Van der Heyden Motors & Scooters failliet

99% van de gevallen: "Oh, ik ga er nog even over nadenken" , waarna zo iemand een beetje schichtig richting deur schuifelt. Eigenlijk best een trieste vertoning. En in mijn branche ook een beetje raar dat je dan "nog even moet nadenken" over bijv. een stuurkogeltrekker van twee tientjes.
Nu is de huisleverancier heel voordelig natuurlijk O-)

Maar ik ken ook nog de tijd van voor de gereedschapwebshops, waar je dan naar de Brezan of Lasaulec ging en als particulier een klein vermogen mocht neertellen voor een doppensetje of speciaal gereedschap.
Wat zeg ik ? vroeger ?, die vragen nog steeds behoorlijk flinke prijzen als je daar geen account hebt als garagebedrijf
 
Laatst bewerkt:
Maar het ging om Van der Heijden toch...


Achteraf gezien kun je je afvragen of het wel slim was naar een grotere en nieuwe huisvesting te gaan (volgens mij was de oude locatie ook niet zo'n verkeerde) maar dat is ondernemen en ondernemen is risico's nemen...

Toch hebben ze een goede naam opgebouwd in de regio en misschien komt er nog wel een doorstart in enige vorm?

Anyway, het is zonde dat we mogelijk weer een motorzaak verliezen aan de andere kant geeft dat wellicht de concurrentie wel de broodnodige lucht...?
 
dat jij daar niks mee te maken zegt te hebben is je goed recht. maar waar ga je passen als die winkels er niet meer zijn om dat niet genoeg mensen meer de winkel voldoende marge gunnen om te blijven bestaan. rij je dan even op en neer naar rome of taipee om het bij de fabriek te passen of ga je dan zitten huilen dat alle winkels te ver weg zitten? ik was laatst op zoek naar een winkel die fatsoenlijke keukenmessen verkoop omdat ik het fijn vind als een mes goed in de hand ligt en mijn handen niet echt een confectie maat hebben. dichtstbijzijnde winkel was al meer dan 100km enkele reis. en weg is je online voordeel allemaal opgestookt in de tank.
In dat geval bestel ik het gewoon online in de maat die ik denk nodig te hebben of zelfs een aantal maten, en stuur degenen terug die ik niet nodig heb. Geen probleem, krijg gewoon mijn geld terug. Ook zo opgelost. En zoals eerder genoemd met de huidige technieken en de steeds meer groeiende webshops die dezelfde dag nog leveren, is het niet eens zo vervelend om een paar uurtjes erop te moeten wachten

Maar ik vind het grappig dat velen net zoals jij reageren met dat "als de winkels er niet meer zijn!!"

Alsof na het faillissement van een aantal motorzaken of omdat ik een voorstander ben van online kopen gelijk alle winkels maar verdwijnen. :?
Ik denk dat de goede winkels die meegroeien met de tijd (Bijvoorbeeld MKC), gewoon nog blijven bestaan dus ik maak me er ook niet druk om dat er een aantal andere zaken wel het onderspit delven en motiveert mij totaal niet om alsnog in de winkel te gaan kopen en meer te betalen
 
Ja je kan wel elke 'ik' gaan dikdrukken maar dat benadrukt alleen maar dat ik het bij mijzelf hou, en niet voor anderen ga bepalen
 
Van dit soort IK gasten krijg ik altijd kots neigingen.
De IK mensen gunnen niemand iets en de IK mensen zullen altijd blijven zoeken zodat het IK gevoel voorop blijft staan :r :r :r :r :r :r

En IK mensen schamen zich inderdaad nergens voor
Nee hoor. Ik hou het gewoon bij mijzelf. In plaats van dat jij voor mij gaat bepalen waar ik mijn aankopen moet doen volgens jou.

Bovendien begrijp ik dat je met bovenstaande ook nog eens denkt te bepalen dat de mensen die het woordje 'ik' gebruiken dus blijkbaar niemand iets gunnen of zich nergens voor schamen? Wie ben jij dan om dat te bepalen? :?
 
Ik kom zelf uit het Westland en werk me hele leven al in de kassen (vanaf mijn 11e, en min of meer vast vanaf mijn 16e, school heb ik nooit afgemaakt en nooit spijt van gehad ook) , maar hier in het Westland is hetzelfde gaande in de kassen.
Polen en Bulgaren, worden met zijn 8e in een normaal rijtjes huis gestopt, betalen een godvermogen aan huur (want gaat via het uitzendbureau) , al om al vergallen ze de sfeer in de buurt met associaal (in ieder geval niet Nederlands) gedrag.
De plaatselijke jeugd kan geen huis meer vinden, laat staan betalen, omdat alles bezet wordt door Polen, Bulgaren en gierige uitzendbureau's.
De tuinders doen er voor een behoorlijk groot deel zelf aan mee, maar zelf hebben ze nooit ergens last van omdat de meeste vrijstaand wonen, ver weg van waar hun Polen en Bulgaren zitten.

Afijn, heel verhaal allemaal.

Maar sociaal gezien gaat dit het einde van het westland betekenen, en op langere termijn zelfs van de streek en de tuinbouw kennis.

Op korte termijn worden er wat uitzendbureau's en tuinders gelukkig van, op lange termijn betekend dit het einde van het Westland.

Ik zie het echt met lede ogen aan, wat hier gaande is kan naar mijn idee niet meer terug gedraaid worden.
Zeker niet zolang we in de EU zitten, want dat is wat de EU doet, volkeren kapot maken.
Gooi de grenzen maar open !

Ik kan nog wel meer vertellen wat er zo scheef is op dit vlak.
minimum lonen bijvoorbeeld, (Nederlands vs Pools ? 1 EU ? ) ambtelijke controle's van uitzendbureau's (die er niet zijn) .
En oh, had ik al de transport sector genoemd ?




Lonen gelijkgetrokken: Poolse arbeiders concurreren niet meer op prijs
 
Nee hoor. Ik hou het gewoon bij mijzelf. In plaats van dat jij voor mij gaat bepalen waar ik mijn aankopen moet doen volgens jou.

Bovendien begrijp ik dat je met bovenstaande ook nog eens denkt te bepalen dat de mensen die het woordje 'ik' gebruiken dus blijkbaar niemand iets gunnen of zich nergens voor schamen? Wie ben jij dan om dat te bepalen? :?

Het interesseert echt niemand geen ene ruk waar jij je aankopen doet. Wel misselijkmakend is het deel waar je aangeeft winkelpersoneel te vermoeien met passen en advies inwinnen, waarschijnlijk een pot koffie weg te slurpen om vervolgens op www. te kijken naar de goedkoopste webshop die zonder verzendkosten kan leveren.

Uiteraard wil niemand teveel betalen, toch vind ik het wel van belang dat mijn leverancier aan mij verdient, dan kan ik ook nog eens terugkomen, wel zo prettig.
 
Lees gewoon even alle reacties. In plaats van te lezen wat je lezen wilt. Er zijn genoeg suggesties door verschillende mensen gegeven. Evenals dat deze suggesties ook regelmatig besproken zijn in de eerder door jou genoemde "ik wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten" topics. En zoals mpostma schrijft, dat percentage staat niet vast. Is wederom iets dat jij ervan maakt. Zinloze discussie dit.
Dan moet je dat vooral lekker voor jezelf bepalen wat jij denkt dat het beste voor jou is en niet voor mij gaan bepalen of claimen dat jij weet wat mensen over het algemeen doen.

Dat jij er problemen mee hebt dat ik iets pas in een winkel om het vervolgens online te kopen is ook alleen maar dat: jouw probleem. Ga dat dan niet mijn probleem maken :+
 
Dan moet je dat vooral lekker voor jezelf bepalen wat jij denkt dat het beste voor jou is en niet voor mij gaan bepalen of claimen dat jij weet wat mensen over het algemeen doen.

Dat jij er problemen mee hebt dat ik iets pas in een winkel om het vervolgens online te kopen is ook alleen maar dat: jouw probleem. Ga dat dan niet mijn probleem maken :+

:Z

En ik moet niks!
 
Het interesseert echt niemand geen ene ruk waar jij je aankopen doet. Wel misselijkmakend is het deel waar je aangeeft winkelpersoneel te vermoeien met passen en advies inwinnen, waarschijnlijk een pot koffie weg te slurpen om vervolgens op www. te kijken naar de goedkoopste webshop die zonder verzendkosten kan leveren.

Uiteraard wil niemand teveel betalen, toch vind ik het wel van belang dat mijn leverancier aan mij verdient, dan kan ik ook nog eens terugkomen, wel zo prettig.
Ik heb nooit aangegeven dat ik het winkelpersoneel vermoei met passen en advies inwinnen, nooit aangegeven dat ik koffie heb gedronken daar en heb ik overigens ook niet gedaan. Heb ook nooit aangegeven dat ik met de bewuste intentie naar de winkel ben gegaan om iets te passen en het direct online te kopen.
Maar dat even terzijde.

Dat is jouw mening en misschien delen anderen die mening dat het misselijkmakend is in dat geval wat jij opnoemt.

Mijn mening is dat het niet meer dan normaal is om iets in de winkel te passen als het kan en dan om korting te vragen indien ik na onderzoek erachter kom dat het dus stukken goedkoper kan.

Dan laat ik de keus aan de winkel om mij tegemoet te komen en eventueel te onderhandelen of niet.
Indien de winkel de keus maakt om niet te onderhandelen, laten zij vervolgens mij weer de keus om het dus elders te kopen of bij de winkel zelf.

In sommige gevallen zal ik het in de winkel kopen, en in andere gevallen maak ik de keus om het elders te kopen.
 
Alsof na het faillissement van een aantal motorzaken of omdat ik een voorstander ben van online kopen gelijk alle winkels maar verdwijnen. :?
Ik denk dat de goede winkels die meegroeien met de tijd (Bijvoorbeeld MKC), gewoon nog blijven bestaan dus ik maak me er ook niet druk om dat er een aantal andere zaken wel het onderspit delven en motiveert mij totaal niet om alsnog in de winkel te gaan kopen en meer te betalen

Daar gaat het niet over,goede zaken zullen de concurrentie met webshops aankunnen dankzij de door hun geleverde service,waar het om gaat is jouw walgelijke gedrag om van deze service gebruik te maken en dan voor een paar rotcenten minder online te gaan kopen.
Als dit gedrag jouwzelf niet tegenstaat heb je een ontzettend laag zelfbeeld
 
Ik heb nooit aangegeven dat ik het winkelpersoneel vermoei met passen en advies inwinnen, nooit aangegeven dat ik koffie heb gedronken daar en heb ik overigens ook niet gedaan. Heb ook nooit aangegeven dat ik met de bewuste intentie naar de winkel ben gegaan om iets te passen en het direct online te kopen.
Schei toch uit man met je mooipraterij. Jij bent iemand die komt passen in een winkel, niet met de intentie om daar te kopen, want je weet al lang al waar je het wilt gaan bestellen.

Hier:
Ashyri in "Van der Heyden Motors & Scooters failliet"

Veel mensen passen het in de winkel en kopen het vervolgens alsnog online zodra je de maat weet. Zo ook ikzelf
 
Laatst bewerkt:
Daar gaat het niet over,goede zaken zullen de concurrentie met webshops aankunnen dankzij de door hun geleverde service,waar het om gaat is jouw walgelijke gedrag om van deze service gebruik te maken en dan voor een paar rotcenten minder online te gaan kopen.
Als dit gedrag jouwzelf niet tegenstaat heb je een ontzettend laag zelfbeeld
Dat is jouw mening. Die deel ik dus niet met je.

Zoals eerder gezegd hoef jij niet voor mij te bepalen of ik de aankoop in de winkel maak of niet. Als ik het niet eens ben met de prijs die de winkel erop zet, en ik probeer te onderhandelen hierover, maar dat de winkel vervolgens kiest om niet te onderhandelen met mij over een bepaalde prijs, geven zij mij de vrije keus om dan elders de aankoop te doen of om alsnog akkoord te gaan met hun prijs. In sommige gevallen zal ik akkoord gaan met hun prijs en in andere gevallen zal ik elders mijn aankoop doen.
 
Oh excuses, dan zou je dat voor jezelf kunnen bepalen. Zolang je dat maar niet voor mij probeert te bepalen want dan zouden wij een eindeloze discussie kunnen blijven houden.

Ja inderdaad, je hoort / ziet je zelf erg graag lullen _O- :') Maar ben maar niet bang hoor. Lijkt me het beste dat we je gaan negeren.
 
Laatst bewerkt:
Schei toch uit man met je mooipraterij. Jij bent iemand die komt passen in een winkel, niet met de intentie om daar te kopen, want je weet al lang al waar je het wilt gaan bestellen. En ja, dat is een aanname van mij, maar ik zal er niet ver naast zitten.
Dat is inderdaad een aanname en een onjuiste aanname.

Ik probeer altijd nog te onderhandelen in de winkel zelf, als de winkel daar niet op in gaat, dan is het een beslissing of ik alsnog de aankoop doe of niet. Wat is er precies mis met weten wat de prijzen elders zijn? Dat geeft mij juist een betere onderhandelingspositie indien de winkel wel wilt onderhandelen.
 
Dat is inderdaad een aanname en een onjuiste aanname.

Ik probeer altijd nog te onderhandelen in de winkel zelf, als de winkel daar niet op in gaat, dan is het een beslissing of ik alsnog de aankoop doe of niet. Wat is er precies mis met weten wat de prijzen elders zijn? Dat geeft mij juist een betere onderhandelingspositie indien de winkel wel wilt onderhandelen.

Onderhandelen is proberen eruit te komen SAMEN wat jij doet is een eis neerleggen die ingewilgd dient te worden.
Lovenswaardig voor de motorzaak dat ze daar niet op ingaan,ze geven dan namelijk hun hele marge weg,heeft dus geen zin.
De kunst is om er iets erbij te vragen,kost de dealer weinig en heeft voor jou meer waarde,ik noem maar wat een extra visier oid,harde euro's weggeven is het domste wat je kunt doen als ondernemer.
 
Schei toch uit man met je mooipraterij.


Het is geen man maar ze is een vrouw :P En vrouwen zijn nu eenmaal zeer prijsbewust.

En ik ook , al ben ik een man. :+

Net een mooie racekuip ontvangen deze gekocht in Duitsland en waarom niet in Nederland ?

Te duur ;)
 
Onderhandelen is proberen eruit te komen SAMEN wat jij doet is een eis neerleggen die ingewilgd dient te worden.
Lovenswaardig voor de motorzaak dat ze daar niet op ingaan,ze geven dan namelijk hun hele marge weg,heeft dus geen zin.
De kunst is om er iets erbij te vragen,kost de dealer weinig en heeft voor jou meer waarde,ik noem maar wat een extra visier oid,harde euro's weggeven is het domste wat je kunt doen als ondernemer.
Hoezo leg ik een eis neer dan?

Onderhandelen is bij mij inderdaad ook om eventueel iets extra's te krijgen. Bijvoorbeeld een rug protector die er doorgaans niet inbegrepen bij de jas is of inderdaad een extra vizier.
Meeste winkels hanteren de regel dat de medewerkers meestal maximaal 10% korting op artikelen mogen geven, en dat vind ik in de meeste gevallen ook prima.

Ik heb nergens gezegd dat ik absoluut de laagste prijs moet hebben.
Maar als het prijsverschil erg groot is en de winkel dus nergens toe bereid is qua onderhandelen of iets extra's erbij gooien, dan beslis ik in de meeste gevallen om het dan maar online te bestellen.
Soms heb ik geen zin online te bestellen en betaal ik alsnog de volle prijs.

Dat is nog steeds mijn beslissing uiteindelijk, niet van de moraalridders die hier op het forum zitten en maar over mij heen proberen te walsen met hun mening dat het 'walgelijk gedrag' is of 'misselijkmakend' volgens hun en dat ik behoor op een bepaalde manier met winkels om te gaan zoals door hun bepaald wordt.
Daar pas ik voor.
 
Laatst bewerkt:
Het is geen man maar ze is een vrouw :P En vrouwen zijn nu eenmaal zeer prijsbewust.

En ik ook , al ben ik een man. :+

Net een mooie racekuip ontvangen deze gekocht in Duitsland en waarom niet in Nederland ?

Te duur ;)
Haha dat valt echt reuze mee over dat prijsbewuste. Maar inderdaad ik ben een vrouw ;)
In mijn specifieke geval heb ik een bepaald budget gesteld voor mijn totale motoroutfit. Ik moet nog beginnen met lessen, maar wilde alvast het hele pak hebben en uiteindelijk heb ik alsnog mijn budget op moeten rekken met 150 euro en heb ik mijn textiele jas ook gewoon in de winkel gekocht ondanks dat deze goedkoper online was.
 
Ik heb nooit aangegeven dat ik het winkelpersoneel vermoei met passen en advies inwinnen, nooit aangegeven dat ik koffie heb gedronken daar en heb ik overigens ook niet gedaan. Heb ook nooit aangegeven dat ik met de bewuste intentie naar de winkel ben gegaan om iets te passen en het direct online te kopen.
Maar dat even terzijde.

Dat is jouw mening en misschien delen anderen die mening dat het misselijkmakend is in dat geval wat jij opnoemt.

Mijn mening is dat het niet meer dan normaal is om iets in de winkel te passen als het kan en dan om korting te vragen indien ik na onderzoek erachter kom dat het dus stukken goedkoper kan.

Dan laat ik de keus aan de winkel om mij tegemoet te komen en eventueel te onderhandelen of niet.
Indien de winkel de keus maakt om niet te onderhandelen, laten zij vervolgens mij weer de keus om het dus elders te kopen of bij de winkel zelf.

In sommige gevallen zal ik het in de winkel kopen, en in andere gevallen maak ik de keus om het elders te kopen.

Ik hoop niet dat jouw werkgever je een fatsoenlijk salaris betaald.
Sociaal zijn is je volledig vreemd
 
Het is geen man maar ze is een vrouw :P En vrouwen zijn nu eenmaal zeer prijsbewust.

En ik ook , al ben ik een man. :+

Net een mooie racekuip ontvangen deze gekocht in Duitsland en waarom niet in Nederland ?

Te duur ;)

Toch wil je graag dat de klanten van je werkgever/jezelf wel betalen naar Nederlandse waarden zodat jij een beloning naar diezelfde Nederlandse waarden kan krijgen, maar tegelijkertijd willen we eigenlijk geen van allen de Nederlandse prijs betalen, dat moet imho ergens fout gaan...
 
Laatst bewerkt:
Haha dat valt echt reuze mee over dat prijsbewuste. Maar inderdaad ik ben een vrouw ;)
In mijn specifieke geval heb ik een bepaald budget gesteld voor mijn totale motoroutfit. Ik moet nog beginnen met lessen, maar wilde alvast het hele pak hebben en uiteindelijk heb ik alsnog mijn budget op moeten rekken met 150 euro en heb ik mijn textiele jas ook gewoon in de winkel gekocht ondanks dat deze goedkoper online was.


;)

Gewoon lekker kopen waar jij je geld wil uitgeven en aan wie jij het gunt.Laat die relnichten je niet uit de tent lokken want dat doen ze op dit moment.

Hier een voorbeeld voor je van een motorzaak met internet webwinkel mogelijkheden en met goede prijzen.Heb er geen aandelen in ben er ooit wezen kijken en er iets gekocht.Hebben vaak overjarig spul wat A-merken zijn.

http://occasions.termaatmotoren.nl/?gclid=EAIaIQobChMIzbaJ64ue1wIV7wrTCh3MAgH2EAAYASAAEgIjE_D_BwE

Oh ja, ik koop 99% online en 90% in het buitenland }) En gun Rutten zo niet mijn BTW bijdrage :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan