Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hallo VEntastic,Van het weekend de gear indicator goed gemaakt, en deze werkt nu ook naar behoren![afbeelding]
Hallo VEntastic,
Hier een (motor)noob.
Heb je die gear indicator er zelf op gezet of zat die al op de motor?
Ik heb onlangs een gele Fazer gevonden, zie foto.
Zou het mogelijk zijn om zo'n gear indicator er op te zetten?
Of ben ik echt ......
Thanks
Menno
[afbeelding]
Kijk dat zijn de uitleggen waar je iets mee kunt!@VENtastic
Komt ie
Als eerste heb ik een plaatje gemaakt waar de gearindicator op geplaatst word.
[afbeelding]
Deze een passend kleurtje gegeven.
[afbeelding]
Gelukkig, m'n bestelling is binnen.
[afbeelding]
Kuipkapjes en de kunstof kap op de benzinetank eraf.
Benzinetank met een klos hout omhoog gezet.
Als je een Speedohealer hebt dan moet je de 3-pool stekker in de juiste volgorde aansluiten:
Speed sensor (plug vrouwtje)--->GIpro ---> Speedohealer ---> motor Mannetjes plug.
Vervolgens: pak de 2-polige transparante stekker. Deze heeft twee draden. Een Grijs en een zwart/blauwe draad.
Haal de zwarte ommanteling ongeveer 3cm eraf en maak een verbinding tussen de GIpro zwart/groene en de grijze draad
d.m.v.de bijgeleverde rode draad connector.
[afbeelding]
Dan maak een verbinding met de GIpro Rode 12V draad naar de achterlicht remlicht schakelaar.
Deze is een 2-polige Bruine stekker.Verbind de Bruine draad d.m.v.de bijgeleverde rode draad connector.
[afbeelding]
Nu kan je de 4-polige stekker met de GIpro verbinden.
De klus is nu geklaard.
Kijken of alles goed werkt:
Zet de motor in de vrij en zet kontakt aan.
De GIpro telt van 6 naar 1, dan knippert er langzaam een "L".
[afbeelding]
[afbeelding]
Draai aan het achterwiel. De indicator laat een streepje als een draaiend wiel op het display zien.
Start de motor. De "L"gaat nu sneller knipperen.
Zet het kontakt uit en monteer alles weer.
Als je een Speedohealer hebt klopt het niet helemaal en moet je de boel resetten.
Dit doe je als volgt: kontakt aan.Als je de cijfers op de display ziet dan kontakt uit.
Herhaal dit 5 keer en hij is gereset.
Als laatste: Haal het groene plastic aan de achterkant van het display eraf en plak het op de gewenste plaats.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die van mij heeft ABS
[afbeelding]
Huh... Een FZ6 met ABS valt niet aan te sluiten via een kabel... Hiervoor moet je wel wel alles solderen...Die van mij heeft ABS
[afbeelding]
als je daar al moeite mee hebt, dan zou ik dat ook niet proberenHmm,
Technisch verhaal.
Denk dat ik het niet ga proberen, ben al blij dat ik mijn zadel er af krijg...
Hier op MF komen ze ook af en toe voorbij... Heb er laatst nog een voor € 40,- gekocht hier Scheelt toch weer de helft.als je daar al moeite mee hebt, dan zou ik dat ook niet proberen
Op marktplaats zie ik de Gipro gearindicator voor 80,-, scheelt weer wat centjes.
@VENtastic
Komt ie
Als eerste heb ik een plaatje gemaakt waar de gearindicator op geplaatst word.
[afbeelding]
Deze een passend kleurtje gegeven.
[afbeelding]
Gelukkig, m'n bestelling is binnen.
[afbeelding]
Kuipkapjes en de kunstof kap op de benzinetank eraf.
Benzinetank met een klos hout omhoog gezet.
Als je een Speedohealer hebt dan moet je de 3-pool stekker in de juiste volgorde aansluiten:
Speed sensor (plug vrouwtje)--->GIpro ---> Speedohealer ---> motor Mannetjes plug.
Vervolgens: pak de 2-polige transparante stekker. Deze heeft twee draden. Een Grijs en een zwart/blauwe draad.
Haal de zwarte ommanteling ongeveer 3cm eraf en maak een verbinding tussen de GIpro zwart/groene en de grijze draad
d.m.v.de bijgeleverde rode draad connector.
[afbeelding]
Dan maak een verbinding met de GIpro Rode 12V draad naar de achterlicht remlicht schakelaar.
Deze is een 2-polige Bruine stekker.Verbind de Bruine draad d.m.v.de bijgeleverde rode draad connector.
[afbeelding]
Nu kan je de 4-polige stekker met de GIpro verbinden.
De klus is nu geklaard.
Kijken of alles goed werkt:
Zet de motor in de vrij en zet kontakt aan.
De GIpro telt van 6 naar 1, dan knippert er langzaam een "L".
[afbeelding]
[afbeelding]
Draai aan het achterwiel. De indicator laat een streepje als een draaiend wiel op het display zien.
Start de motor. De "L"gaat nu sneller knipperen.
Zet het kontakt uit en monteer alles weer.
Als je een Speedohealer hebt klopt het niet helemaal en moet je de boel resetten.
Dit doe je als volgt: kontakt aan.Als je de cijfers op de display ziet dan kontakt uit.
Herhaal dit 5 keer en hij is gereset.
Als laatste: Haal het groene plastic aan de achterkant van het display eraf en plak het op de gewenste plaats.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
^ in de OP ermee!
Zo, de gear-indicators zijn HOT!
Ik rijdt zelf alweer een paar jaar met een gear indicator van LedGear op mijn FZS600.
Heerlijk zo'n gear indicator. Als ik (ooit) een andere motor koop is dat de 1e modificatie die moet gebeuren. Er zijn veel mensen die roepen dat ze dat niet nodig hebben maar ik vindt het erg fijn om te kunnen zien in welke versnelling je rijdt. Je went er snel aan, en gaat het missen als je het niet hebt als je op een andere motor rijdt.
Overigens, de afwerking van de gear-indicator van LedGear is toch wel mooier dan de plaatjes die ik hierboven allemaal gezien heb. Helaas heb ik er geen foto van en het is nu te donker om er eentje te maken.
Op de site van Damted staat er meer informatie over. Ik kan ook geen link meesturen want de LedGear site is offline.
Gelukkig besluiten steeds meer fabrikanten om een gear indicator standaard in te bouwen. Prima ontwikkeling!
Hier heb je een foto van de ledgear
Is inderdaad een van de mooiste die er is voor de FZS600. Ik kijk regelmatig op de site of er al nieuws is maar helaas.
Gefeliciteerd
Vind dit plaatje nog een mooie herinnering aan de mijne [afbeelding]