CB Twintopic

Waar zijn de CB Twinnetjes gebleven?

  • Ze zijn destijds opgereden, gewoon versleten!

    Stemmen: 3 2,8%
  • Nooit echt populair geweest, weinig verkocht!

    Stemmen: 5 4,7%
  • Nu in handen van liefhebbers, erbij naast een zware!

    Stemmen: 55 51,4%
  • Ze staan nog vergeten in schuren, kelders, garageboxen etc.

    Stemmen: 31 29,0%
  • Opknappen loont de moeite niet!

    Stemmen: 6 5,6%
  • Onderdelen te duur.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Onderdelen slecht te krijgen.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Maakt niet uit waar, gewoon niet interessant.

    Stemmen: 5 4,7%

  • Totaal aantal stemmers
    107
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoiets is ook leuk
full
 
Bedankt voor de tips en het plaatsen van de foto's.

Zijn cb250 en 350 onderdelen uitwisselbaar??

bv:
Is het mogelijk om op een cb250 versnellingsbak een 350 cilinder en kop te plaatsen?

Ik neem aan dat je dan in de problemen komt met je versnellingen en krukas of zijn die bakken van 250 en 350 twins hetzelfde? Of aleen de carterhelften en de versnellingen zelf niet.....

Weet iemand hier meer van.........
 
MOTO RETRO WIEZE 2005, thema is Honda!

full



Donner Wetter, hoeveel CB450 modellen zijn er destijds in Duitsland gesleten?
De meneer van deze tafel sprak engels maar kwam uit Duitsland met zijn handel!
 
Hoe laat je je handel een beetje in het oog springen, door er geel gespoten wehrmachthelmen op te leggen.

Overigens drie maal Twin! De eerste is een CB450T van ca. 1971. Rubbers voorvork nog helemaal heel, uitlaatbochten niet verroest, originele lak! Daarnaast CB250T en.... Zal aan de DASsticker te zien ook wel uit Duitsland komen. Er stond echt leuk spul daar! O-)

full
 
Laatst bewerkt:
Klassiek, rood frame, zilvergrijze tank, spatborden etc. CB50 Dream.
Woorden zijn hier eigenlijk overbodig. :} :} :} :} :} :} :} :} :}

full
 
En ook dit stond er, lijkt wat bij elkaar gezocht met die buddy, maar evenzogoed is deze twin de 30 jaar ruim gepasseerd! :} Hij viel in het niet bij een schitterend uitziende Guzzi :9~ . Achterspatbord net zichtbaar.

full
 
De Octoberhallen, wat een overspanning voor een bourgondisch ontspannen Honda Moto Retro-evenement. Mooie stands, goede gatering, welkom in Wieze en zo klonk het ook aan de deur bij aankomst. :}

full
 
Ik volg dit forum al een tijdje, ik heb namelijk ook een brik. Ik zoek trouwens nog best wel een hoop onderdelen. Qua uiterlijk moet er een hoop gebeuren. Die voorvork zonder kappen of rubbers is een doorn in mijn oog. Kapjes heb ik wel maar zonder embleem, mis ook tankembleempjes. Nog een pikant detail is dat hij niet eens rijd op dit moment. Carburateurs eraf gehaald, kon niet echt veel ontdekken, behalve dat een miniscuul klein veertje op een chokeschuif kapot was en daarom een lam kleppie had. Veel werk heb ik er nog niet ingestoken, ben zelfs al een aantal keer van plan geweest te stoppen met het hele project. Het valt me vies tegen, vooral qua betaalbaarheid van de onderdelen. Ik dacht zo'n twinnetje kost niet zoveel. Draadboom gekocht bij Roukema (80 euro), oude was in zeer slechte staat. Getracht daar ook zo'n veertje voor mijn carburateur aan te schaffen. Kwam er op neer dat ik een total onbruikbare carb van een ander type motor moest kopen omdat daar zo'n veertje op zat. Oke, zei de gek, wat kost me dat? Meer dan 100 euro vroeg 'ie. Daar kom ik dus ook nooit meer! Maar het feit blijft dat elke keer als ik in de schuur ga kijken ik weer verliefd ben op dat best wel groot uitgevallen Honda twinnetje. Er zit absoluut potentie in, dat weet ik zeker!

 
gewoon de moed erin houden, onderdelen verzamelen kost soms wat meer tijd dan je denkt (en soms inderdaad ook geld ja). en voor somige onderdellen zoals je veertje kun je ook gewoon eens bij een uitgebreide ijzerhandel gaan kijken of ze wat vergelijkbaars hebben. verder zijn er heel betaalbare onderdelen op ebay.de te vinden en op marktplaats komt ook geregeld wat voorbij. eigenlijk is het advies gewoon alles in de gaten houden dan kom je er wel. nuttig is ook om uit te zoeken welke onderdelen specifiek zijn voor de 250, en welke onderdelen ook op andere types gebruikt zijn. voorpoten, achterbrug koplampjes, en soms ook blokdelen

houd moed
 
Na een dag wikken en wegen besloten om toch het blok ook maar gelijk goed aan te pakken...............nieuwe pakkingen, de kleppen nacheken, vervangen wat we tegenkomen..............en het blok er weer uit laten zien als nieuw, het frame begint nu echt goed kaal te worden;
009.jpg

Het blok weegt trouwens toch meer dan gedacht en eruit halen viel ietwat tegen, dacht dat bv het kleppendeksel wel kon blijven zitten maar helaas...evengoed staat het op de werkbank en gaan we op zoek naar een pakkingset en alles wat er vervangen moet worden.
010.jpg
 
halloo! ik ben sinds VANMIDDAG de "trotse" eigenaar van een CB250N uit 1980, uiteraard een opknapper die 2 jaar stil heeft gestaan, maar daarvoor altijd goed heeft gelopen!

(btw ben nieuw op dit forum)

greetz Luuk
 
Weer een Honda Twinnetje erbij, gaaf! 250Twin lijkt me een leuke fiets, post eens een plaatje 8-)

zeker ook omdat ze vanaf nu ook 25jaar -> oldtimer kunnen zijn! 8-)
 
Laatst bewerkt:
halloo! ik ben sinds VANMIDDAG de "trotse" eigenaar van een CB250N uit 1980, uiteraard een opknapper die 2 jaar stil heeft gestaan, maar daarvoor altijd goed heeft gelopen!

(btw ben nieuw op dit forum)

greetz Luuk

Hoi, welkom Luuk, leuk een liefhebber en CB twin erbij. Misschien een verhaal over het aan de praat krijgen, opknappen, en ja, een piccie!

Aan de piccies hierboven te zien is Motorfreak duidelijk aan de slag gegaan :} . Een kick toch, om alles is door de handen te laten gaan! })
 
motorfreak heeft gewoon weer te veel onderdelen eraf gehaald en daardoor de keuze moeten maken om alles netjes te maken............of doe ik expres er alles eerst afhalen :P
Ben ondertussen op zoek naar onderdelen en pakkingen :)

Heb nog wel 1 punt.........zal ik de tank spuiten in een andere kleur, of gewoon uitdeuken en bijspuiten in een gelijke kleur.........of???
 
motorfreak heeft gewoon weer te veel onderdelen eraf gehaald en daardoor de keuze moeten maken om alles netjes te maken............of doe ik expres er alles eerst afhalen :P
Ben ondertussen op zoek naar onderdelen en pakkingen :)

Heb nog wel 1 punt.........zal ik de tank spuiten in een andere kleur, of gewoon uitdeuken en bijspuiten in een gelijke kleur.........of???

Klinkt heel herkenbaar, de smaak te pakken?! Tankkleurprobleem of gewoon zin om door te pakken, meteen effe een andere look krejeren. Zelf heb ik ook geconstateerd dat de tank van mijn CB een beetje cosmetica modig heeft. Ik hou de originele kleur en ga voor 'restauratie' van de lak waarbij het jarenlange gebruik niet wordt verhuld. Hoe? Beet je schuren, spuiten, schuren, spuiten en transparant erover. Zo een soort experiment. Eerst wel op een proefobject! O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan