het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.337
5.689
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
:+


van mijn collega kan ik bladzijdes vullen :X
slaolie in een motorreductor *O*
spanbus (taperlock) boutjes op de verkeerde plek - 2 klem en 1 afdrukboutje 1 bout verkeerd en de zooi loopt los binnen enkele uren
... denk je er om dat je borgmoeren en borgringen gebruikt (nogal kritisch ivm mogelijk contact met produkt ) borgring onder de boutkop geplaatst ...
borgmoeren op bouten die te kort zijn, dus werkt het principe van de borging niet ...
heb het lager ff gesmeerd want 't maakte wat herrie ... as Ø50 was nu nog maar 40mm , avondploeg is wel ff een paar uurtjes bezig geweest :X
alles wat hij maakt is scherp afbramen heeft ie nog nooit van gehoord ..
hij werkt er iets meer dan 37 jaar dus 't lijstje is lang .......})})

als je hem vraagt om de werking van een machine uit te leggen ben je aan het goede adres, techneut maar geen monteur.

nog 50 weken en dan ben ik er van af *O* *O*
Fantastische zo’n collega. Hij zorgt er in zijn eentje wel voor dat de rest genoeg werk heeft.zweer het je, je gaat hem missen.😂😂👍
Wel knap trouwens hoe hij dit 37 jaar heeft weten vol te houden.
 
Een Gouden regel als loonslaaf , zorg dat je iets weet / kan , wat een ander niet kan.

Niets zo goed voor je werk-zekerheid als deze kennis

Regel 2 :
Het nooit, onder geen enkele voorwaarde , aan een ander leren.
Jarenlang tegen dat soort mensen gewerkt. Wat een losers. Onbenullige tabellen niet willen delen. Spreadsheets met debiele berekeningen en macro's als geheim proces vasthouden.
Wat ben ik blij dat dit soort dingen overbodig geworden zijn bij ons bedrijf. Als je niets kunt, prima maar ga mij het leven niet moeilijk maken door informatie achter te houden, dan knoop ik je aan de hoogste boom. En ik maak een proces om je heen, dan ga je maar archiveren of zo.
 
Ik ben er niet om vriendjes te maken ,
aan vriendjes heb je niks als je word vervangen door een goedkope Pool
die je even ervoor hebt moeten leren hoe het werkt.

Waar je wel wat aan hebt, is zeker weten dat een goedkope Pool, jou werk niet kan doen.

Ben geen kantoorklerk, werk met m'n handen.. dus zolang het in mijn vingers zit, en niet in die van een ander..
Ben ik "veilig"

Promotie zou me naar een kantoor verbannen.. wil ik niet.. dus win-win :)
 
Sleutelblunder van een motorzaak: de broer van een vriend van mij en die vriend hadden ooit allebei een ZXR 750. Daar moesten eens nieuwe keerringen in de voorvork. Wilde de broer zelf doen maar het werd uit zijn hoofd gepraat toen hij daar in de winkel stond, want moeilijk zus en moeilijk zo. Oké, dus uitbesteed. Na het ophalen, een paar straten verderop te hebben gereden, plotseling remmen voor iets. Meteen schoot één vorkpoot door de kroonplaat!!! Vergeten vast te draaien. Meteen omgekeerd naar de motorzaak om te vragen hoe dat kon gebeuren. Ach ja. "Sorry" kon er niet eens vanaf. Je moet niet zeuren, was het antwoord, terwijl de monteur de poot vastdraaide!! Die broers hebben daar nooooit en noooooit meer een voet over de drempel gezet. Meer dan 25 jaar geleden gebeurd en nooit vergeten!
 
Sleutelblunder van een motorzaak: de broer van een vriend van mij en die vriend hadden ooit allebei een ZXR 750. Daar moesten eens nieuwe keerringen in de voorvork. Wilde de broer zelf doen maar het werd uit zijn hoofd gepraat toen hij daar in de winkel stond, want moeilijk zus en moeilijk zo. Oké, dus uitbesteed. Na het ophalen, een paar straten verderop te hebben gereden, plotseling remmen voor iets. Meteen schoot één vorkpoot door de kroonplaat!!! Vergeten vast te draaien. Meteen omgekeerd naar de motorzaak om te vragen hoe dat kon gebeuren. Ach ja. "Sorry" kon er niet eens vanaf. Je moet niet zeuren, was het antwoord, terwijl de monteur de poot vastdraaide!! Die broers hebben daar nooooit en noooooit meer een voet over de drempel gezet. Meer dan 25 jaar geleden gebeurd en nooit vergeten!
Nou ik ken er ook wel 1,een leerling monteur had precies het zelfde gedaan bij een motor,hij had nog geen rijbewijs dus
vraagt de werkplaatschef aan mij of ik ff kon gaan proefrijden,nou bij het remmen voor de eerste bocht schoot dus ook 1 poot door de kroonplaat,
de poot blokkeert het stuur en ik ga op m,n snuffert,gelukkig viel de schade bij mijzelf nog mee,maar de motor was aardig beschadigd,
ik heb hem bij terugkomst zo,n beetje ieder scheldwoord laten horen wat ik kon verzinnen,het was ook gelijk zijn laatste werkdag.
 
Nou ik ken er ook wel 1,een leerling monteur had precies het zelfde gedaan bij een motor,hij had nog geen rijbewijs dus
vraagt de werkplaatschef aan mij of ik ff kon gaan proefrijden,nou bij het remmen voor de eerste bocht schoot dus ook 1 poot door de kroonplaat,
de poot blokkeert het stuur en ik ga op m,n snuffert,gelukkig viel de schade bij mijzelf nog mee,maar de motor was aardig beschadigd,
ik heb hem bij terugkomst zo,n beetje ieder scheldwoord laten horen wat ik kon verzinnen,het was ook gelijk zijn laatste werkdag.
Oei. Bij jou liep het slechter af. Moet ik ook terugdenken aan dat ik 30 jaar geleden een splinternieuw motorfietsje (Aprilia 125) kocht en bij het ermee achteruitlopen uit de showroom, mij opviel dat één clip on ietsje los zat. Het boutje tegen verdraaien zat er niet in! Aan de ene kant is het plezierig deze fijngevoeligheid te hebben, aan de andere kant baal ik ervan. Je moet eens weten hoeveel mensen gelukkig en onwetend rondrijden met een half in elkaar geprutst motorvoertuig, want het is bij een garagebedrijf gedaan, dus goed. Dit terwijl ik me erger aan elk klein mankement of mij daar tenminste druk om maak.
 
"Mwah, ik werk naast een Renault dealer, en zolang ik daar nog letterlijk elke dag bergingswagens met Renaults erop zie stoppen ben ik niet overtuigd _O- "

Tsja, als je naast een ziekenhuis woont zou je kunnen denken dat er geen gezonde mensen in Nederland wonen Valt in dezelfde categorie als de bewering dat een ambulance één van de gevaarlijkste auto's is, want er sterven relatief veel mensen in.........
 
Nou ik ken er ook wel 1,een leerling monteur had precies het zelfde gedaan bij een motor,hij had nog geen rijbewijs dus
vraagt de werkplaatschef aan mij of ik ff kon gaan proefrijden,nou bij het remmen voor de eerste bocht schoot dus ook 1 poot door de kroonplaat,
de poot blokkeert het stuur en ik ga op m,n snuffert,gelukkig viel de schade bij mijzelf nog mee,maar de motor was aardig beschadigd,
ik heb hem bij terugkomst zo,n beetje ieder scheldwoord laten horen wat ik kon verzinnen,het was ook gelijk zijn laatste werkdag.
Voor één slordigheidje word je (in Nederland) niet direct ontslagen of weggestuurd, zeker niet als je leerling bent. Dus dat zal vast het enige niet zijn geweest.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik ken er ook wel 1,een leerling monteur had precies het zelfde gedaan bij een motor,hij had nog geen rijbewijs dus
vraagt de werkplaatschef aan mij of ik ff kon gaan proefrijden,nou bij het remmen voor de eerste bocht schoot dus ook 1 poot door de kroonplaat,
de poot blokkeert het stuur en ik ga op m,n snuffert,gelukkig viel de schade bij mijzelf nog mee,maar de motor was aardig beschadigd,
ik heb hem bij terugkomst zo,n beetje ieder scheldwoord laten horen wat ik kon verzinnen, het was ook gelijk zijn laatste werkdag.

Heeft die krotenkoker nog iets van jou geleerd die dag. U is/was goed bezig. :t
 
  • Haha
Waarderingen: Joep
"Mwah, ik werk naast een Renault dealer, en zolang ik daar nog letterlijk elke dag bergingswagens met Renaults erop zie stoppen ben ik niet overtuigd _O- "

Tsja, als je naast een ziekenhuis woont zou je kunnen denken dat er geen gezonde mensen in Nederland wonen Valt in dezelfde categorie als de bewering dat een ambulance één van de gevaarlijkste auto's is, want er sterven relatief veel mensen in.........

Scheelt dat ik zelf ook enkele jaren bij een Bosch Car Service gewerkt heb, waar ik ook dagelijks aan Fransozen moest werken ;) Nee, ik heb teveel ellende met die auto's gezien om ze iemand aan te raden.
 
Scheelt dat ik zelf ook enkele jaren bij een Bosch Car Service gewerkt heb, waar ik ook dagelijks aan Fransozen moest werken ;) Nee, ik heb teveel ellende met die auto's gezien om ze iemand aan te raden.

Vroeger was 't de roestduivel die de Fransozen tartte. Tegenwoordig is het de elektronica die ze de das omdoet.
Maar mijn SIMCA 1301 Special uit 1973 doet 't nog steeds goed. :} Ja, dank u.
Nou staat hij/zij wel altijd binnen (behalve tijdens het rijden wijsneus), en het enige wat er aan elektronica in zit is de autoradio.
Duitse autoradio!!! ;)
 
De Volvo's 440/460/480 staan inderdaad niet echt bekend om hn geniale bouwkwaliteit. #40/360 volgens mij ook niet.
Heb mijn 2e Renault nu meer dan een jaar, is gebouwd in Turkije en een prima wagentje:

48416149072_3421a2af6e_k.jpg



1e Renault gekocht in een actie met 5 jaar garantie en onderhoud, durfde de huidige zelfs zonder onderhoudscontract te kopen. Wel extra garantie bijgekocht :+
Heb je die transalp nou zover in zijn veerweg getrokken dat hij op de bumpstops zit?
 
Het ene fransoos is de andere niet. Onze 307sw staat sinds gister toch echt al op 360.00 met z'n 1.6 benzine motortje aan een 4 bak automaat. Goed, hij wordt nu wel hard minder naar in de afgelopen 110.000 heb ik weinig problemen gehad. Bobine en bougie, kachel radiator en de airco is inmiddels verleden tijd.
De Franse diesel in de focus II had in een ton aanzienlijk ernstigere problemen. Voor mij dus geen Franse diesel, ook niet in een ander merk auto.
 
ik ken nog wel een sleutel blunder een Duitse auto die als degelijk gevonden word en ben er toch bijna wekelijks mee aan het sleutelen.
Owja ik had ook 9 jaar lang een duitse motor van de zelfde degelijke kwaliteit met dito prijs niet te vergeten..
 
De Volvo's 440/460/480 staan inderdaad niet echt bekend om hn geniale bouwkwaliteit. #40/360 volgens mij ook niet.

Heb je die transalp nou zover in zijn veerweg getrokken dat hij op de bumpstops zit?

Kan nog strakker.
Spanbanden staan wel strakker dan nodig is.

Indirect veroorzaakt door een andere blunder, te weinig spanning in de voorband.
Motor stond daardoor wat wiebelig in de voorwielklem waardoor die niet helemaal recht stond, heb dit gecorrigeerd met een paar extra klikjes op de spanbanden.

Had hem beter kunnen losmaken en opnieuw vastzetten, maar dat is achteraf redeneren.

Lage bandenspanning werd veroorzaakt door een andere blunder en luiheid.
Heb jarenlang de PSI schaal op mijn voetpomp voor BAR aangezien en controleer de spanning niet zo vaak.

Affijn, van je fouten moet je leren.

Het op en afladen gaat wel een stuk makkelijker met voldoende bandenspanning en minder spanning op de spanbanden.
 
Beetje kort door de bocht. Alsof Franse auto's uit Frankrijk komen. Nissan Renault is hetzelfde, een Opel Movano is een Renault Master, net als een Fiat Ducato eigenlijk een Citroen Jumper is. Een Fiat 500 is een opgepimpte Ford Ka.Toyota Aygo en Peugeuot 107 zijn hetzelfde en komen uit dezelfde fabriek in Tsjechië. Nissans worden in Engeland gemaakt. BMW 1 serie wordt in China gebouwd net als allerlei motorblokken van BMW.
Het is lekker populair om Franse auto's af te zeiken maar dat is de vorm, ze zijn over het algemeen betrouwbaarder als GM producten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan