Plaats navigatie op superbike

Rutgergr

MF veteraan
Donateur
20 jan 2023
1.939
2.095
Oosterhout
Hele domme vraag misschien hoor, maar ik ben helemaal nieuw in de wereld van motornavigatie.

Ik wil graag een TomTom Rider 550 kopen. Allebei m'n motoren zijn door de vorige eigenaar al voorzien van een TomTom voedingsdraadje wat netjes is weggewerkt en bij het stuur hangt. Maar nu zit ik met het volgende. Waar plaats je zo'n ding op een superbike. Op mijn Streetfighter is het makkelijk, houder om het stuur en klaar, sterker nog die heb ik erbij geleverd gekregen.
Maar op m'n 959 Panigale wordt dat een lastig verhaal. Hierbij een plaatje wat ik gestolen heb van een 959 'cockpit' omdat ik er zo geen voorhanden heb van mijn motor. Waar laat je zo'n ding....
IMG_4019.JPG
 
Meest voor de hand liggende plaats is inderdaad op je balhoofd. Nu moet ik zeggen dat ik dit ook zo op mijn CBtje heb geplaatst en het naderhand liever op een andere plaats had gezien (spiegel bv). Op het balhoofd moet je namelijk echt naar onder kijken, en zijn je ogen niet meer gericht op de weg.
Maakt in jouw geval niets uit want je hebt geen andere opties lijkt me. In de kit van RAM zit alles wat je nodig hebt om in vrijwel elk balhoofd te passen 👍
 
En een minder permanente oplossing, met een zuignap op de binnenkant vd kuitruit? Of gaat dat niet werken?
 
Inderdaad, voor een supersport is een ram mount in het balhoofd meestal de beste optie. Zeker met het kleine kuipje van je Panigale. Uit het midden monteren geeft al snel problemen dat je nav bij het sturen tegen het kuipruitje komt. De ram mount die Kars voorstelt heb ik ook gehad maar die bleef altijd wat draaien. Nu heb ik er een die recht boven het balhoofd zit en die bevalt beter. Hieronder wat plaatjes. Als je nog alles moet kopen rijd dan een keer langs een van de Waypoint winkels. Krijg je goed advies en ze meten ook meteen je balhoofdgat om zo de juiste diameter mount mee te geven.