€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Afgelopen weekend lekker aan het sleutelen, hoor ik het onmiskenbare geluid van een BMW Boxer die stopt aan mijn garage. Bleek iemand uit de buurt te zijn (partner van iemand waarvoor ik ooit een batterij vervangen heb in de BMW GS), met een voorstel: of ik de Suzuki DR750S die hij in de garage had staan niet wilde hebben? Interessant. Zeker aangezien hij er alleen een fles wijn voor wil hebben!

Dus wie weet heb ik mijn challenge motor voor volgend jaar ook gevonden *O* Paar foto's al gekregen:
wdz2Egw2foz3qTfew4K7jKdLg6LjjXxrNbKq7JZxaHMNKtsjjaQtg3HnlQERnKeUf-3Ck_sMsazNOzzUolHlZ38sB0WmlJAav321YnhhUO0Yrd0B_80JfJtAiwtbdlf8SKNd5OpeoVQSS1Ovc-XHzB94WC3m-QiPq-SrT9qWF39C16OzypTwkbWnHXgw1-ibe3UBHHd7vbmDvOtYQEqC1oatBxM_AHgxh4mzcmvhUwBPSEmYJhi0oB2q2e6nGiICqSLRzi41k43gn9VX1lIG2blCNAQcckJcP7LSBWnb7ddp2nzqanI58nDHTyWkge8xKG6qBDvuw0E61iXwvjh1DDt1DFJbkMHNAAeyxdaCdZKgKsxb_rnh1sYzOHFNwdOWjaYhhTRxprKbCRZ6kO8KrEbNJMsixXeo71_CC16NwDDhpVy0HJDd87sj6EwANhbHp0cbhSxf_jgF7FlekOyJhPUbvMReEMyKeAwsseHImq0vm76kOLsEiQSENeHmqOD0V__bU8H_B4QEESAlok0bkCrHhDZprYnFny4gcb-ndZbY56ZvpzSzAae8jkrM71m7lbKeJU3ycWg1QFQCxcTcQD0IR6XhvqdwYuv3mA71=w373-h662-no

4WW8-V3MhHO5xapOMra7NvyUjoWgv4UjC7UMqaG_ICxzSMQn7TVDA2DUCTZfoKdOR7NBLfpgc717FptFRhsdWZunD5S5jezCeEtwAE9K1-b6MyOdB--fV89NVAlDAFpgSObiF1l89SxEsiPQ888VvW5AjQUMkGKEcjBTT1KE1lHQLlk_Kjk4Mhg6eHHnoF3VSzlTRRAKbSePD2rOou8E6f_frE7KUZEsLaXAl-iBRXAcU8rJBH6khs9q6Gcg4Suzmb86eLAwRnWUUhPfmSAz3xxb0AzcslQ89JkpGH0tmV424ewmk0NytUp5IQlVLiTSNzSnEpaVxNmoKDzNWfxWodBD-pDGe3NHVbUi2ZKSr05ULyLSQamKtjOdyqP24ywCFv93bgc9h0dV3LYkKuBp6MwfYd5VH7CdHT3Lkdvo5PN8ux9P8u23z0Kvhrzu8F6uIJHZni_mTHWOMUSBH_c7FPxjAJLXShjvNKFLHlXjlNGZHzDTCummiswpxtbjcW0sFk52qVf22IL4-HPuE-QMvd-FJQxVkF3LFTOzMu4TWzvJjz829kqlyWxA5J2CmsL7xQ-1qDTPYcEE_qgkeWjsO7VyTwCyKHwLVpPbx4Hm=w1177-h662-no


Hij gaat pas richting juni mijn kant uit komen, heb ik eerst nog tijd om wat plek te maken door de XS750 en de CB125 buiten te werken :t
 
Veel budget over en daarbij flink wat punten vooraf.

Is echt wel wat anders dan een vierpitter 😉
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend lekker aan het sleutelen, hoor ik het onmiskenbare geluid van een BMW Boxer die stopt aan mijn garage. Bleek iemand uit de buurt te zijn (partner van iemand waarvoor ik ooit een batterij vervangen heb in de BMW GS), met een voorstel: of ik de Suzuki DR750S die hij in de garage had staan niet wilde hebben? Interessant. Zeker aangezien hij er alleen een fles wijn voor wil hebben!

Dus wie weet heb ik mijn challenge motor voor volgend jaar ook gevonden *O* Paar foto's al gekregen:
[afbeelding]
[afbeelding]

Hij gaat pas richting juni mijn kant uit komen, heb ik eerst nog tijd om wat plek te maken door de XS750 en de CB125 buiten te werken :t
tssssskkkk :/

Mooie man :t

Wel 'wat werk' zo te zien.
Maar dat komt tzt nog wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel 'wat werk' zo te zien.
Maar dat komt tzt nog wel.
Aldus de huidige eigenaar:
- Spoel heeft hij al laten herwikkelen (zwak puntje van de Big), terug te monteren (daarom is het blok open aan de linkerkant)
- Nieuwe banden nodig
- Nieuwe ketting nodig

Verder regulier onderhoud wegens stilstand. We gaan het zien :t Wil hem graag nog wat opsmukken:
- Andere demper
- Kappen spuiten
- Kleiner voorwiel

Zo vind ik hem best te pruimen:
lolopoulo.jpg
 
Laatst bewerkt:
battle of the one cilinders word het zo . denk ga maar voor een andere motor oo zoek . ben de enige 4 cilinder nu
 
Aldus de huidige eigenaar:
- Spoel heeft hij al laten herwikkelen (zwak puntje van de Big), terug te monteren (daarom is het blok open aan de linkerkant)
- Nieuwe banden nodig
- Nieuwe ketting nodig

Verder regulier onderhoud wegens stilstand. We gaan het zien :t Wil hem graag nog wat opsmukken:
- Andere demper
- Kappen spuiten
- Kleiner voorwiel

Zo vind ik hem best te pruimen:
[afbeelding]
Valt idd nog mee.
Wat ik nog weet van de Big's, is dat ze erg gevoelig zijn voor lucht. Dus een goede juiste luchtfilter. Geen lekkages, geen vervuilde.

En ja, ik wil ook wel een gratis 1 cilinder om mee te gaan starten :')
 
Valt idd nog mee.
Wat ik nog weet van de Big's, is dat ze erg gevoelig zijn voor lucht. Dus een goede juiste luchtfilter. Geen lekkages, geen vervuilde.

En ja, ik wil ook wel een gratis 1 cilinder om mee te gaan starten :')
Wat ik heb gelezen van puntjes:
- NAK spanning
- NAKS-veer
- Luchtfilter
- Uitlaat gigantisch zwaar (maar een stuk RVS buis is best betaalbaar, dus..)
- Motor uitzetten met decompressiehendel i.v.m. geen anti-terugslag systeem waardoor je starter op zijn flikker krijgt als je hem gewoon uit zet
- DR800 SR43 model is degene die je het beste kan hebben (dikkere voorpoten, grotere schijf voor, schijf achter, meer HP, anti-terugslag systeem, automatische decompressie), maar die was niet in de aanbieding, dus :+
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor, word wel een hele kleine kans dat we op iets identieks rijden als ik mee doe ;)

vooral fijn dat het linker blokdeksel nog gewoon aanwezig is als ik het goed begrijp.
 
Laatst bewerkt:
Wat een bofkont... een Dr big voor een fles wijn👍
 
Kijk! Dat zijn mooie zaken!

Erg leuke motor :) en als hij het goed doet, brengen ze ook nog het nodige op!
 
Zo'n DR lijkt mij ook nog steeds leuk. Maar zijn die normaal niet zo'n €1500? Mag dan wel iets meer zijn dan een Aldi fles _O-

Ik snap dat mensen soms wat cadeau krijgen omdat ze iedereen uit de brand helpen, maar zo is het wachten op iemand mij deze cadeau geeft.
 
Kijk! Dat zijn mooie zaken!

Erg leuke motor :) en als hij het goed doet, brengen ze ook nog het nodige op!
Wel wat achterstand t.o.v. die van jou (Japans en luchtgekoeld), maar als ik een paar keer help i.p.v. toe te kijken, dan moet dat lukken ;)

Zo'n DR lijkt mij ook nog steeds leuk. Maar zijn die normaal niet zo'n €1500? Mag dan wel iets meer zijn dan een Aldi fles _O-

Ik snap dat mensen soms wat cadeau krijgen omdat ze iedereen uit de brand helpen, maar zo is het wachten op iemand mij deze cadeau geeft.
Denk dat een doos wijn dan nog niet genoeg is ;)
 
Laatst bewerkt:
Allemachtig, das een lekker fietsje!!!!!
Bij deze reserveer ik voor de Challenge van 2019 alvast een proefritje!!
 
Laatst bewerkt:
Ergens hoop ik op nieuwe infecties van deze leuke combi: motor opknappen + gemoedelijke vakantie.

Niks ten nadele van oud gedienden, maar lijkt mij dat toch ook meer nieuwe geïnteresseerden dit wel zien zitten?

Al wordt t een groep van 20, prima toch. De manier van rijden kan dat aantal gerust aan, de campings ook. En iedereen is vrij om te plannen hoe en wat, dus ook geen 24/7 op elkaars lip.

Time will tell. En er is nog tijd zat, toch? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan