ervaringen polini vario motorscooter

Ducati851

MF'er
21 sep 2005
44
0
Delft
Hallo,

Voor mij Honda ps150i ben ik aan het kijken voor een polini vario.
Hij trekt prima tot de 60km en dan zakt hij in, al wat rond gekeken op het internet en ik denk dat een polini vario dit kan oplossen. Echter vroeg ik me af of er mensen zijn met ervaring hier mee, ook de vraag of je er een met 6 of 9 rollen moet nemen.
 
Heb op mijn dylan een polini gehad
Vario was versleten en was een stuk voordeliger dan oem
Geloof niet dat ik veel verschil merkte, anders dan normaal met nieuw rollers en/of vario
Reed prima
 
Dat zou best kunnen, je ziet wel eens een ingesleten rand bij vario's met veel km, dat zorgt ook voor een raar toeren verloop.
Drukveer word ook slapper op den duur net als de trekveertjes.
Rolletjes slijten ook dus gelijk alles vervangen is best een goed idee, zet er dan gelijk een kevlar snaar in.

Ik ben niet zo fan van Polini of Malossi vario"s.
In me scooter tijd vond ik de Doppler vario makkelijker af te stellen en, beter lopen, ze slijten ook niet zo hard als een Polini of Malossi vario, zijn ook een stuk goedkoper .
 
Die dip kan ook veroorzaakt worden door een knik in de spiebaan van de halfpoulie van je koppeling. Als je halfpoulie dat heeft, zul je altijd iets een dip houden halverwege je vario bereik. In de scooter wereld wordt de halfpoulie met rechte spiebaan ook wel torque driver genoemd..
 
Terug
Bovenaan Onderaan