Kawa ER6 Topic *Deel VI*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren heel even met eigenaar van een ER6-N staan praten.
Mooi ding hoor maar wel aan de kleine kant.
Hoe ervaren de 1m86 + eigenaren dat?
 
Bedankt voor de info, maar ik rijd zaterdag naar Superpole en dan komt er een nieuwe uitlaat op :0

Ook een prima herrie-pijp ;)

Gisteren heel even met eigenaar van een ER6-N staan praten.
Mooi ding hoor maar wel aan de kleine kant.
Hoe ervaren de 1m86 + eigenaren dat?

Ben 1,85 m maar geen centje pijn.
Wellicht als je 2,00 m bent, dat de verhoudingen minder kloppen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit het met roest bij deze kawa?
Hebben ze nog gevoelige punten?

En onderhoud.
Hoe lang doen jullie gemiddeld met een setje ketting tandwielen?
Banden?
Om de hoeveel km moet er welke onderhoud?
Olie kleppen andere zaken?

Sorry voor de vele vragen.

Gr kevin
 
Eerste model was aangegeven de uitlaat die kan scheuren en de waterpomp keering.

Wat zijn de technische verschillen tussen het eerste en het tweede model?
 
Hoe zit het met roest bij deze kawa?
Hebben ze nog gevoelige punten?

En onderhoud.
Hoe lang doen jullie gemiddeld met een setje ketting tandwielen?
Banden?
Om de hoeveel km moet er welke onderhoud?
Olie kleppen andere zaken?

Sorry voor de vele vragen.

Gr kevin
zoals aangegeven alleen de uitlaat bij de demperklem. En de waterpompkeering is wel eens voorgekomen.

om de 6000 km inspectie, om de 12000 grote beurt.
Kleppenstellen pas bij 42.000
Ik deed ca 15.000 met een voorband en 9.000 met een achterband (tourbanden)
Ketting tandwielen 20.000
 
Ik 1m86 en lange stelten.
Woont er iemand in de buurt van oegstgeest met een ER6-N waar ik een klein stukje op mag proberen of het wat voor mij is?

Twijfel tussen de ER6-N en de suus gladius
 
Ik 1m86 en lange stelten.
Woont er iemand in de buurt van oegstgeest met een ER6-N waar ik een klein stukje op mag proberen of het wat voor mij is?

Twijfel tussen de ER6-N en de suus gladius
Tussen de Gladius en ER6N zit weinig verschil.

De suzuki zit wat lager en passiever terwijl de ER6 juist wat actever zit. De kniehoek en afstand tot het stuur is ongeveer hetzelfde.

De ER6N is veel sportiever afgeveerd terwijl de suzuki meer op comfort is afgericht.

Het blokje van de ER6N is speelser, het blok van de suzuki kan wat meer koppel hebben onderin en klinkt mooier.
 
Vandaag even op de ER6-N gezeten bij motoport.
Dat zat wel verdomd lekker moet ik eerlijk bekennen.
Mooie compacte motor.
Lijkt me zeer wendbaar zowel op de weg als door de tuin manuvreren.

Ben nog druk aan het geld sparen maar een keer lekker proefrijden kan geen kwaad ;)
 
Vandaag even op de ER6-N gezeten bij motoport.
Dat zat wel verdomd lekker moet ik eerlijk bekennen.
Mooie compacte motor.
Lijkt me zeer wendbaar zowel op de weg als door de tuin manuvreren.

Ben nog druk aan het geld sparen maar een keer lekker proefrijden kan geen kwaad ;)
Na mijn ER6 uit 2008 en nu een CBR-F zou ik zo als ik het geld had een nieuw model ER6 kopen.
Prachtige motor en fijn ding.
 
Hoop volgend jaar een budget van 4000 bij elkaar te hebben.
Wil eigenlijk een motor kopen voor de komende 10 jaar.
ER6-N " lijkt" een prima motor hiervoor.
Ton moeten ze wel kunnen draaien toch zeker?
 
Toch maar wel ? *D
Jawel maar dan wel het laatste nieuwe model en voor een betere prijs :-( is nu niet te betalen voor mij. Maar tegen die tijd zien we wel weer verder :9

Was dik en dik tevreden over de ER6 en mis soms het speelse karakter echt.
 
Ik ga ergens volgende week maar eens een proefrit aanvragen.
Weet nu hoe de gladius voelt,toch ook wel erg benieuwd naar deze ER6-N :P
 
Zeg,wel strak zo'n korte plaathouder maar hoe gaat dat tijdens het rijden in de regen?
En hebben jullie allemaal zo n losse middenbok ?
Wel onhandig zo met ketting smeren/stellen denk?
 
Mag dinsdag effe anderhalf uur proefrijden op een 2006 ER6-N :)

Ik begrijp dat er drie modellen zijn van de naked.
Eerste Tot 2008 zonder abs en geen noemenswaardige gebreken enkel die uitlaat die kan scheuren en de waterpomp keering?

Model tot 2012, bovengenoemde punten opgelost?
Met ABS.

Wat zijn verder technisch gezien de verschillen tussen deze drie modellen?

Ohja, ik zie wat verschillende uitlaten voorbij komen.
Hoe is het geluid bij rustig rijden?
Ik zal hem ook veel woon werk gaan gebruiken maar elke werkdag ga ik of om middernacht weg of kom net na middernacht thuis in een woonwijkje.
Wil geen ruzie veroorzaken natuurlijk ;)
 
Laatst bewerkt:
Olie t koud gemeten worden. Bij warme motor zit niet alles in de carterpan.
Wellicht VOOR het rijden oliepijl checken.

Gewoon motor rechthouden, je hebt een marge, als ie daar tussen zit issie goe :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan