VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
bedankt dutch, maar ik heb al 4 revisiesetjes en 2 losse membranen gekocht, 2 waren nog goed, 2 met een gat/scheurtje er in. Van de mengbuizen wist ik niet/was me nog niet opgevallen. Zal er rekening mee houden.
De carbs en het kleine grut hebben al lekker mogen badderen in de ultrasoon :)
Ik ga er overigens maar van uit als men het over voorste en achterste heeft (in het manual ook al)dat de cilinderrij wordt bedoelt, NIET de carburateurs? want de voorste carbs voeden natuurlijk de achterste cilinderrij.
Ik volg ook met grote interesse het rubber/weekmaker project natuurlijk, de rubbers zijn nog niet aan het scheuren zo hard, maar al wel flink stug/stevig. Dat wordt dus sowieso met de föhn monteren.
 
Laatst bewerkt:
De code staar op de rand aan inlaatzijde van het carb huis. Net boven de vlotterbak..

carbID.jpg


En ja, ik had het met de aanduiding voor/achter over de cilinders..

Losse membranen... Dat wordt een leuke klus.. Moet je de ring op de gasschuif breken en daarna weer lijmen??

Mocht het niet lukken, ik heb nog genoeg gasschuiven met goede membranen (Witte ring versie.)
 
Laatst bewerkt:


Mooi hoor!

Zal een pk of 50 hebben (heb het vf400/500 handboek niet mee op vakantie... :-) )

Je kunt controleren of er langs de koppelingsas olie lekt, schijnt meer voor te komen (had mijn vf ook)

Jullie fiets had ooit de "kont cowl": de bevestigings gaten zitten aan de zijkant in het zadel.

Ga er zeker een keer op rijden en laat maar weten wat jullie ervan vinden.
T'is geen torque/pk monster maar heeft zeker z'n charme.
 
Rijdt prima inderdaad, hebben er al op gereden. Zal de koppelings as eens controleren, bedankt.

We zijn van plan om hem in een originele nieuwstaat terug te brengen
 
Het blok is overal mooi droog. De motor heeft ook nog maar 22000km gelopen. Rijd wel apart beetje een 2takt. Heb al een keer 180 op de teller gehad, verder gaat ie ook niet. Jammer dat de contcowl mist. Er mist ook een kapje bij het standaard. Even speuren op internet. Zal nog wel een uitdaging worden.
 
Het blok is overal mooi droog. De motor heeft ook nog maar 22000km gelopen. Rijd wel apart beetje een 2takt. Heb al een keer 180 op de teller gehad, verder gaat ie ook niet. Jammer dat de contcowl mist. Er mist ook een kapje bij het standaard. Even speuren op internet. Zal nog wel een uitdaging worden.

Als het een origineel Japanse fiets is kan dat heel goed kloppen. Voor zover ik weet is alles daar begrensd op 180 km/h.
Zit er geen rode lamp op het dashboard die aangaat bij 80 km/h? Een Japanse VF750F heeft dat iig wel.
 
Ja klopt, zit inderdaad een rood lampje in het dashboard. Waarvoor dient het? Om mensen erop te wijzen niet te hard te rijden ofzo. Nogal een vervelend ding.
 
Ja klopt, zit inderdaad een rood lampje in het dashboard. Waarvoor dient het? Om mensen erop te wijzen niet te hard te rijden ofzo. Nogal een vervelend ding.

In Japan is / was het verplicht zo een lampje te hebben. Deze gaat aan zodra je 80 km/h of harder rijdt. Lekker laten zitten, want origineel ;). Tenzij je grote verbouwplannen hebt.

De Amerikaanse / Canadese imports hebben vaak running lights (de voorste knipperlichten branden dan gelijk met dimlicht). Dit staat dan ook speciaal aangegeven op het kentekenbewijs, omdat het afwijkt van de regelgeving die wij hier hebben / hadden. Zo zijn er volgens mij nog wel wat meer verschillen te vinden.
 
Het blok is overal mooi droog. De motor heeft ook nog maar 22000km gelopen. Rijd wel apart beetje een 2takt. Heb al een keer 180 op de teller gehad, verder gaat ie ook niet. Jammer dat de contcowl mist. Er mist ook een kapje bij het standaard. Even speuren op internet. Zal nog wel een uitdaging worden.

2 takt? Mis ik hier iets of bedoel je 4 takt omdat je normaal altijd 2 takt rijdt? :?
 
Hij bedoelt dat het hem doet denken aan een 2-takt... Dus zal wel iets met een knetterend geluid, een hoop rook en een zeer krappe powerband zijn :+

Aan de andere kant... de filmpjes van Dutchy, met de race VF500F, deden qua geluid ook een klein beetje aan een 2t denken. Heerlijk om te horen :).
 
Gisteren naar Maxim geweest. Carburateurs die de vorige maal super waren gereinigd nu weer gemonteerd:

Maxim geweldig bedankt!!! :} *O*
Het is hier al vaker ter sprake geweest, maar als je er dan zelf voor staat is het toch vreemd:

Waarom de verschillen dacht ik te weten, de voorste cilinders hebben het makkelijker de achterste moeilijker omdat er behalve de waterkoeling achter nauwelijks luchtkoeling is. Dus achter grotere sproeiers dacht ik. Maar het is dus precies andersom?? :?
Ook het andere geraadpleegde handboek geeft exact dezelfde maten en plaats...
Bij mij overigens 148 en 145.

Bij mij zijn de naalden overal dezelfde.
Volledigheidshalve dit er dan ook nog maar ff bij.

Ik ben toch benieuwd waar nu de hersenkronkel zit, wie het weet mag het zeggen.
 
Het geheim zit hem naar mijn idee in de mengbuizen..
mainjetholders-1.jpg


De achterste cilinders krijgen (gezien het gatenpatroon) veel eerder, meer brandstof.. De rest is via de gasnaald geregeld..

Ook door de hoek van de gasschuif (voor meer liggend, als achter meer staand) is er rekening mee gehouden..
 
Het geheim zit hem naar mijn idee in de mengbuizen..
[afbeelding]

De achterste cilinders krijgen (gezien het gatenpatroon) veel eerder, meer brandstof.. De rest is via de gasnaald geregeld..

Ook door de hoek van de gasschuif (voor meer liggend, als achter meer staand) is er rekening mee gehouden..
Bedankt, het gaat dus met name om de plaats van de gaten in de mengbuis, daar had ik even niet goed genoeg naar gekeken.
 
Iemand nog interesse in een setje progressieve veren voor een VF750F voorvork?

Heb ze nog nooit gemonteerd gehad, er zit nu door het vele wachten een lichte roest op (zal ik verwijderen).

Stuur maar even een PM bij interesse.
 
De Wintergreen olie heb ik gekocht voor € 8,99 per 50 ml.
De alcohol mag dat of is dat isopropyl alcohol? Die is in grotere verpakkingen ( 1 en 5 liter) verkrijgbaar.
Medicinale alcohol in flesjes van 110 ml.
Ik ga inlaatrubbers van een honda v30 uit 1984 behandelen.

Ik ben gewone ontsmettingsalcohol (behandeling v wondjes) bij de apotheker weest halen...
Waar heb je die wintergreen gekocht?
Die laatste rubber (n°4) heeft er dus een dikke 12 dagen in gelegen, lol, hij is soepel hoor, neen, niet opgelost, lol.

Aparte bike, die VF400 Integra
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reactie, just terug uit coma, net 11 nachten weest Gentse Feesten gaan vieren, ... *O* 11 katers op rij jeezes pfffffffffffff nu een zuiveringskuur'ke voor de lever best...lol

Ik ben gewone ontsmettingsalcohol (behandeling v wondjes) bij de apotheker weest halen...
Waar heb je die wintergreen gekocht?
Die laatste rubber (n°4) heeft er dus een dikke 12 dagen in gelegen, lol, hij is soepel hoor, neen, niet opgelost, lol.

Aparte bike, die VF400 Integra

WINTERGREEN OLIE 50 ML bij Ericakruiderijen.nl in Hoevelaken
Ik heb twee rubbers 24 uur laten weken en kreeg er weer beweging in.
De andere twee liggen nu al twee dag in dezelfde oplossing te weken.
Moet nog even kijken hoe die nu zijn.
Ze waren echt steenhard voordat ze erin gingen. (Slechte vergelijking in combinatie met rubbers?)
 
Is alle wintergreen olie hetzelfde?

Ik heb bijv. deze gevonden. 100ml voor 17,25.

Als we verder neuzen zien we dat het grootste bestanddeel (99%) methylsalicylaatis. En dat is hier te koop voor veel minder centjes. 500ml voor €55,12 namelijk.

Zal dit werken als vervanger voor de Wintergreen? Iemand zin om mij voor te gaan? O-)
 
Geen goedje, dus ik zou zeggen... Dat werkt waarschijnlijk goed..

Wiki:
In pure form, methyl salicylate is toxic, especially when taken internally. A single teaspoon (5 ml) of methyl salicylate contains 7 g of salicylate,[18] which is equivalent to more than twenty-three 300 mg aspirin tablets. The lowest published lethal dose is 101 mg/kg body weight in adult humans,[19] (or 7.07 grams for a 70-kg adult). It has proven fatal to small children in doses as small as 4 ml.[9] A seventeen-year-old cross-country runner at Notre Dame Academy on Staten Island died in April 2007 after her body absorbed methyl salicylate through excessive use of topical muscle-pain relief products.[20]

Most instances of human toxicity due to methyl salicylate are a result of over-application of topical analgesics, especially involving children. Some people have intentionally ingested large amounts of oil of wintergreen. Salicylate, the major metabolite of methyl salicylate, may be quantitated in blood, plasma or serum to confirm a diagnosis of poisoning in hospitalized patients or to assist in an autopsy.[21]

Dus 23 300 mgrm aan aspirines zouden ook goed zijn..

Waar aspirines al goed voor zijn.. _O-

Wel wil ik eens onderzoeken waarom inlaatrubbers tijdens het "verzinkproces" zo schoon en zo soepel als nieuw worden. Ik heb nu aardig wat boutjes en moertjes verzinkt en knikker altijd mijn rubbers erbij.. Komt er altijd geweldig goed uit..
 
Laatst bewerkt:
Geen goedje, dus ik zou zeggen... Dat werkt waarschijnlijk goed..

Wiki:
In pure form, methyl salicylate is toxic, especially when taken internally. A single teaspoon (5 ml) of methyl salicylate contains 7 g of salicylate,[18] which is equivalent to more than twenty-three 300 mg aspirin tablets. The lowest published lethal dose is 101 mg/kg body weight in adult humans,[19] (or 7.07 grams for a 70-kg adult). It has proven fatal to small children in doses as small as 4 ml.[9] A seventeen-year-old cross-country runner at Notre Dame Academy on Staten Island died in April 2007 after her body absorbed methyl salicylate through excessive use of topical muscle-pain relief products.[20]

Most instances of human toxicity due to methyl salicylate are a result of over-application of topical analgesics, especially involving children. Some people have intentionally ingested large amounts of oil of wintergreen. Salicylate, the major metabolite of methyl salicylate, may be quantitated in blood, plasma or serum to confirm a diagnosis of poisoning in hospitalized patients or to assist in an autopsy.[21]

Dus 23 300 mgrm aan aspirines zouden ook goed zijn..

Waar aspirines al goed voor zijn.. _O-

Wel wil ik eens onderzoeken waarom inlaatrubbers tijdens het "verzinkproces" zo schoon en zo soepel als nieuw worden. Ik heb nu aardig wat boutjes en moertjes verzinkt en knikker altijd mijn rubbers erbij.. Komt er altijd geweldig goed uit..

En als we nu es alle boutjes en moertjes in de wintergreen knikkeren...??? :Y _O-
Ach, zou te simpel zijn voor een propere, roestvrije behandeling... |(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan