Ik heb vorige week nieuwe koppelingsplaten op mn cbx550 laten zetten omdat de oude vaak bij 7000rpm doorslipte.
Nu met de nieuwe slipt ie nog steeds door en vanavond met mn zoon achterop op de snelweg kon ik niet boven de 130 uitkomen of hij slipte al door (5500 rpm).
Nu dacht/denk ik dat t de kabel is die te strak staat dus heb ik m wat losser gezet: niet meer slippen, maar kreeg m niet meer goed in z'n vrij en met koppeling ingeknepen kruipt de motor.
Dus:
- iets losser: moeilijk schakelen, nauwelijks in z'n vrij te krijgen en kruipen in 1 met ingeknepen koppeling
- iets vaster: slippende koppeling bij grotere krachten.
Koppelingskabel loopt lekker soepel, dus die lijkt me ook goed.
Heeft iemand dit wel eens gehad en wat valt hier aan te doen?
Nu met de nieuwe slipt ie nog steeds door en vanavond met mn zoon achterop op de snelweg kon ik niet boven de 130 uitkomen of hij slipte al door (5500 rpm).
Nu dacht/denk ik dat t de kabel is die te strak staat dus heb ik m wat losser gezet: niet meer slippen, maar kreeg m niet meer goed in z'n vrij en met koppeling ingeknepen kruipt de motor.
Dus:
- iets losser: moeilijk schakelen, nauwelijks in z'n vrij te krijgen en kruipen in 1 met ingeknepen koppeling
- iets vaster: slippende koppeling bij grotere krachten.
Koppelingskabel loopt lekker soepel, dus die lijkt me ook goed.
Heeft iemand dit wel eens gehad en wat valt hier aan te doen?