Rockel83
MF veteraan
- 14 apr 2008
- 3.419
- 39
Beste lezers,
Ik was vandaag begonnen met het verwisselen van mijn ketting op mijn ZX6R uit 2005. Heb op mijn oude motoren al vaker het kettingset vervangen, en ben deze keer ook weer gewoon netjes het werkplaatshandboek van de betreffende motor aan het volgen. Maar krijg het voortandwiel, dus de moer waar deze mee vast zit, op geen enkele manier los
Wat heb ik gedaan:
- Uiteraard de beschermkap verwijderd.
- De borgring zo recht mogelijk geklopt.
- Achterwiel op de grond gehouden, ketting zit er uiteraard ook nog op en de achterrem bediend.
- Met een ratel, een lange momentsleutel en een pneumatische slagmoersleutel (laatstgenoemde werkt niet effectief genoeg) krijg ik de moer van het tandwiel niet los.
- Heb de moer proberen warm te maken met een brander, maar dat is geen succes, aangezien er een soort van plastic/rubber op het tandwiel zit wat meteen vlam vat en begint te druppelen.
- Wanneer ik kracht zet met de lange momentsleutel (meer hefboom), hoor ik volgens mij de versnelingsbak "klikken", dus durf niet meer kracht te zetten.
Iemand nog ideeën of sugesties?
Ik was vandaag begonnen met het verwisselen van mijn ketting op mijn ZX6R uit 2005. Heb op mijn oude motoren al vaker het kettingset vervangen, en ben deze keer ook weer gewoon netjes het werkplaatshandboek van de betreffende motor aan het volgen. Maar krijg het voortandwiel, dus de moer waar deze mee vast zit, op geen enkele manier los
Wat heb ik gedaan:
- Uiteraard de beschermkap verwijderd.
- De borgring zo recht mogelijk geklopt.
- Achterwiel op de grond gehouden, ketting zit er uiteraard ook nog op en de achterrem bediend.
- Met een ratel, een lange momentsleutel en een pneumatische slagmoersleutel (laatstgenoemde werkt niet effectief genoeg) krijg ik de moer van het tandwiel niet los.
- Heb de moer proberen warm te maken met een brander, maar dat is geen succes, aangezien er een soort van plastic/rubber op het tandwiel zit wat meteen vlam vat en begint te druppelen.
- Wanneer ik kracht zet met de lange momentsleutel (meer hefboom), hoor ik volgens mij de versnelingsbak "klikken", dus durf niet meer kracht te zetten.
Iemand nog ideeën of sugesties?
Laatst bewerkt: