Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ha luitjes, een heeeeeeeeele lange tijd geleden kocht mijn pa 'vroegah' eens een BBQ ergens in de intermarche. Het was letterlijk zo plat als een tientje, je moest het in elkaar schuiven en bestond uit niks meer dan 5 metalen platen, verbonden met scharniertjes die je in elkaar kon klikken.

Dat ding was uitgeklapt echt niet groter dan 30cm2, ingeklapt zo plat als een tientje.

We deden er allemaal erg lacherig over, maar eigenijk kan het ideaal zijn om redelijk veilig een kampvuurtje te maken of zelfs een BBQ.

Als ik op Google zoek kan ik niks vinden wat er op lijkt, wellicht zoek ik naar het verkeerde. Iemand ervaring met zoiets? Zoek ik naar het verkeerde? Ben ik outdated?
Google eens op Notebook Barbecue *D
 
@ uitlaat TransAlp
Ja, die uitlaat van de TransAlp is wel een dingetje.
(dan is ook duidelijk dat een rek van een andere motor verre zal zijn van ongeveer passen)

Of je nu zijkoffers hebt of zijtassen, alles moet flink op afstand. Ook wordt de motor er in dit geval wel EXTREEM breed van. Of je daar met een file van 30km naar de Gotthardt-tunnel (= transalpen/ zo'n file is mijn eigen ervaring) heel erg blij van wordt..........??
Filerijden was ook niet echt lekker met de TA en zijtassen, gelukkig niet veel hoeven te doen.
Op de CB500 was het allemaal wat compacter, voor kampeertrips van meerdere weken reed ik met onderstaande setting:
sJLISa.jpg

P8011275.JPG
 
Ha luitjes, een heeeeeeeeele lange tijd geleden kocht mijn pa 'vroegah' eens een BBQ ergens in de intermarche. Het was letterlijk zo plat als een tientje, je moest het in elkaar schuiven en bestond uit niks meer dan 5 metalen platen, verbonden met scharniertjes die je in elkaar kon klikken.

Dat ding was uitgeklapt echt niet groter dan 30cm2, ingeklapt zo plat als een tientje.

We deden er allemaal erg lacherig over, maar eigenijk kan het ideaal zijn om redelijk veilig een kampvuurtje te maken of zelfs een BBQ.

Als ik op Google zoek kan ik niks vinden wat er op lijkt, wellicht zoek ik naar het verkeerde. Iemand ervaring met zoiets? Zoek ik naar het verkeerde? Ben ik outdated?

Ik heb nog wel van die enveloppe bbq's liggen hier. Nieuw Werkt prima.
Echter een heel groot kampvuur erin vinden ze niet zo leuk. Maar ach het is soms wel leuk :]
 
Ha luitjes, een heeeeeeeeele lange tijd geleden kocht mijn pa 'vroegah' eens een BBQ ergens in de intermarche. Het was letterlijk zo plat als een tientje, je moest het in elkaar schuiven en bestond uit niks meer dan 5 metalen platen, verbonden met scharniertjes die je in elkaar kon klikken.

Dat ding was uitgeklapt echt niet groter dan 30cm2, ingeklapt zo plat als een tientje.

We deden er allemaal erg lacherig over, maar eigenijk kan het ideaal zijn om redelijk veilig een kampvuurtje te maken of zelfs een BBQ.

Als ik op Google zoek kan ik niks vinden wat er op lijkt, wellicht zoek ik naar het verkeerde. Iemand ervaring met zoiets? Zoek ik naar het verkeerde? Ben ik outdated?


Deze! Ik heb me er jaren mee kunnen redden. Elk najaar wegpleuren (op 1 pen na ;) ) en in het voorjaar weer een nieuwe kopen.


Goed op het plaatje letten. _O-
 
Nog even over bagage (AfricaTwin750):
Ik vind reizen zonder tanktas ideaal. Nooit meer dat ding wat vaak in de weg zit.
Achterop het bagagerek rij ik met 2 bagagerollen en daar weer bovenop had ik een oude rugzak liggen, waar ik alles instopte wat ik onderweg nodig heb (water, eten, kaart) Deze lag dan weer onder een superhandig elastisch bagagenetje. In 1 van die bagagerollen zat dan mijn tent (Darwin2) en een slaapzak. Bij een dag zonder bagage rij ik alleen met die rugzak achterop het bagagerek. Uiteraard is die rugzak niet waterdicht, maar een plastic tasje daar weer in en klaar ben je.
Oliebussen: ik zie aan de @transalp hierboven dat er valbeugels opzitten. Idee: monteer daar jouw oliebus tegenaan. Ik heb daar mijn beugelslot gemonteerd. Ik heb wel een zijkofferrek maar geen zijkoffers, wil ik ook niet, maar op mijn komende motortocht naar de Alpen monteer ik daaraanvast een pvc-buis, waar oa 1 literpak olie in kan (deze zooi is dan niet meer in de bagage) en/of een campinggaz twister met espresso-apparaatje. Dus die pvc-buis aan de niet-uitlaatkant van de motor.
In de foto's heb ik geen kook-zooi mee en het was voor 7 dagen.

full



full
 
Laatst bewerkt:
Heb er nog een doosjes vol van staan :P haha.
Die notebook bbq zijn hopeloos. Te groot en geeneens stabiel.
Mocht je ze toch willen hebben zijn ze altijd te verkrijgen.
Minimale afname een hele doos dacht ik.
Jaja dat ding zoek ik!!!!

5 Euro!!!!

Bedankt!!!!!

*O*
 
@oliebussen: ik bedoel dat ik op de toer van 3000km wel 1 liter olie nodig heb. (1 pak ca 0,70liter? (wijnfles-inhoud. hahahaha) of 1 liter. Ik ga met koperdraad hiervoor een 'houder' maken op mijn valbeugels. Wel rechtop natuurlijk. Dan is dat pak uit de bagage. 1 keer in de 2 dagen moet er nl. een trechtertje olie in. (ca 60dkm op de teller).
 
Niet alleen moet de motor in de winter klaar worden gemaakt, zoals olie/-filter, schoonmaak, stekkers inspuiten, nwe lampen, ketting, zadel bekleden, bagagerekbeugel lassen etc.
Ook probeer ik in de winter om de zomerspullen voor elkaar te maken, onlangs heb ik voor 10 euri op mp een campingaz twister (high-power) gekocht in een soort opbergblik welke direct een soort pan is. Dan neem ik het kleinste italiaanse espresso machine mee, espresso en wat cup-a-soup en klaar ben ik.
Ofschoon alles op terras eten/drinken ook wel fijn is als je alleen reist. Maar ik heb het nu, ik zie wel of ik het meeneem. (less-is-more)

full
 
Oliebussen? Ik dacht dat ik die alleen met de Vespa mee hoefde te nemen om door de peut te mengen.

Hahaha, dat dacht je. Ik doe ongeveer 1 liter op 1200 km.
Wordt je echt helemaal horendol van aangezien ik ook woon-werk rij. Om de 2 dagen olie bijvullen :r

Dus 2 busjes aan de valbeugel knopen klinkt als een prima plan.
 
Op de transalp was het ook 1 liter op 1000 km, dus nam ik ook olie mee. Op de cb reed ik 12000 km en dan wisselde ik de olie, tussendoor niet nodig om bij te vullen.
 
Dan rest bij mij altijd de vraag: als ik 1 liter nieuwe motorolie per 3000km erbij gooi, moet ik dan uberhaupt nog olie verversen/wisselen ?. Hooguit voor het filter....
Nou ja, ik heb al 4ltr gekocht, die pleur ik erin samen met nw filter en dan neem ik de rest van de oude olie mee om er onderweg bij te gooien !.
Zonder een complete oliediscussie te beginnen in dit mooie topic.
 
Ja verversen. De smeerkwaliteit van de gehele oliesubstantie is zo goed / slecht als het slechtste gedeelte van die oliesubstantie.
 
Afgelopen zomer 12000km gereden. Wel eens midden in de zomer naar de olie gekeken.
Jaarlijkse winterbeurt altijd nieuwe olie. Onlangs bij verversen nog half in het peilglas......
(en dan wrs nog meeste 'verbruik' door zwetende kleppendeksel-pakking/die is nu ook vervangen)
 
En zo ging ik eind jaren 80. Toch ongeveer 4x gedaan, naar de Cote-d'Azur en terug......
3 weken erop uit waarvan ca 4 dagen heen- en 4 dagen terugrijden. In de tanktas een cassetterecorder met bandjes van Curry en Vaninkel..... (vroeguh)

full
 
Lijkt me wel.........Met een geel plaatje? Dat is 49cc, als alles is, zoals zou moeten.

Ooit zelf met de plof naar Luxemburg geweest. (was in 1973...?)
Dat was met 't brommertje vanaf Z.Limburg een hele dag tuffen door de Ardennen.
Bagage was makkelijk in die tijd. Ik was toen Telegraaf-bezorger en die hadden van die hele grote kranten-tassen. Daar kon werkelijk ALLES in. En nog droog ook! :t

Met die wegracer/ Nou ja, een heel klein beetje dan, nog gereden over circuit Francorchamps! :]
Dat blijven toch altijd mooie herinneringen! :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan