WSBK Slowchat seizoen 2018

Hoe kijk jij?

  • Live, midden in de nacht

    Stemmen: 11 33,3%
  • Later, maar zeker dit weekend

    Stemmen: 16 48,5%
  • Veel later, wanneer het me uitkomt

    Stemmen: 4 12,1%
  • Niet, ik lees het hier wel

    Stemmen: 2 6,1%

  • Totaal aantal stemmers
    33
Mooie race, jammer dat er de laatste paar laps niet zo heel veel meer gebeurde in het uitgestrekte veld. Mooi resultaat voor de Yamaha's. Wat vinden we van het Rea/Sykes incident? Ik kon het op basis van de beelden niet heel goed inschatten, leek alsof Rea zijn hand overspeelde.
 
Mooie race, jammer dat er de laatste paar laps niet zo heel veel meer gebeurde in het uitgestrekte veld. Mooi resultaat voor de Yamaha's. Wat vinden we van het Rea/Sykes incident? Ik kon het op basis van de beelden niet heel goed inschatten, leek alsof Rea zijn hand overspeelde.

Ik kon het zelfs in de slomobeelden niet goed zien maar dat laatste wat jij neerzet dacht ik namelijk ook....hij wou iets te veel van het goede.
Hij snap nu ook wel dat als die 2 yamaha's eenmaal weg zijn dat hij er kort op moet zitten om nog mee te doen voor het podium....hij zal de overwinningen van af 2 weken geleden nu niet zo eenvoudig pakken als poosje terug.
 
Mooie race, jammer dat er de laatste paar laps niet zo heel veel meer gebeurde in het uitgestrekte veld. Mooi resultaat voor de Yamaha's. Wat vinden we van het Rea/Sykes incident? Ik kon het op basis van de beelden niet heel goed inschatten, leek alsof Rea zijn hand overspeelde.
Oeh, KRT bitchfight:

Rea rage: "Sykes was a lunatic!"
SBK, Rea rage: "Sykes was a lunatic!"

Sykes: "Me to blame? The images say it all"
SBK, Sykes: "Me to blame? The images say it all"

89HANHg.gif
 
Heeft het WSBK eindelijk een incidentje dat voor wat opschudding kan zorgen, zijn er nauwelijks fatsoenlijke camerabeelden van. Zonde. :+
 
Wat een super gave race!

Lullig voor Rea, maar die wordt toch wel kampioen.

Al met al genoten zeg!
 
Geen WSBK gezien dit weekend helaas, behalve de 2e helft van de WSS race (mooie battle tussen Cluzel en Cortese).
Ik lees overal terug dat de Yamaha's het podium hadden behaald, maar check net op youtube snel ff een recap van bijvoorbeeld race 2 en zie 2 Kawa's plat en Melandri (die het snelst was) een grote fout. Haalt toch een klein beetje de glans er vanaf... Dat bedoel ik negatief, en ze komen dichterbij, maar het is nog niet helemaal op eigen kracht bedoel ik ;) (en ja, ze bleven wel zitten , I know)
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk was Melandri snel, beide Kawa's hadden het alles behalve makkelijk en zaten tijdens de crash nog op dezelfde posities als na de start.. dus of die hadden gewonnen is nog geen uitgemaakte zaak.
 
Geen WSBK gezien dit weekend helaas, behalve de 2e helft van de WSS race (mooie battle tussen Cluzel en Cortese).
Ik lees overal terug dat de Yamaha's het podium hadden behaald, maar check net op youtube snel ff een recap van bijvoorbeeld race 2 en zie 2 Kawa's plat en Melandri (die het snelst was) een grote fout. Haalt toch een klein beetje de glans er vanaf... Dat bedoel ik negatief, en ze komen dichterbij, maar het is nog niet helemaal op eigen kracht bedoel ik ;) (en ja, ze bleven wel zitten , I know)


Blijft sowieso lastig om een overwinning in race 2 als pure overwinning te zien, staat JR op front row in race 2 weet je eigenlijk zeker dat je niet gaat winnen.

Ergens heb ik ook het idee dat er door Kawasaki zo langzamerhand gerekend gaat worden ?!
 
Nog 6 ronden te gaan... 12 races..

met 65 punten voorsprong heb je natuurlijk een enorm gat, maar nog een paar van die geintjes zoals afgelopen weekend en je staat weer gelijk.
 
Klopt, maar doel ook op de eventuele afname of toename van toeren ;)

En wie zou het hem nu nog heel lastig moeten maken ? MVDM of Davies ?
Davies vind ik dit seizoen bijzonder slecht presteren , Melandri lijkt nu de betere van de 2 maar heeft te vaak problemen

VD Mark hopen we natuurlijk allemaal maar dan word het echt tijd om te gaan domineren de rest van t seizoen en dat zie ik gewoon niet gebeuren.

voor t kampioenschap zou het heel mooi zijn als het tegen het eind beslist word ipv tegen de bouwvak :P
 
Klopt, maar doel ook op de eventuele afname of toename van toeren ;)

En wie zou het hem nu nog heel lastig moeten maken ? MVDM of Davies ?
Davies vind ik dit seizoen bijzonder slecht presteren , Melandri lijkt nu de betere van de 2 maar heeft te vaak problemen

VD Mark hopen we natuurlijk allemaal maar dan word het echt tijd om te gaan domineren de rest van t seizoen en dat zie ik gewoon niet gebeuren.

voor t kampioenschap zou het heel mooi zijn als het tegen het eind beslist word ipv tegen de bouwvak :P

Zou het niet zo kunnen zijn dat Yamaha stappen gezet heeft en daarmee Ducati voorbij gestreefd is. Ik weiger het te geloven dat het aan Davies ligt namelijk.
 
Het is niet voor niets dat Ducati overstapt naar een 4 cilinder.

De twin is uitontwikkeld en zit op zijn max
Bovendien zal/kan er niet veel meer ontwikkeld worden aan de twin, met het oog op volgend jaar.

Yamaha ontwikkeld gewoon verder aan de huidige motor, dus die zal steeds dichter bij Ducati komen, danwel voorbij streven
 
Het is niet voor niets dat Ducati overstapt naar een 4 cilinder.

De twin is uitontwikkeld en zit op zijn max
Bovendien zal/kan er niet veel meer ontwikkeld worden aan de twin, met het oog op volgend jaar.

Yamaha ontwikkeld gewoon verder aan de huidige motor, dus die zal steeds dichter bij Ducati komen, danwel voorbij streven

is het niet meer dat de panigale een kreng van een motor is? afstelling komt op 99% anders kun je er haast niks mee.
als ik de topsnelheid van alle motoren zie dan staat de duc 9/10 boven aan dus vermogen genoeg lijkt mij , maar ik kan mij ook vergissen :P
 
Nog nooit op een Panigale gereden (en bij lange na niet de kwaliteiten om dat hok uit te wringen _O- )

Maar Ducati rijdt al jaren mee in de top, met diverse coureurs, waarvan ik me er geen kan herinneren die er niets mee presteerde, zoals wel in de MotoGP velen (de meeste?) er niet zo goed mee overweg konden.
 
Laatst bewerkt:
als ik zie hoe melandri en davies op de duc moeten rijden om mee te komen , vooral melandri... dat is niet normaal daarom mijn vraagtekens bij het rijwiel gedeelte en niet zo zeer het twin blokje.
 
Afstelling van Davies en Melandri moet wel heel ver uit elkaar liggen volgens mij, zoals al vaker aangegeven ( en elke ronde word verteld op eurosport :P ) staat de machine van Melandri heel erg op de voorkant.
Davies heeft er volgens mij allemaal geen motivatie meer voor, qua racer is hij gewoon een stuk minder dan bijvoorbeeld een Rea, had in het begin van het seizoen meteen weer achterstand en heeft volgens mij het koppie laten hangen.

Davies volgend jaar op een ander merk ?of zal hij de v4 afwachten ?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan