Choke zit vast van mijn Yamaha R1 2001

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan nog wel een gokje wagen waarom je R1 nu slechter loopt dan voor de werkzaamheden. Hoogstwaarschijnlijk heeft de monteur voor het oplossen van het probleem met de choke de carburateurs van de motor moeten halen. Daarbij kan het gebeuren dat er bij 1 of meerdere inlaatrubbers het rubber zodanig verhard was dat het gescheurd is.

Normaal gesproken krijg je dat dan te horen van de monteur voor je de motor weer mee neemt. Dat is nu dus niet gebeurd?
 
Om eerlijk te zijn: alles.

Als je een motor naar een monteur brengt voor een vastzittende choke, en je krijgt m slechter rijdend terug, maar wel met gereviseerde cilinders, dan houd ik mn hart vast. Die hebben namelijk niks met elkaar te maken.

Bespreek het aub met je monteur.

Nogmaals: zonder duidelijke omschrijving van het euvel en wat er aan gedaan is, kan niemand je op afstand verder helpen.

:^
 
De monteur is niets op aan te merken. Maar wat kan het allemaal wezen met de Yamaha R1.
Choke vast
Daarna Loopt op drie cilinders
Dan inlaatrubbers

Wat kan me allemaal staan te verwachten

Geen fijn gevoel voor mij en de monteur

lijkt me niet dat die op 3 cilinders gaat lopen door een gescheurde inlaatrubber.

ik vermoed dat die wel op 3 cilinders kan gaan lopen als 1 bougie erg vet is geworden, doordat de choke lang heeft vast gezeten, waardoor die niet meer goed vonkt.

misschien zit er een bougie dop los of, op de verkeerde cilinder, dan gaat de ook heel raar lopen.
als dat het niet is, zou ik eerst is kijken of al je bougies wel vonken.
 
En zeker slijtage-s.
Maar een choke vast en wat er dan allemaal nog bij komt.
Kan ik nog meer verwachten??

Je verhaal raakt kant nog wal. Dit is het enige steekhoudende dat ik erover kan zeggen: Je motor loopt op 4 cilinders en de choke doet het niet. Nadat je hem terugkrijgt loopt de motor op 3 cilinders (volgens de monteur of volgens jou?) en doet de choke het weer.

Die twee zaken hebben normaal gesproken weinig met elkaar te maken, en dus kan je alleen maar stellen dat:

- De monteur heeft een fout gemaakt tijdens zijn werkzaamheden waardoor er een cilinder niet meedoet.

Of

- De motor loopt niet op 3 cilinders maar er is iets anders aan de hand.

Of

- Er is iets ongerelateerds aan de hand.

Twee van deze drie conclusies zijn in het nadeel van de monteur. Tijd om terug te gaan dus. Een motor gaat niet ineens op drie cilinders lopen. Wat ik me wel voor kan stellen is dat de inlaatrubbers nog dicht waren voordat de carburateurs eraf gehaald werden, maar door ouderdom van de inlaatrubbers zijn deze (evt ongemerkt) gesneuveld bij het eraf/erop zetten van de carburateurs.

Voor de rest is er niet veel meer wat je hier over kunt zeggen. De reden waarom je geen serieuze antwoorden krijgt is omdat je verhaal leest alsof er informatie ontbreekt en er tegenstrijdigheden instaan. Dat betekent meestal dat de monteur niet duidelijk heeft uitgelegd wat er aan de hand was (of het niet wist en maar wat verzon), of dat jij het verkeerd hebt begrepen. Dat kan gebeuren, maar daar kunnen wij dan ook weinig mee.
 
Laatst bewerkt:
Mijn toppertje,Red Yamaha R1 2001, was motorisch en technisch helemaal in orde. Helaas heb ik in de koude ochtenden mijn choke niet kunnen gebruiken om te starten, dus deed ik dat alleen met de accu. Maar startten deed mijn toppertje. Toch konden we de R1 niet zelf fiksen en hebben hem weggebracht.
De choke is los,
MAAR NU KOMT HET!!!!!!!
Nu loopt mijn R1 op drie cilinders. Nu een revisie plegen aan deze cilinder. Twee dagen verder, mijn Yamaha loopt nog niet goed. Nu denkend aan de inlaatrubbers, maar deze zijn wel HEEEEL erg duur van Yamaha R1 2001., namelijk €250.

Breng ik mijn toppertje rijdend weg, omdat de choke alleen vastzit en gebeurt dit allemaal met de Yamaha R1

Mijn vragen;
Kan dit allemaal de oorzaken zijn?
Zijn de inlaatrubbers ZO prijzig van een Yamaha R1?
Wat kan ik doen?

Lees je bericht zelf eens, en dan moet je net doen als of het een blackbird van jan uit emmercompascum is...

Je motor technisch helemaal in orde????? maar geen werkende choke....klopt niet samen
Is hij naar een dealer gebracht, of naar een onafhankelijke motorzaak of jande Beun(monteur ) om de hoek...
Wat zat er vast aan de choke, meestal een hele stang die door 4 carburateurs gaat, lijkt me niet zo moeilijk dat gangbaar te krijgen, moet al heel iets aan de hand zijn ...

En zoals al meer gevraagd ...wat is een cilinderrevisie...en waarom 1 en niet gelijk allemaal als hij toch open ligt
 
Ben ik de enige die de frustratie van de TS een beetje begrijpt? Hij brengt als a-technisch persoon zijn motor naar een monteur voor reparatie. Na "reparatie" blijkt de motor slechter te lopen dan voorheen en krijgt hij een onsamenhangende uitleg van de monteur.
Als de TS zijn uitleg correct is dan heb je toch een oetlul van een monteur?
 
Ben ik de enige die de frustratie van de TS een beetje begrijpt? Hij brengt als a-technisch persoon zijn motor naar een monteur voor reparatie. Na "reparatie" blijkt de motor slechter te lopen dan voorheen en krijgt hij een onsamenhangende uitleg van de monteur.
Als de TS zijn uitleg correct is dan heb je toch een oetlul van een monteur?

ik begrijp de frustratie wel, maar het verhaal van TS slaat echt nergens op.


ik dacht eerst dat het een belg was
 
Ben ik de enige die de frustratie van de TS een beetje begrijpt? Hij brengt als a-technisch persoon zijn motor naar een monteur voor reparatie. Na "reparatie" blijkt de motor slechter te lopen dan voorheen en krijgt hij een onsamenhangende uitleg van de monteur.
Als de TS zijn uitleg correct is dan heb je toch een oetlul van een monteur?
Je bent niet de enige, ook ik begrijp zijn frustraties. Ik twijfel er niet aan dat ts zijn uitleg correct is, ik ben er vrij zeker van dat die niet klopt.
Ts vind 250 euro voor zijn rubbers erg veel maar dat staat toch helemaal niet in verhouding met zijn cilinder revisie?
Zolang we niet weten wat er aan de hand was en wat er daadwerkelijk gebeurt is blijft het gissen.
 
Een R1 heeft neem ik aan een soort Nicasil wand,is er maar 1 boring gereviseerd kost dat alleen
al veel geld,dus laat de topic starter maar eens weten wat die zogenaamde revisie gekost heeft.
Overigens denk ik ook dat er een carburateur bedoeld word.
 
Ik heb meer het idee dat TS met een half oor naar de monteur heeft geluisterd, of de helft vergeten is van wat er gezegd is, en daarom nu boos wordt op de mensen die reageren..

Want ik ga er gemakshalve vanuit dat de monteur toch wel een beetje een idee waar hij mee bezig is.

En wij weten ook niet wanneer de motor slechter is gaan lopen, en welke opdracht TS heegt gegeven aan de monteur.
 
helaas heeft de moderator mijn serieuze antwoorden weggehaald ? Ga naar een echte goede motorzaak met goede monteurs als die nog bestaan ?

:?

Dat lijkt me sterk.
Kun je aangeven waar je denkt dat er een reply verwijderd is ?




Ben ik de enige die de frustratie van de TS een beetje begrijpt? Hij brengt als a-technisch persoon zijn motor naar een monteur voor reparatie. Na "reparatie" blijkt de motor slechter te lopen dan voorheen en krijgt hij een onsamenhangende uitleg van de monteur.
Als de TS zijn uitleg correct is dan heb je toch een oetlul van een monteur?

Ik snap de frustratie van TS wel.
Maar met de informatie die hij geeft kan niemand een zinnig antwoord op geven.





Helaas maar weinig serieuze antwoorden, waar ik totaal niets mee kan.
Zijn dit wel echte motorliefhebber, die andere helpen met een probleem.


Goedlopende Yamaha R1 wordt weggebracht met vastzittende choke.
Dit wordt hersteld, maar nu loopt de motor slecht.
Cilinders gereviseerd en loopt nog niet goed.
Misschien de inlaatrubbers??

Wie kan me een serieus antwoord geven......

En geen Paashaas oplossingen, die heb ik genoeg gehad!!!

Je hebt een vrij grote bek duidelijke mening maar om af te geven op de gebruikers hier is niet op zijn plaats.

Je hebt zelf 0,0 technische kennis, anders zou je zelf ook weten dat niemand een zinnig antwoord kan geven op jouw vraag.
Een motor die niet goed loopt, daar zijn 692 verschillende redenen voor te bedenken.
Bovendien, je roept dat er een cilinder gereviseerd is.
Dat is een term die ik nog nooit gehoord heb, ik kan er wel wat bij bedenken.... maar in principe roep je alleen wat er gemaakt is en vraagt wat er dan nog meer mis kan zijn. Hoe kan iemand daar antwoord op geven zonder de motor te zien, horen, voelen ?

Jij geeft geen informatie over het ontstaan en verloop van de storing en wat er allemaal wel/niet door die monteur is gedaan met welk gevolg. Hoe verwacht je dan wel een fatsoenlijk antwoord terug ?


Ik had gister 12 appels, nu heb ik er nog 5. 2 zijn er gejat maar wat is er met de andere 4 gebeurd ??
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moet het TS duidelijk zijn:

We hebben niet een helder verhaal. Ook blijft een beetje schimmig wat er precies aan werkzaamheden aan de motor gedaan zijn.

Zonder meer achtergrond info, is het niet mogelijk om een goed antwoord te geven op zijn vraag.
 
:?

Dat lijkt me sterk.
Kun je aangeven waar je denkt dat er een reply verwijderd is ?


Geen idee of het bewust gedaan is of dat er iets van een "bug" in het spel is maar iig is een reactie van mij, op de fruitpost van Zot dus, verdwenen. Ook een andere reactie, op mijn post in dit geval zie ik ook nergens meer. :X

Reactie(s) waren niet geheel on-topic maar toch relevant/leerzaam. :Y O-)
 
In techniek wordt idd geschoond.

Zeker wanneer een bijdrage geen toegevoegde waarde heeft voor TS, of de discussie.

Verder on topic houden aub.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan