Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt altijd de overtreffende trap he :}
Voor mijn SP2 had ik ook een lekker bestickerde !

sZto0py.jpg

c2PPwOK.jpg
 
Ik vraag me altijd af hoe deze sets zijn. Dat de kleur iets afwijkt, ok, maar voornamelijk hoe de (pas)vorm van zo'n set is...
 
Ten Kate uitvoering. Zijn er ook niet veel van gemaakt/over. Ach keuzes he, het is dat ik er niet twee kwijt kan.
 
Ik zag zojuist in een Italiaanse video op YouTube dat er voor de SP1 ook een HRC kit te koop zou zijn (geweest?) voor 'gewone' consumenten.
Resultaat zou een daling van gewicht naar 170kg en een vermogen stijging naar 170pk zijn...

Broodje aap of heb ik iets gemist?

Kan hem nergens vinden op internet...
 
Ik zag zojuist in een Italiaanse video op YouTube dat er voor de SP1 ook een HRC kit te koop zou zijn (geweest?) voor 'gewone' consumenten.
Resultaat zou een daling van gewicht naar 170kg en een vermogen stijging naar 170pk zijn...

Broodje aap of heb ik iets gemist?

Kan hem nergens vinden op internet...
Staat me bij dat dat klopt, schijnen best aan e prijs te zijn. Ik heb eens een aantal kuipdelen van een gast overgenomen en die had een zilvergrijze SP1 met hrc kit. Gast was best aan het pochen over wat sportauto’s en dergelijke die hij in die loods had staan (waarvan een paar van hem zouden zijn) en dat hij alleen maar een SP1 wilde met een hrc kit, omdat een gewone niet goed genoeg was voor hem (al zei hij als een natte krant te rijden :? )
Kon er verder ook helemaal niets aan zien op die SP van hem, dus vroeg ik met toen hetzelfde af en dezelfde vraag hier gelsteld.
 
170 pk/170 kg?
En dat in het jaar 2000/2001?

Dat lijken me meer WSBK specificaties uit die tijd (als die dat al haalden).

Dat vermogen zou nog kunnen (maar of die dan nog steeds zoveel km's kan maken zonder regelmatig een complete blokrevisie....)
Maar 36 kilo gewicht er af?
Dat lijkt me, zeker in die tijd, bijna onmogelijk voor een straatmotor.
 
Ok, dan houden we het op een mooie droom. Totdat iemand een linkje met bewijs vindt natuurlijk 😉
 
Volgens mij kwam ik via google bij het 7e sp topic waarbij het toen ging over het afstellen van een sp met hrc kit...
 
zo iets?...
VTR1000SP-1 COMPLETE RACER (NL6) ENG KIT
PART NO. NAME QTY Unit Price Total
06100-NL6-000 ENG PARTS KIT 1 $25,227.36
06110-NL6-000 OIL PAN SET (see parts below) 1 $1,303.07
06120-NL6-000 HEAD COVER SET (see parts below) 1 $1,542.83
06130-NL6-000 CAM SHAFT SET (see parts below) 1 $865.24
06140-NL6-000 VALVE SET (see parts below) 1 $2,814.62
06170-NL6-000 INJECTOR SET (see parts below) 1 $3,127.36
06220-NL6-000 CLUTCH SET (see parts below) 1 $4,326.18
06230-NL6-000 TRANS MISSION SET (see parts below) 1 $6,546.60
06310-NL6-000 ACG SET (see parts below) 1 $2,064.06
13101-NL6-000 PISTON 2 $453.47 $906.93
13121-NL6-000 RING,PISTON TOP 2 $45.87 $91.74
13131-NL6-003 RING,PISTON 2ND 2 $45.87 $91.74
13141-NL6-003 RING,PISTON OIL 2 $34.40 $68.80
15102-NL6-000 PLATE,OIL PUMP 1 $342.97 $342.97
15131-414-000 ROTOR,INNER OIL PUMP 1 $5.42 $5.42
15132-NL6-000 SHAFT,OIL PIMP 1 $101.12 $101.12
15133-414-000 ROTOR,OUTER OILPUMP 1 $4.27 $4.27
15232-NL6-000 SPG,RELIEF VALVE 1 $8.03 $8.03
15233-NL6-000 SEAT,RELIEF VALVE SPG 1 $25.02 $25.02
15515-NL6-000 ORIFICE,1.4MM 1 $80.27 $80.27
15516-NL6-000 ORIFICE,1.8MM 1 $80.27 $80.27
19220-NL6-000 COVER COMP.WATER PUMP 1 $118.84 $118.84
19506-NL6-000 JOINT,3WAY 1 $192.85 $192.85
19523-NL6-000 PIPE,WATER FRONT 1 $218.92 $218.92
19524-NL6-000 PIPE,WATER REAR 1 $218.92 $218.92
19525-NL6-000 HOSE B,WATER 2 $22.93 $45.87
31910-NL6-000 SPARK PLUG R7119-10(IR) 2 $45.87 $91.74
90001-NL6-000 BOLT,FLANGE 12*30 1 $5.11 $5.11
90003-NL5-000 PLUG,TAPER 1 $13.55 $13.55
90004-492-010 SPL,BOLT FLANG 10*22 1 $9.90 $9.90
90081-NC2-000 BOLT.DRAIN.12MM 1 $1.36 $1.36
$25,313.57
VTR1000SP-1 COMPLETE RACER (NL6) OIL PAN SET
PART NO. NAME QTY RSC UNIT RSC SET
06110-NL6-000 OIL PAN SET 1 $1,303.07
11210-NL6-000 OIL PAN 1 $788.09 $788.09
11316-NL6-000 GASKET OIL PAN 1 $5.73 $5.73
15150-NL6-000 STRAINER COMP OIL 1 $560.84 $560.84
$1,354.67
VTR1000SP-1 COMPLETE RACER (NL6) HEAD COVER SET
PART NO. NAME QTY RSC UNIT RSC SET
06120-NL6-000 HEAD COVER SET 1 $1,542.83
12109-MT7-300 JOINT BREATHER 1 $5.21 $5.21
12311-NL6-000 COVER FRONT HEAD 1 $869.41 $869.41
12321-NL6-000 COVER REAR HEAD 1 $699.49 $699.49
12322-NL6-000 PLATE BREATHER 1 $21.89 $21.89
12325-NL6-000 GASKET BREATHER PLATE 1 $3.86 $3.86
95701-06012-08 BOLT FLANGE 6*12 2 $0.36 $0.36
$1,600.22
VTR1000SP-1 COMPLETE RACER (NL6) CAM SHAFT SET
PART NO. NAME QTY RSC UNIT RSC SET
06130-NL6-000 CAM SHAFT SET 1 $865.24
14110-NL6-000 CAM SHAFT COMP FR-IN 1 $224.13 $224.13
14120-NL6-000 CAM SHAFT COMP RR-IN 1 $232.47 $232.47
14130-NL6-000 CAM SHAFT COMP FR-EX 1 $224.13 $224.13
14140-NL6-000 CAM SHAFT COMP RR-EX 1 $224.13 $224.13
$904.85
VTR1000SP-1 COMPLETE RACER (NL6) VALVE SET
PART NO. NAME QTY RSC UNIT RSC SET
06140-NL6-000 VALVE SET 1 $2,814.62
12208-MBB-003 SEAL VALVE STEM (EXH) 8 $3.65 $29.19
14711-NL6-000 VALVE INLET 4 $265.83 $1,063.30
14721-NL6-000 VALVE EXHAUST 4 $333.58 $1,334.34
14750-NL6-000 SPG SET VALVE 8 $7.40 $59.21
14771-NL6-000 RETAINER VALVE SPG 8 $20.64 $165.12
14775-NL6-000 SEAT VALVE SPG OUTER 8 $16.47 $131.77
14776-NL6-000 SEAT VALVE SPG INNER 8 $21.89 $175.13
$2,958.06
VTR1000SP-1 COMPLETE RACER (NL6) INJECTOR SET
PART NO. NAME QTY RSC UNIT RSC SET
06170-NL6-000 INJECTOR SET 1 $3,127.36
16211-NL6-000 INSULATOR THROT BODY 2 $11.88 $23.77
16219-NL6-000 BAND INSULATOR 2 $10.32 $20.64
16400-NL6-000 THROTTLE BODY ASSY 1 $2,189.15 $2,189.15
17237-NL6-000 FUNNEL AIR 1 $360.69 $360.69
17238-NL6-000 FUNNEL AIR 40MM 1 $505.59 $505.59
90049-NL6-000 BOLT SOCKET 5*14 4 $6.88 $27.52
90401-NL6-000 WASHER 5.2*11*1 4 $15.32 $61.30
$3,188.65
VTR1000SP-1 COMPLETE RACER (NL6) CLUTCH SET
PART NO. NAME QTY RSC UNIT RSC SET
06220-NL6-000 CLUTCH SET 1 $0.00 $4,326.18
22121-NL6-000 CENTER CLUTCH 1 $379.45 $379.45
22122-NL6-000 PLATE COMP CLUTCH LIFTER 1 $323.16 $323.16
22131-NL6-000 CENTER B CLUTCH 1 $651.53 $651.53
22132-NL6-000 GUIDE CLUTCH CENTER 1 $259.57 $259.57
22134-NL6-000 SHIM STROKE 1.8 1 $19.39 $19.39
22135-NL6-000 SHIM STROKE 1.9 1 $19.39 $19.39
22136-NL6-000 SHIM STROKE 2.0 1 $19.39 $19.39
22137-NL6-000 SHIM STROKE 2.1 1 $19.39 $19.39
22138-NL6-000 SHIM STROKE 2.2 1 $19.39 $19.39
22139-NL6-000 SHIM STROKE 2.3 1 $19.39 $19.39
22172-NL6-000 SPRING CLUTCH VC 1 $39.09 $39.09
22201-NL6-000 DISK CLUTCH FRICTION 517D 7 $41.70 $291.89
22202-NL6-000 DISK CLUTCH FRICTION 2500 2 $41.70 $83.40
22321-NL6-000 PLATE CLUTCH 1.97 8 $6.36 $50.87
22322-NL6-000 PLATE CLUTCH 1.85 8 $29.19 $233.51
22350-NL6-000 PLATE COMP CLUTCH PRESSUR 1 $741.18 $741.18
22353-NL6-000 PLATE CLUTCH LIFTER 1 $179.30 $179.30
22441-NL6-000 SPRING CLUTCH 1 $38.99 $38.99
90403-NL6-000 WASHER THRUST 28.2*56* 1 $95.91 $95.91
90567-NL6-000 SHIM CLUTCH 0.9 2 $65.67 $131.35
90568-NL6-000 SHIM CLUTCH 1.0 2 $65.67 $131.35
90569-NL6-000 SHIM CLUTCH 1.1 2 $65.67 $131.35
90570-NL6-000 SHIM CLUTCH 1.2 2 $65.67 $131.35
90571-NL6-000 SHIM CLUTCH 1.3 2 $65.67 $131.35
90572-NL6-000 SHIM CLUTCH 1.4 2 $65.67 $131.35
90573-NL6-000 SHIM CLUTCH 1.5 2 $65.67 $131.35
$4,403.63
VTR1000SP-1 COMPLETE RACER (NL6) TRANSMISSION SET
PART NO. NAME QTY RSC UNIT RSC SET
06230-NL6-000 TRANS MISSION SET 1 $6,546.60
23211-NL6-000 SHAFT MAIN P-1 1 $219.96 $219.96
23212-NL6-000 SHAFT MAIN P-2 1 $219.96 $219.96
23421-NL6-000 GEAR C-1 P-1 1 $302.31 $302.31
23422-NL6-000 GEAR C-1 P-2 1 $302.31 $302.31
23431-NL6-000 GEAR M-2 P-1 1 $153.24 $153.24
23432-NL6-000 GEAR M-2 P-2 1 $153.24 $153.24
23441-NL6-000 GEAR C-2 P-1 1 $355.48 $355.48
23442-NL6-000 GEAR C-2 P-2 1 $355.48 $355.48
23451-NL6-000 GEAR M-3 M-4 P-1 1 $337.75 $337.75
23452-NL6-000 GEAR M-3 M-4 P-2 1 $337.75 $337.75
23453-NL6-000 GEAR M-3 M-4 P-3 1 $337.75 $337.75
23454-NL6-000 GEAR M-3 M-4 P-3 1 $337.75 $337.75
23461-NL6-000 GEAR C-3 1 $349.22 $349.22
23462-NL6-000 GEAR C-3 P-2 1 $349.22 $349.22
23481-NL6-000 GEAR C-4 P-1 1 $323.16 $323.16
23482-NL6-000 GEAR C-4 P-2 1 $323.16 $323.16
23491-NL6-000 GEAR M-5 1 $247.06 $247.06
23501-NL6-000 GEAR C-5 1 $469.10 $469.10
23511-NL6-000 GEAR M-6 P-1 1 $247.06 $247.06
23512-NL6-000 GEAR M-6 P-2 1 $247.06 $247.06
23521-NL6-000 GEAR C-6 P-1 1 $351.31 $351.31
23522-NL6-000 GEAR C-6 P-2 1 $351.31 $351.31
91004-MBT-003 BRG BALL RADIAL 28*62*16 2 $8.55 $17.10
$6,687.75
VTR1000SP-1 COMPLETE RACER (NL6) ACG SET
PART NO. NAME QTY RSC UNIT RSC SET
06310-NL6-000 ACG SET 1 $2,064.06
11640-NL6-000 COVER COMP ACG 1 $1,110.21 $1,110.21
15514-NL6-000 JOINT OIL RETURN 1 $57.33 $57.33
31100-NL6-003 AC GEN FLYWEEL 1 $870.45 $870.45
31131-NL6-000 CLAMPER ACG CORD 1 $101.12 $101.12
94109-14000 WASHER PLUG DRAIN 14MM 1 $0.31 $0.31
96001-06010-00 BOLT FLANGE 6*10 1 $0.42 $0.42
96001-06014-00 BOLT FLANGE 6*14 2 $0.42 $0.83
96001-06025-00 BOLT FLANGE SH 6*25 3 $0.52 $1.56
$2,142.24
 
@ Peter: Volgens mij kwam jij bij mijn vraag toendertijd ook met het eea aan info er over.

Dit kwam ik in het sp topic deel 6 tegen, post van H@nsie...

#90
Aug '00 - Honda announces track-only SP-1

RC51 basic racer Honda will be selling an RC51 for track use only early next year. Called the "Basic Racer", it has been developed by HRC to provide a better starting point for racers. Shown for the first time at last weekend's Suzuka Eight-Hour race, it has a race-only exhaust system developed jointly by Akrapovic and HRC, a modified air filter system and a simplified wiring harness without plug-ins for road equipment such as lights and indicators.

A "Complete Racer" will be offered alongside the Basic model. It will have an HRC race kit and, claims Honda, makes 170bhp at 11,000rpm. The compression ratio is a high 12.7:1. It will weigh just 170kg (374lb) and has a 24-litre (5.28-gallon) tank, compared to the Basic Racer's standard 18-litre (3.96-gallon) tank. The price of the Complete Racer is unknown - but it's expected to cost between £50,000 and £75,000. You can read more about the two models at Motorcycle Online. All stocks of the Basic Racer have been sold by HRC USA, and they list the Complete Racer at $107,999 (May 2001).

Honda will also offer a range of endurance racing extras which will bolt straight on to the bike. They include a new swingarm, sprockets, rear wheel and footrest mounts, as well as an endurance hub assembly which will allow the chain, sprocket and hub to remain in situ on the swingarm when the rear wheel is removed.



Ja, deze pagina bedoelde ik :)
ik had 'm ooit eerder gezien
http://www.rscycles.com/oem_parts/vtr1000.htm

specs:
http://www.rscycles.com/Bikes/400+/02 SP-1/sp-1 specs.htm

kuch...170 PK uit een twin (!)...kuch
en 170kg drooggewicht.

Die van Durbahn is _nog_ lichter.....
 
@ Peter: Volgens mij kwam jij bij mijn vraag toendertijd ook met het eea aan info er over.

Dit kwam ik in het sp topic deel 6 tegen, post van H@nsie...

#90
Aug '00 - Honda announces track-only SP-1

RC51 basic racer Honda will be selling an RC51 for track use only early next year. Called the "Basic Racer", it has been developed by HRC to provide a better starting point for racers. Shown for the first time at last weekend's Suzuka Eight-Hour race, it has a race-only exhaust system developed jointly by Akrapovic and HRC, a modified air filter system and a simplified wiring harness without plug-ins for road equipment such as lights and indicators.

A "Complete Racer" will be offered alongside the Basic model. It will have an HRC race kit and, claims Honda, makes 170bhp at 11,000rpm. The compression ratio is a high 12.7:1. It will weigh just 170kg (374lb) and has a 24-litre (5.28-gallon) tank, compared to the Basic Racer's standard 18-litre (3.96-gallon) tank. The price of the Complete Racer is unknown - but it's expected to cost between £50,000 and £75,000. You can read more about the two models at Motorcycle Online. All stocks of the Basic Racer have been sold by HRC USA, and they list the Complete Racer at $107,999 (May 2001).

Honda will also offer a range of endurance racing extras which will bolt straight on to the bike. They include a new swingarm, sprockets, rear wheel and footrest mounts, as well as an endurance hub assembly which will allow the chain, sprocket and hub to remain in situ on the swingarm when the rear wheel is removed.


Ja, deze pagina bedoelde ik :)
ik had 'm ooit eerder gezien
http://www.rscycles.com/oem_parts/vtr1000.htm

specs:
http://www.rscycles.com/Bikes/400+/02 SP-1/sp-1 specs.htm

kuch...170 PK uit een twin (!)...kuch
en 170kg drooggewicht.

Die van Durbahn is _nog_ lichter.....
Nice👍
 
er was toch ook een verhaal/....-dacht hier ---dat er een een sp had gekocht en bleek dat er zo een blok in zat?...


fuck...heb nog steeds spijt dat ik de HP1 niet heb gekocht....
 
Ik post hier niet zo vaak maar wou toch is wat delen.

Afgelopen week groot onderhoud uitgevoerd aan de SP1. Staat nu 53.000km op, heb hem sinds 21k. Ik vond het tijd om de klepspeling te controleren, geeft toch een goed gevoel om het te weten ook al is het misschien niet nodig de kleppen te stellen. En daar bleef het ook bij want klepspeling zat ruim binnen de marge voor zowel IN en EX, ook geen verschil tussen voorste en achterste cilinder. Die Japanners kunnen blokken bouwen, petje af. Gelijk nieuwe bougies gestoken (die krengen zijn duur, zit er goud in?), radiators en oliekoeler schoon gemaakt, koelvloeistof en olie+filter ververst. Het was al met al een heel karwei omdat je moeilijk bij de voorste cilinder kan. Ik denk dat een Ducati opstelling toch iets makkelijker had gewerkt :P

Ik dacht er na mijn reis (link) afgelopen juni aan om een andere motor te kopen. Niet omdat de Honda niet bevalt maar om meer te richten op reizen en het comfort dat je daarbij wil. Maar er is een band ontstaan en ik wil hem (nog) niet weg doen. Het is zo'n geweldig apparaat. In de afgelopen paar jaar heb ik er mee op het circuit gereden, tig keer naar de Eifel geweest en alle rivierdijken mee afgevlogen. Dus de Honda had zijn beurt sowieso al meer dan verdient, en als kers op de taart nog even langs Frederiks gewipt (ouders wonen er bijna naast) en toch is een run mee laten doen. Bijna 140pk! Advies van Ruud: lekker zo laten, heeft geen PowerCommander nodig, loopt zo als het eigenlijk hoort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan