Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
De tip met de tie-rip zal ik zeker uitproberen.
Wel zou het me verbazen als ie tijdens het rijden tegen een 'stop' aan zou komen. Het effect is duidelijk merkbaar rond 50km/uur op een mooie vlakke asfaltweg, waarbij de vering naar mijn idee niet meer als enkele milimeters in/uit veert.
tja, is al weer jaartje geleden :-) maar probleem is op zich nog steeds t zelfde (ben er alleen aan gewend nu)
Volgens t boekje mag de druk tot max. 1.2 bar, en bij 1.2 is het stuiterige het minste. ??
Omdat mijn cbx550 nogal wat olie drinkt en het me makkelijk lijkt gewoon op n metertje t kunnen zien of ik al weer eens bij moet vullen, vroeg ik me af of t mogelijk/moeilijk is een oliepeilmetertje in te bouwen?
- Zijn deze sensors te krijgen voor een cbx550?
- meten deze oliepeil of oliedruk...
Reprobate; bedankt voor t aanbod, maar ik denk dat t inbouwen zelf op zich wel gaat lukken :)
Ik zal t microfoontje mooi recht voor de bek zetten.
Ben nog wel benieuwd naar ervaringen met MA-46 headset en gebruik van FOX-funtie....
ik heb net bij www.mega-com.nl een Alan PMR 456R set besteld voor communicatie met passagier en andere motor. Volgens de commentaren op t forum is dit wel een redelijke set, maar bepaalt voornamelijk de headset en de inbouw daarvan de kwaliteit.
Daar heb ik (ondanks uitgebreid alle topics...
Maar nog ff:
Is het dus wel de voorvering? Dat begrijp ik zo'n beetje uit de reacties hier?
Ik zal ook maar s beginnen met aan antiduiksysteem te rommelen, dan met dikkere vorkolie en dan evt nog met nieuwe (wp)vering...
vorkolie hoeft toch niet elke 1500km ververst te worden?
Ik bedoelde hierboven dat er geen andere (dikkere) dan de standaard voorgeschreven vorkolie inzit.
De keerringen zijn 1500km geleden vervangen met verse vorkolie.
Heb m ff op mn ftp gezet:
ftp://Dijkens.homeip.net/Motor/CBX550_Rep_Handboek.zip (61Mb)
Overigens weet ik niet of ik m daar voor eeuwig laat staan... dus ...
Nee, nog geen andere vering of dikkere olie in poten.
Wellicht is dat de oplossing, maar wil eerst beetje weten of dat t is.
Heb nu net 350 euri aan achterband en koppeling uitgegeven en aangezien t toch een brikkie blijft en t elk moment afgelopen kan zijn, wil ik niet zomaar ff van alles...
Ik heb met mn cbx550 van t weekend heerlijk 500 km gereden. helemaal top!
Alleen viel me wel wat op:
Soms heb ik in een langere bocht met wat hogere (60kmh?) snelheid (bijv. klaverblad) dat m'n voorwiel wat stuiterig wordt.
Ook merk ik t een enkele keer met constante snelheid op 50km wegen (50...
ik ga dat van de drukveren toch nog maar navragen idd. volgens mij had ie alles vervangen.
De koppelingskabel loopt mi echt soepel en blijft niet hangen. Voor t geld kan m eventueel wel vervangen...
Wat bedoel je met op het blok? Kabel zit aan de kant van de motor wel goed en stelwieltje bij t stuur zit mooi in 'middelstand': kan losser en vaster ...
Ik kan me wel voorstellen dat als de kabel aan de kant van de motor iets meer richting draaipunt op het heveltje zou zitten, het verschil...
is t trouwens wel normaal dat op de bok achterwiel wel gaat draaien in 1e met koppeling ingeknepen? maar dat kracht zo klein is dat als je er op zit, dat ie net niet kruipt?