CB Twintopic

Waar zijn de CB Twinnetjes gebleven?

  • Ze zijn destijds opgereden, gewoon versleten!

    Stemmen: 3 2,8%
  • Nooit echt populair geweest, weinig verkocht!

    Stemmen: 5 4,7%
  • Nu in handen van liefhebbers, erbij naast een zware!

    Stemmen: 55 51,4%
  • Ze staan nog vergeten in schuren, kelders, garageboxen etc.

    Stemmen: 31 29,0%
  • Opknappen loont de moeite niet!

    Stemmen: 6 5,6%
  • Onderdelen te duur.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Onderdelen slecht te krijgen.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Maakt niet uit waar, gewoon niet interessant.

    Stemmen: 5 4,7%

  • Totaal aantal stemmers
    107
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Roger, Ik heb een gekopieerde partslist CB450 maart 72, jij een whb?
Kopietjes uitwisselen? Ooit kreeg ik het aanbod voor een kopie van TZ750 en ik heb daar niet adekwaat op gereageerd toe! Spijt, spijt!

Moraal van het verhaal, het ijzer smeden als het heet is!
Ik lees het wel! ;)

Groet
.. ik zal eens gaan zoeken of ik al een kopie van een WPHB heb liggen of ooit heb gemaakt, :} voor je aanbod, maar ik heb alle cb450 onderdelen boekjes in de loop van 5 jaar bij elkaar gesprokkeld
 
full


Niet meer te koop op Marktplaats.nl. Hoe zeldzaam is dit model in Nederland, dat is de vraag.
Het model waar Pirsiq op reed, de auteur van 'Zen en de kunst van het motoronderhoud.'

Om te :9~ voor de Twinlovers!

 
Laatst bewerkt:
gaaf die klokkies, en dan die km teller. sweeeeeeeeeeeeet

full


Very nice indeed! Eerste 'Black Bomber' heeft zelfde type tellerpartij! Ook een imposant mooie remtrommel voor.

Maar wie heeft er zoveel, ping, ping, ping, wie heeft er zoveel......... O-)

Jammer dat er van elke foto een stukje ontbreekt!
 
Laatst bewerkt:
Laverda? Wat zal die CB 72 opbrengen? Inmiddels acht biedingen en de top op 2300 Euro. Een mooie Black Bomber is om en nabij de 4500 tot 5000 Euro, meen ik.
Recent stond er een vroege BB met vierbak te koop voor 3000 Euro, was maar even! :?

Overigens, een Laverda, ook niet te versmaden :9 !
 
Laatst bewerkt:
full


Een "bloedmooie 1979 CD200? (marktplaats) Effe nakijken, CD? Welk merk is dit? Trommelrem voor in 1979?

CB72 is overigens 50 E boven het openingsbod! Beurswaarde CB Twins gaat omhoog! ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf nieuwsgierig, geen CB wel een Twin! Vreemde eend in de bijt, de CD is een Honda! Zo waar, naast de 200 ook nog een 175. Wat ik noem, mooi door lelijkheid! ;( ;)

full


Is dat een Engelse plaat voorop?
 
Kvind de 175 toch stukken mooier dan de 200. Ze waren voor de engelse markt bestemd, vandaar ;)
Die 175 lijkt me erg leuk om ooit nog eens te hebben, naast zijn petit broerke (cd50, heb ik dus al :9 ). Gaat evengoed nog 130!
 
Die 200 is in my opinion eikelig beautifull, George, eh James or... maar dan wel met dat megasize kofferrek van die oneseventyfive, please? :X
 
Vandaag ben ik begonnen met het opknappen van de Cb200;
full

Tank eraf, kappen eraf enz..........als 1e moest de keerring achter het aandrijf tandwiel er aan geloven, nog nooit zo aan het modderen geweest met een keerring, na 2 boorparkers en een soortje poelietrekker eindelijk de keerring op de werkbank...........pppfff dacht dat die er nooit uit zo komen :P
Morgen even naar v/d peijl in Goes :] spullen halen op naam van de baas, geen Btw en 30% korting.....blijft het leuk winkelen :)
 
Dat is geen half werk, op het podium en spotlight on! Leuk het begin op dit topic mee te maken. Succes met de aankoop en verder, verder....

En ja, beetje tobben, hoort erbij, vandaag zelf ook een minuskuul schroefje van de snelheidskabel met hamer en beitel draaiend gekregen. Olieleidingen zo vast als een huis, nog even verzinnen!
Toi, toi
 
Piccie van mijn eigen 500 Twin. Ruim voor de 'Kleppendekselse klus', nu bijna een jaar geleden aan begonnen! O-)

full
 
Wow, daar ziet het beestje er heel gaaf uit! Mooie kleur oranje bij de rest van het chroom en "metaal". De bike schiet ook weer op?
 
Wow, daar ziet het beestje er heel gaaf uit! Mooie kleur oranje bij de rest van het chroom en "metaal". De bike schiet ook weer op?

Dankje, er gaat niks boven 'full metal' wat mij betreft! En in de wedergeboorte zit nu flink schot! De klare lijn van alle onderdelen, vrij van troep en verwering, het dan weer samenvoegen is pure poezie, balsem voor de motorgeest! O-)
 
Laatst bewerkt:
Vanavond begonnen met de remklauw monteren en zorgen dat de voorkant er weer topiejopie uit komt te zien, de voorpoten worden gepolijst [licht] voor het glim-effeckt. De remkleuw is een kabelbediende, iets wat je tegenwoordig ook op minibikes tegenkomt, bij het demonteren kwam ik stevig rood vet tegen in de remklauw wat duidelijk zeer oud was en de smerende functie verloren had............ik neem aan dat er ook gewoon wit vet in mag [White Greeze]. We zijn geen schade tegengekomen of missende onderdelen, de remblokken zijn nog dik genoeg en natuurlijk hebben die even aan het schuurpapier geroken...........nieuw vet erin en meer onderhoud is overbodig. Het voorwiel vertoond geen losse spaken dus ook deze even oppoetsen en met een ingevette as zal deze weer vele kilometers gaan draaien, hierbij een 2-tal foto's van de onderdelen in de remklauw en de remklauw binnenzijde :P
001.jpg

002.jpg

Ik neem aan dat er vast sommigen zijn onder jullie die een beetje de wederopbouw willen zien vlotten hier in het forum en zal dus af en toe een up-date doen
 
Ik weet niet wat de warmte opbouw en doorgifte is van de rempartij, maar misschien wel iets om over na te denken. Als het witte vet gaat lopen omdat het te warm wordt en vervolgens op de schijf komt dan lijkt mij dat niet goed.

Ik weet t niet zeker, maar denk er eens over na. Misschien dat t vet wat er nu in ziet bestand is tegen wat hogere tempeeaturen.
 
Ik weet niet wat de warmte opbouw en doorgifte is van de rempartij, maar misschien wel iets om over na te denken. Als het witte vet gaat lopen omdat het te warm wordt en vervolgens op de schijf komt dan lijkt mij dat niet goed.

Ik weet t niet zeker, maar denk er eens over na. Misschien dat t vet wat er nu in ziet bestand is tegen wat hogere tempeeaturen.
Klopt idd........op mijn werk gebruiken we dat vet in elek. waterpompen die een redelijke temperatuur halen..........maar ik zal het zeker eens nagaan.
bedankt voor de tip :)
 
is in goede staat komt binnenkort nieuw e luchtfilters op en nieuwe pakkingset voor carbs

full


staat nog op de orginele bandjes zien er ook nog perfect uit
orginele uitlaten
alleen de rechter spiegel is de draad ral van dus licht er nu af
verder helemaal ok
30.000 op de teller
loopt als de brandweer

noem eens een bedrag ben echt beniewt wat ie waard is
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een mooi ding, maar meer dan €50 euro zal je er niet voor krijgen. Ik geef je €100 en neem m dan meteen mee, ok? *D :P :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan