Android Smartphone Navigatie

Er zijn heel wat alternatieven. Veel bouten kun je ook vervangen door één met een kogel. Ik heb zelf een stuur met een brug die in de weg zit om een normaal stuurbeugeltje te plaatsen dus heb een van de bouten in de brug vervangen door een met kogel:
1521829799.jpg

Hier besteld trouwens: RAM Mount Motor montage onderdelen
Flink wat mogelijkheden zou ik zeggen. :t
 
Laatst bewerkt:
Daar was ik ook al voor aan het kijken. O.a. ook de standaard bevestigingen die bij een TomTom / Garmin geleverd worden. Ben echter aan het overwegen om een Honda Pan European te kopen, die hebben echter zo'n stuur:

[afbeelding]


Mooi op de kuip boven de tellers monteren.
Nooit laag omdat je dan steeds naar beneden moet kijken.

Je hebt mooi n ruimte tussen kuip en ruit.
Monteer daar je ram mount bol, dan kan daaraan de houder

PB_1504026073624.jpg


Kabels nog weg

PB_1504074664741.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit topic nu twee keer doorgelezen. :-) Osmand geprobeerd en na wat pruttelen vind ik het een fijne app. Veel rustiger qua navigatie als bijvoorbeeld een Maps. Klopt het dat de enige optie voor kronkelroutes het lifetime abonnement van MRA is?
 
Nee hoor. MyDrive.tomtom.com kan het prima en bv Kurviger.de en er zijn er vast nog wel meer.
 
Klopt het dat de enige optie voor kronkelroutes het lifetime abonnement van MRA is?
Nee hoor. MyDrive.tomtom.com kan het prima en bv Kurviger.de en er zijn er vast nog wel meer.
Met RouteYou (web) zijn ook wat mogelijkheden om routes te maken.

Er is wel verschil tussen kronkelroutes en een spannende route zoals je op een TT Rider kan genereren.
Een spannende route "kronkelt" nog meer en kun je ook op verschillende niveaus van kronkelen of hoogteverschillen instellen.
 
Laatst bewerkt:
Ben net een lang weekend op stap geweest met de motor en smartphone als navigatie. Ik ben aan het spelen geweest met MRA en TomTom Go. Afgezien effecten van het spelen (nagenoeg alleen met MRA navigatie), 0,0 issues gehad het hele weekend. Geen data problemen en geen bluetooth problemen. Ik zou graag willen dat dedicated navigatie ook zo kan werken.

Ik ben 1 keer tegengekomen dat de smartphone niet wilde opladen tijdens het rijden maar dat was direct nadat de smartphone, met route actief, een 1 uur lang op een warme tafel (bij 30 graden buitentemperatuur) had gelegen. Na een kwartiertje in de rijdwind ging het laden al weer.
 
Weet iemand hoe icoontjes toe te voegen aan de custom POI's? Het gaat om de Tomtom go app voor Android. Ik heb een boel custom poi's via Mydrive in de app gekregen alleen worden deze als een +-icoontje op het scherm getoond. Ik wil ze graag per categorie laten zien in het scherm.

:)
 
Volgens mij kan dat niet. Je kan volgens mij alleen een beperkt aantal kleurtjes gebruiken.
 
Nope, gaat niet. En ... ook de ruitjes met een bepaald kleurtje gaat niet. Die optie zit op de toestellen van TT en niet in de Go Mobile App.
Custom POI's (in ov2 files) zie je alleen op de kaart via Menu -> Mijn Plaatsen, selecteer naam POI file -> Onderaan menuknop met streepjes en ballonnen.
 
Laatst bewerkt:
Ben net een lang weekend op stap geweest met de motor en smartphone als navigatie. Ik ben aan het spelen geweest met MRA en TomTom Go. Afgezien effecten van het spelen (nagenoeg alleen met MRA navigatie), 0,0 issues gehad het hele weekend. Geen data problemen en geen bluetooth problemen. Ik zou graag willen dat dedicated navigatie ook zo kan werken.

Ik ben 1 keer tegengekomen dat de smartphone niet wilde opladen tijdens het rijden maar dat was direct nadat de smartphone, met route actief, een 1 uur lang op een warme tafel (bij 30 graden buitentemperatuur) had gelegen. Na een kwartiertje in de rijdwind ging het laden al weer.

Ik heb het nu ook voor elkaar dat de bluetoothverbinding (dankzij de juiste hulp-apps) altijd in stand blijft, en weer automatisch koppelt als ik even uit de buurt van de motor ben geweest. De TT Go app werkt perfect, scherm draait niet meer onnodig, trillingen en hitte hebben geen invloed, alle issues opgelost. Ik denk niet dat ik ooit nog een dedicated device nodig heb.
 
Mooi op de kuip boven de tellers monteren.
Nooit laag omdat je dan steeds naar beneden moet kijken.

Je hebt mooi n ruimte tussen kuip en ruit.
Monteer daar je ram mount bol, dan kan daaraan de houder

[afbeelding]

Kabels nog weg

[afbeelding]

Gelukkig zit er een houder al op het dashboard waardoor ik zelf niks hoef aan te passen. Ga de X-Grip op de bal monteren die op het dashboard zit. Dan zit hij mooi hoog.
 
Ik heb het nu ook voor elkaar dat de bluetoothverbinding (dankzij de juiste hulp-apps) altijd in stand blijft, en weer automatisch koppelt als ik even uit de buurt van de motor ben geweest. De TT Go app werkt perfect, scherm draait niet meer onnodig, trillingen en hitte hebben geen invloed, alle issues opgelost. Ik denk niet dat ik ooit nog een dedicated device nodig heb.
Kun je hulpapps aangeven? Mijn Android 7 loopt te klieren. Bedankt Marten
 
Blue Car Tethering op Master phone
Bluetooth Auto Connect op nav phone
Rotation control op nav phone

Dat zou afdoende moeten zijn, mits goed ingesteld. Er zijn nog legio andere apps die hetzelfde kunnen en misschien voor een ander beter werken.
 
Dank. Ik bedoel de BT verbinding naar de Sena helmset (op de Nomu S10 phone).
Met Android 6 geen issues in die hoek. Met Android 7 wel.
Op dit ogenblik bekijkt Nomu de klacht.
 
Ik laat OSMAND een route navigeren langs een geladen GPX.
Gaat goed, maar als ik van de route afwijk stuurt die me via een rechte lijn weer terug naar de originele track.
Is dat een instelling?
 
voor het eerst mezelf ook aan het verdiepen in navigaties.
jongens hier op de club rijden met calimoto waar ik zelf van merk dat het leuke routes zijn als ik mee rij.
Zit er aan te denken om een oudere smartphone hiervoor te gaan gebruiken , kan dit zonder simkaart en abbonement ? of moet je online zijn ?

heb namelijk nog erg mooie toestel hier liggen die verder niet gebruikt wordt omdat hij me steeds te snel leeg is , maar op motor heb ik aansluiting dus kan die permanent aan de stroom
 
Kan prima, geen sim nodig. Gebruik dezelfde Android credentials als op je in gebruik zijnde telefoon. Installeer de benodigde apps en zorg voor een bluetooth of wifiverbinding met je in gebruik zijnde telefoon in je binnenzak. En rijden maar!
 
Kan prima, geen sim nodig. Gebruik dezelfde Android credentials als op je in gebruik zijnde telefoon. Installeer de benodigde apps en zorg voor een bluetooth of wifiverbinding met je in gebruik zijnde telefoon in je binnenzak. En rijden maar!

hij moet wel in verbinding zijn met mn gewone telefoon ?
ben leek hier in hoor , heeft dit ook invloed op batterij gebruik gewone telefoon?
 
Via bluetooth of Wifi hotspot maakt hij verbinding met gewone telefoon, om gebruik te kunnen maken van de dataverbinding. De batterij van je gewone telefoon gaat ietsje sneller leeg bij gebruik van bluetoot, en wat sneller bij gebruik van als Wifi hotspot.
Je kunt ook gewoon zonder internetverbinding navigeren. De meeste navigatie-apps werken met offline kaarten. Je hebt dan alleen geen actuele verkeersinformatie bijvoorbeeld, en je kunt niet bij eventuele routes die in de cloud staan. Het werkt dan hetzelfde als de navigatiekastjes voor in de auto van een paar jaar geleden.
Je kunt de apps en kaarten etc. op je navigatietelefoon altijd updaten via een willekeurige wifiverbinding, zonder SIM.
 
Bij een aantal navigatie apps ben je een internetverbinding nodig om te kunnen navigeren. Alle berekeningen worden dan namelijk online gedaan.
Hoe dan ook. Je zal linksom of rechtsom tegen beperkingen aanlopen als zonder simkaart (of via een hotspot) je smartphone voor navigatie gaat gebruiken.

Internet via een Hotspot is de eerste mogelijkheid om toch een internetverbinding te hebben.

Ze zou bijvoorbeeld een prepaid kaart kunnen gebruiken (T-Mobile kost 5 cent per MB). TomTom Go bijvoorbeeld kost gemiddeld nog geen 10 MB per dag. Dat is dus 50 cent. Dus met 10 euro tegoed kan je dan 20 dagen navigeren. Dat is voor een groep mensen een heel seizoen motorrijden.

Simpel heeft bijvoorbeeld ook goedkope abonnementen als Pre-Paid toch wat te prijzig zou zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan