerd, dus die is al weg :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het een leuk tentje.. ik heb een soortgelijk constructietent ding gehad en/maar vond het nadeel dat je'm met scheerlijnen moet opspannen om 'm te laten staan.
Een koepeltentje staat 'op zijn stokken'en ben je met 4 haringen in elke hoek meestal wel klaar..
 
Ik vind het een leuk tentje.. ik heb een soortgelijk constructietent ding gehad en/maar vond het nadeel dat je'm met scheerlijnen moet opspannen om 'm te laten staan.
Een koepeltentje staat 'op zijn stokken'en ben je met 4 haringen in elke hoek meestal wel klaar..
Dat moet idd wel, en ook omdat dan de flap voor ventilatie goed komt te staan.
8 haringen ipv 4 vind ik niet zo'n probleem.

Ik heb nu de binnentent in de buitentent laten zitten, voor het inpakken. Hebben we dat ook weer gehad.

Nog foto's van opgezette tentje
full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met die 'fresh & black' dingen en er eerlijk wat over willen vertellen?
 
full

Tentje uitgeprobeerd, het s de Atacama van Redverz. Prachtig afgewerkt en heeft stahoogte voor mij (194cm hoog)
Weegt 6 kg.
De tent is wat fors, maar we gaan er dan ook drie maanden in wonen als we de "grote reis" gaan maken. Hij zet daarbij erg makkelijk op, eigenlijk net zo snel als ons vorige tentje dat de helft kleiner was.
 
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met die 'fresh & black' dingen en er eerlijk wat over willen vertellen?

Ik heb een Arpenaz 3 fresh&black maar vind het maar een matig tentje. Niet heel kwalitatief, mag blij zijn als hij een paar jaar mee gaat. Opzich kan je ook niet veel verwachten van een tent van 50 euro. Black klinkt leuk maar echt heel donker is het ook niet als het buiten licht is. Er zit geen voortent aan, dat mistte ik toch wel.
 
Nu weten we nog niks......
Alleen dat de tent €299 kost en in Engeland zeer wrs voor de helft te koop is.
(mijn Vango was ook in UK voort de helft)
Nee, zeker geen mooie tent, maar ik denk wel dat de tent heel praktisch is.
Deze tent al eens opgezet gezien. Vlgs mij bij Bever in Houten.

Met vorige spreker eens dat we nu nog niets weten, alleen dat GTSwizard 'm heeft.
Ik ben wel benieuwd naar de gebruiks-ervaring.
 
Ik heb een Arpenaz 3 fresh&black maar vind het maar een matig tentje. Niet heel kwalitatief, mag blij zijn als hij een paar jaar mee gaat. Opzich kan je ook niet veel verwachten van een tent van 50 euro. Black klinkt leuk maar echt heel donker is het ook niet als het buiten licht is. Er zit geen voortent aan, dat mistte ik toch wel.
Ik heb de arpenaz 2- zonder fresh & black, en vind het een prima tentje, zeker gezien de prijs. staat erg vlug en goed waterdicht, maar ik kan er diagonaal NET niet languit in liggen. Vandaar overweeg ik de aankoop van de 3. pers. versie, en dan de fresh & black.. vandaar mijn vraag.
 
Ik heb een Arpenaz 3 fresh&black maar vind het maar een matig tentje. Niet heel kwalitatief, mag blij zijn als hij een paar jaar mee gaat. Opzich kan je ook niet veel verwachten van een tent van 50 euro. Black klinkt leuk maar echt heel donker is het ook niet als het buiten licht is. Er zit geen voortent aan, dat mistte ik toch wel.
Ik heb de 2persoons en de kwaliteit die je krijgt voor 50euro is prima. Hij is een stuk donkerder dan een normale tent en hij is goed waterdicht.
Mijne heeft al een stevige storm en regen aan het gardameer overleeft,hij word met de vakantie iedere opgezet, afgebroken en in een zak gepropt en hij is nog steeds heel.

Maar het blijft een budget tentje natuurlijk
 
Nee, als de binnentent niet lang genoeg is, da's heel vervelend!

Maar waarom 'black'?
Licht of geen licht weet je toch niks van, als je de ogen dicht hebt.

Koel ook niet een issue........?
Als het warm wordt in de tent, snel opbreken en rap weer 'on the road'!
Prima om vroeg in actie te komen voor een nieuwe dag sturen............. :]
 
Een veel gehoorde vraag; "werkt dat nou, een zwarte tent?"
Ik heb een zwarte paraplutent (geen 'Fresh & Black', maar gewoon zwarte doek), en ik moet zeggen; het werkt gewoon. Als 's morgen belachelijk vroeg de zon al opkomt, is het bij mij nog steeds lekker donker in de tent en kan ik gewoon doorgaan met het verwerken van de vorige avond/nacht. Dat is de grote winst van zo'n kleur.
De temperatuur in de tent overdag is weliswaar ietsie hoger (ongeveer 6C; hebben we getest), maar dan lig ik er toch niet in.
Afgelopen zomer hebben m'n 2 dochters er in geslapen (3 weken op een zonovergoten camping in Z-Frankrijk), en ook zij konden langer blijven liggen 's morgens.
Hiervoor had ik een oranje tent, en dan ben je gewoon wakker als de zon er op staat te fikken. Is het niet door de warmte, dan wel door het felle licht.
Dus ja, het werkt zo'n donkere tent. Ik kan me voorstellen dat Fresh & Black overdag nog een extra dimensie toevoegen qua warmte, maar nogmaals dan zit ik niet in m'n tent.
 
Ik vind de koelte vooral belangrijk(wat dat betreft is katoen veel beter, maar vrij zwaar en lekt altijd bij harde regen)
Ik heb wat meer rust nodig dan normale mensen en als je vroeg in de ochtend de tent word uitgebrand..
Afgelopen zomer had ik er - indien zon en geen beschutting- zo'n reddingsdekenfolieding er overheen gezet. Dat werkte best goed, maar gaat snel stuk en de wasknijpers laten wel eens los..

O7XvQON.jpg
 
Was de afgelopen dagen in het westerwald. Tentje bevalt nog steeds prima en m'n ali oproltafel een hit ;)
27236643607_1f125748a6_h.jpg
 
Ik heb een Arpenaz 3 fresh&black maar vind het maar een matig tentje. Niet heel kwalitatief, mag blij zijn als hij een paar jaar mee gaat. Opzich kan je ook niet veel verwachten van een tent van 50 euro. Black klinkt leuk maar echt heel donker is het ook niet als het buiten licht is. Er zit geen voortent aan, dat mistte ik toch wel.

Toevallig dezelfde vandaag binnen gekregen, zag er wel ok uit voor 50 euro. A.s weekend proberen maar verwacht inderdaad niet dat hij jaren mee gaat...
 
Laatst bewerkt:
Donderdag even naar Crest (Le camping moto) gereden om daar 2 dagen te staan en in 3 dagen terug te rijden. Was weer heerlijk.
Voorste is mijn tentje

f9eWz02.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan